Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-03-2007, 01:58
[CJ1A 1.3] Dziwny odgłos od strony silnika.
Autor Wiadomość
hayabusa
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2005, 19:21   

żeby oberwać poduszki wystarczy pare razy przelecieć przez śpiącego pałe za szybko i tyle :wink:
 
 
tomasek36
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2006, 20:15   

Po sprawdzeniu bledow ECU wyszlo ze to TPS. Po wyregulowaniu TPS i przeczyszczeniu przepustnicy odglos zanikl.

Aha jest jeszcze jedna sprawa, po tej calej regulacji i czyszczeniu mam wrazenie ze podzcas hamowania silnikiem tak jakby za bardzo mnie ten silnik hamowal. Jezdze po tej samej trasie mniej wiecej, tam jest taka gorka i do tej pory jadac z tej gorki na czworce wystarczylo ze sie toczylem i jechalem ze stala predkoscia, a teraz zauwazylem ze mnie zwalnia i musze dodawac gazu. Im mniejszy bieg tym bardziej mnie hamuje, poza tym nie da sie plynnie jechac z delikatnie wcisnietym pedalem gazu po prostu szarpie.
Poduchy silnika sprawdzone i sa ok, myslalem ze to cos z linka gazu ale jest naciagnieta dobrze. Chyba ze teraz jest mroz i tam jakies oleje albo smary (np. lozyska) sa bardziej zagestniale i to przez to? pozdrawiam
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2006, 23:10   

teraz przydalo by sie ustawic IPS - Idle Position Sensor - tzn taki czujnik styku koncowki
silniczka krokowego do ramienia poruszajacego przepustnica.
to 1 mozliwosc
2 = masz tak jak ja oberwana poduszke silnika i tak szarpac bedzie - ale silnik moj hamuje normalnie ;)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2006, 23:47   

adams12 napisał/a:
teraz przydalo by sie ustawic IPS - Idle Position Sensor - tzn taki czujnik styku koncowki

W 4G13 TPS i IPS to jedno o ile się nie mylę. Nie ma osobnych regulatorów TPS i IPS. :lol:
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2006, 07:07   

mylisz sie ;)
Throttle Position Sensor to ten czarny potencjometr ktory przesuwa sie przy regulacji obrotow
a IPS - Idle Position Switch (nie sensor-moj blad) jest niejako wbudowany w silniczek krokowy a
jego wlaczanie lub wylaczanie - zerojedynkowe - regulujesz zakresem odbijania przepustnicy
tu jest fota silniczka krokowego a IPS to ten maly sutek na czubku :)

 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2006, 08:42   

adams12 napisał/a:
IPS - Idle Position Switch (nie sensor-moj blad) jest niejako wbudowany w silniczek krokowy a
jego wlaczanie lub wylaczanie - zerojedynkowe - regulujesz zakresem odbijania przepustnicy

Masz na mysli srubke zgrubna, ktora reguluje sie wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-01-2006, 09:56   

Żeby Was rozsądzić - Grześ ma rację - w 4G13 IPS jest wbudowany w TPS - dlatego są 4 kabelki od wtyczki (a w Galancie Adamsa są 3 kabelki i osobno IPS).
Co do tego hamowania silnikiem - może teraz nareszcie hamuje tak jak trzeba, a wcześniej przez źle wyregulowaną przepustnicę dawał paliwo i auto samo przyśpieszało. Ponadto fakt z gęstszym olejem w skrzyni zimą jest niezaprzeczalny.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2006, 10:10   

U mnie tez bardzo wyraznie czuc hamowanie silnikiem - i zawsze tak bylo, wiec zakladam, ze tak wlasnie powinno byc. Wrazenie mocnego hamowania zwiekszylo sie dodatkowo po wymianie kompletu sprzegla (ponoc to kwestia docisku). Co sie zas tyczy gestosci oleju w skrzyni - u mnie w zimie wyraznie ciezej wchodza biegi.
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2006, 15:37   

gregorbu napisał/a:
W 4G13 TPS i IPS to jedno

heh, nie doczytalem symbolu silnika i stad wyszlo cale zamieszanie ;) - spieszylem sie na zajecie :)
 
 
tomasek36
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2006, 18:19   

Nie chce szukac dziury w calym ale wkurzea mnie to szarpanie. Jadac na biegu puszczam pedal gazu i jest ok ale gdzies okolo 2-3 sekundy po tym jak puszcze gaz to tak jakby mnie ktos za zderzak z tylu chycil, jak mielem poloneza to tez tak mialem ale w poldkach to dyfer z tylu w kite dawal. Nie wiem ale to chyba ta regulacja obrotów daje znac, przed czyszczeniem przepustnicy, regulacja obrotów i tps obroty falowaly czasami na poziomie 1200-1500rpm, teraz spadaja na postoju do 800rpm, w czasie toczenia do 1100rpm, ale gdy dluzej na luzie pociagne to po pary sekundach zaczynaja spadac. Moze tu jest problem?
Moze da sie to jeszcze jakos podregulowac zeby caly czas byly na 1100rpm? (podczas toczenia oczywiscie)

Pytanie: czy jak bede probowal podniesc obroty poprzez srubke na przepustnicy ktora odpowiada za ilosc powietrza (troche ja wykrecajac) na uruchomionym silniku, nie odpinajac przewodow od silniczka krokowego i tps, czy czasem komputer i tak mi ich nie obnizy?
Ostatnio zmieniony przez tomasek36 10-01-2006, 09:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-01-2006, 19:25   

Kręcąc śrubkami możesz wszystko znów rozregulować. Mogłeś źle ustawić IPS i stąd to szarpanie - prawidłowe ustawienie opisałem http://www.mitsubishiklub...p?TID=3957&PN=1.
 
 
tomasek36
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2006, 19:50   

No wlasnie tylko ze moze to smieszne ale nie wiem jak mam zrobic to: "2. podłącz do masy złącze do ustawiania zapłonu".
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-01-2006, 20:53   

tomasek36 napisał/a:
No wlasnie tylko ze moze to smieszne ale nie wiem jak mam zrobic to: "2. podłącz do masy złącze do ustawiania zapłonu".

A przeczytałeś całość? - nie tylko ten post? Tam dalej jest pokazane jakie to złącze, gdzie się znajduje - trzeba je tylko podłączyć kablem do '-' na akumulatorze.
 
 
tomasek36
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2006, 22:38   

A tak z ciekawosci, (niestety nie jestem mechanikiem) czemu sie to zlacze powinno podpiac do masy przy regulacji obrotów?
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 10-01-2006, 07:15   

Tomasek... złącze podpinasz do masy aby wyeliminowac korekty w "locie" przez ECU.... przykładowo... ustawiasz zapłon (masujesz złącze) ustawiamy na 5 stopni.... ściągasz mase - sprawdzasz kąt wyprzedzenia i z pięciu robi Ci sie skaczące delikatnie 8 st.... poprostu ECU koryguje z duzą czułaścią kąt wyprzedzenia.... a zarazem pośrednio wolne obroty itd...
Dlatego tez musisz tak jakby zablokowac pracę ECU aby Ci nie cwaniakował podczas regulacji wolnych obrotów... ty będziesz kręcił śrubką a on korekta i guzik Ci to kręcenie da... hyhy - taki z niego .....


Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.