 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:15 |
Nierównomierna praca silnika 4G69 mivec 2,4 |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 26-08-2012, 23:09
|
|
|
Ja mam akurat 4G63, tylko podpiąłem się pod wątek. U mnie żadnych błędów, świece wymienione jakieś pół roku temu na ten typ co fabrycznie montują, dziur w dolocie nie ma. |
|
|
|
 |
Babu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 4 Skąd: waw
|
Wysłany: 26-08-2012, 23:21
|
|
|
aaa czyli 2.0, u mnie sprawdzane było sporo rzeczy, napisz mi jakie dokładnie objawy, czy jak właczysz silnik i pochodzi troche to z pod maski słychac takie cykanie, czasem trzeba sie wsłuchac gdzies w okolicy swiec tak jakby iskra gdzies skakała. Zobacz czy nie masz oleju na fajkach przy swiecach, ew w gniazdach swiec. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 26-08-2012, 23:35
|
|
|
Główny objaw jest taki że silnik drży, czasem drżenia przenoszą się na kierownicę, lub czuję drżenia podłokietnikach na drzwiach ale to raczej objaw a nie przyczyna, akurat trafia w rezonans. Obejrzeć wyciek przy świecach ciężko od ręki, to zajmie mi chwilkę. Podejrzanego cykania nie słychać, ale wątpię żeby było słyszalne, w komorze silnika słychać samo "terkotanie". Źle ustawiony wałek balansowy został już poprawiony, nic nie zmieniło. Na próbę wymieniłem napinacz hydrauliczny paska rozrządu, używka za używkę, nic to nie zmieniło. Rozrząd i pasek alternatora ma jakieś półtora roku (ok 20tyś), napinacz paska alternatora wymieniony na nowy jakieś 9 miesięcy temu. Poduszki przednia i tylna wymienione na inne z używek, bez zmian. Dodatkowo czasem w rezonans wpada łożysko oporowe sprzęgła, ale to raczej objaw a nie przyczyna. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-08-2012, 07:27
|
|
|
Może wymień te 2 przewody wysokiego napięcia? Ciekawe czy w ogóle są dostępne? Ale to chyba by skutkowało jakimś błędem w ECU?
Ja miałem po wymianie rozrządu taki objaw (znaczy mogło się to zacząć wcześniej, ale przed wymianą rozrządu dłuższy czas mu nie zasadzałem buta od 2 do 7 tys), że jak np. na 2-jce dałem buta przy 2 tys to gdzieś koło 4-5 była taka 1 sec zamułka i dalej szedł... Dość powtarzalne to było, ale delikatne Po wymianie świec ustało. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 27-08-2012, 12:45
|
|
|
krzychu napisał/a: | jak np. na 2-jce dałem buta przy 2 tys to gdzieś koło 4-5 była taka 1 sec zamułka i dalej szedł... | No właśnie ja mam tak na biegu jałowym, tzn możliwe że tak też jest przy wyższych obrotach ale tego się wtedy nie czuje. Najbardziej jest to dokuczliwe poniżej 1000obr, jak dodam gazu powyżej to jest to nieodczuwalne. |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 30-08-2012, 00:38
|
|
|
Babu napisał/a: | witam a czy wyskakuja jakies błady? np P0300 lub np P0301... Mam podobny problem ale chyba juz wiem co sie dzieje, przyanjmniej u mnie, z checia pomoge bo troche juz ten silnik przejzałem i porozbierałem. Mam 2.4 Mivec 4g69 akurat w galancie, pozdrawiam |
Babu to nawlekaj temat,bo ja tak mam raz błąd P0301 lub P0302 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Stachhu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 39 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-01-2019, 18:38
|
|
|
Czesc,
Dzis mialem taka sytuacje jade na gazie nagle czuje 4-4,5tys obrotow silnik szrpie i trzesie sie, oraz nie chce sie wkręcić na obroty bardziej. Nastepnie wylaczylem gaz sytuacja sie uspokoiła i wywalilo blad P0301 potem juz samochod jechal normalnie bez problemu i na benzynie i LPG.
Jakos rozwiazalisfie problemy swoje? |
_________________ ----
Mitsubishi Outlander I 2.4
Mitsubishi Outlander I 2.0 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 06-01-2019, 19:30
|
|
|
Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Nasuwa się wiele pytań i rozwiązań:
-jaka instalacja lpg jakie wtryskiwacze ile przebiegu na niej?
