 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Bicie podczas hamowania |
Autor |
Wiadomość |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 20-11-2010, 06:53
|
|
|
Łożysko wymieniłem razem z piastą |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 20-11-2010, 07:22
|
|
|
PABLO998 napisał/a: | mechanik wymieniający mi to łożysko mówił coś o barku jednego ząbka w układzie abs. Jak myślicie co może powodować takie wibracje, czy to przez ten wybrakowany ząbek |
sprawność układu ABS nie ma nic do drgań podczas hamowania. Jeśli bicie nie występuje podczas jazdy przyczyna zapewne tkwi w el. układu hamulcowego (tarcza , prowadnice zacisku) . Piastę wymieniał na nową czy używka ? Jeśli używka pewnie zardzewiała , źle oczyścił tak jak kolega Ci podpowiedział , bądź rdza na tarczy tam gdzie przylega do piasty.
Druga ewentualność mechanik chcąc dostać się do piasty musiał ową tarcze zdemontować , jak przyrdzewiała do piasty i nie chciała zejść to ją zdu....czył bijąc po niej młotkiem
tak poza tym to nie świeci Ci przypadkiem kontrolka od ABSu ? zapala się w ogóle po przekręceniu zapłonu , moim zdaniem system ABS powinien wykryć na tym kole błąd impulsów i uznać to za awarię czujnika z czytującego prędkość obrotową koła i zasygnalizować to zapalając kontrolkę od ABSu co spowoduje wiadomo co |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 20-11-2010, 17:11
|
|
|
Ząbek nie ma nic do bicia. Źle założył coś, albo coś jest krzywe. ząbek ma tylko wpływ na złe włączanie abs, pewnie za wczesne.
Qrna jak słysze ze mechanik [Nie używamy na forum wulgaryzmów-wykropkowanych również] takie farmazony, to ręce opadają...
Pewnie ci źle założył tarcze, albo założył, ale z innego gala??
[ Dodano: 20-11-2010, 17:14 ]
Abs nie wykryje braku ząbka, to jest dla czujnika uślizg koła. Pozatym one mają jakąś tolerancje, że przy jednym ząbku brakującym, nie będzie jeszcze źle łapał - abs nie jest TAKI dokładny. Ja miałem pęknięty pierścień, przez co w jednym miejscu zmieniła się odległość między ząbkami - objaw, abs włączał się nawet wtedy kiedy nie miał. Nic nie świeciło, dla bezpieczenstwa, wyjąłem bezpiecznik, zeby abs się nie wtrącał. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 20-11-2010, 20:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 20-11-2010, 20:34
|
|
|
JaGrab3 napisał/a: |
Pewnie ci źle założył tarcze??
|
to jak bedziesz zmieniał tarcze na nowe to nie czyść piasty (jak jest taka konieczność) i załóż zobaczymy jaki efek uzyskasz
JaGrab3 napisał/a: |
Q albo założył, ale z innego gala??
|
a kto tak niby napisał |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 20-11-2010, 20:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 20-11-2010, 21:12
|
|
|
czarny.marcin napisał/a: | Piastę wymieniał na nową czy używka ? | Piasta jest nowa razem z łożyskiem.
[ Dodano: 20-11-2010, 21:14 ]
czarny.marcin napisał/a: | Druga ewentualność mechanik chcąc dostać się do piasty musiał ową tarcze zdemontować , jak przyrdzewiała do piasty i nie chciała zejść to ją zdu....czył bijąc po niej młotkiem | Tarcze zdemontował bez problemu, natomiast piasta nie chciała zejść i wtedy w ruch poszedł młotek
[ Dodano: 20-11-2010, 21:16 ]
czarny.marcin napisał/a: | tak poza tym to nie świeci Ci przypadkiem kontrolka od ABSu ? zapala się w ogóle po przekręceniu zapłonu | Kontrolka się nie świeci podczas jazdy, tylko jak włączę zapłon, ale za chwilę gaśnie
[ Dodano: 20-11-2010, 21:18 ]
JaGrab3 napisał/a: | Pewnie ci źle założył tarcze, albo założył, ale z innego gala?? | A można w ogóle źle założyć tarcze? tarcza jest ta sama na pewno - zawsze patrzę na ręce jak daję auto do naprawy |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 21-11-2010, 20:48
|
|
|
czarny.marcin napisał/a: | JaGrab3 napisał/a: |
Pewnie ci źle założył tarcze??
