Przesunięty przez: cns80 27-05-2008, 10:02 |
[MSS DID] [SILNIK] Zawory (kontrola i regulacja) |
Autor |
Wiadomość |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 12-03-2009, 08:36
|
|
|
Nie mam DID ale moim zdaniem WITEK ma rację, trzeba płytki.
Witek co do regulacji nie chodzi mi o to że regulacja jest prosta tylko o to że jeżeli znamy zasadę i mamy pojecie o mechanice to powinniśmy dać radę (nie jestem w stanie ocenić ile brat kolegi nauczył sie w szkole, pewnie niewiele) ale jeżeli robił już regulacje w czymś większym niż maluch to powinien sobie poradzić.
Ja w 95 ro. jak robiłem regulację w M3 i M5 to na pierwszy rzut oka tez sie przeraziłem ale to była chwila, potem spokojne podejście do tematu i poszło nienagannie.
Jadnak że nikogo nie namawiam na siłę jest to decyzja dobrowolna.
Zresztą Ja lubię grzebać w aucie i mam gdzie. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Witek
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008 Posty: 29 Skąd: Narewka
|
Wysłany: 12-03-2009, 14:44
|
|
|
Informacje odnośnie wymiany płytek zapewniał mnie "mechanik" podczas wymiany oleju. Dziś zasięgnąłem informacji w serwisie mitsubishi i okazuje się że masz rację rysiekxj . Płytki występują w innych modelach. |
_________________ 102KM MSS 2003r. 135tys.km. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 12-03-2009, 17:13
|
|
|
Hue, hue ... No mamy dwie różne informacje z serwisów
W manualu jest opisany krok po kroku - kwestia tylko przetłumaczenia.
"Tappets" to płytki czy szklanki |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Witek
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008 Posty: 29 Skąd: Narewka
|
Wysłany: 12-03-2009, 21:01
|
|
|
W słowniku "Tappets" są to: popychacze zaworu (element konstrukcyjny zespołu zaworu) Zatem brak rozstrzygnięcia. Sam ustawiałem zawory na płytki we fiacie tipo, a moje osobiste zdanie jest takie że nie każda krzywka wałka rozrządu równo się zużywa zatem szklanki też nie mogą być identyczne. |
_________________ 102KM MSS 2003r. 135tys.km. |
Ostatnio zmieniony przez Witek 13-03-2009, 11:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2009, 08:14
|
|
|
cns80 napisał/a: | Właśnie dzwoniłem do MITCAR'u. Odpowiedź = PŁYTKI |
W 1.9 DID luzy zaworowe reguluje się całymi szklankami. Grubość szklanek od 7,5 mm do 7.95mm co 0.025mm. |
_________________
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
jar618
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.9 DiD 2003r. SPORT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 4 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 06-07-2009, 15:22 Zawory w DiD
|
|
|
cns80 napisał/a: | tomekrvf, w takim razie przeraża mnie wiedza fachowców z ASO |
po czym poznać w dieslu, że zawory do regulacji? |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2010, 19:02
|
|
|
podepnę sie pod temat
tomekrvf napisał/a: | W 1.9 DID luzy zaworowe reguluje się całymi szklankami. Grubość szklanek od 7,5 mm do 7.95mm co 0.025mm. |
w jakich rozsądnych kosztach powinna zamknać się wymiana szklanek ? w wypadku gdy serwis stwierdził że 4 z nich już sie nie nadają ? oraz czy objawem rozregulowanych szklanek może być problem z zapaleniem auta gdy jest zimne, a starty na ciepłym silniku są już poprawne ?
czym może zakończyć się jazda z rozregulowanymi szklankami ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-02-2010, 00:31
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Grubość szklanek od 7,5 mm do 7.95mm co 0.025mm. | nie do konca prawidłowo, grubość szklanek jest od 7.550m do 8.150mm, oczywiście rosnący przyrost co 0.025mm prawidłowo |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 07-04-2010, 15:44
|
|
|
Wyjaśnijcie mi coś bo zawsze myślałem że szklanki to są samoregulatory hydrauliczne.
A w DIDzie samoregulacji brak więc poproszę o klarowne wyjaśnienie czym się różnią w tym wypadku szklanki od płytek. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
bogdan54
Mitsumaniak bogdan54
Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 100 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-04-2010, 19:38
|
|
|
Mówi się szklanka bo ma taki wygląd ,położona na trzonku zaworu do góry dnem .O denko opiera się krzywka wałka rozrządu bądź dźwigienka pośrednia .Większość silników ma na zewnętrznej stronie denka szklanki zagłębienie w które wchodzi płytka o różnych stopniowanych grubościach .Z tego co się orientuje w DID-e nie ma płytek ,a regulacja odbywa się poprzez dobieranie szklanek o różnej grubości denka . |
|
|
|
 |
jarekg
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1,9 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 27 Skąd: piotrków tryb.
|
Wysłany: 07-04-2011, 10:03
|
|
|
Witam
Mnie równiez interesuje odpowiedź na pytanie
Derpin napisał/a: | czym może zakończyć się jazda z rozregulowanymi szklankami ? |
|
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 07-04-2011, 10:24
|
|
|
I już jaśniej , dzięki. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
futrzany
Forumowicz Futrzany
Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Kwi 2007 Posty: 185 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 07-04-2011, 21:12
|
|
|
A czy Ci którzy serwisują auta a Aso mieli regulowane zawory przy wymianie rozrządu ?
Wydaje mi się że żadne aso nie wykonuje takiej operacji bo nie ma takiej potrzeby tego robić - robi się tylko wtedy kiedy podpierają się zawory i robi się to przez wymianę szklanek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|