Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
skrzynia biegów, chyba?? prosze o pomoc!!
Autor Wiadomość
allias
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2007, 00:37   

pelson_hk napisał/a:

sprawdzilem te sruby, byly niedorecone, ale juz jest dobrze :D


Jakos bylem o to spokojny. Czyjes niedopatrzenie i partactwo. Wymien uszczelke, wyczysc i ciesz sie dopiero wtedy ze jest OK.

Pozdro.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-10-2007, 10:08   

wichura1 napisał/a:
W każdym razem widać że to nie kanał powrotny
Oczywiście, że nie, ponieważ na 100% tam jest kanał, którym olej "leci" pod ciśnieniem na rozrząd.
 
 
pelson_hk 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 72
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 22-10-2007, 10:12   

jezeli chodzi o uklad chlodniczy to wszystko bylo dobrze bo ostatnio wymienialem wode i oleju tam nie bylo, jeszcze powiem Wam ze ten olej, nie leci na ziemie, czyli po prostu nie zostawia plam po sobie.

a teraz powiedzcie ile to moze kosztowac?? :(

i dzieki Wam za wszystkie odpowiedzi!! :)
_________________
http://pelson-hk.fotosik.pl/
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-10-2007, 12:23   

pelson_hk napisał/a:
a teraz powiedzcie ile to moze kosztowac??
Min. 500 zł z robocizną.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 22-10-2007, 17:01   

moje wrazenia kiepsko to wyczysciles tzn najlepiej przed proba umyc to np rozcieczalnikiem nitro wtedy dokladnie widac skad cieknie
wg fotek wyglada to na wyciek spod glowicy czyli uszczelka do wymiany i co wazniejsze warto to zrobic w miare predko bo awaria wredna i moze sie poglebic - rozszczelnic a wtedy na mus planowanie glowicy
tak bym to obecnie bez planowania radzil zrobic z zachowaniem kolejnosci i z uzyciem klucza dynamomertrycznego wszelkie szczegoly znajdziesz w instrukcji manual /FAQ/ ale mozesz tez poszperac na forum przez "szukaj" :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-10-2007, 23:12   

wojmi1 napisał/a:
tak bym to obecnie bez planowania radzil zrobic
wojmi1, planowanie nigdy nie szkodzi, a wręcz przeciwnie. Np. jest skutecznym sposobem na pozbycie się resztek starej uszczelki z płaszczyzny...
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-10-2007, 21:01   

Nie szastałbym tym planowaniem, nie można planować głowicy bez końca, tylko około 3 razy.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
pelson_hk 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 72
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 01-11-2007, 17:04   

Witam ponownie :!:

mam do Was jeszcze 1 pytanie odnosnie mojego tematu, a wiec: wczesniej mowiliscie abym wyczyscil miejsce wycieku i przejechal sie, zrobilem tak i zdjecie widzieliscie zreszta linki jeszcze nie wygasly jakby ktos n ie widzial wczesniej, ale kilka dni temu postanowilem wyczyscic to jeszcze raz, poniewaz mocno dokrecilem sruby od tej pokrywy i efekt jest nastepujacy: http://s225.photobucket.c...rent=wyciek.jpg praktycznie zadnego wycieku po przejechaniu prawie 300km, oznaczylem czerownym kolorem miejsce w ktorym byl malutki zaciek, ale prawie niewidoczny, powiedzcie co na ten temat sadziscie, czy to wszystko bylo z powodu tych niedokreconych srub :?: pozdrawiam peLSon. :)
_________________
http://pelson-hk.fotosik.pl/
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2007, 18:30   

Jak dla mnie to wyglada, ze to bylo przyczyna, chyba ze ten czarny nalot to cos nowego, ale jak dla mnie to wyglada na nie doczyszczone za pierwszym razem. Jesli chcesz miec 100% pewnosci wyczysc solidnie te czarne spoty i luknij na nie znow po jakims czasie.

