skrzynia biegów, chyba?? prosze o pomoc!! |
Autor |
Wiadomość |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2007, 00:37
|
|
|
pelson_hk napisał/a: |
sprawdzilem te sruby, byly niedorecone, ale juz jest dobrze |
Jakos bylem o to spokojny. Czyjes niedopatrzenie i partactwo. Wymien uszczelke, wyczysc i ciesz sie dopiero wtedy ze jest OK.
Pozdro. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-10-2007, 10:08
|
|
|
wichura1 napisał/a: | W każdym razem widać że to nie kanał powrotny | Oczywiście, że nie, ponieważ na 100% tam jest kanał, którym olej "leci" pod ciśnieniem na rozrząd. |
|
|
|
 |
pelson_hk
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 72 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 22-10-2007, 10:12
|
|
|
jezeli chodzi o uklad chlodniczy to wszystko bylo dobrze bo ostatnio wymienialem wode i oleju tam nie bylo, jeszcze powiem Wam ze ten olej, nie leci na ziemie, czyli po prostu nie zostawia plam po sobie.
a teraz powiedzcie ile to moze kosztowac??
i dzieki Wam za wszystkie odpowiedzi!! |
_________________ http://pelson-hk.fotosik.pl/
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-10-2007, 12:23
|
|
|
pelson_hk napisał/a: | a teraz powiedzcie ile to moze kosztowac?? | Min. 500 zł z robocizną. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 22-10-2007, 17:01
|
|
|
moje wrazenia kiepsko to wyczysciles tzn najlepiej przed proba umyc to np rozcieczalnikiem nitro wtedy dokladnie widac skad cieknie
wg fotek wyglada to na wyciek spod glowicy czyli uszczelka do wymiany i co wazniejsze warto to zrobic w miare predko bo awaria wredna i moze sie poglebic - rozszczelnic a wtedy na mus planowanie glowicy
tak bym to obecnie bez planowania radzil zrobic z zachowaniem kolejnosci i z uzyciem klucza dynamomertrycznego wszelkie szczegoly znajdziesz w instrukcji manual /FAQ/ ale mozesz tez poszperac na forum przez "szukaj" |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-10-2007, 23:12
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | tak bym to obecnie bez planowania radzil zrobic | wojmi1, planowanie nigdy nie szkodzi, a wręcz przeciwnie. Np. jest skutecznym sposobem na pozbycie się resztek starej uszczelki z płaszczyzny... |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
pelson_hk
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 72 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 01-11-2007, 17:04
|
|
|
Witam ponownie
mam do Was jeszcze 1 pytanie odnosnie mojego tematu, a wiec: wczesniej mowiliscie abym wyczyscil miejsce wycieku i przejechal sie, zrobilem tak i zdjecie widzieliscie zreszta linki jeszcze nie wygasly jakby ktos n ie widzial wczesniej, ale kilka dni temu postanowilem wyczyscic to jeszcze raz, poniewaz mocno dokrecilem sruby od tej pokrywy i efekt jest nastepujacy: http://s225.photobucket.c...rent=wyciek.jpg praktycznie zadnego wycieku po przejechaniu prawie 300km, oznaczylem czerownym kolorem miejsce w ktorym byl malutki zaciek, ale prawie niewidoczny, powiedzcie co na ten temat sadziscie, czy to wszystko bylo z powodu tych niedokreconych srub pozdrawiam peLSon. |
_________________ http://pelson-hk.fotosik.pl/
 |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2007, 18:30
|
|
|
Jak dla mnie to wyglada, ze to bylo przyczyna, chyba ze ten czarny nalot to cos nowego, ale jak dla mnie to wyglada na nie doczyszczone za pierwszym razem. Jesli chcesz miec 100% pewnosci wyczysc solidnie te czarne spoty i luknij na nie znow po jakims czasie.
A jak wyglada sam oleju? Musisz dolewac? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-11-2007, 20:57
|
|
|
Kurcze z tego zdjęcia trudno cokolwiek ostatecznego stwierdzić. Zobaczyłbym "na żywo" ten silnik i w ciągu kilku sekund wiedziałbyś skąd leci. Po prostu dajesz fotkę zbyt małego fragmentu silnika.
