Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: cns80
27-05-2008, 10:02
[MSS DID] [SILNIK] Zawory (kontrola i regulacja)
Autor Wiadomość
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 12-03-2009, 08:36   

Nie mam DID ale moim zdaniem WITEK ma rację, trzeba płytki.

Witek co do regulacji nie chodzi mi o to że regulacja jest prosta tylko o to że jeżeli znamy zasadę i mamy pojecie o mechanice to powinniśmy dać radę (nie jestem w stanie ocenić ile brat kolegi nauczył sie w szkole, pewnie niewiele) ale jeżeli robił już regulacje w czymś większym niż maluch to powinien sobie poradzić.

Ja w 95 ro. jak robiłem regulację w M3 i M5 to na pierwszy rzut oka tez sie przeraziłem ale to była chwila, potem spokojne podejście do tematu i poszło nienagannie.

Jadnak że nikogo nie namawiam na siłę jest to decyzja dobrowolna.
Zresztą Ja lubię grzebać w aucie i mam gdzie.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Witek 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 29
Skąd: Narewka
Wysłany: 12-03-2009, 14:44   

Informacje odnośnie wymiany płytek zapewniał mnie :ANAL: "mechanik" podczas wymiany oleju. Dziś zasięgnąłem informacji w serwisie mitsubishi i okazuje się że masz rację rysiekxj . Płytki występują w innych modelach.
_________________
102KM MSS 2003r. 135tys.km.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 12-03-2009, 15:09   

Właśnie dzwoniłem do MITCAR'u. Odpowiedź = PŁYTKI
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 12-03-2009, 17:13   

Hue, hue ... :) No mamy dwie różne informacje z serwisów :lol:

W manualu jest opisany krok po kroku - kwestia tylko ;) przetłumaczenia.
"Tappets" to płytki czy szklanki :?:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Witek 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 29
Skąd: Narewka
Wysłany: 12-03-2009, 21:01   

W słowniku "Tappets" są to: popychacze zaworu (element konstrukcyjny zespołu zaworu) :idea: Zatem brak rozstrzygnięcia. Sam ustawiałem zawory na płytki we fiacie tipo, a moje osobiste zdanie jest takie że nie każda krzywka wałka rozrządu równo się zużywa zatem szklanki też nie mogą być identyczne.
_________________
102KM MSS 2003r. 135tys.km.
Ostatnio zmieniony przez Witek 13-03-2009, 11:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-03-2009, 08:14   

cns80 napisał/a:
Właśnie dzwoniłem do MITCAR'u. Odpowiedź = PŁYTKI

W 1.9 DID luzy zaworowe reguluje się całymi szklankami. Grubość szklanek od 7,5 mm do 7.95mm co 0.025mm.
_________________

 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 13-03-2009, 08:17   

tomekrvf, w takim razie przeraża mnie wiedza fachowców z ASO :shock:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
jar618 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.9 DiD 2003r. SPORT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 06-07-2009, 15:22   Zawory w DiD

cns80 napisał/a:
tomekrvf, w takim razie przeraża mnie wiedza fachowców z ASO :shock:


po czym poznać w dieslu, że zawory do regulacji?
 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2010, 19:02   

podepnę sie pod temat

tomekrvf napisał/a:
W 1.9 DID luzy zaworowe reguluje się całymi szklankami. Grubość szklanek od 7,5 mm do 7.95mm co 0.025mm.


w jakich rozsądnych kosztach powinna zamknać się wymiana szklanek ? w wypadku gdy serwis stwierdził że 4 z nich już sie nie nadają ? oraz czy objawem rozregulowanych szklanek może być problem z zapaleniem auta gdy jest zimne, a starty na ciepłym silniku są już poprawne ?

czym może zakończyć się jazda z rozregulowanymi szklankami ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-02-2010, 00:31   

tomekrvf napisał/a:
Grubość szklanek od 7,5 mm do 7.95mm co 0.025mm.
nie do konca prawidłowo, grubość szklanek jest od 7.550m do 8.150mm, oczywiście rosnący przyrost co 0.025mm prawidłowo
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 07-04-2010, 15:44   

Wyjaśnijcie mi coś bo zawsze myślałem że szklanki to są samoregulatory hydrauliczne.

A w DIDzie samoregulacji brak więc poproszę o klarowne wyjaśnienie czym się różnią w tym wypadku szklanki od płytek.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
bogdan54 
Mitsumaniak
bogdan54

Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-04-2010, 19:38   

Mówi się szklanka bo ma taki wygląd ,położona na trzonku zaworu do góry dnem .O denko opiera się krzywka wałka rozrządu bądź dźwigienka pośrednia .Większość silników ma na zewnętrznej stronie denka szklanki zagłębienie w które wchodzi płytka o różnych stopniowanych grubościach .Z tego co się orientuje w DID-e nie ma płytek ,a regulacja odbywa się poprzez dobieranie szklanek o różnej grubości denka . :doubt:
 
 
jarekg 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1,9 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 27
Skąd: piotrków tryb.
Wysłany: 07-04-2011, 10:03   

Witam
Mnie równiez interesuje odpowiedź na pytanie
Derpin napisał/a:
czym może zakończyć się jazda z rozregulowanymi szklankami ?
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 07-04-2011, 10:24   

I już jaśniej , dzięki.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 07-04-2011, 21:12   

A czy Ci którzy serwisują auta a Aso mieli regulowane zawory przy wymianie rozrządu ?

Wydaje mi się że żadne aso nie wykonuje takiej operacji bo nie ma takiej potrzeby tego robić - robi się tylko wtedy kiedy podpierają się zawory i robi się to przez wymianę szklanek.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.