szarpanie silnika - inne niż wszystkie inne |
Autor |
Wiadomość |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2007, 21:07
|
|
|
No włąsnie mam takie zachowania szczególnie jak jade w korku-wolno, ten sam bieg,stała prędkość
W którą stronke przestawić Prawo czy lewo Mozesz u siebie fotke robić gdzie to jest i jak wygląda.............nigdy sie tym nie bawiłem |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-05-2007, 21:46
|
|
|
w zadna! - nie majstruj przy tps-ie (przynajmniej narazie - poki nie wiadomo czy to on szwankuje) |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2007, 21:49
|
|
|
|
|
|
|
 |
suaby [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2007, 22:11
|
|
|
BUBU napisał/a: | dm17 napisał/a: | BUBU czy na gazie tez by sie tak zachowywał Przy przetstawionym czujniku...............czy tylko na PB |
Tylko na PB
Stała prędkość , jednakowe utrzymywanie pedału gazu i co chwilę odczuwalne szarpnięcia (jakby się dławił), przy przyśpieszaniu nieodczuwalne .
Pozdrav |
Przy przestawionym TPS szarpnięcia o których piszesz są dłuższe i wyraźniejsze niż te o które chodzi w temacie głównym - te o których piszesz odczuwa się jak puszczenie pedału gazu na krótką chwilę -(wiem bo nie poczekałem na post Krzyżaka i już troche pogmyrałem przy przepustnicy )
- natomiast w przypadku mojej usterki odczuwa się te szarpnięcia/drgnięcia jakby na ułamek sekundy wypadał zapłon, tak jakby co chwilę samochód dostawał od przodu nierównomierne ale bardzo silne podmuchy wiatru
dokładniej chyba nie umiem opisać
[ Dodano: 06-05-2007, 22:13 ]
a jak pracuje silnik po rozpięciu tego czujnika? |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2007, 23:15
|
|
|
U mnie to jest tak ze jak jade chwilke na 1 lub na 2 ze stałą prędkością to zaliczam "kangurki" albo jak sie rozpędzę delikatnie na 2 i puszcze pedał to zacina go i skacze - da sie z tym zyc ale denerwujące bo wszyscy w aucie skaczą |
|
|
|
 |
qss
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 88 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 07-05-2007, 12:41
|
|
|
takie reakcje to musi byc cos z paliwem jak dla mnie ... czyli stawiam na lambde(zwiekszone spalanie), filtr paliwa(szarpanie) ewentualnie przeplywomierz :> sprawdz jeszcze filtr powietrza czy wogole jeszcze zyje
powodzenia |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 07-05-2007, 13:16
|
|
|
dm17 napisał/a: | No włąsnie mam takie zachowania szczególnie jak jade w korku-wolno, ten sam bieg,stała prędkość
W którą stronke przestawić Prawo czy lewo Mozesz u siebie fotke robić gdzie to jest i jak wygląda.............nigdy sie tym nie bawiłem |
chciałabym się podczepić pod temat a mianowicie jak jadę wolno na 1,lub 2-gim biegu to mi szarpie autem choć pedał gazu jest w tym samym położeniu: to zwalnia to przyspiesza. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 07-05-2007, 13:50
|
|
|
moze dostaje lewego powietrza sprawdz zaciski opaski na ukladzie dolotowym. |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-05-2007, 14:22
|
|
|
Na moje oko - czujnik położenia wału dogorywa (skaczący obrotomierz) próbowałeś podnieniać aparat zapłonowy? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 07-05-2007, 14:38
|
|
|
sprawdz cisnienie na listwie paliwowej moze byc kwestja pompy lub jej zasilania albo filtr paliwa albo regulator
cisnienia w listwie
uwaga Bartka jest trafna tez mi sie kojarzy ale piszesz ze na gazie tego nie ma. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-05-2007, 15:06
|
|
|
Zwielokrotnienie iskry na gazie nie spowoduje żadnego efektu - jak nie ma sprężonej mieszanki, to iskra na świecy może sobie skakać do woli...... gorzej jak z dodatkową iskrą pojawia się dodatkowa dawka benzyny..... wtedy AFR z 14,7:1 robi się 7,35:1 - co staje się mieszanką niepalną......
[ Dodano: 07-05-2007, 15:07 ]
i tłumaczy wzrost spalania |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
grzesik1 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2007, 09:24
|
|
|
Witam, jestem użytkownikiem hyundaia lantry j-1
Na naszym forum od dluższego czasu ciągniemy watek o bardzo podobnych objawach jakie opisuje suaby.
niestety nikt nie potrafi sobie z tym poradzic. :
podczas jazdy ze stala predkoscia, auto zaczyna przerywac, szarpac itp...
gdy wcisne gaz to normalnie ciagnie i przyspiesza, a wiec objawy wystepuje tylko przy stalych predkosciach(silnik rozgrzany). mowiac krótko jade sobie a tu nagle zaczyna szarpac :-/
TPS sprawdzalem i nie ma 'dziur',
objaw ustepuje gdy na chwilke wylacze zaplon i wlacze spowrotem wtedy wszystko wraca do normy
Niedawno podpielem PDA podczas takiej szarpaniny i wyraznie widac ze w tym czasie wszystkie czujniki pokazuja glupoty... tzn np napiecie skacze z 11,6V-16V sonda ma bardzo duze wskazania, temperatura cieczy i powietrza w ciagu sekundy potrafi zmienic sie o 10st,
Sprawa wyglada bardzo dziwnie. Mam tego loga wiec jesli ktoś chcialby obejrzec prosze pisac.
Pozdrawiam i mam nadzieje ze wspólnymi silami poradzimy sobie z tym problemem |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-05-2007, 09:32
|
|
|
grzesik1, raczej malo prawdopodobne jest by nagle wszystkie czujniki zaczely fiksowac, wiec to najprawdopodobniej bedzie problem z ECU lub jego zasilaniem/masa |
|
|
|
 |
grzesik1 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2007, 09:51
|
|
|
tak naprawde sie dzieje, sprawa wyglada bardzo dziwnie,
dodam tylko ze kondensatory wymienialem miesiac temu i nic sie nie dzialo zlego
dopiero niedawno...
dzisiaj spawdze jeszcze ladowanie ale miernikiem a nie palmtopem. |
|
|
|
 |
|