|
to jak bedziesz zmieniał tarcze na nowe to nie czyść piasty (jak jest taka konieczność) i załóż zobaczymy jaki efek uzyskasz
|
Nie wiem, czy kolega nie umie czytać, czy nie rozumie... Źle założona tarcza, to: założona "na hama" czyli bez czyszczenia np. - nie wiem czego kolega się czepił, moje zdanie było pytaniem retorycznym, które NIE WYMAGA ODPOWIEDZI.
czarny.marcin napisał/a: |
JaGrab3 napisał/a: |
Q albo założył, ale z innego gala??
|
a kto tak niby napisał |
Znowu kolega chyba nie umie czytać. JA tak napisałem, nie wiem co w tym jest niezrozumiałego? No nic, wytłumacze: Oddajesz wózek do mechanika, on wymienia ci piaste, łożysko, i zakłada TARCZE z innego galanta, bo te które zdjął właśnie są lepsze..... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 22-11-2010, 00:22
|
|
|
JaGrab3 napisał/a: |
Nie wiem, czy kolega nie umie czytać, czy nie rozumie... |
masz rację źle zinterpretowałem Twoją wypowiedź ale można to było opacznie zrozumieć |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 24-11-2010, 16:46
|
|
|
A czy zużyte klocki hamulcowe mogą być powodem drgań? Z przodu wymieniłem i jest trochę lepiej, albo... mi się wydaje Z tyłu natomiast hamulec z jednej strony jest na pewno słabszy, co widać z resztą po tarczy bo jest słabiej wytarta. Mógłby mi ktoś polecić jakieś klocki na tył do Gala 2,0 98r. (z przodu założyłem Dephi, bo akurat takie mieli na sklepie). |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 24-11-2010, 18:35
|
|
|
PABLO998 napisał/a: | z przodu założyłem Dephi, bo akurat takie mieli na sklepie |
Warto było poczekać, choćby na TRW.
PABLO998 napisał/a: | Z tyłu natomiast hamulec z jednej strony jest na pewno słabszy, co widać z resztą po tarczy bo jest słabiej wytarta. |
Tarcza jest zwichrowana, stąd bicie.
PABLO998 napisał/a: | Mógłby mi ktoś polecić jakieś klocki na tył do Gala 2,0 98r. |
Polecam temat:
http://forum.mitsumaniaki...=1517&start=795 |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 24-11-2010, 18:40
|
|
|
fj_mike napisał/a: | Tarcza jest zwichrowana, stąd bicie | A jak sprawdzić która tarcza jest zwichrowana? |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2010, 18:48
|
|
|
PABLO998 napisał/a: | fj_mike napisał/a:
Tarcza jest zwichrowana, stąd bicie
A jak sprawdzić która tarcza jest zwichrowana? |
tarcze wymieniamy, czy przetaczamy parami. |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:15
|
|
|
A istnieje taka możliwość, żeby źle założyć piastę (tzn. krzywo, czy tp.)?
[ Dodano: 24-11-2010, 22:16 ]
Cytat: | tarcze wymieniamy, czy przetaczamy parami | Tego to ja się akurat domyśliłem |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:22
|
|
|
PABLO998 napisał/a: | A istnieje taka możliwość, żeby źle założyć piastę (tzn. krzywo, czy tp.)? |
Wtedy by trzęsło budą cały czas, nie tylko przy hamowaniu. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:26
|
|
|
A co to może być czasami(nie zawsze) przy hamowaniu z 80 do np 60 mam taki dziwny objaw.
Mianowicie budą mi nie trzęsie jedynie prawe koło wydaje takie mocne "buczenie". To samo na zimowych jak i letnich. Ktoś ma jakieś pomysły? |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-11-2010, 09:43
|
|
|
Juiceman napisał/a: | koło wydaje takie mocne "buczenie". To samo na zimowych jak i letnich. Ktoś ma jakieś pomysły? | Odkładaj kasę na nowe łożysko. Zacisk "chwyta" tarczę, a poprzez nią również piasta z łożyskiem jest naprężana. Niedługo zacznie "wyć", "buczeć" bez hamowania. |
|
|
|
 |
|
|