Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:15
Nierównomierna praca silnika 4G69 mivec 2,4
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 26-08-2012, 23:09   

Ja mam akurat 4G63, tylko podpiąłem się pod wątek. U mnie żadnych błędów, świece wymienione jakieś pół roku temu na ten typ co fabrycznie montują, dziur w dolocie nie ma.
 
 
Babu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: waw
Wysłany: 26-08-2012, 23:21   

aaa czyli 2.0, u mnie sprawdzane było sporo rzeczy, napisz mi jakie dokładnie objawy, czy jak właczysz silnik i pochodzi troche to z pod maski słychac takie cykanie, czasem trzeba sie wsłuchac gdzies w okolicy swiec tak jakby iskra gdzies skakała. Zobacz czy nie masz oleju na fajkach przy swiecach, ew w gniazdach swiec.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 26-08-2012, 23:35   

Główny objaw jest taki że silnik drży, czasem drżenia przenoszą się na kierownicę, lub czuję drżenia podłokietnikach na drzwiach ale to raczej objaw a nie przyczyna, akurat trafia w rezonans. Obejrzeć wyciek przy świecach ciężko od ręki, to zajmie mi chwilkę. Podejrzanego cykania nie słychać, ale wątpię żeby było słyszalne, w komorze silnika słychać samo "terkotanie". Źle ustawiony wałek balansowy został już poprawiony, nic nie zmieniło. Na próbę wymieniłem napinacz hydrauliczny paska rozrządu, używka za używkę, nic to nie zmieniło. Rozrząd i pasek alternatora ma jakieś półtora roku (ok 20tyś), napinacz paska alternatora wymieniony na nowy jakieś 9 miesięcy temu. Poduszki przednia i tylna wymienione na inne z używek, bez zmian. Dodatkowo czasem w rezonans wpada łożysko oporowe sprzęgła, ale to raczej objaw a nie przyczyna.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-08-2012, 07:27   

Może wymień te 2 przewody wysokiego napięcia? Ciekawe czy w ogóle są dostępne? Ale to chyba by skutkowało jakimś błędem w ECU?

Ja miałem po wymianie rozrządu taki objaw (znaczy mogło się to zacząć wcześniej, ale przed wymianą rozrządu dłuższy czas mu nie zasadzałem buta od 2 do 7 tys), że jak np. na 2-jce dałem buta przy 2 tys to gdzieś koło 4-5 była taka 1 sec zamułka i dalej szedł... Dość powtarzalne to było, ale delikatne Po wymianie świec ustało.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 27-08-2012, 12:45   

krzychu napisał/a:
jak np. na 2-jce dałem buta przy 2 tys to gdzieś koło 4-5 była taka 1 sec zamułka i dalej szedł...
No właśnie ja mam tak na biegu jałowym, tzn możliwe że tak też jest przy wyższych obrotach ale tego się wtedy nie czuje. Najbardziej jest to dokuczliwe poniżej 1000obr, jak dodam gazu powyżej to jest to nieodczuwalne.
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 30-08-2012, 00:38   

Babu napisał/a:
witam a czy wyskakuja jakies błady? np P0300 lub np P0301... Mam podobny problem ale chyba juz wiem co sie dzieje, przyanjmniej u mnie, z checia pomoge bo troche juz ten silnik przejzałem i porozbierałem. Mam 2.4 Mivec 4g69 akurat w galancie, pozdrawiam

Babu to nawlekaj temat,bo ja tak mam raz błąd P0301 lub P0302
_________________

 
 
 
Stachhu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 39
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-01-2019, 18:38   

Czesc,

Dzis mialem taka sytuacje jade na gazie nagle czuje 4-4,5tys obrotow silnik szrpie i trzesie sie, oraz nie chce sie wkręcić na obroty bardziej. Nastepnie wylaczylem gaz sytuacja sie uspokoiła i wywalilo blad P0301 potem juz samochod jechal normalnie bez problemu i na benzynie i LPG.
Jakos rozwiazalisfie problemy swoje?
_________________
----
Mitsubishi Outlander I 2.4
Mitsubishi Outlander I 2.0
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-01-2019, 19:30   

Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Nasuwa się wiele pytań i rozwiązań:
-jaka instalacja lpg jakie wtryskiwacze ile przebiegu na niej?
-jakie świece jakie cewki ile przebiegu na nich?
-jaki stan rury wlewu paliwa? Czy nie ma dziur czy psyka przy tankowaniu?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Stachhu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 39
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-01-2019, 10:31   

Bzyk_R1,

Odpowiadając na część twoich pytań:

Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Nasuwa się wiele pytań i rozwiązań:
-jaka instalacja lpg jakie wtryskiwacze ile przebiegu na niej?
tutaj lista zamieszczona w wyciągu homologacji:


Przebieg na instalacji 6kkm

-jakie świece jakie cewki ile przebiegu na nich?
Świec niestety nie wymieniałem od zakupu auta, ale od zacznę, ze zmienię świece. W każdym razie obecne są Irydowe. Mam stare świece, ale nie wiem która od którego cylindra.

-jaki stan rury wlewu paliwa? Czy nie ma dziur czy psyka przy tankowaniu?
Przy tankowaniu benzyny? Nie zauważyłem takich, a co to może mieć do rzeczy?
_________________
----
Mitsubishi Outlander I 2.4
Mitsubishi Outlander I 2.0
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-01-2019, 11:45   

STAG Qbox ma kilka odmian - zaczynając od wersji Basic. Generalnie duzym grzechem instalatorów przy tym sterowniku jest brak podłączenia brązowego kabelka pod czujnik TDC, który daje info o obrotach a branie go ze złącza OBD podczas strojenia. Wtedy instalacja czasem się wyłącza.
Dodatkowo to są silniki z gniazdami zaworów z prasowanego ryżu, więc luzy obowiązkowo do sprawdzenia.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 07-01-2019, 15:19   

Cytat:
Świec niestety nie wymieniałem od zakupu auta,


No to masz zapewne odpowiedź, świece w benzyniaku i jeszcze na lpg to podstawa. Zwróć uwagę w jakim są stanie i czy to nie jakiś bosch, bo na nich często wypadają zapłony. Kup dedykowane do outlandera NGK madeo in japan.

Cytat:
Przy tankowaniu benzyny? Nie zauważyłem takich, a co to może mieć do rzeczy?


Częsta przypadłość, rdzewieje rura wlewu paliwa, czasem dziury są tak małe i zalepione brudem i błotem że ich nie widać. Odkręcając wlew przy tankowaniu powinno być słychać psyk, co gwarantuje że w baku jest ciśnienie i szczelność. Jeżeli nie psyka to prawdopodobnie jest dziura/y. Są dziury to brud i piach idzie do baku, tam trafia na pompę a potem przewodami trafia do wtryskiwaczy i je zabija co objawia się wypadaniem zapłonu na tym cylindrze gdzie zatkało brudem wtryskiwacz. Taka historia...
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-01-2019, 16:26   

Bzyk_R1 napisał/a:
w baku jest ciśnienie
jest podciśnienie :) , ten dźwięk to zasysanie
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 07-01-2019, 20:55   

Krzyzak, zarówno podciśnienie jak i nadciśnienie to zjawiska mieszczące się w słowie ciśnienie. A w baku właśnie mamy oba zjawiska, w zależności od warunków jakie panują. Dlatego pod maską jest takie sprytne urządzenie. I dlatego napisałem ciśnienie. Zauważ że na wlewie piktogram nie ostrzega przed zassaniem a raczej wybuchem, upuszczeniem oparów paliwa ;-)
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 01-02-2020, 17:10   

Krzyzak napisał/a:

Dodatkowo to są silniki z gniazdami zaworów z prasowanego ryżu, więc luzy obowiązkowo do sprawdzenia.


Że co niby? Możesz rozwinąć bo zakrawa mi to na żart.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-02-2020, 19:57   

Prasowany ryż = gównolit = materiał do wyrobu różnych rzeczy stosowany w czasach wszelakich oszczędności i cięcia kosztów oraz nastawienia na skrócenie żywotności produktu.
Jest przeciwieństwem materiałów porządnych, stosowanych w czasach, gdy produkcja aut była nastawiona na wysoką jakość i niezawodność.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.