 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Amortyzatory |
Autor |
Wiadomość |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2007, 20:58
|
|
|
uchodzi.
Po uruchomieniu silnika kompresorek pracuje około 1 min i wyłącza się by za chwilę znowu się włączyć i wtedy po dłuższym czasie pracy włącza się kontrolka alarm i kompresorek wyłącza się znowu, po wciśnięciu HIGH podnosi się tylko trochę tył a przód nie ani duża sprężarka się nie włącza czyli może coś z elektryką bo przy tym błędzie możliwości jest wiele. Po skasowaniu błędu samochód wyrównuje poziom.
Teraz pisząc to myślę że musi jednak być nieszczelność tylko gdzie bo sprawdziłem cały przód (a tyłu nie) i na złączkach jest ok. Nie wiem gdzie jeszcze są jakieś słabe punkty tego ECSu a z drugiej strony sprawdzając kompresorek jest ok daje do 2 atmi w trakcie pompowania nie słychać żeby gdzieś uchodziło.
Co o tym sądzisz CHI MAN ?
Za jakiekolwiek sugestie i podpowiedzi będę wdzięczny.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2007, 02:51
|
|
|
Witam,
myślę że nieszczelność jest gdzieś w okolicach lub na samym bloku elektrozaworów kontrolujących ustawienie tył/przód ("nurkowanie") auta. Może być też uszkodzony któryś z elektrozaworów w tymże bloku. Może być to też kwestia czujnika niskiego ciśnienia, znajdującego się zbiorniku wyrównawczym (ta bańka schowana pod zderzakiem, po stronie pasażera). Jeśli bowiem fałszuje on dane, ciśnienie doładowania jest za niskie. Wystarcza to do uniesienia tyłu gdyż jest dużo lżejszy, przód natomiast będzie "leżał". Trzecia możliwość to uszkodzony lub przestawiony przedni czujnik wysokości (ten. przy prawym przednim kole). To głównie bowiem na podstawie wskazań czujników wysokości i G-sensor -a, komputer ECS steruje w/w blokiem elektrozaworów "flow control" (tył/przód). Może być wreszcie uszkodzony sam komputer ECS, jak widzisz możliwości jest kilka a to pewnie nie wszystkie.
A jakie są wskazania błędów z kompa?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2007, 09:31
|
|
|
Witam !
Wielkie dzięki za podpowiedzi jutro po kolei skontroluje działanie poszczególnych elementów tej skomplikowanej sieci.
Błąd nr 51.(pięć stałych dłuższych zapaleń diody potem dłuższa chwila zgaszona dioda i następnie krótkie bodajże również 5 mrugnięć diody)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2007, 12:10
|
|
|
Witam,
jeśli dobrze doczytałem to wychodzi z tego błąd 55 a nie 51. Cóż tak więc albo nieszczelność na wspomnianym bloku elektrozaworów, ewentualnie dochodzących do niego rurkach (zwłaszcza tych ze zbiornika wyrównawczego), albo nieszczelność samego zbiornika. W serwisówce zwracają jeszcze uwagę na nieprawidłowo działający "wentyl bezpieczeństwa". To cudo znajdziesz w kompresorze, ma za zadanie załączyć się i upuścić powietrza w przypadku za wysokiego ciśnienia. Może się nie domyka lub za szybko otwiera. Jeśli się za szybka otwiera może to oznaczać uszkodzenie czujnika wysokiego ciśnienia w zbiorniku wyrównawczym (obok wspomnianego w poprzednim poście czujnika niskiego ciśnienia). Ech, pozostaje mi tylko życzyć Ci powodzenia w poszukiwaniach....
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2007, 19:11
|
|
|
Witam !
Właśnie sprawdziłem szczelność układu z kompresora do zbiornika wyrównawczego łącznie z blokiem elektrozaworów tych na dole po prawej stronie - wszystko jest ok.
Sprawdziłem działanie elektrozaworów i reagują prawidłowo (otwierają i zamykają )
Wysokość auta regulowałem bo było trochą za nisko i reaguje podniósł się (prawy przód 400mm - lewy tył 370mm).
Komputer odkręciłem wygląda jak nowy, (wiem że to o niczym nie świadczy) nie ma żadnych znaków wylania kondensatorów czy uszkodzenia ścieżek.
Pozostaje chyba więc czujnik lub wentyl w zbiorniku.!?
Z tego co widzę to da się je wymienić.
Jak myślisz idę w dobrą stronę i czy są dostępne te rzeczy?
Zbiornik ze sprężarką jest szczelny .
Pozdrawiam i proszę o jakieś sugestie z góry dziękuję . |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2007, 14:33
|
|
|
Witam,
no to w zasadzie 50% roboty wykonana. Wentyl bezpieczenstwa znajdziesz w zewnętrznym kompresorze (tym obok skrzyni biegów), jest to również elektromagnes. Jeśli zaś chodzi o zbiornik wyrównawczy to chyba najlepiej było by podmienić cały ze sprawnego egzemplarza, o ile pamiętam Slaw miał taki na zbyciu. Tylko że on jest wyjechany, wróci pewnie nowym Diamentem
Rzecz bowiem w tym iż w zbiorniku ma się co zepsuć, tj. oba czujniki (niskiego i wysokiego ciśnienia) i wreszcie drugi kompresor - w zaszadzie taki sam jak ten zewnętrzny tylko trochę inaczej podłączony...
Jeśli jednak masz warunki (tj. garaż) i trochę czasu to się nie poddawaj, bo różnica w jeździe ze sprawnym ECS -em a bez jest kolosalna.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2007, 19:20
|
|
|
Próba coś znów z netem i nie wysyła postów
[ Dodano: 12-01-2008, 21:32 ]
Witam!
Wracam do tematu ECS bo w końcu kupiłem cały kompletny zbiornik (ten ze sprężarką w środku)z czujnikami i po podłączeniu Komputer dalej wskazuje błąd 55, oczywiście auto dalej" leży". Myślę że pewnie trzeba kupić komputer ecs ? bo już nic innego mi do głowy nie przychodzi,w związku z tym mam pytanie czy komputer ecs z innego roku tzn 93 lub 94 będzie pasował do mojej sigmy która jest z 92 ?
Pozdrawiam
[ Dodano: 27-01-2008, 22:54 ]
Po ponownym sprawdzeniu instalacji i wymianie zbiornika sprężarka nie robi ciśnienia - zamówiłem "nową" .
[ Dodano: 02-02-2008, 22:53 ]
Szacunek dla Chi Man-a miałeś rację dziś po usunięciu zaworu zwrotnego w głowicy sprężarki i podaniu ciśnienia okazało się że przez zawór niskiego ciśnienia ucieka powietrze .
Pozdrawiam!
[ Dodano: 28-02-2008, 20:34 ]
Po wymianie zaworu niskiego ciśnienia oraz zakupie kompresorka innego iż instalowany w sigmie o lepszych parametrach i żywotności na powrót zawieszenie i układ ECS działa poprawnie, dzięki pomocy lukasz-a 12 |
|
|
|
 |
|
|