Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bicie podczas hamowania
Autor Wiadomość
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 20-11-2010, 06:53   

Łożysko wymieniłem razem z piastą
 
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 20-11-2010, 07:22   

PABLO998 napisał/a:
mechanik wymieniający mi to łożysko mówił coś o barku jednego ząbka w układzie abs. Jak myślicie co może powodować takie wibracje, czy to przez ten wybrakowany ząbek


sprawność układu ABS nie ma nic do drgań podczas hamowania. Jeśli bicie nie występuje podczas jazdy przyczyna zapewne tkwi w el. układu hamulcowego (tarcza , prowadnice zacisku) . Piastę wymieniał na nową czy używka ? Jeśli używka pewnie zardzewiała , źle oczyścił tak jak kolega Ci podpowiedział , bądź rdza na tarczy tam gdzie przylega do piasty.
Druga ewentualność mechanik chcąc dostać się do piasty musiał ową tarcze zdemontować , jak przyrdzewiała do piasty i nie chciała zejść to ją zdu....czył bijąc po niej młotkiem :axe:

tak poza tym to nie świeci Ci przypadkiem kontrolka od ABSu ? zapala się w ogóle po przekręceniu zapłonu , moim zdaniem system ABS powinien wykryć na tym kole błąd impulsów i uznać to za awarię czujnika z czytującego prędkość obrotową koła i zasygnalizować to zapalając kontrolkę od ABSu co spowoduje wiadomo co :D
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 20-11-2010, 17:11   

Ząbek nie ma nic do bicia. Źle założył coś, albo coś jest krzywe. ząbek ma tylko wpływ na złe włączanie abs, pewnie za wczesne.
Qrna jak słysze ze mechanik [Nie używamy na forum wulgaryzmów-wykropkowanych również] takie farmazony, to ręce opadają...
Pewnie ci źle założył tarcze, albo założył, ale z innego gala??

[ Dodano: 20-11-2010, 17:14 ]
Abs nie wykryje braku ząbka, to jest dla czujnika uślizg koła. Pozatym one mają jakąś tolerancje, że przy jednym ząbku brakującym, nie będzie jeszcze źle łapał - abs nie jest TAKI dokładny. Ja miałem pęknięty pierścień, przez co w jednym miejscu zmieniła się odległość między ząbkami - objaw, abs włączał się nawet wtedy kiedy nie miał. Nic nie świeciło, dla bezpieczenstwa, wyjąłem bezpiecznik, zeby abs się nie wtrącał.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 20-11-2010, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 20-11-2010, 20:34   

JaGrab3 napisał/a:



Pewnie ci źle założył tarcze??



to jak bedziesz zmieniał tarcze na nowe to nie czyść piasty (jak jest taka konieczność) i załóż zobaczymy jaki efek uzyskasz

JaGrab3 napisał/a:


Q albo założył, ale z innego gala??



a kto tak niby napisał :?:
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 20-11-2010, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 20-11-2010, 21:12   

czarny.marcin napisał/a:
Piastę wymieniał na nową czy używka ?
Piasta jest nowa razem z łożyskiem.

[ Dodano: 20-11-2010, 21:14 ]
czarny.marcin napisał/a:
Druga ewentualność mechanik chcąc dostać się do piasty musiał ową tarcze zdemontować , jak przyrdzewiała do piasty i nie chciała zejść to ją zdu....czył bijąc po niej młotkiem
Tarcze zdemontował bez problemu, natomiast piasta nie chciała zejść i wtedy w ruch poszedł młotek :mrgreen:

[ Dodano: 20-11-2010, 21:16 ]
czarny.marcin napisał/a:
tak poza tym to nie świeci Ci przypadkiem kontrolka od ABSu ? zapala się w ogóle po przekręceniu zapłonu
Kontrolka się nie świeci podczas jazdy, tylko jak włączę zapłon, ale za chwilę gaśnie

[ Dodano: 20-11-2010, 21:18 ]
JaGrab3 napisał/a:
Pewnie ci źle założył tarcze, albo założył, ale z innego gala??
A można w ogóle źle założyć tarcze? tarcza jest ta sama na pewno - zawsze patrzę na ręce jak daję auto do naprawy :roll:
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 21-11-2010, 20:48   

czarny.marcin napisał/a:
JaGrab3 napisał/a:



