[MSS 1.6] Awaria pompa wody, cieknie już trzecia pompa |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-06-2021, 19:19
|
|
|
marcin00015, 1,6 4G18 to silnik MPI. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-06-2021, 19:40
|
|
|
to jak wlałeś 3L to ok 2L starego została w układzie, powiedz przynajmniej że te stare 2L to już czysta woda destylowana. sprawdź temperature zamarzania płynu co by nie okazało się że jest tylko do -20 bo w zimie może być problem. Robiłeś test na spaliny w układzie chłodzenia? |
|
|
|
 |
marcin00015
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 25 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 25-06-2021, 22:12
|
|
|
Cytat: |
marcin00015, 1,6 4G18 to silnik MPI. |
Ok, dobrze wiedzieć jaki mam silnik
kuba!!! napisał/a: | to jak wlałeś 3L to ok 2L starego została w układzie, powiedz przynajmniej że te stare 2L to już czysta woda destylowana. sprawdź temperature zamarzania płynu co by nie okazało się że jest tylko do -20 bo w zimie może być problem. Robiłeś test na spaliny w układzie chłodzenia? |
Te stare 2L to czysta woda destylowana. Sprawdzę temperaturę i zrobię test na spaliny jak wrócę do cywilizacji. Chwilowo w pobliżu mam tylko stację benzynową. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-06-2021, 23:09
|
|
|
A z ciekawości to jak płukałes to dużo syfu wyleciało? Pamiętam że jak płukałes Vectra b to najpierw płukanka, potem woda z węża ogrodowego przez zbiorniczek, a wylatywała dołem. Potem woda destylowana i odpalenie na 15min i dopiero po 4 razie woda destylowana spłynęła czysta. |
|
|
|
 |
marcin00015
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 25 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 26-06-2021, 13:54
|
|
|
kuba!!! napisał/a: | A z ciekawości to jak płukałes to dużo syfu wyleciało? |
No to robiłem podobnie, za każdym razem wlewałem destylowaną do płukania. Największy syf wyleciał za pierwszym i drugim razem, potem woda była już całkiem czysta, ale dla pewności jeszcze dwa razy przepłukałem.
Tak wyglądała woda w układzie przed czyszczeniem:
 |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-06-2021, 20:28
|
|
|
No to powiem Ci że niezły syf, moją vectre przebiłeś Ja jak zalałem świeżym płynem to po ok 3 miesiącach farfocle sie zaczęły pojawiać lecz płyn był klarowny. Miejmy nadzieję że już nie będzie ciekło. |
|
|
|
 |
marcin00015
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 25 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 11-07-2021, 21:13
|
|
|
Zrobiłem test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Przez 10 minut gazowałem, aż się zagrzał i za chwilę nawet płyn mi podszedł (jak widać na zdjęciu). Ale mimo to, że przez cały czas bąbelki przelatywały przez płyn to kolor się nie zmienił.
Więc wygląda na to, że nie mam walniętej uszczelki pod głowicą
Niedługo wymieniam znowu pompę wody, do tego czasu będę dolewał płynu chłodniczego, już prawię litrę musiałem dolać. Raz się leje z tej pompy raz nie. Czasem przez tydzień jest spokój, a czasem mam kałużę płynu pod autem, szczególnie jak go zostawię po długiej trasie.
Następna pompa będzie SKF, to chyba najlepsza firma, chyba, że polecacie inną?
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-07-2021, 17:57
|
|
|
marcin00015, SKF nie produkuje części, ale w swoje pudełka ładuje części najlepszych firm. W pudełku na pewno będzie japońska pompa AISIN lub GMB. |
|
|
|
 |
marcin00015
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 25 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 26-07-2021, 11:55
|
|
|
Hugo napisał/a: | marcin00015, SKF nie produkuje części, ale w swoje pudełka ładuje części najlepszych firm. W pudełku na pewno będzie japońska pompa AISIN lub GMB. |
AISIN miałem ostatnio i padła. A co powiecie na HEPU?
Pytałem w ASO i podali, że pompa oryginał kosztuje 850zł. Cena z kosmosu, więc szukam czegoś tańszego. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-07-2021, 18:59
|
|
|
Generalnie nawet najtańsza powinna te dwa trzy lata chodzić, ja w Vectra b założyłem termoteca i też działała. Te wszystkie wcześniejsze oddałeś na reklamację? Wyczysciles dobrze miejsce w którym montuje się ta pompę, bo może stamtąd cieknie, bo raczej niemożliwe aby kilka pomp było uszkodzonych. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-07-2021, 22:23
|
|
|
kuba!!!, masz rację, coś jest mocno nie tak. Ale niby koledze wciąż cieknie z tego otworu pod osią wirnika. Chyba, że cieknie z innego miejsca i tam się skrapla. Do mojego SS 1,6 założyłem pompę wody Service Parts za 30 zł i sucho już z rok. Miejsce styku pompy z blokiem oczyszczone na błysk, oring na rurze wody został stary, ale posmarowałem go pastą Dirko, to samo styk pompy z blokiem. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-07-2021, 01:13
|
|
|
Moim zdaniem nie jest możliwe aby wszystkie ciekły z tego samego miejsca jak upg jest cała a ciśnienie w układzie prawidłowe, dlatego zastanawiam się co napisała firma jak dostała zwrot pompy na reklamację. Jak pisałem sprawdził bym miejsce gdzie pompa wchodzi w blok czy nie ma ubytków, zarysowań lub nie został stary silikon, potem raz jeszcze zamontował ta pompę na nowej uszczelce.
