Outlander 2.2 did 2010. Kilka pytań po zakupie. |
Autor |
Wiadomość |
Ag1968
Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023 Posty: 33 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-05-2023, 16:45
|
|
|
Po prawie 2 miesiącach jazdy jestem bardzo zadowolony z Outlandera.
Zrobiony został przeglad zawieszenia, oleje filtry itd. Jeździ się bdb.
W planach konserwacja podwozia , wymiana oleju w mostach i skrzyni .
Żeby nie było tak kolorowo 2 miesiące eksploatacji ujawniły drobne problemy do sprawdzenia weryfikacji.
1. Lekko przypocona turbina, i lekkie zapocenie z przodu silnika pod kolektorem ssącym, w okolicy swiec żarowych, okolica spodu głowicy. Ciężko stwierdzić skąd tam jest wilgotno. Brudno robi się od plastikowego kolektora i świecy żarowej od strony rozrządu. Krawędź głowicy i po bloku lekkie zaolejenie w dół. I teraz sie zastanawiam czy to z kolektora ssacego czy gdzieś z pod głowicy. Ogólnie te silniki 2.2 156km nie cierpiały na wycieki i problemy z glowica..
2. Kolejna sprawa to że gdy było zimno auto ciężej rano zapala . Grzanie swiec przekaźniki świece sprawdzone. Miałem kilka diesli ale ten tak przy zero stopni jakby leniwy był. Rozrusznik kręci dłużej. Nie wiem gdzie tkwił by problem . Teraz gdy rano te 8 stopni jest wszystko bdb. Ale jak były 2 to gorzej. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-05-2023, 08:29
|
|
|
Ag1968 napisał/a: |
2. Kolejna sprawa to że gdy było zimno auto ciężej rano zapala . Grzanie swiec przekaźniki świece sprawdzone. Miałem kilka diesli ale ten tak przy zero stopni jakby leniwy był. Rozrusznik kręci dłużej. Nie wiem gdzie tkwił by problem . Teraz gdy rano te 8 stopni jest wszystko bdb. Ale jak były 2 to gorzej. |
Prawdopodobnie problemem może być drobna nieszczelność na połączeniach paliwowych. Pewnie do wymiany o-ring i będzie ok. |
|
|
|
 |
Ag1968
Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023 Posty: 33 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-05-2023, 14:40
|
|
|
Jaki oring przy czym |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Ag1968
Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023 Posty: 33 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-05-2023, 18:28
|
|
|
Oki dzięki
Jeszcze jedna sprawa mnie gnębi. Pod kierownica tam gdzie zwykle jest regulacja położenia kolumny u mnie jest dziura i jakaś miękka guma w kształcie litery L która w ciepłe dni jest miękka i lepka jak plastelina . Jan tam dotkne kolanem przy wsiadaniu to mam brudne jak od smaru czarnego . Jeszcze w żadnym samochodzie się z tym nie spotkałem. Co to jest ? |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 27-09-2023, 19:25
|
|
|
Ag1968 napisał/a: | Oki dzięki
Jeszcze jedna sprawa mnie gnębi. Pod kierownica tam gdzie zwykle jest regulacja położenia kolumny u mnie jest dziura i jakaś miękka guma w kształcie litery L która w ciepłe dni jest miękka i lepka jak plastelina . |
To jest dźwignia położenia kolumny kierownicy a czas robi swoje ..... |
|
|
|
 |
Ag1968
Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023 Posty: 33 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-10-2023, 21:54
|
|
|
Hej. Robi się chłodniej i w moim francuskim 2.2 znowu wraca problem dłuższego zapalani rano przy niskich temperaturach.. Świece sprawdzone są ok, akumulator nie nowy ale trzyma parametry , przewody paliwowe szczelne. Ogólnie wszystko jest ok jak było ciepło palił natychmiast. Teraz przy 3 stopniach kręci dłużej . Jak jest u was? Ten typ tak ma? Inne moje diesle jak miały dobry akumulator to paliły szybciej. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 28-10-2023, 21:13
|
|
|
Mam taki silnik i nie ma takich problemów.
