Nie chce zapalić :( |
Autor |
Wiadomość |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-12-2007, 16:07
|
|
|
Chyba jednak moduł Dzisiaj wsadziłem ECU po wymianie kondensatorów i dalej to samo. Jak pokręciłem dłużej to pojawił się napis CE, nie wiem czy tak było wcześniej.
Co do aparatu:: Czy pomiary starczą do stwierdzenia padaczki aparatu ?? I czy można coś zrobić samemu, czy trza inny kupić ?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-12-2007, 16:32
|
|
|
Hornet napisał/a: | Jak pokręciłem dłużej to pojawił się napis CE, nie wiem czy tak było wcześniej. |
99%, ze to czujnik polozenia walu w aparacie zaplonowym |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-12-2007, 16:47
|
|
|
Ten czujnik jest wymienialny czy trzeba całość kupować ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-12-2007, 17:18
|
|
|
jest jako element aparatu, ale tez nie jest tani - slyszalem o 250 zl
taki kawal plastikowego gluta z optoelektronika w srodku |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-12-2007, 17:22
|
|
|
A głęboko siedzi ?? Czy da rade go wyciągnąć tak żeby nie ustawiać potem zapłonu ?? I można go zdiagnozować jakoś ?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-12-2007, 17:32
|
|
|
diagnozujesz oscyloskopem, ale skoro wali bledem, to sprawdz jakim - ja mysle, ze bedzie to TDC1 (czyli czujnik walu)
siedzi zaleznie od konstrukcji - moznesz probowac wyjac bez wyjmowania aparatu, ale wygodne to nie jest |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-12-2007, 15:51
|
|
|
Czy w 1.6 czujnik położenia wału jest osobno? W 1.3 jest zintegrowany z aparatem zapłonowym i liczy obroty wałka rozrządu. Najpierw się dowiedz u Japaneze czy moduł do CB0 1.6 jest dostępny (do 1.3 nie jest). Jeżeli nie na Allegro kilku gości je naprawia. Cena całego aparatu 3500PLN a naprawa 200PLN. Dałem swój do naprawy i jestem zadowolony od 2 miesięcy śmigam bez problemów. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-12-2007, 16:17
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Cena całego aparatu 3500PLN | Nowy w ASO jest droższy. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-12-2007, 16:43
|
|
|
Jak na razie nie mam pewności czy to aparat. Odwiedziłem miśka w celu odczytania błędów z ECU, ale ktoś mi chyba gwizdnął to gniazdo gdzie sprawdza :X
Czy to ktoś wie gdzie jest to gniazdo ?? Pod maska nie mogę znaleźć, koło bezpieczników w kabinie niby coś jest ale tam jest tylko jeden bolec ... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-12-2007, 16:51
|
|
|
chyba w Carisma->FAQ jest opisane jak sprawdzic bledy na zlaczu JOBD |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-12-2007, 21:13
|
|
|
Idąc za radą Krzyżaka chyba odnalazłem to gniazdo. Jest koło bezpieczników w kabinie. W takiej metalowym uchwycie, skierowane w podłogę. Są na nim jakieś cyferki. Jutro spróbuje odczytać błędy wg tego co napisali dla Carismy. |
|
|
|
 |
matt81
Mitsumaniak RED DIAMOND

Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 13-12-2007, 10:18
|
|
|
Witam, tak to jest to gniazdo (16 pin o ile pamiętam), zmostkuj pin 1 z pin 4 i CHECK ENGINE wymruga ci kod błędu ,następnie odczytaj z tabeli błędów ( FAQ Carisma) |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-12-2007, 18:30
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | 99%, ze to czujnik polozenia walu w aparacie zaplonowym |
Bingo ! Kod błędu 22. Jutro demontaż. Może jest tylko brudny
A tak na poważnie. Ja go wymienię i włożę wszystko tak jak było to silnik nie zgłupieje ?
PS. Jak duże są różnice pomiędzy Miśkami a Nissanami ??
Bo znalazłem takie coś w necie i nie wiem czy można sie tym sugerować
http://www.zkue.ime.pw.ed...K/Silnik_v2.pdf |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-12-2007, 10:36
|
|
|
Żadna, oprócz tego, że to zupełnie inne konstrukcje. A tak poważnie między silnikami Mitsubishi są różnice, a co dopiero między silnikami innych firm. Ogólne zasady są takie same, ale sygnały z/do komputera musisz znać od konkretnego ECU.
edit: co do czujnika położenia wału, brud nie zakłóca jego działania, bo jest magnetyczny. Optyczny któremu zaniaczyszczenia przeszkadzają jest w 4G13 wewnątrz aparatu zapłonowego. U ciebie, jeżeli szwankuje kwalifikuje się do wymiany. Możesz użyć sprawny używany (Matejko kupował taki za 120PLN) Najczęstsze uszkodzenie tego elementu jest spowodowane wymianą paska rozrządu. Podczas montażu nie trzeba go jakoś regulować, montujesz w miejsce gdzie widać ślad po wymienianym.. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-12-2007, 10:02
|
|
|
Albo jestem niedouczony (niedługo mgr inż. elektryk) albo kable WN są jakieś inne. Dzisiaj chciałem zmierzyć czy nie ma gdzieś przebicia. Nie ma. Ale żyła ma 6 kOm oporności Wszystkie przebadane tak wykazały. Nie wiem czy tak być powinno czy może padły.
Dodano
Kable są raczej ok. Taka ich natura ze względu na zakłócenia.
Zdemontowałem już aparat, ale nie mogę się do niego dobrać ( chwilowy brak narzędzi). Jak na razie zdjąłem kopułkę. O ile palec wygląda ok, to już już bolec który wchodzi w aparat nie. Cały pordzewiały, brak przejścia pomiędzy nim a tym węglikiem na środku kopułki. Bo wyczyszczeniu przejście jest. Czy takie coś mogło być przyczyną ??
PS Po telefonicznej konsultacji z Ojcem usłyszałem coś jak wyrok - sprawdź pasek rozrządu E to możliwe że to to ?? |
|
|
|
 |
|