Pewnie ci źle założył tarcze??



to jak bedziesz zmieniał tarcze na nowe to nie czyść piasty (jak jest taka konieczność) i załóż zobaczymy jaki efek uzyskasz



Nie wiem, czy kolega nie umie czytać, czy nie rozumie... Źle założona tarcza, to: założona "na hama" czyli bez czyszczenia np. - nie wiem czego kolega się czepił, moje zdanie było pytaniem retorycznym, które NIE WYMAGA ODPOWIEDZI.


czarny.marcin napisał/a:

JaGrab3 napisał/a:


Q albo założył, ale z innego gala??



a kto tak niby napisał :?:

Znowu kolega chyba nie umie czytać. JA tak napisałem, nie wiem co w tym jest niezrozumiałego? No nic, wytłumacze: Oddajesz wózek do mechanika, on wymienia ci piaste, łożysko, i zakłada TARCZE z innego galanta, bo te które zdjął właśnie są lepsze.....
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 22-11-2010, 00:22   

JaGrab3 napisał/a:


Nie wiem, czy kolega nie umie czytać, czy nie rozumie...


masz rację źle zinterpretowałem Twoją wypowiedź ale można to było opacznie zrozumieć
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 24-11-2010, 16:46   

A czy zużyte klocki hamulcowe mogą być powodem drgań? Z przodu wymieniłem i jest trochę lepiej, albo... mi się wydaje :wink: Z tyłu natomiast hamulec z jednej strony jest na pewno słabszy, co widać z resztą po tarczy bo jest słabiej wytarta. Mógłby mi ktoś polecić jakieś klocki na tył do Gala 2,0 98r. (z przodu założyłem Dephi, bo akurat takie mieli na sklepie).
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 24-11-2010, 18:35   

PABLO998 napisał/a:
z przodu założyłem Dephi, bo akurat takie mieli na sklepie

:shock: Warto było poczekać, choćby na TRW.
PABLO998 napisał/a:
Z tyłu natomiast hamulec z jednej strony jest na pewno słabszy, co widać z resztą po tarczy bo jest słabiej wytarta.

Tarcza jest zwichrowana, stąd bicie.
PABLO998 napisał/a:
Mógłby mi ktoś polecić jakieś klocki na tył do Gala 2,0 98r.

Polecam temat:
http://forum.mitsumaniaki...=1517&start=795
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 24-11-2010, 18:40   

fj_mike napisał/a:
Tarcza jest zwichrowana, stąd bicie
A jak sprawdzić która tarcza jest zwichrowana?
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2010, 18:48   

PABLO998 napisał/a:
fj_mike napisał/a:
Tarcza jest zwichrowana, stąd bicie
A jak sprawdzić która tarcza jest zwichrowana?


tarcze wymieniamy, czy przetaczamy parami.
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 24-11-2010, 22:15   

A istnieje taka możliwość, żeby źle założyć piastę (tzn. krzywo, czy tp.)?

[ Dodano: 24-11-2010, 22:16 ]
Cytat:
tarcze wymieniamy, czy przetaczamy parami
Tego to ja się akurat domyśliłem :roll:
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 24-11-2010, 22:22   

PABLO998 napisał/a:
A istnieje taka możliwość, żeby źle założyć piastę (tzn. krzywo, czy tp.)?

Wtedy by trzęsło budą cały czas, nie tylko przy hamowaniu.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 24-11-2010, 22:26   

A co to może być czasami(nie zawsze) przy hamowaniu z 80 do np 60 mam taki dziwny objaw.
Mianowicie budą mi nie trzęsie jedynie prawe koło wydaje takie mocne "buczenie". To samo na zimowych jak i letnich. Ktoś ma jakieś pomysły?
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-11-2010, 09:43   

Juiceman napisał/a:
koło wydaje takie mocne "buczenie". To samo na zimowych jak i letnich. Ktoś ma jakieś pomysły?
Odkładaj kasę na nowe łożysko. Zacisk "chwyta" tarczę, a poprzez nią również piasta z łożyskiem jest naprężana. Niedługo zacznie "wyć", "buczeć" bez hamowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.