Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-05-2008, 01:44
[MSS DID] Wzrost spalania
Autor Wiadomość
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 18-05-2007, 09:16   

JCH napisał/a:
Jeżdżę podobnie - 2,5 tys obr daje 120 km/h - wystarczy.


Czyżby didolek miał inne przełożenia skrzyni niż benzynka? U mnie 120km/h to ok. 3200 obr/min :?

Co do spalania mój MSS zaczął spalać ok. 1,5l/100km mniej odkąd zaczęła nim jeździć żonka :D Tylko nie wiem, jakim cudem na zbiorniku robicie 800km ?? Spalanie wychodzi ok. 7,1 l/100km, a mój misiek w cyklu prawie miejskim pokazuje 7,9l/100km... da się po wawce zejść do takiego spalania, znaczy się 7l/100km??
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
krzych
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2007, 12:04   

To nie jest kwestia przelozen tylko silnika. Ja przy 120 km/h mam ponizej 2500 obrotow.
Co do spalenia to potwierdzam, ja na trasie miast/poza miastem (50/50) mam spalanie okolo 5.2 - 5.5 l/100 ( bez autostrad i raczej spokojna jazda)

A'props - kiedys robilem proby spalania i na komputerze mialem nastepujace srednie wartosci:

predkosc | spalanie
------------------------------------
80 km/h 3.5 l/100
100 km/h 4.5 l/100
120 km/h 6.5 l/100

Trasa byla mniej wiecej rowna ( bez wzniesien)
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 18-05-2007, 12:34   

menek napisał/a:
Moominek chyba cos sie pomyliłes to nie mozliwe aby na 5 biegu przy 120 km/h miec 3200
Możliwe, możliwe :lol: :lol: :lol:
Bo Moominek się podczepił pod temat DID a sam popylał 1,6 benzyną a tam inne przełożenia są!

[ Dodano: 18-05-2007, 12:37 ]
Moominek napisał/a:
Tylko nie wiem, jakim cudem na zbiorniku robicie 800km ??
Hehe... 800 km to z palcem w nosie ;) Kiedyś zrobiłem ponad 1000 km (w trasie) i jeszcze nie było suszy w zbiorniku.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
DEZBERN
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2007, 18:28   

ICH masz rację że miasto miastu nie równe , przyjedź do Warszawy i postój sobie w korkach. :lol:
MENEK też dużo jeżdżę po Warszawie i za cholerę nie chce mniej spalić jak 6,3l/100km :cry:

[ Dodano: 19-05-2007, 18:52 ]
Sory nie przeczytałem drugiej strony.
MOOMINEK - umnie w benzynowym Eskorcie 1,6 16v przy 3200 to jest 140km/h i pali niecałe 9l/100km gazu
Ostatnio zmieniłem opony na 185/65 R15; wymieniłem olej na Castrol 10w/60; nowe filtry; i dalej pali tyle samo tojest 6,3l/100km.
Zastanawiam się nad cziptiuningiemw zaprzyjażnionym serwisie rajdowym.
MENEK - wspomniałeś o naprawie tylnego zawieszenia
Może ktoś z was wymieniał z tyłu łożyska bo mnie powiedziano że to grubsza sprawa, ponieważ jest to komplet z półosiami, a jeszcze mogą być tacze zapieczone i nieda się tego rozebrać . Czy ktoś już wymieniał tylne łożyska i ile go to kosztowało? :?:
 
 
kazan
[Usunięty]

  Wysłany: 20-05-2007, 11:56   

Panie i Panowie
Ja rozumieme, ze wasze MSS DiD robia po 800 km na baknatomiast moij comp wskazuej ~660km. Ale co z tym fantem zrobic. Sorki za lamelke, ale laik jestem, a od MitsuManiaków oczekuje POMOCY!!!!! Jezde w ~70% po miescie, ale wczoraj 90 km po tankowaniu moje auto (comp) pokazywało 9,6l. Totalna załamka.
Koledzy
P O M O ż E C I E ?????
 
 
DEZBERN
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2007, 14:56   

KAZAN - to się ciesz że tylko tyle pokazało po tankowaniu. Miałem już takie wskazania że włosy dęba stają np: zatankowałe pod korek, przejechałem 20km do centrum Warszawy trafiłem w korek porannego szczytu, po pół godzinie comp pokazał 27,8l/100km.
Propozycja moja nie przejmować się tym co pokazuje komputer. W majowy wekend byłem na wyjeżdzie w Szklarskiej tam też tankowałem. Do domu (pruszków)wracałem dwupasmówkami to jest A4 i katowicką, zrobiłem wtedy 620km. po tankowaniu wyszło że spaliłem 5,8l/100km. średnia prętkość około 100km/h(zwykła droga)-140km/h(prawie non-stop A4 i katowicka). Więc jeśli mój w mieście pali 6,3 l/100km. (Warszawa) to myślę że nie jest żle. :wink:
 
 
menek
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2007, 12:25   

DEZBERN nie przejmuj się mi pali mało w Warszawie dlatego że głównie jeżdżę po Trasie Toruńskiej w tą i z powrotem :) to zaniża spalanie.
A co do zawieszenia to na razie nic nie ruszam, podjechalem na stacje diagnostyczną postawilem samochód na szarpakach i wszystko jest OK luzów brak. Cos ten mój mechanik jest nadgorliwy w wymienianiu zawieszenia.
 
 
smorak
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2007, 22:04   

3 grosze od benzynowego 1,3. 99% jazdy po warszawie i komputer wskazuje 7,3 l ale realne pomiary wykazują 7,5 l / 100 km, a że jest ciepełko to klima ciągle chłodzi.
W warszawskich korkach trudno chyba mieć ciężką nogę, ale wynik jest cokolwiek miły.
Jak czytam to wskazania kompa są bardzo " około ".
 
 
kazan
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2007, 18:17   

menek,
Czy zanim zrobiłeś tę kosmetykę z przewodami ITD to czy miałeś jakieś wskazania ze strony silnika (jakaś kontrolka). Zasugerowałem mechanikowi twoje rozwiązanie. Zadał właśnie pytanie o kontrolkę a u mnie nic się nie świeci.
Po za tym czy ta "kosmetyka" jest dla technicznie opornych. Co prawda rozumiem co piszesz, ale nie potrafię nawet namierzyć miejsca, które opisujesz :( .