[ Dodano: 30-07-2021, 10:50 ]
Jeszcze do głowy mi przyszło że może korek od chłodnicy mocno usyfiony i on nie puszcza nadmiaru ciśnienia. Może wymiana lub wyczyszczenie korka pomoże? |
|
|
|
 |
marcin00015
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 25 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 02-08-2021, 17:24
|
|
|
kuba!!! napisał/a: | Generalnie nawet najtańsza powinna te dwa trzy lata chodzić, ja w Vectra b założyłem termoteca i też działała. Te wszystkie wcześniejsze oddałeś na reklamację? |
Pierwsza to myślałem, że rozleciała się ze starości, druga stwierdziłem że badziewna była (bo tania), trzecia dopiero poszła na reklamację - zobaczymy co powiedzą.
kuba!!! napisał/a: | Wyczysciles dobrze miejsce w którym montuje się ta pompę, bo może stamtąd cieknie, bo raczej niemożliwe aby kilka pomp było uszkodzonych. |
Mam mechanika, który mi je wymienia, więc nie zajmuje się tym osobiście. W każdym razie cieknie z zaworka, bo nawet taki osad tam się zrobił i został wyschnięty ślad. No i mechanik mi tam zaglądał i mówił, że z tego kapie.
Hugo napisał/a: | kuba!!!, masz rację, coś jest mocno nie tak. Ale niby koledze wciąż cieknie z tego otworu pod osią wirnika. Chyba, że cieknie z innego miejsca i tam się skrapla. Do mojego SS 1,6 założyłem pompę wody Service Parts za 30 zł i sucho już z rok. Miejsce styku pompy z blokiem oczyszczone na błysk, oring na rurze wody został stary, ale posmarowałem go pastą Dirko, to samo styk pompy z blokiem. |
Niestety, kapie z tego otworu, więc to nie błąd w montażu.
kuba!!! napisał/a: | Jeszcze do głowy mi przyszło że może korek od chłodnicy mocno usyfiony i on nie puszcza nadmiaru ciśnienia. Może wymiana lub wyczyszczenie korka pomoże? |
Korek nie jest usyfiony, ale może to być dobry trop jeśli kolejna pompa zacznie puszczać płyn. Sprawdziłem jeszcze czy sprężynka w korku pod palcem się ugina. I tak jest, choć trzeba użyć troszkę siły, bo lekko nie chodzi. Wydaje mi się, że jest prawidłowo.
Dodatkowo przeczytałem na jakimś forum dla mechaników, że problemem może być płyn:
"Ja natomiast dużo hepu montuję i jest ok. Zasadnicza kwestia jest jednakże taka, że pompy nie lubią badziewnego płynu chłodzącego lub drugi raz zalewanego. Takie akcje kończą się zatarciem uszczelnienia i wyciekami;/"
A ja już miałem przygodę z płynem, bo niedawno kolor zmienił się na brązowy i wymieniałem. Do tej pory zlewany i zalewany był ten sam, stary, troszke zasyfiony płyn, z niewiadomo z jakim Ph i być może psuł uszczelnienie pompy - może tu jest pies pogrzebany. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-08-2021, 07:08
|
|
|
marcin00015 napisał/a: | pompy nie lubią badziewnego płynu chłodzącego lub drugi raz zalewanego | gdzie te czasy, że zalewało się sikami i chodziło latami bez problemu...
a serio - nie wiem co ma tam do lubienia czy nie badziewnego płynu - pompa wody to śmigiełko na łożysku i z zaworem - to jest prymitywna do bólu część... winne jest badziewne wykonanie lub niska jakość łożyska/uszczelnienia |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-08-2021, 12:10
|
|
|
Jaki sens było płukanie układu chłodzenia i zalanie go starym płynem jak nowy kosztuje 30-50zł? Można więc się zgodzić że jak ktoś wlewa stary żur do chłodnicy to syf który w nim jest blokuje zawór itp. natomiast jak kupisz nawet najtańszy płyn chłodzący to z pompą nie ma prawa się nic stać |
|
|
|
 |
|