-jakie świece jakie cewki ile przebiegu na nich?
-jaki stan rury wlewu paliwa? Czy nie ma dziur czy psyka przy tankowaniu? |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Stachhu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 39 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-01-2019, 10:31
|
|
|
Bzyk_R1,
Odpowiadając na część twoich pytań:
Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Nasuwa się wiele pytań i rozwiązań:
-jaka instalacja lpg jakie wtryskiwacze ile przebiegu na niej?
tutaj lista zamieszczona w wyciągu homologacji:
Przebieg na instalacji 6kkm
-jakie świece jakie cewki ile przebiegu na nich?
Świec niestety nie wymieniałem od zakupu auta, ale od zacznę, ze zmienię świece. W każdym razie obecne są Irydowe. Mam stare świece, ale nie wiem która od którego cylindra.
-jaki stan rury wlewu paliwa? Czy nie ma dziur czy psyka przy tankowaniu?
Przy tankowaniu benzyny? Nie zauważyłem takich, a co to może mieć do rzeczy? |
_________________ ----
Mitsubishi Outlander I 2.4
Mitsubishi Outlander I 2.0 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-01-2019, 11:45
|
|
|
STAG Qbox ma kilka odmian - zaczynając od wersji Basic. Generalnie duzym grzechem instalatorów przy tym sterowniku jest brak podłączenia brązowego kabelka pod czujnik TDC, który daje info o obrotach a branie go ze złącza OBD podczas strojenia. Wtedy instalacja czasem się wyłącza.
Dodatkowo to są silniki z gniazdami zaworów z prasowanego ryżu, więc luzy obowiązkowo do sprawdzenia. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 07-01-2019, 15:19
|
|
|
Cytat: | Świec niestety nie wymieniałem od zakupu auta, |
No to masz zapewne odpowiedź, świece w benzyniaku i jeszcze na lpg to podstawa. Zwróć uwagę w jakim są stanie i czy to nie jakiś bosch, bo na nich często wypadają zapłony. Kup dedykowane do outlandera NGK madeo in japan.
Cytat: | Przy tankowaniu benzyny? Nie zauważyłem takich, a co to może mieć do rzeczy? |
Częsta przypadłość, rdzewieje rura wlewu paliwa, czasem dziury są tak małe i zalepione brudem i błotem że ich nie widać. Odkręcając wlew przy tankowaniu powinno być słychać psyk, co gwarantuje że w baku jest ciśnienie i szczelność. Jeżeli nie psyka to prawdopodobnie jest dziura/y. Są dziury to brud i piach idzie do baku, tam trafia na pompę a potem przewodami trafia do wtryskiwaczy i je zabija co objawia się wypadaniem zapłonu na tym cylindrze gdzie zatkało brudem wtryskiwacz. Taka historia... |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-01-2019, 16:26
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | w baku jest ciśnienie | jest podciśnienie , ten dźwięk to zasysanie |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 07-01-2019, 20:55
|
|
|
Krzyzak, zarówno podciśnienie jak i nadciśnienie to zjawiska mieszczące się w słowie ciśnienie. A w baku właśnie mamy oba zjawiska, w zależności od warunków jakie panują. Dlatego pod maską jest takie sprytne urządzenie. I dlatego napisałem ciśnienie. Zauważ że na wlewie piktogram nie ostrzega przed zassaniem a raczej wybuchem, upuszczeniem oparów paliwa |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 01-02-2020, 17:10
|
|
|
Krzyzak napisał/a: |
Dodatkowo to są silniki z gniazdami zaworów z prasowanego ryżu, więc luzy obowiązkowo do sprawdzenia. |
Że co niby? Możesz rozwinąć bo zakrawa mi to na żart. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-02-2020, 19:57
|
|
|
Prasowany ryż = gównolit = materiał do wyrobu różnych rzeczy stosowany w czasach wszelakich oszczędności i cięcia kosztów oraz nastawienia na skrócenie żywotności produktu.
Jest przeciwieństwem materiałów porządnych, stosowanych w czasach, gdy produkcja aut była nastawiona na wysoką jakość i niezawodność. |
|
|
|
 |
|
|