Pozdrawiam
KAZAN
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 22-05-2007, 20:04   

JCH napisał/a:
Jeżdżę podobnie - 2,5 tys obr daje 120 km/h - wystarczy.


No tak, ja przy tej prędkości to dopiero na trójce czuję że mi się cari zaczyna zbierać - 4rka to dobrze ciągnie gdzieś od 150... no ale to GDI automat - teraz już wiem czemu niektórzy mają małe spalanie :) wygląda że mam 2-3x cięższą nogę :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
szyja 
Nowy Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 7
Skąd: Wwa
Wysłany: 11-06-2007, 08:51   

Może ktoś z was wymieniał z tyłu łożyska bo mnie powiedziano że to grubsza sprawa, ponieważ jest to komplet z półosiami, a jeszcze mogą być tacze zapieczone i nieda się tego rozebrać . Czy ktoś już wymieniał tylne łożyska i ile go to kosztowało? :?

Bez problemu samo łożysko w zwykłym warsztacie. Nawet niewiele kosztowało. I od razu przestało szumieć :) Z tym że zajęło to cały dzień, bo mechanik chciał najpierw rozebrać a później dopiero kupić nowe ("bo często są pomyłki")

Nie pamiętam dokładnie ile, ale kwota zdecydowanie do zaakceptowania.

Pzdr
szyja
 
 
Francki
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2007, 00:12   

Witam
Wrócę do tematu spalania, bo ostatnio bardzo mnie nurtuje ta sprawa. Otóż w moim 1,9 DID, wskazania są następujące: 8,3l/100 km średnio, pomiary potwierdzają- jakieś 650 km na pełnym zbiorniku...samochód kupiłem niedawno, z myślą o niewielkim spalaniu i...załamka:( Samochód dziennie dwa razy przejeżdża trasę 15 km tam i z powrotem, czyli ni to jazda po mieście, ni w trasie. Prosze o porady w jaki sposób zminimalizować spalanie. Moja noga jest lekka jak piórko:) Zastanawiam sie czy go nie zbadać u jakiegoś specjalisty z magicznym komputerem (może to winna pompy albo wtrysków). W sumie nie wiem nawet od czego miałbym zacząć poszukiwania. Tak jak mówiłem może jakiś komputer mi powie, ale nikogo takiego nie znam. Jeśli ktoś z kolegów zna jakiegoś sprawdzonego człowieka z Radomia lub okolic (ewentualnie Kielce) to proszę o adres. Podrzućcie też pomysły co sprawdzić/regulować itp aby spalanie spadło.
Pozdrawiam
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 06-07-2007, 15:17   

Łomatko i córko - toć pali ci ledwie 8l ropy i narzekasz :?: ... chciałbym by moja paliła tyle benzyny... :twisted:

Kontrolnie możesz pomierzyć lambdę wkłuwając się w kabelki od lambdy na rozgrzanym chodzącym silniku (mam nadzieję że w tym francuskim dizlu lambda istnieje ;) )

BTW. Im nowszy i mocniejszy turbodizel tym więcej pali ropy - najnowsze palą tyle ropy co benzyniaki benzyny - nie ma się co oszukiwać ale jak chce się mieć moc to trzeba mieć spalanie - era słabych i mało palących dizli już minęła :finga:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 06-07-2007, 18:33   

saphire napisał/a:
Łomatko i córko - toć pali ci ledwie 8l ropy i narzekasz
Zauważ saphire, że mój spala ... no tyle ile spala :) Regularnie robię po 850 km po mieście i tankuję wtedy ok 45 litrów. W trasie z palcem w nosie przekraczam tysiąc na baku.
Zużycie 9,3-9,6 to mi Spesjo pokazywał jak w styczniu któregoś tam roku zdarzało mi się dojeżdżać z Kościuszki/Pułaskiego na pl.Strzegomski (Wrocek) - tak z -15'C było a dystans to nie dłuższy niż 5 km.
Coś jest "zwalone" - kwestia tylko co :?:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Francki
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 23:59   Spalanie

Witam
Mam podobny problem: moj misiek pokazuje spalanie 8.0 l/100 km (jazda "prawie" miejska), nie ma żądnej różnicy czy pedał gazu w podłodze czy piórko na pedale. Długo już szukam powodu tak dużego spalania, ale bezskutecznie: czyściłem czujniki, egr, rury od intercoolera, wymieniałem filtry, olej i nic... Może zna ktoś jeszcze ewentualne powody wzmożonej konsumpcji? Czy to możliwe że oprogramowanie silnika w jakiś dziwny sposób sie "popsuło" i takie spalanie? Bardzo proszę o pomoc, i do kogo warto pojechać na diagnostyke tego problemu (wojewodztwo mazowieckie najlepiej). Liczę na pomoc:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.