Miałem nawet okres z nieczynną jedna świecą (nie mogłem się zebrać na wymianę a robię to sam) i nie było to jakoś szczególnie zauważalne.
Raczej winny jest akumulator - to warto brać na celownik na sam początek bo to najczęściej przy dizlu.
I co jeszcze można zrobić to sprawdzić to czujnik temperatury silnika. Na interfejsie zobaczyć czy na zimnym jego wskazania pokrywają się z temp. otoczenia.
Przy złym działaniu jest źle sterowany układ zasilania i czas wygrzewania świec a gdy zimniej to robi się z tego problem. |
|
|
|
 |
kulman
Nowy Forumowicz kulman
Auto: c crosser 2.2 hdi DCS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018 Posty: 23 Skąd: Imielin
|
Wysłany: 08-11-2023, 08:44
|
|
|
Ag1968 napisał/a: | Hej. Robi się chłodniej i w moim francuskim 2.2 znowu wraca problem dłuższego zapalani rano przy niskich temperaturach.. Świece sprawdzone są ok, akumulator nie nowy ale trzyma parametry , przewody paliwowe szczelne. Ogólnie wszystko jest ok jak było ciepło palił natychmiast. Teraz przy 3 stopniach kręci dłużej . Jak jest u was? Ten typ tak ma? Inne moje diesle jak miały dobry akumulator to paliły szybciej. |
Niestety od 5lat mam to samo |
|
|
|
 |
Ag1968
Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023 Posty: 33 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-11-2023, 21:40
|
|
|
kulman napisał/a: | Ag1968 napisał/a: | Hej. Robi się chłodniej i w moim francuskim 2.2 znowu wraca problem dłuższego zapalani rano przy niskich temperaturach.. Świece sprawdzone są ok, akumulator nie nowy ale trzyma parametry , przewody paliwowe szczelne. Ogólnie wszystko jest ok jak było ciepło palił natychmiast. Teraz przy 3 stopniach kręci dłużej . Jak jest u was? Ten typ tak ma? Inne moje diesle jak miały dobry akumulator to paliły szybciej. |
Niestety od 5lat mam to samo |
Co sprawdzałeś jakieś pomysły? Co mówią mechanicy
[ Dodano: 09-11-2023, 21:55 ]
Manual wymiany oleju w skrzyni dyfrze skrzyni rozdzielczej . Najlepiej w języku pl. Albo jakiś do pobrania. Inny niż ten ruski online |
|
|
|
 |
kulman
Nowy Forumowicz kulman
Auto: c crosser 2.2 hdi DCS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018 Posty: 23 Skąd: Imielin
|
Wysłany: 17-11-2023, 13:06
|
|
|
Sprawdzałem świece, przekaźik, aku... wszystko ok |
|
|
|
 |
Ag1968
Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023 Posty: 33 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-11-2023, 22:00
|
|
|
kulman napisał/a: | Sprawdzałem świece, przekaźik, aku... wszystko ok |
Dostałem podpowiedź że może zabrudzone wtryski piazoelektryczne
[ Dodano: 20-11-2023, 15:50 ]
Mój akumulator oryginał Mitshubishi . Niby 100ah ale prąd 640a. Może tu przyczyną gorszego odpalania?
[ Dodano: 20-01-2024, 21:12 ]
Nadal walczę z gorszym zapalaniem gdy jest zimno. Jak pisałem wyżej wszystko sprawdzone 2 razy i nic. Ale ostatnio zauważyłem 2 nietypowe sprawy. I tu pytania do pisiadaczy francuskiego 2.2 diesel.
Po pierwsze w przezroczystym przewodzie na górze pompy wtryskowej widzę powietrze. I czy to normalne? Węże Ok. Nigdzie nie cieknie. Ale ja bombelki powietrza.
2 sprawa . Na króćce filtra paliwa nachodzą wężyki bez opasek które są nie do końca nasunięte. Czy też macie bez opasek ? Dodam że ten wąż dalej łączy się tym przezroczystym. Nie zdołałem tego poprawić. Zastanawiam się nad kolejnavwymiana filtra. |
|
|
|
 |
|