Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Awaria pompa wody, cieknie już trzecia pompa
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-06-2021, 19:19   

marcin00015, 1,6 4G18 to silnik MPI.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-06-2021, 19:40   

to jak wlałeś 3L to ok 2L starego została w układzie, powiedz przynajmniej że te stare 2L to już czysta woda destylowana. sprawdź temperature zamarzania płynu co by nie okazało się że jest tylko do -20 bo w zimie może być problem. Robiłeś test na spaliny w układzie chłodzenia?
 
 
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 25-06-2021, 22:12   

Cytat:

marcin00015, 1,6 4G18 to silnik MPI.


Ok, dobrze wiedzieć jaki mam silnik :oops:

kuba!!! napisał/a:
to jak wlałeś 3L to ok 2L starego została w układzie, powiedz przynajmniej że te stare 2L to już czysta woda destylowana. sprawdź temperature zamarzania płynu co by nie okazało się że jest tylko do -20 bo w zimie może być problem. Robiłeś test na spaliny w układzie chłodzenia?


Te stare 2L to czysta woda destylowana. Sprawdzę temperaturę i zrobię test na spaliny jak wrócę do cywilizacji. Chwilowo w pobliżu mam tylko stację benzynową.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-06-2021, 23:09   

A z ciekawości to jak płukałes to dużo syfu wyleciało? Pamiętam że jak płukałes Vectra b to najpierw płukanka, potem woda z węża ogrodowego przez zbiorniczek, a wylatywała dołem. Potem woda destylowana i odpalenie na 15min i dopiero po 4 razie woda destylowana spłynęła czysta.
 
 
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 26-06-2021, 13:54   

kuba!!! napisał/a:
A z ciekawości to jak płukałes to dużo syfu wyleciało?


No to robiłem podobnie, za każdym razem wlewałem destylowaną do płukania. Największy syf wyleciał za pierwszym i drugim razem, potem woda była już całkiem czysta, ale dla pewności jeszcze dwa razy przepłukałem.

Tak wyglądała woda w układzie przed czyszczeniem:

 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-06-2021, 20:28   

No to powiem Ci że niezły syf, moją vectre przebiłeś :D Ja jak zalałem świeżym płynem to po ok 3 miesiącach farfocle sie zaczęły pojawiać lecz płyn był klarowny. Miejmy nadzieję że już nie będzie ciekło.
 
 
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
  Wysłany: 11-07-2021, 21:13   

Zrobiłem test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Przez 10 minut gazowałem, aż się zagrzał i za chwilę nawet płyn mi podszedł (jak widać na zdjęciu). Ale mimo to, że przez cały czas bąbelki przelatywały przez płyn to kolor się nie zmienił.
Więc wygląda na to, że nie mam walniętej uszczelki pod głowicą :D

Niedługo wymieniam znowu pompę wody, do tego czasu będę dolewał płynu chłodniczego, już prawię litrę musiałem dolać. Raz się leje z tej pompy raz nie. Czasem przez tydzień jest spokój, a czasem mam kałużę płynu pod autem, szczególnie jak go zostawię po długiej trasie.
Następna pompa będzie SKF, to chyba najlepsza firma, chyba, że polecacie inną?

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-07-2021, 17:57   

marcin00015, SKF nie produkuje części, ale w swoje pudełka ładuje części najlepszych firm. W pudełku na pewno będzie japońska pompa AISIN lub GMB.
 
 
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 26-07-2021, 11:55   

Hugo napisał/a:
marcin00015, SKF nie produkuje części, ale w swoje pudełka ładuje części najlepszych firm. W pudełku na pewno będzie japońska pompa AISIN lub GMB.


AISIN miałem ostatnio i padła. A co powiecie na HEPU?
Pytałem w ASO i podali, że pompa oryginał kosztuje 850zł. Cena z kosmosu, więc szukam czegoś tańszego.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-07-2021, 18:59   

Generalnie nawet najtańsza powinna te dwa trzy lata chodzić, ja w Vectra b założyłem termoteca i też działała. Te wszystkie wcześniejsze oddałeś na reklamację? Wyczysciles dobrze miejsce w którym montuje się ta pompę, bo może stamtąd cieknie, bo raczej niemożliwe aby kilka pomp było uszkodzonych.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-07-2021, 22:23   

kuba!!!, masz rację, coś jest mocno nie tak. Ale niby koledze wciąż cieknie z tego otworu pod osią wirnika. Chyba, że cieknie z innego miejsca i tam się skrapla. Do mojego SS 1,6 założyłem pompę wody Service Parts za 30 zł i sucho już z rok. Miejsce styku pompy z blokiem oczyszczone na błysk, oring na rurze wody został stary, ale posmarowałem go pastą Dirko, to samo styk pompy z blokiem.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-07-2021, 01:13   

Moim zdaniem nie jest możliwe aby wszystkie ciekły z tego samego miejsca jak upg jest cała a ciśnienie w układzie prawidłowe, dlatego zastanawiam się co napisała firma jak dostała zwrot pompy na reklamację. Jak pisałem sprawdził bym miejsce gdzie pompa wchodzi w blok czy nie ma ubytków, zarysowań lub nie został stary silikon, potem raz jeszcze zamontował ta pompę na nowej uszczelce.

