Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4 1.6] W czasie jazdy coś "strzeliło", zgasł i
Autor Wiadomość
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-09-2007, 21:14   

Pytanie czy przy tej ostatniej wymianie był wymieniony kompletnie rozrząd (rolki, pasek, napinacz, uszczelniacze na wał i wałki) czy tylko oszczędnościowo sam pasek. Ja w lutym wymieniłem rozrząd tylko dlatego że poprzednia wymiana (15tys km wcześniej) była zrobiona przez poprzednika bez uszczelniaczy i zaczęły puszczać i zaolejać pasek - tak więc ponownie zrobiłem wszystko jak trzeba. Taniej nie znaczy że lepiej. A jak Ty zrobiłeś?

PS. Pasek lepiej weź Mitsuboshi a nie Gates
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Doniu
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 21:32   

saphire napisał/a:
Pytanie czy przy tej ostatniej wymianie był wymieniony kompletnie rozrząd (rolki, pasek, napinacz, uszczelniacze na wał i wałki) czy tylko oszczędnościowo sam pasek. Ja w lutym wymieniłem rozrząd tylko dlatego że poprzednia wymiana (15tys km wcześniej) była zrobiona przez poprzednika bez uszczelniaczy i zaczęły puszczać i zaolejać pasek

Dokładnie jak mówisz. Trzeba również uszczelniacze (siemeringi) wymieniać bo znam przypadek, że i po 20kkm pasek siadł bo puścił któryś i zaoliwiając pasek zęby zostały zjechane przez kółka rozrządu. To nie jest wysoki koszt, a pewność większa.
Co do tego jakich części używać już jest wiele wiadomości na forum. Spoko znajdziesz.
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 21:38   

Grzesiek84 napisał/a:
Gość coś wspominał o tych Gates'ach... Warto to brać?


Tylko Mitsuboshi. Polecam Japaneze ;)
 
 
Oddy
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 22:48   

Witam

Mi tez strzelił przy przebiegu 58 tys od wyminay - pasek Mitsuboshi
Nie bawiłem się w regeneracje głowicy tylko od razu kupiłem silnik od lancera z 200o roku z przebiegiem około 90 tys i mechanik przekladał
Koszt całej operacji wyniósł około 2500 zł (łacznie z nowymi paskami, olejami i itp)
Wymieniałem gdyż w zadne szlify i tego typu podobne naprawy nie wierze a z drugiej strony nie masz pewnosci czy korbowód tez w d.. nie dostał
U mnie na 16 zaworów chyba 10 czy 12 było trafionych

Także zastanów się nad taka opcją
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 11-09-2007, 22:51   

Nasuwa mi sie mysl ze jednak 60kkm dla zamiennikow to za duzo
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Oddy
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 22:59   

dokladnie tak.
Mechanik powiedział mi żebym wymieniał max. po 50 tys - i pamietny ostatnich wydatków będę tak robił
 
 
Xiff 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 156
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-09-2007, 09:31   

Co za kicha z tymi paskami... Ktory to juz przypadek ze nawet do 60 tys nie dojechal? Paranoja jakas... Wspolczuje kolegom...
_________________
Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.

K. P.
 
 
 
Grzesiek84
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2007, 09:54   

Z tego co piszecie, to chyba najrozsądniejszą opcją jest kupienie silnika, np. na Allegro i wymiana całości...

Zobaczymy co powie mi dziś po południu mechanik...

Wtedy trzeba będzie zadecydować... :/
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-09-2007, 17:55   

cy_cek napisał/a:
Romelowi strzelił przy niecałych 60 000 km i nikt nie wie dlaczego. Był Mitsuboshi i Romek zna się naprawdę rewelacyjnie na miśkach i mechanice.

Wiadomo - sciagal i zakladal 4x ten sam pasek nie dbajac o kierunek obracania. To byla przyczyna.
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2007, 18:04   

Krzyzak napisał/a:
Wiadomo - sciagal i zakladal 4x ten sam pasek nie dbajac o kierunek obracania. To byla przyczyna.


on mówił że sam nie wie. A zna się chłopak na rzeczy jak mało kto. Głównie na mechanice i wie raczej że pasek zakładamy w tym samym kierunku obracania jeżeli ponownie go montujemy. Prawidłowo raz zdjęty pasek nawet po przebiegu 500 km powinien iść do kosza
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-09-2007, 18:10   

to juz raczej przesada - ja odpukac na raz zdjetym pasku (z przebiegiem 10 tkm) zrobilem juz 24 tkm
oby (odpukac) nadal bylo OK :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-09-2007, 18:44   

cy_cek napisał/a:
Prawidłowo raz zdjęty pasek nawet po przebiegu 500 km powinien iść do kosza


Manuale wszystkie dopuszczają reinstalację paska...... Jest natomiast małym drukiem w każdej instrukcji obsługi napisane, że czynności serwisowe w autach użytkowanych w ciężkich warunkach wykonywać 2x częściej.....(ciężkie warunki = głównie jazda w mieście, jazda w zapylonych warunkach, jazda w niskich temperaturach)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2007, 18:53   

Darku ładnie to ująłeś - nadal jest OK. Ja także mam takie nadal jest OK. Tylko nie znasz dnia i godziny gdy może pęknąć. U mnie po 6000 km także była reinstalacja.

Ale prędzej go wymienię, bo już był reinstalowany. Bo wiem ile kosztuje remont silnika i da się to odczuć w kieszeni ;)
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 13-09-2007, 12:14   

Dzisiaj nie bede sie rozpisywal o wyzszosci Gatesa nad Chinczykiem Mitsuboshi - bo temat znany i juz obszczekany i odszczekany Pasek rozrzadu to rzecz tania i zawodna, tak wiec warto go nie montowac ponownie a przy kupnie auta potraktowac jako standartowa procedure jego wymiane .
Napinacz- rolka , pompa wodna, simeringi - to zazwyczaj daje znac zanim padnie.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 13-09-2007, 12:44   

A jak juz temat o pasku to co myslicie o firmie BOSCH.?
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.