Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie o wrazenia ogolne, uzytkownikow OIII
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-08-2024, 22:26   

Czarny Ziutek napisał/a:
nigdy więcej niemieckiej myśli motoryzacyjnej :) a tym bardziej diesla
opowiedz więcej, chętnie posłucham (zupełnie szczerze, zero sarkazmu)
 
 
Czarny Ziutek 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 28
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-08-2024, 08:05   

Krzyzak napisał/a:
Czarny Ziutek napisał/a:
nigdy więcej niemieckiej myśli motoryzacyjnej :) a tym bardziej diesla
opowiedz więcej, chętnie posłucham (zupełnie szczerze, zero sarkazmu)


po zakupie 4letniego 2.0 TDI przez kolejne 5 lat włożyłem w niego drugie tyle albo i więcej, a i tak nigdy nie mogłem go być pewien... padające turbiny, wtryski, świece, egr., gnijące progi - standard vw XD za to w trasie przy spokojnej jeździe było 5-6l przy deptaniu na maxa nie byłem w stanie przekroczyć 16l
szwaby robiły kiedyś niezłe auta, nieskomplikowane i trwałe, obecnie to szrot mający wytrzymać do końca gwarancji... zwłaszcza diesle ;) aluminiowe śruby w bloku silnika to po co są?
jeśli robi się trasy, to taki diesel ma jeszcze jakiś sens, ale jako auto na co dzień to szkoda nerwów :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-08-2024, 10:08   

Czarny Ziutek napisał/a:
aluminiowe śruby w bloku silnika to po co są?
a to nie tak, że obecnie bloki też są aluminiowe? to mamy jeden rodzaj metalu i lżejszą konstrukcję...
ja mam 2.0tdi blue motion, zatem pewnie problemów nie uniknę, ale po przejechaniu 3000km jestem bardzo zadowolony, bo auto jest świetne (sharan) i bardzo dobrze mi się nim jeździ a dodatki są pomyślane dla rodziny
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-2024, 10:49   

Ze swojego diesla jestem bardzo zadowolony, ale... przeglądam serwisówkę, weryfikuję i na bieżąco zaglądam tu i tam z ciekawości. Traktuję to jako hobby i lubię być świadomy, gdzie jest dany czujnik i jakie powinny być parametry jego pracy.
W związku z tym, po zakupie auta z przebiegiem 145 000 km (obecnie 170 000 km) wiele poprawiłem m.in mycie całego układu dolotowego, wymiana pękniętego czujnika różnicy ciśnień, montaż akcesoryjnego oil catch tanka, pranie filtra DPF. Teraz przymierzam się do rozebrania i wyczyszczenia klapy gaszącej, do której dostawała się mgiełka olejowa z układu dolotowego.
Jeśli ktoś nie zamierza dłubać, nie zna się na tym lub szkoda mu kasy to niestety 10 letni Outlander diesel będzie jeździł jak 10 letni Outlander diesel, a nie jak taki, który wyjechał dopiero co z salonu.
Jeśli ktoś lubi prostotę silnika i związaną z nią bezawaryjność to nic nie zastąpi wolnossącej jednostki.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-08-2024, 14:53   

Mam 2.0 TDI od przebiegu 15tyś. Obecnie 108tyś przejechany dystans w 5lat, Żona dojezdza tiguanem do pracy 7km. Jedyna awaria to czujnik cisnienia sprzęgła w DSG przy 100kkm, który sam zdigozowałem i po jak mi go wymienił gosciu to sam na powrót poskładałem mechatronikę, nauka i jezdzi dalej.
Zero problmów z silnikiem, adblue czy DPF. Olej wymiam co 15tys km.
A naprawdę myślałem o O3 ale 3.0 aby go zagazować.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
  
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-08-2024, 20:32   

Obecnie silniki VW Diesla są już dopracowane. Można je kupować a grupa VW jest na pewno w pierwszej trójce samochodów które pod względem technicznym warto kupić.
Oczywiście mieli wpadki jak 2.0 TDI na łańcuchu czy V6 na 4 łańcuchach.
Dobre silniki Diesla miała też grupa PSA czy FCA.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2024, 21:17   

Gdybym dzisiaj miał wybierać to ponownie zdecydowałbym się na diesla, koniecznie ze skrzynią automatyczną. Od razu do wykonania profilaktyka tj. czyszczenie całego dolotu i pranie filtra DPF plus chip tuning.
Jeśli benzyna 2.0 to wyłącznie z CVT, która "prowadzi" silnik w zakresie maksymalnej wydajności, bo jak przypominam sobie wyprzedzania wolnossącą benzyną, polegające na redukcji z 6 na 3 bieg przy 90 km/h to nie chcę do tego wracać.
W Chorwacji na długich, autostradowych podjazdach była redukcja z biegu 6 na 5, potem na 4, a jak się człowiek zagapił to na szczycie wzniesienia kończyło się na 3 biegu, aby utrzymać 100 km/h. Oczywiście auto załadowane pod dach, a na dachu opór w postaci deski windsurfingowej, ale jednak 140 KM nie wystarczało to utrzymania prędkości.
  
