Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
check engine
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21951
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-02-2008, 13:14   

Objawy to szarpanie, "strzelanie" po dodaniu gazu, problemy z uruchomieniem silnika, a w ostateczności niemożliwość odpalenia auta.
Jak sprawdzić: odkręcić ją i pod światło zobaczyć czy nie jest pęknięta (często zdarza się to po kilkunastu latach eksploatacji), poza tym sprawdzić czy styki nie są powypalane.
Generalnie ja bym kopułki nie ruszał (u mnie chciałem ją odkręcić, ale musiałbym wyjąć akumulator) jeśli nie ma objawów jak wyżej. Takiej jak oryginalna już nie kupisz.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 05-02-2008, 17:03   

Tutaj jest o kopułce w colcie ale myślę, że nie stanowi to dużego znaczenia, tylko podłączenie kabli może być inne http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1911 . Nie musisz wymieniać kopułki, jak ją zdejmiesz to zobacz czy na elektrodach niema białego nalotu. Weź papier ścierny 1000 albo śrubokręt i usuń go jeśli będzie i dognij przy okazji tą blachę w palcu i zobacz czy jest poprawa.
Sprawdzałeś teraz błąd na ECU?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
pabloo2000
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2008, 20:15   

moja kopułka jakoś nie wyglądała żle, nie miała zadnych pęknięć ani wypalonych styków. Tylko troche białego nalotu który został usunięty, ale dopiero wymiana kopułki pomogła!!!!!!!!!!
Niektórych zeczy nie da sie zweryfikować "na oko"!!!!!!
Trzeba poprostu wymienić, koszty nie są porażające ostatnio płaciłem za kopułke YEC koło 40 zł
 
 
mrogal
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2008, 22:03   

lukasz921 napisał/a:
Witam,
No i niestety ponownie pojawil mi sie check engine. Mysle ze raczej sprawdze moze ta kopulke poniewaz mialem ostatnio problemy z szarpaniem i moca podczas ulewy ? Poniewaz spalanie mam dobre okolo 6-7 litrow to moze nie bedzie sonda. Jak sprawdzic kopulke ? Da sie samemu ? I co swiadczy o tym ze jest juz zuzyta ?

Pzdr
Lukasz921


6-7 litrow to w jakim cyklu?
 
 
lukasz921 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 186
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-02-2008, 06:46   

witam,
6-7 litrow w cyklu 400 trasa i 200 miasto. W sumie to w zimie bardziej 7l

pozdrawiam
Lukasz921
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2008, 14:08   

Co do sondy, to za skład mieszanki odpowiada tylko ta przed katem?
Czy jestem w błędzie?
 
 
pabloo2000
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2008, 18:10   

Za skład mieszanki odpowiada tylko pierwsza sonda, ta przed katem.
Dróga kontroluje prace katalizatora.
 
 
lukasz921 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 186
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-02-2008, 06:46   

witam,
Odpialem kleme zresetowalem ECU (ale tym razem dluzej poczekalem) i odpalilem sprzeta i chodzil az do osiagniecia normalnej temperatury (a nie jechalem od razu jak poprzednio) i poki co check engine nie swieci. Na razie pali normalnie to nie biore sie za sonde :)

Pozdrawiam
Lukasz921
 
 
 
mrogal
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2008, 11:15   

lukasz921 napisał/a:
witam,
Odpialem kleme zresetowalem ECU (ale tym razem dluzej poczekalem) i odpalilem sprzeta i chodzil az do osiagniecia normalnej temperatury (a nie jechalem od razu jak poprzednio) i poki co check engine nie swieci. Na razie pali normalnie to nie biore sie za sonde :)

Pozdrawiam
Lukasz921


wymrugaj sobie bledy
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-02-2008, 11:25   

mrogal napisał/a:
wymrugaj sobie bledy

również polecam

SYGNAŁ:
-Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 1.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
- Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.
- Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
- Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.
-Po przekazaniu pierwszego kodu następuje przerwa (lampka gaśnie na 2.5 sekundy), a następnie przekazywany jest kolejny kod.
-Kiedy przekazane zostaną wszystkie kody następuje przerwa (lampka gaśnie na 4.5 sekundy), i następnie powtarzana jest sekwencja kodów błędów. Kody są powtarzane dopóki próbnik z diodą świecącą jest połączony z końcówką wtyczki diagnostycznej.

KODY BŁĘDÓW:
Usterek nie ma wtedy, gdy próbnik w sposób ciągły pulsuje co 0.5 sekundy.
Kiedy lampka kontrolna silnika pozostaje zapalona, to ECU jest uszkodzony (kod błędu 0).
11 Sygnał czujnika tlenu bez zmian.
12 Wirowy miernik przepływu powietrza Karman.
13 Zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie na czujniku temperatury powietrza.
14 Czujnik położenia przepustnicy z przełącznikiem biegu jałowego.
15 Czujnik położenia silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
21 Czujnik temperatury chłodziwa.
22 Czujnik obr/min.
23 Czujnik zwrotnego położenia odkorbowego.
24 Czujnik prędkości pojazdu.
25 Czujnik ciśnienia bezwzględnego.
31 Czujnik uderzeń.
32 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
36 Złącze korekcyjne zapłonu (złącze jest podłączone do uziemienia lub występuje zwarcie w zespole przewodów)
41 Wtryskiwacz.
42 Pompa paliwa.
44 Moduł zapłonu, cewka zapłonowa.
55 Silnik skokowy lub regulacyjny prędkość na biegu jałowym.
63 Czujnik tlenu (tylko typy ze złączem 10 wtykowym do czujnika tlenu)
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
lukasz921 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 186
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-02-2008, 12:09   

spoko spoko,
Co do wymrugania juz to dawno zrobilem i napisalem o tym we wczesniejszych postach w tym samym temacie.

Pozdrawiam
Lukasz921
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 26-02-2008, 16:07   

mrogal napisał/a:
wymrugaj sobie bledy
Nic nie wymruga jak zrobił reset ECU ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.