[ Dodano: 30-07-2021, 10:50 ]
Jeszcze do głowy mi przyszło że może korek od chłodnicy mocno usyfiony i on nie puszcza nadmiaru ciśnienia. Może wymiana lub wyczyszczenie korka pomoże?
 
 
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 02-08-2021, 17:24   

kuba!!! napisał/a:
Generalnie nawet najtańsza powinna te dwa trzy lata chodzić, ja w Vectra b założyłem termoteca i też działała. Te wszystkie wcześniejsze oddałeś na reklamację?

Pierwsza to myślałem, że rozleciała się ze starości, druga stwierdziłem że badziewna była (bo tania), trzecia dopiero poszła na reklamację - zobaczymy co powiedzą.

kuba!!! napisał/a:
Wyczysciles dobrze miejsce w którym montuje się ta pompę, bo może stamtąd cieknie, bo raczej niemożliwe aby kilka pomp było uszkodzonych.

Mam mechanika, który mi je wymienia, więc nie zajmuje się tym osobiście. W każdym razie cieknie z zaworka, bo nawet taki osad tam się zrobił i został wyschnięty ślad. No i mechanik mi tam zaglądał i mówił, że z tego kapie.

Hugo napisał/a:
kuba!!!, masz rację, coś jest mocno nie tak. Ale niby koledze wciąż cieknie z tego otworu pod osią wirnika. Chyba, że cieknie z innego miejsca i tam się skrapla. Do mojego SS 1,6 założyłem pompę wody Service Parts za 30 zł i sucho już z rok. Miejsce styku pompy z blokiem oczyszczone na błysk, oring na rurze wody został stary, ale posmarowałem go pastą Dirko, to samo styk pompy z blokiem.

Niestety, kapie z tego otworu, więc to nie błąd w montażu.

kuba!!! napisał/a:
Jeszcze do głowy mi przyszło że może korek od chłodnicy mocno usyfiony i on nie puszcza nadmiaru ciśnienia. Może wymiana lub wyczyszczenie korka pomoże?

Korek nie jest usyfiony, ale może to być dobry trop jeśli kolejna pompa zacznie puszczać płyn. Sprawdziłem jeszcze czy sprężynka w korku pod palcem się ugina. I tak jest, choć trzeba użyć troszkę siły, bo lekko nie chodzi. Wydaje mi się, że jest prawidłowo.


Dodatkowo przeczytałem na jakimś forum dla mechaników, że problemem może być płyn:
"Ja natomiast dużo hepu montuję i jest ok. Zasadnicza kwestia jest jednakże taka, że pompy nie lubią badziewnego płynu chłodzącego lub drugi raz zalewanego. Takie akcje kończą się zatarciem uszczelnienia i wyciekami;/"

A ja już miałem przygodę z płynem, bo niedawno kolor zmienił się na brązowy i wymieniałem. Do tej pory zlewany i zalewany był ten sam, stary, troszke zasyfiony płyn, z niewiadomo z jakim Ph i być może psuł uszczelnienie pompy - może tu jest pies pogrzebany.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-08-2021, 07:08   

marcin00015 napisał/a:
pompy nie lubią badziewnego płynu chłodzącego lub drugi raz zalewanego
gdzie te czasy, że zalewało się sikami i chodziło latami bez problemu...
a serio - nie wiem co ma tam do lubienia czy nie badziewnego płynu - pompa wody to śmigiełko na łożysku i z zaworem - to jest prymitywna do bólu część... winne jest badziewne wykonanie lub niska jakość łożyska/uszczelnienia
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-08-2021, 12:10   

Jaki sens było płukanie układu chłodzenia i zalanie go starym płynem jak nowy kosztuje 30-50zł? Można więc się zgodzić że jak ktoś wlewa stary żur do chłodnicy to syf który w nim jest blokuje zawór itp. natomiast jak kupisz nawet najtańszy płyn chłodzący to z pompą nie ma prawa się nic stać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.