Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie chce zapalić :(
Autor Wiadomość
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-12-2007, 16:07   

Chyba jednak moduł :( Dzisiaj wsadziłem ECU po wymianie kondensatorów i dalej to samo. Jak pokręciłem dłużej to pojawił się napis CE, nie wiem czy tak było wcześniej.

Co do aparatu:: Czy pomiary starczą do stwierdzenia padaczki aparatu ?? I czy można coś zrobić samemu, czy trza inny kupić ??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-12-2007, 16:32   

Hornet napisał/a:
Jak pokręciłem dłużej to pojawił się napis CE, nie wiem czy tak było wcześniej.

99%, ze to czujnik polozenia walu w aparacie zaplonowym
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-12-2007, 16:47   

Ten czujnik jest wymienialny czy trzeba całość kupować ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-12-2007, 17:18   

jest jako element aparatu, ale tez nie jest tani - slyszalem o 250 zl
taki kawal plastikowego gluta z optoelektronika w srodku
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-12-2007, 17:22   

A głęboko siedzi ?? Czy da rade go wyciągnąć tak żeby nie ustawiać potem zapłonu ?? I można go zdiagnozować jakoś ??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-12-2007, 17:32   

diagnozujesz oscyloskopem, ale skoro wali bledem, to sprawdz jakim - ja mysle, ze bedzie to TDC1 (czyli czujnik walu)
siedzi zaleznie od konstrukcji - moznesz probowac wyjac bez wyjmowania aparatu, ale wygodne to nie jest
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-12-2007, 15:51   

Czy w 1.6 czujnik położenia wału jest osobno? W 1.3 jest zintegrowany z aparatem zapłonowym i liczy obroty wałka rozrządu. Najpierw się dowiedz u Japaneze czy moduł do CB0 1.6 jest dostępny (do 1.3 nie jest). Jeżeli nie na Allegro kilku gości je naprawia. Cena całego aparatu 3500PLN a naprawa 200PLN. Dałem swój do naprawy i jestem zadowolony od 2 miesięcy śmigam bez problemów.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-12-2007, 16:17   

wichura1 napisał/a:
Cena całego aparatu 3500PLN
Nowy w ASO jest droższy.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-12-2007, 16:43   

Jak na razie nie mam pewności czy to aparat. Odwiedziłem miśka w celu odczytania błędów z ECU, ale ktoś mi chyba gwizdnął to gniazdo gdzie sprawdza :X

Czy to ktoś wie gdzie jest to gniazdo ?? Pod maska nie mogę znaleźć, koło bezpieczników w kabinie niby coś jest ale tam jest tylko jeden bolec ...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-12-2007, 16:51   

chyba w Carisma->FAQ jest opisane jak sprawdzic bledy na zlaczu JOBD
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-12-2007, 21:13   

Idąc za radą Krzyżaka chyba odnalazłem to gniazdo. Jest koło bezpieczników w kabinie. W takiej metalowym uchwycie, skierowane w podłogę. Są na nim jakieś cyferki. Jutro spróbuje odczytać błędy wg tego co napisali dla Carismy.
 
 
matt81 
Mitsumaniak
RED DIAMOND


Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 13-12-2007, 10:18   

Witam, tak to jest to gniazdo (16 pin o ile pamiętam), zmostkuj pin 1 z pin 4 i CHECK ENGINE wymruga ci kod błędu ,następnie odczytaj z tabeli błędów ( FAQ Carisma)
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-12-2007, 18:30   

Krzyzak napisał/a:
99%, ze to czujnik polozenia walu w aparacie zaplonowym


Bingo ! Kod błędu 22. Jutro demontaż. Może jest tylko brudny :P
A tak na poważnie. Ja go wymienię i włożę wszystko tak jak było to silnik nie zgłupieje ?

PS. Jak duże są różnice pomiędzy Miśkami a Nissanami ??
Bo znalazłem takie coś w necie i nie wiem czy można sie tym sugerować
http://www.zkue.ime.pw.ed...K/Silnik_v2.pdf
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-12-2007, 10:36   

Żadna, oprócz tego, że to zupełnie inne konstrukcje. :mrgreen: A tak poważnie między silnikami Mitsubishi są różnice, a co dopiero między silnikami innych firm. Ogólne zasady są takie same, ale sygnały z/do komputera musisz znać od konkretnego ECU.

edit: co do czujnika położenia wału, brud nie zakłóca jego działania, bo jest magnetyczny. Optyczny któremu zaniaczyszczenia przeszkadzają jest w 4G13 wewnątrz aparatu zapłonowego. U ciebie, jeżeli szwankuje kwalifikuje się do wymiany. Możesz użyć sprawny używany (Matejko kupował taki za 120PLN) Najczęstsze uszkodzenie tego elementu jest spowodowane wymianą paska rozrządu. Podczas montażu nie trzeba go jakoś regulować, montujesz w miejsce gdzie widać ślad po wymienianym..
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-12-2007, 10:02   

Albo jestem niedouczony (niedługo mgr inż. elektryk) albo kable WN są jakieś inne. Dzisiaj chciałem zmierzyć czy nie ma gdzieś przebicia. Nie ma. Ale żyła ma 6 kOm oporności Wszystkie przebadane tak wykazały. Nie wiem czy tak być powinno czy może padły.

Dodano

Kable są raczej ok. Taka ich natura ze względu na zakłócenia.

Zdemontowałem już aparat, ale nie mogę się do niego dobrać ( chwilowy brak narzędzi). Jak na razie zdjąłem kopułkę. O ile palec wygląda ok, to już już bolec który wchodzi w aparat nie. Cały pordzewiały, brak przejścia pomiędzy nim a tym węglikiem na środku kopułki. Bo wyczyszczeniu przejście jest. Czy takie coś mogło być przyczyną ??

PS Po telefonicznej konsultacji z Ojcem usłyszałem coś jak wyrok - sprawdź pasek rozrządu :shock: E to możliwe że to to ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.