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 267
Skąd: pl
Wysłany: 31-08-2024, 10:13   

Cytat:
po zakupie 4letniego 2.0 TDI przez kolejne 5 lat włożyłem w niego drugie tyle albo i więcej, a i tak nigdy nie mogłem go być pewien... padające turbiny, wtryski, świece, egr., gnijące progi - standard vw XD za to w trasie przy spokojnej jeździe było 5-6l przy deptaniu na maxa nie byłem w stanie przekroczyć 16l
szwaby robiły kiedyś niezłe auta, nieskomplikowane i trwałe, obecnie to szrot mający wytrzymać do końca gwarancji... zwłaszcza diesle aluminiowe śruby w bloku silnika to po co są?
jeśli robi się trasy, to taki diesel ma jeszcze jakiś sens, ale jako auto na co dzień to szkoda nerwów


Potwierdzam to co napisałeś. Obecnie diesle są tylko dla kaskaderów motoryzacyjnych. Z jednej strony można iść w starsze TDI które posiadają mnóstwo wad ale do ogarnięcia. Problemem są już wielkie przebiegi, poprzedni właściciele i ewentualne koszty napraw vs cena rynkowa auta. Natomiast nowe diesle jest syf nad syfami. Jest źle do tego stopnia że np.spedycje zawsze zmieniające auta na nowe teraz wolą kupić zestaw napędowy z nowym silnikiem iza 60k PLN.i wjechać do starego busa który ma już 600k.km.

Współczuje tym co posłuchają tego "luzackiego" podejścia do diesli a nie są mechanikami albo samodzielnie nie dłubią przy swoich autach. Do tego jak sobie połączymy jeszcze wszystkie wynalazki typu DSG, ishift + ekologia to robi się naprawdę grubo od str. $$$ i zwykłej upierdliwości.
  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-09-2024, 09:44   

Ledziu, mocno przesadzona opina, ale coż... znajomi mają OIII od nowości, co chwile bywali w serwisie na hamulace, jakię pirdółki, rozrusznik... a do tego korozja go bierze od spodu
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Czarny Ziutek 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 28
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-09-2024, 14:29   

To masz napisał/a:
Gdybym dzisiaj miał wybierać to ponownie zdecydowałbym się na diesla, koniecznie ze skrzynią automatyczną. Od razu do wykonania profilaktyka tj. czyszczenie całego dolotu i pranie filtra DPF plus chip tuning.


chip tuning jakiegokolwiek współczesnego, seryjnego silnika to proszenie się o kłopoty, chyba, że zamierzasz zaczipować, pojeździć dwa lata i opchnąć dalej, to ok, ale za to kolejny właściciel będzie miał wydatki ;)

[ Dodano: 02-09-2024, 14:38 ]
sampler napisał/a:
Obecnie silniki VW Diesla są już dopracowane. Można je kupować a grupa VW jest na pewno w pierwszej trójce samochodów które pod względem technicznym warto kupić.


oj tak, tak, są tak dopracowane, że producent dokładnie ma zaplanowane co, kiedy i przy jakim przebiegu się zepsuje :biggrin:
jak to jest, że dawniej diesle przejeżdżały milion bez remontu, a obecnie 300k i w sumie to taniej wymienić silnik, bo koszty naprawy przewyższają wartość auta...
lepiej to już było niestety... :wink:
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2024, 14:59   

Czarny Ziutek napisał/a:
chip tuning jakiegokolwiek współczesnego, seryjnego silnika to proszenie się o kłopoty, chyba, że zamierzasz zaczipować, pojeździć dwa lata i opchnąć dalej, to ok, ale za to kolejny właściciel będzie miał wydatki ;)

Współczesny silnik... chyba nie piszesz o dieslu z Outlandera, który legitymuje się "jako tako" normalną pojemnością(prawie 2.3 litra) dla uzyskania seryjnych 150 KM?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-09-2024, 16:48   

Czarny Ziutek napisał/a:
obecnie 300k
na pewno jest to złożona kwestia, ale zapisałem się na grupę sharan/alhambra i tam są auta z 2.0 TDi po roku 2010 (czyli już nowe silniki CR) mające po 400-600 tkm
niestety nie wiem czy ich dotychczasowa eksploatacja była całkowicie bezproblemowa
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-09-2024, 15:06   

Outlander II chyba uzywał silników VW.... chyba wiedzieli co biorą :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 03-09-2024, 20:34   

Marcino napisał/a:
Outlander II chyba uzywał silników VW.... chyba wiedzieli co biorą :)

Akurat te nie były udane. Dopracowane są dopiero nowsze z CR. Choć oczywiście np do HDI to jeszcze im sporo brakuje ale w obecnym czasie niewiele producentów już produkuje Diesle.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-09-2024, 08:49   

Mazda ma udanego 3.2 diesla.
Co do Outka pewnie jak bym miał zamiast Tiguana to musiał bym chwalić :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.