A jak wyglada sam oleju? Musisz dolewac?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-11-2007, 20:57   

Kurcze z tego zdjęcia trudno cokolwiek ostatecznego stwierdzić. Zobaczyłbym "na żywo" ten silnik i w ciągu kilku sekund wiedziałbyś skąd leci. Po prostu dajesz fotkę zbyt małego fragmentu silnika.
Ale jeśli już nie leci to najważniejsze. Tylko powiem Ci na marginesie, że pod pokrywą zaworów jest gumowa uszczelka, w pokrywie nie ma tulejek dystansowych, więc w takim wypadku nie wolno dokręcać śrubek do oporu. Dokręca się "z czuciem" i po kilkuset km sprawdza czy nie leci. Jeśli je dokręciłeś na maxa to niedługo znów poleci. Wniosek jest taki, że ta uszczelka już stwardniała od wysokiej temperatury i jest do wymiany. Dobrej firmy kosztuje kilkadziesiąt pln więc nie ma tragedii.
Poza tym dobrze byłoby umyć silnik chemią, wtedy byłby czyściutki i nowy wyciek byłoby widać od razu.
 
 
pelson_hk 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 72
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 02-11-2007, 10:04   

Hugo, wiem ze nie dokreca sie ich na maxa, zrobilem tak jak mowisz "z wyczuciem", poprostu wczesniej mialem kiepski klucz do tego i 2 sruby byly nie dokrecone, zrobilem jakies 2 pelne obroty przy dokrecaniu ich, o uszczelke sie juz pytalem, tylko ze nie mam na robocizne w warsztacie, a sam tego nie zrobie. Tamto miejsce czyscilem rozpuszczalnikiem i to w miare dokladnie, bede obserwowal to miiejsce dalej moze nie bedzie leciec.

allias jak kupilem to stan oleju byl na maxie, teraz jest moze 1mm nizej, wiec nie musze dolewac oleju.

pozdrawiam :!: :D
_________________
http://pelson-hk.fotosik.pl/
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-11-2007, 11:26   

pelson_hk napisał/a:
sam tego nie zrobie.
Zrobisz. To bardzo prosta i powiedziałbym przyjemna robota.
Więc tak odkręcasz dwie śrubki na klucz 10 mm, które trzymają uchwyty linki gazu. Odsuwasz linkę żeby nie przeszkadzała. Wyciągasz wężyk idący z pokrywy zaworów do rury filtra powietrza. Wyciągasz kable wysokiego napięcia ze świec i odkładasz na bok (nie pomylisz kolejności przy zakładaniu, gdyż każdy ma odpowiednią długość).
Teraz odkręcasz śrubki od pokrywy. Zdejmujesz pokrywę, wyjmujesz starą uszczelkę. Czyścisz miejsce, w którym jest uszczelka oraz płaszczyznę przylegania na głowicy benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem. Wkładasz nową uszczelkę na swoje miejsce w pokrywie (jak się nie chce trzymac i przy zakładaniu pokrywy spada to ją przyklej w kilku miejscach chociażby klejem Super-Glue). Następnie przykręcasz pokrywę dokręcając śrubki po przekątnej mniej więcej z tą samą siłą. Na koniec każdą sprawdzasz czy stawia podobny opór przy dokręcaniu i tyle. Zakładasz wszystkie pierdółki wcześniej odłączone i nie ma prawa nic lecieć pod warunkiem zastosowania uszczelki dobrej jakości.A nie najtańszej z JC. Wiem to z doświadczenia.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 11:30   

Wszystko super - tylko BRON CIE PANIE BOZE ZEBY UZYWAC SUPER-GLUE!!!!! To nie jest takie trudno a ten klej moze wiecej zepsuc niz pomoc.

A sama robota jest jak Hugo mowi. Maximum godzina...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-11-2007, 13:06   

allias napisał/a:
tylko BRON CIE PANIE BOZE ZEBY UZYWAC SUPER-GLUE!!!!!
Odrobinkę. Tylko ciutkę nie zaszkodzi.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 14:55   

Ciekawe czy to nie twoja sprawka ta ciutka kleju, ktora byla na pokrywie mojego Avengera. Mlotki i dluta poszly w ruch i rezultat byl takie ze musialem kupic nowa pokrywe bo stara byla "jak przyspawana" do glowicy. Juz silikon jest lepszy ale tez osobiscie nie polecam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.