Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
28-05-2007, 17:10
[EA5A/W 2.5] Problem z praca zimnego silnika
Autor Wiadomość
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 31-07-2009, 20:36   

Podepnę się do tego tematu.

Galant 98 benzyna, bez gazu

Kiedy palę go na zimno muszę odczekać około minuty zanim ruszę, jeśli zacznę jazdę od razu lub dodam trochę gazu silnik gaśnie. Po odczekaniu około minuty wszystko jest w porządku. Nie mam pojęcia czy to normalne.

Obroty falują delikatnie po odpaleniu (przy włączonej klimie trochę mocniej i dłużej między 450-750, jakieś 15 sekund; bez klimy w zakresie jakieś 450-650 6 sekund).
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-10-2009, 21:46   Czkawka na zimnym silniku

Witam
Ostanio zauważyłem ze jak przyspieszam na zimnym, to sie dziwnie zachowuje, tak jak by "czkawki" dostawał. Tak samo wydaje mi sie że w zakresie do 2000 rpm chodzi jakoś dziwnie, zastanawia sie czy jechać czy nie. Wczesniej tego nie było. Przy większych prędkościah obr idzie jak szalony.
W sumie to nic takiego ale najgorsze jest to ze spalanie wzrosło, i jest to około 14l/100, niezależnie od stylu jazdy. W długiej trasie dalej pali w miarę normalnie czyli poniżej 10.
Check enigine nie zpala, robiłem reset kompa.
Swiece i kable wymieniane wcześniej. Zwaliłbym na regulację LPG ale czkawka występuję od czasu do czasu jak jest zimny czyli jak jade na PB.

Jakieś sugestie od czego zacząć? Słynny czujnik temperatury?
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-10-2009, 23:05   

Skrzynia automatyczna? Ona może tak "poszarpywać".
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-10-2009, 23:20   

Nie, mam manual,
To tak jakby w niskim zakresie słabo sie wkręcał..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2009, 23:52   

A próbowaliście resetować kompa i na nowo go programować?

Czyściliście przepustnicę i cały jej zespół.....?

Co do kompa to macie >>>TU<<< posta BigTomali.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 08-10-2009, 08:17   

Marcino, masz gaz a więc sprawdź czy aby ci może elektrozawory nie "leją". Tak może być nawet wtedy gdy jeszcze nie przełączy na gaz. Musisłbyś się z kompem połączyć i zobaczyc mapy itp.
A przy odpalaniu nie musisz dłużej kręcić :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-10-2009, 08:30   

KaWu napisał/a:
Marcino, masz gaz a więc sprawdź czy aby ci może elektrozawory nie "leją". Tak może być nawet wtedy gdy jeszcze nie przełączy na gaz. Musisłbyś się z kompem połączyć i zobaczyc mapy itp.
A przy odpalaniu nie musisz dłużej kręcić :?:


No właśnie mam wrażnie ze muszę ciut dłużej zakręcić.

Piszesz o elektro-zaworach czyli o wtryskach LPG? Moja mają już ponad 60kkm wiec moze czas na nie przyszedł.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 08-10-2009, 08:38   

Tak, chodzilo mi o wtryski lpg.
Jezeli to cos ala "waldemar" to pewnie tak. Bo zestaw naprawczy i kalibracja + dolozenie kilkadziesiat zlotych i beda nowe wtryski.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-10-2009, 09:03   

No moje to są "Waldemary" czerwone... Czyli radzisz nowe inne zamiast regeneracji?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 09-10-2009, 10:33   

Marcino, nie miałem do czynienia osobiście w Waldemarami-ale opinii nie ma za dobrej.
Aby się przekonać czy rzeczywiście są nie teges to podłącz się z centralką lpg.
Twoje i tak są wyjątkowe że pociągnęły aż 60000 km :)
Patrząc na twoje spalanie to aż dziw bierze, że tak mało na Waldkach pali. Sprawdzałeś czy nie jest za ubogo :?: Jak tak- to nie jest to najlepsze dla silnika.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-10-2009, 22:59   

Moje spalanie w stopce nie jest aktualizowane ostatnio. JAk wpisyawąłem to głownie trasy gdzie zliczałem paragony. Ostatio na zbiorniku około 40L przejezdzam około 320km.
Muszę zakupić kabel do Staga i to pomału zdiagnozuje. Wylewka w nowym garażu ma dopiero kilka dni, jak bede mogł wjechać to sie tym w końcu zajmę, bo narazie to pogoda taka ze psa z kulawą nogą bym nie wygonił na pole...:)
A co do Valteków to zestaw naprawczy kosztuje około 12zł, wiec żaden majątek, a jak ma pomóc to spróbuje, Tylko ze na pewno trzeba bedzie kalibrację zrobić. Mam jeszcze ochotę przy okzji usprawnić instalację, tzn Listwe zasilić z podwójnego filtra w dwóch miejscach, i zmienić położenie czujnika ciśnienia - zamontować go w środku pomiędzy listwami.

POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-10-2009, 07:39   

Marcino, wiem ze zestaw naprawczy kosztuje kilka zl. Ale przy Waltekach nie tylko kalibracja w programie wystarczy. Po wymianie gumek musisz dac (chyba ze masz taki sprzet) do ustawienia "wydajnosci" Walteka, tzn. ze trzeba na przyrzadzie skalibrowac jego skok.
PS. skonczmy z gazem w tym temacie-bo nas pogonia do LPG :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 14-10-2009, 23:31   

Marcino, ja mialem czerwone waldemary i podobny problem, co ktores odpalenie, nie wazne czy cieply czy zimny musialem krecic ze 3-4 sekundy. Kazdy mowil, ze to nie gaz bo odpalam na benzynie, jak zmienilem wtryskiwacze gazowe problem zniknal jak reka odjal. Tak wiec mysle, ze teoria o nieszczelnych waldemarach moze byc sluszna. Pewnie da sie to ustalic w miare prosto, spuscic caly gaz z instalacji i pojezdzic na benzynie.
 
 
 
piekarxxx 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: Września
Wysłany: 26-01-2010, 14:59   

Witam !! U mnie jak u wielu posiadaczy Carismy wystąpił problem "brak ssania" tz kupiłem już takiego i męczę się z regulacją przepustnicy i jest ok na ciepłym a na zimnym powiedzmy po 5 godz stania auto nie ma ssania !!:( wymontowałem czujnik temperatury silnika (dwu przewodowy) i go sprawdziłem w/g instrukcji na poczatku tego tematu i powinno być w/g opisu ( przy 20°C ma mieć 2.1-2.7 kΩ a przy 80°C ma mieć 0.26 - 0.36 kΩ) i u mnie ma przy 20st C 2,5 kΩ ale jak jest 80-90st C to ma 0,80 i nawet jak bym zagotował go to niżej nie spada - i pytanie czy to może być powód ze komputer widzi jak by auto było jeszcze zimne i dlatego nie ma ssania ?? Dodam że jak się rozgrzeje to po regulacji śrubką fixed sas obroty są ok 800-900 Ale jak ostygnie to brak obrotów więc wgręcam tą srubkę i jest ok 1400-1500/ min ale tak się utrzymuje nawet jak silnik jest juz ciepły !!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.