Przesunięty przez: Hubeeert 21-03-2007, 01:58 |
[CJ1A 1.3] Dziwny odgłos od strony silnika. |
Autor |
Wiadomość |
hayabusa [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2005, 19:21
|
|
|
żeby oberwać poduszki wystarczy pare razy przelecieć przez śpiącego pałe za szybko i tyle |
|
|
|
 |
tomasek36 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2006, 20:15
|
|
|
Po sprawdzeniu bledow ECU wyszlo ze to TPS. Po wyregulowaniu TPS i przeczyszczeniu przepustnicy odglos zanikl.
Aha jest jeszcze jedna sprawa, po tej calej regulacji i czyszczeniu mam wrazenie ze podzcas hamowania silnikiem tak jakby za bardzo mnie ten silnik hamowal. Jezdze po tej samej trasie mniej wiecej, tam jest taka gorka i do tej pory jadac z tej gorki na czworce wystarczylo ze sie toczylem i jechalem ze stala predkoscia, a teraz zauwazylem ze mnie zwalnia i musze dodawac gazu. Im mniejszy bieg tym bardziej mnie hamuje, poza tym nie da sie plynnie jechac z delikatnie wcisnietym pedalem gazu po prostu szarpie.
Poduchy silnika sprawdzone i sa ok, myslalem ze to cos z linka gazu ale jest naciagnieta dobrze. Chyba ze teraz jest mroz i tam jakies oleje albo smary (np. lozyska) sa bardziej zagestniale i to przez to? pozdrawiam |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2006, 23:10
|
|
|
teraz przydalo by sie ustawic IPS - Idle Position Sensor - tzn taki czujnik styku koncowki
silniczka krokowego do ramienia poruszajacego przepustnica.
to 1 mozliwosc
2 = masz tak jak ja oberwana poduszke silnika i tak szarpac bedzie - ale silnik moj hamuje normalnie |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2006, 23:47
|
|
|
adams12 napisał/a: | teraz przydalo by sie ustawic IPS - Idle Position Sensor - tzn taki czujnik styku koncowki |
W 4G13 TPS i IPS to jedno o ile się nie mylę. Nie ma osobnych regulatorów TPS i IPS. |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2006, 07:07
|
|
|
mylisz sie
Throttle Position Sensor to ten czarny potencjometr ktory przesuwa sie przy regulacji obrotow
a IPS - Idle Position Switch (nie sensor-moj blad) jest niejako wbudowany w silniczek krokowy a
jego wlaczanie lub wylaczanie - zerojedynkowe - regulujesz zakresem odbijania przepustnicy
tu jest fota silniczka krokowego a IPS to ten maly sutek na czubku
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2006, 08:42
|
|
|
adams12 napisał/a: | IPS - Idle Position Switch (nie sensor-moj blad) jest niejako wbudowany w silniczek krokowy a
jego wlaczanie lub wylaczanie - zerojedynkowe - regulujesz zakresem odbijania przepustnicy |
Masz na mysli srubke zgrubna, ktora reguluje sie wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-01-2006, 09:56
|
|
|
Żeby Was rozsądzić - Grześ ma rację - w 4G13 IPS jest wbudowany w TPS - dlatego są 4 kabelki od wtyczki (a w Galancie Adamsa są 3 kabelki i osobno IPS).
Co do tego hamowania silnikiem - może teraz nareszcie hamuje tak jak trzeba, a wcześniej przez źle wyregulowaną przepustnicę dawał paliwo i auto samo przyśpieszało. Ponadto fakt z gęstszym olejem w skrzyni zimą jest niezaprzeczalny. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2006, 10:10
|
|
|
U mnie tez bardzo wyraznie czuc hamowanie silnikiem - i zawsze tak bylo, wiec zakladam, ze tak wlasnie powinno byc. Wrazenie mocnego hamowania zwiekszylo sie dodatkowo po wymianie kompletu sprzegla (ponoc to kwestia docisku). Co sie zas tyczy gestosci oleju w skrzyni - u mnie w zimie wyraznie ciezej wchodza biegi. |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2006, 15:37
|
|
|
gregorbu napisał/a: | W 4G13 TPS i IPS to jedno |
heh, nie doczytalem symbolu silnika i stad wyszlo cale zamieszanie - spieszylem sie na zajecie |
|
|
|
 |
tomasek36 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2006, 18:19
|
|
|
Nie chce szukac dziury w calym ale wkurzea mnie to szarpanie. Jadac na biegu puszczam pedal gazu i jest ok ale gdzies okolo 2-3 sekundy po tym jak puszcze gaz to tak jakby mnie ktos za zderzak z tylu chycil, jak mielem poloneza to tez tak mialem ale w poldkach to dyfer z tylu w kite dawal. Nie wiem ale to chyba ta regulacja obrotów daje znac, przed czyszczeniem przepustnicy, regulacja obrotów i tps obroty falowaly czasami na poziomie 1200-1500rpm, teraz spadaja na postoju do 800rpm, w czasie toczenia do 1100rpm, ale gdy dluzej na luzie pociagne to po pary sekundach zaczynaja spadac. Moze tu jest problem?
Moze da sie to jeszcze jakos podregulowac zeby caly czas byly na 1100rpm? (podczas toczenia oczywiscie)
Pytanie: czy jak bede probowal podniesc obroty poprzez srubke na przepustnicy ktora odpowiada za ilosc powietrza (troche ja wykrecajac) na uruchomionym silniku, nie odpinajac przewodow od silniczka krokowego i tps, czy czasem komputer i tak mi ich nie obnizy? |
Ostatnio zmieniony przez tomasek36 10-01-2006, 09:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
tomasek36 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2006, 19:50
|
|
|
No wlasnie tylko ze moze to smieszne ale nie wiem jak mam zrobic to: "2. podłącz do masy złącze do ustawiania zapłonu". |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-01-2006, 20:53
|
|
|
tomasek36 napisał/a: | No wlasnie tylko ze moze to smieszne ale nie wiem jak mam zrobic to: "2. podłącz do masy złącze do ustawiania zapłonu". |
A przeczytałeś całość? - nie tylko ten post? Tam dalej jest pokazane jakie to złącze, gdzie się znajduje - trzeba je tylko podłączyć kablem do '-' na akumulatorze. |
|
|
|
 |
tomasek36 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2006, 22:38
|
|
|
A tak z ciekawosci, (niestety nie jestem mechanikiem) czemu sie to zlacze powinno podpiac do masy przy regulacji obrotów? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 10-01-2006, 07:15
|
|
|
Tomasek... złącze podpinasz do masy aby wyeliminowac korekty w "locie" przez ECU.... przykładowo... ustawiasz zapłon (masujesz złącze) ustawiamy na 5 stopni.... ściągasz mase - sprawdzasz kąt wyprzedzenia i z pięciu robi Ci sie skaczące delikatnie 8 st.... poprostu ECU koryguje z duzą czułaścią kąt wyprzedzenia.... a zarazem pośrednio wolne obroty itd...
Dlatego tez musisz tak jakby zablokowac pracę ECU aby Ci nie cwaniakował podczas regulacji wolnych obrotów... ty będziesz kręcił śrubką a on korekta i guzik Ci to kręcenie da... hyhy - taki z niego .....
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
|