Ale jeśli już nie leci to najważniejsze. Tylko powiem Ci na marginesie, że pod pokrywą zaworów jest gumowa uszczelka, w pokrywie nie ma tulejek dystansowych, więc w takim wypadku nie wolno dokręcać śrubek do oporu. Dokręca się "z czuciem" i po kilkuset km sprawdza czy nie leci. Jeśli je dokręciłeś na maxa to niedługo znów poleci. Wniosek jest taki, że ta uszczelka już stwardniała od wysokiej temperatury i jest do wymiany. Dobrej firmy kosztuje kilkadziesiąt pln więc nie ma tragedii.
Poza tym dobrze byłoby umyć silnik chemią, wtedy byłby czyściutki i nowy wyciek byłoby widać od razu. |
|
|
|
 |
pelson_hk
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 72 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 02-11-2007, 10:04
|
|
|
Hugo, wiem ze nie dokreca sie ich na maxa, zrobilem tak jak mowisz "z wyczuciem", poprostu wczesniej mialem kiepski klucz do tego i 2 sruby byly nie dokrecone, zrobilem jakies 2 pelne obroty przy dokrecaniu ich, o uszczelke sie juz pytalem, tylko ze nie mam na robocizne w warsztacie, a sam tego nie zrobie. Tamto miejsce czyscilem rozpuszczalnikiem i to w miare dokladnie, bede obserwowal to miiejsce dalej moze nie bedzie leciec.
allias jak kupilem to stan oleju byl na maxie, teraz jest moze 1mm nizej, wiec nie musze dolewac oleju.
pozdrawiam |
_________________ http://pelson-hk.fotosik.pl/
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-11-2007, 11:26
|
|
|
pelson_hk napisał/a: | sam tego nie zrobie. | Zrobisz. To bardzo prosta i powiedziałbym przyjemna robota.
Więc tak odkręcasz dwie śrubki na klucz 10 mm, które trzymają uchwyty linki gazu. Odsuwasz linkę żeby nie przeszkadzała. Wyciągasz wężyk idący z pokrywy zaworów do rury filtra powietrza. Wyciągasz kable wysokiego napięcia ze świec i odkładasz na bok (nie pomylisz kolejności przy zakładaniu, gdyż każdy ma odpowiednią długość).
Teraz odkręcasz śrubki od pokrywy. Zdejmujesz pokrywę, wyjmujesz starą uszczelkę. Czyścisz miejsce, w którym jest uszczelka oraz płaszczyznę przylegania na głowicy benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem. Wkładasz nową uszczelkę na swoje miejsce w pokrywie (jak się nie chce trzymac i przy zakładaniu pokrywy spada to ją przyklej w kilku miejscach chociażby klejem Super-Glue). Następnie przykręcasz pokrywę dokręcając śrubki po przekątnej mniej więcej z tą samą siłą. Na koniec każdą sprawdzasz czy stawia podobny opór przy dokręcaniu i tyle. Zakładasz wszystkie pierdółki wcześniej odłączone i nie ma prawa nic lecieć pod warunkiem zastosowania uszczelki dobrej jakości.A nie najtańszej z JC. Wiem to z doświadczenia. |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2007, 11:30
|
|
|
Wszystko super - tylko BRON CIE PANIE BOZE ZEBY UZYWAC SUPER-GLUE!!!!! To nie jest takie trudno a ten klej moze wiecej zepsuc niz pomoc.
A sama robota jest jak Hugo mowi. Maximum godzina... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-11-2007, 13:06
|
|
|
allias napisał/a: | tylko BRON CIE PANIE BOZE ZEBY UZYWAC SUPER-GLUE!!!!! | Odrobinkę. Tylko ciutkę nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2007, 14:55
|
|
|
Ciekawe czy to nie twoja sprawka ta ciutka kleju, ktora byla na pokrywie mojego Avengera. Mlotki i dluta poszly w ruch i rezultat byl takie ze musialem kupic nowa pokrywe bo stara byla "jak przyspawana" do glowicy. Juz silikon jest lepszy ale tez osobiscie nie polecam. |
|
|
|
 |
|