Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: cns80
27-05-2008, 10:00
[MSS ALL] [KLIMATYZACJA] Brak zimnego powietrza
Autor Wiadomość
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2007, 22:48   

ja uzywam 24/na dobe i nie mam problemow z gradlem, grunt to sie zachartowac :)
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 23-08-2007, 08:33   

arturro napisał/a:
grunt to sie zachartowac
A może zahartować? ;) :mrgreen:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 23-08-2007, 09:42   

JCH napisał/a:
arturro napisał/a:
grunt to sie zachartowac
A może zahartować? ;) :mrgreen:


ja tam sie zahartowuje przez ch, a powaznie mea culpa
niestety czlowiek piszac tylko na klawiaturze cofa sie w rozwoju :oops:
 
 
radgol
[Usunięty]

Wysłany: 23-08-2007, 11:04   

arturro napisał/a:
JCH napisał/a:
arturro napisał/a:
grunt to sie zachartowac
A może zahartować? ;) :mrgreen:


ja tam sie zahartowuje przez ch, a powaznie mea culpa
niestety czlowiek piszac tylko na klawiaturze cofa sie w rozwoju :oops:

to jest fakt, dlatego używam firefoxa, który ma standardowo wbudowaną kontrole pisowni :)
 
 
Augur
[Usunięty]

Wysłany: 24-08-2007, 15:24   

Zanim pojedziesz na serwis klimy (i wydasz może majątek) możesz sam na parkingu spojrzeć, czy kabelki się od sprężarki nie odczepiły albo styki nie zaśniedziały. Ja po kupnie mojego miałem podobnie, przez 3 tygodnie jeździłem bez klimy bo stwierdziłem, że poczekam do wypłaty - sądziłem że to coś poważnego, aż któregoś dnia jeden mądry człowiek zajrzał i po 5 minutach było zrobione - właśnie kabelek od sprężarki był uwalony (ponoć to normalne w SS). Przy okazji okazało się, że czynnika było 1.4 kg i po naprawie kabelków sprężarka wariowała. Po zrobieniu całego procesu odsysania i napełniania klima chodzi jak złoto.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-08-2007, 16:59   

Augur napisał/a:
Przy okazji okazało się, że czynnika było 1.4 kg...


Chyba 1400ml (aka cm³) bo to w jednostce objętości się podaje a nie w jednostce wagi.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Augur
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2007, 20:20   

saphire napisał/a:
Augur napisał/a:
Przy okazji okazało się, że czynnika było 1.4 kg...


Chyba 1400ml (aka cm³) bo to w jednostce objętości się podaje a nie w jednostce wagi.


Na takiej zmyslnej maszynie co to robi odsysanie i napelnianie bylo podane w [kg] . Albo to jakies inne oznaczenie, ale ile razy bylem napelniac klime to obsluga poslugiwala sie wlasnie albo [g] albo [kg]. Uzupelniajac tez poprzedni post - mialem 1.4 a powinno byc ok. 0.73 .
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-08-2007, 09:57   

U mnie w objętości podają ale to pewnikiem od maszyny zależy.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-08-2007, 10:25   

A u ,mnie w galancie uckieło po 3 miesiacach. Jak napiełniali maszyna posprowadzeniu z niemiec poczekalem do wiosny i przy nabijaniu w maju powiedzileli mi ze nie przewiduja nieszczelności. Niesty pojechałem na ogledziny, i gościu od klimy oblukał z ultrafioletowa lampą i stwierdził:
1. chłodnica w bardzo kiepskim stanie
2. przewody od osuszacza pusczaja na złaczkacj - w mijscu stalowej przyłaczki co trzyma aluminiowa rurke,
3. osuszcz trzeba by wyminic
4, Nie ma sensu nabijac - zrobić i nabic i miec ok, lub wogule nie nabijać.
Sie wkurzyłem bo wzioł 150zł za nabicie 1raz, i nic nie mowił ze beda jakieś problemy..... a moze to same wyszły.
Co radzicie, jak to wszytko nalepiej wyminić? cześci uzywane, osuszacz nowy?
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-08-2007, 10:40   

No a skąd miał wiedzieć że masz nieszczelności - mogły wyjść później - generalnie za usługę sprawdzenia szczelności tym świecącym płynem i z lampą to odrębnie kasują i osobno jest ona wykonywana i nie mieści się pod pojęciem nabicia klimy. Generalnie jak czynnika w ciągu roku od nabicia do nabicia ucieka z układu ponad 20% to wtedy dopiero można podejrzewać nieszczelność i wtedy się za to można brać.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
smus 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi space star 1.6 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 06-06-2014, 10:23   [MSS 1.6] KLIMATYZACJA

Witam wszystkich. Nagle zauważyłem że przystała działać klima (manual). Ostatnio czynnik wymieniałem niecały rok temu, jeszcze dwa tygodnie temu było ok. Objawy: słychać przy włączeniu działanie przekaźników, tylko nie dmucha zimnem, i co najbardziej mnie niepokoi, zawsze po właczeniu klimy podnoszą się obroty silnika a teraz słychać że działa ale obroty nie wzrastają. Czy ktoś mi podpowie co jest grane ?

Edit bu MOD.
Scaliłem, proszę używać szukajki.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 06-06-2014, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-06-2014, 19:03   

Z klimą jest jak z kobietami, jak coś się popsuje pomocy szukaj tylko u specjalisty.
Ważne jest też żeby takiej kobiety zdenerwowanej do niczego nie zmuszać z klimą jest tak samo nie zmuszaj jej do pracy jak nie chce bo uszkodzisz kompresor jeśli nie masz czynnika.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
djsmile 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 75
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-06-2014, 11:32   

A możecie podpowiedzieć ile czynnika wchodzi? posiadam MSS 2001 1,3. Widzę na gruponie że cena jaką podają jest na sprawdzenie szczelności i napełnienie czynnika 100gr. Średnia cena za tą usługę to 30-50zł. Wiem, że wejdzie więcej czynnika, pytanie ile?
_________________
Bo czasem jest taka sobota, że niedzieli nie ma :-)
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 07-06-2014, 12:01   

djsmile napisał/a:
A możecie podpowiedzieć ile czynnika wchodzi? posiadam MSS 2001 1,3. Widzę na gruponie że cena jaką podają jest na sprawdzenie szczelności i napełnienie czynnika 100gr. Średnia cena za tą usługę to 30-50zł. Wiem, że wejdzie więcej czynnika, pytanie ile?


Napewno wiecej raczej 500-700 gramów.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 07-06-2014, 12:38   

Jeśli wybierasz się do Zielonej Góry, to ostatnio otworzył się warsztat, który za 99zł odgrzybia/ozonuje, wymienia olej i uzupełnia czynnik bez względu na to ile go brakuje ;-) Teraz masz S3 do ZG - 2h jazdy :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.