[CB4 1.6] W czasie jazdy coś "strzeliło", zgasł i |
Autor |
Wiadomość |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 11-09-2007, 21:14
|
|
|
Pytanie czy przy tej ostatniej wymianie był wymieniony kompletnie rozrząd (rolki, pasek, napinacz, uszczelniacze na wał i wałki) czy tylko oszczędnościowo sam pasek. Ja w lutym wymieniłem rozrząd tylko dlatego że poprzednia wymiana (15tys km wcześniej) była zrobiona przez poprzednika bez uszczelniaczy i zaczęły puszczać i zaolejać pasek - tak więc ponownie zrobiłem wszystko jak trzeba. Taniej nie znaczy że lepiej. A jak Ty zrobiłeś?
PS. Pasek lepiej weź Mitsuboshi a nie Gates |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Doniu [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 21:32
|
|
|
saphire napisał/a: | Pytanie czy przy tej ostatniej wymianie był wymieniony kompletnie rozrząd (rolki, pasek, napinacz, uszczelniacze na wał i wałki) czy tylko oszczędnościowo sam pasek. Ja w lutym wymieniłem rozrząd tylko dlatego że poprzednia wymiana (15tys km wcześniej) była zrobiona przez poprzednika bez uszczelniaczy i zaczęły puszczać i zaolejać pasek |
Dokładnie jak mówisz. Trzeba również uszczelniacze (siemeringi) wymieniać bo znam przypadek, że i po 20kkm pasek siadł bo puścił któryś i zaoliwiając pasek zęby zostały zjechane przez kółka rozrządu. To nie jest wysoki koszt, a pewność większa.
Co do tego jakich części używać już jest wiele wiadomości na forum. Spoko znajdziesz. |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 21:38
|
|
|
Grzesiek84 napisał/a: | Gość coś wspominał o tych Gates'ach... Warto to brać? |
Tylko Mitsuboshi. Polecam Japaneze |
|
|
|
 |
Oddy [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 22:48
|
|
|
Witam
Mi tez strzelił przy przebiegu 58 tys od wyminay - pasek Mitsuboshi
Nie bawiłem się w regeneracje głowicy tylko od razu kupiłem silnik od lancera z 200o roku z przebiegiem około 90 tys i mechanik przekladał
Koszt całej operacji wyniósł około 2500 zł (łacznie z nowymi paskami, olejami i itp)
Wymieniałem gdyż w zadne szlify i tego typu podobne naprawy nie wierze a z drugiej strony nie masz pewnosci czy korbowód tez w d.. nie dostał
U mnie na 16 zaworów chyba 10 czy 12 było trafionych
Także zastanów się nad taka opcją |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 11-09-2007, 22:51
|
|
|
Nasuwa mi sie mysl ze jednak 60kkm dla zamiennikow to za duzo |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Oddy [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 22:59
|
|
|
dokladnie tak.
Mechanik powiedział mi żebym wymieniał max. po 50 tys - i pamietny ostatnich wydatków będę tak robił |
|
|
|
 |
Xiff
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 156 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12-09-2007, 09:31
|
|
|
Co za kicha z tymi paskami... Ktory to juz przypadek ze nawet do 60 tys nie dojechal? Paranoja jakas... Wspolczuje kolegom... |
_________________ Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.
K. P. |
|
|
|
 |
Grzesiek84 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2007, 09:54
|
|
|
Z tego co piszecie, to chyba najrozsądniejszą opcją jest kupienie silnika, np. na Allegro i wymiana całości...
Zobaczymy co powie mi dziś po południu mechanik...
Wtedy trzeba będzie zadecydować... :/ |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-09-2007, 17:55
|
|
|
cy_cek napisał/a: | Romelowi strzelił przy niecałych 60 000 km i nikt nie wie dlaczego. Był Mitsuboshi i Romek zna się naprawdę rewelacyjnie na miśkach i mechanice. |
Wiadomo - sciagal i zakladal 4x ten sam pasek nie dbajac o kierunek obracania. To byla przyczyna. |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2007, 18:04
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Wiadomo - sciagal i zakladal 4x ten sam pasek nie dbajac o kierunek obracania. To byla przyczyna. |
on mówił że sam nie wie. A zna się chłopak na rzeczy jak mało kto. Głównie na mechanice i wie raczej że pasek zakładamy w tym samym kierunku obracania jeżeli ponownie go montujemy. Prawidłowo raz zdjęty pasek nawet po przebiegu 500 km powinien iść do kosza |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-09-2007, 18:10
|
|
|
to juz raczej przesada - ja odpukac na raz zdjetym pasku (z przebiegiem 10 tkm) zrobilem juz 24 tkm
oby (odpukac) nadal bylo OK |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-09-2007, 18:44
|
|
|
cy_cek napisał/a: | Prawidłowo raz zdjęty pasek nawet po przebiegu 500 km powinien iść do kosza |
Manuale wszystkie dopuszczają reinstalację paska...... Jest natomiast małym drukiem w każdej instrukcji obsługi napisane, że czynności serwisowe w autach użytkowanych w ciężkich warunkach wykonywać 2x częściej.....(ciężkie warunki = głównie jazda w mieście, jazda w zapylonych warunkach, jazda w niskich temperaturach) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2007, 18:53
|
|
|
Darku ładnie to ująłeś - nadal jest OK. Ja także mam takie nadal jest OK. Tylko nie znasz dnia i godziny gdy może pęknąć. U mnie po 6000 km także była reinstalacja.
Ale prędzej go wymienię, bo już był reinstalowany. Bo wiem ile kosztuje remont silnika i da się to odczuć w kieszeni |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 13-09-2007, 12:14
|
|
|
Dzisiaj nie bede sie rozpisywal o wyzszosci Gatesa nad Chinczykiem Mitsuboshi - bo temat znany i juz obszczekany i odszczekany Pasek rozrzadu to rzecz tania i zawodna, tak wiec warto go nie montowac ponownie a przy kupnie auta potraktowac jako standartowa procedure jego wymiane .
Napinacz- rolka , pompa wodna, simeringi - to zazwyczaj daje znac zanim padnie. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 13-09-2007, 12:44
|
|
|
A jak juz temat o pasku to co myslicie o firmie BOSCH.? |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
|