Przesunięty przez: Gene 06-03-2008, 11:33		 | 
	
			4x4 w automacie | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 selektronik [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-01-2008, 17:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawdzilem to dzisiaj na trojmiejskiej obwodnicy przy 80 km/h w jedna i druga strone wchodzi bez problemu , rozlanczanie trwa dłuzej (tak wskazuje kontrolka) powrot do 4x4 w 2 sekundy i wszystko bez zgrzytow    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ali-En [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-01-2008, 19:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Trzeba odejmowac noge z gazu, wtedy sa mniejsze naprezenia na wale napedowym. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 alarmik [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-01-2008, 20:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jestem po 300km i  mam niepewnośc co do  zminy 4x4 na 4x2 raz wchodzi raz nie wchodzi obojetnie czy w jeżdzie czy na N lub P  i to samo z 4x2 na 4x4  niema reguły a wydaje misie że powinno wchodzić tak jak chce od razu   i mam wrażenie że tu rządzi jakiś przypadek potrenuje jeszcze różne kombinacje i jeszcze zobacze | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 1wyszojunior [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-01-2008, 21:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | moze jedz na serwis niech to sprawdza | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Szyszkowa  		  
		 
         mod Pajero seek&destroy
  
  
                  Auto: Pajero 3,2 DiD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2008, 10:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnie jest tak, że po przełączeniu dźwigni na 4H kontrolki mi mrygają dłuższą chwilę, po czym wszystko się załącza. Pomaga natomiast zdjęcie nogi z gazu po przełączeniu - wtedy natychmiast zaskakuje 4H. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 alarmik [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-01-2008, 21:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | alarmik napisał/a: | 	 		  | jestem po 300km i  mam niepewnośc co do  zminy 4x4 na 4x2 raz wchodzi raz nie wchodzi obojetnie czy w jeżdzie czy na N lub P  i to samo z 4x2 na 4x4  niema reguły a wydaje misie że powinno wchodzić tak jak chce od razu   i mam wrażenie że tu rządzi jakiś przypadek potrenuje jeszcze różne kombinacje i jeszcze zobacze | 	  
 
Ja jestem po 800km i tak samo jest u mnir raz wchodzi raz trzeba kombinować i czytając to forum to chyba pewniaka nie ma | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Thor [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2008, 07:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A  u mnie (manual) jak jeżdżę na 4x2 to po zapaleniu silnika na chwile migają przednie koła na wyświetlaczu, po 4-5 mignięciach gasną. Tylne palą sie ciągle. Miga pomimo że nie zmieniam napędu, też tak macie??
 
 
pozdr | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 HugoOrmo  		  
		 
         Forumowicz Was? Kielbasa i Kwas
  
  
                  Auto: L200 '07 Chip 167KM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 460 Skąd: Frei Stadt Danzig 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2008, 07:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tak samo - bylem dwa razy w dwoch roznych ASO (to bylo na poczatku bo przewrazliwienie mialem) i wszystko ok...naped w pelni sprawny bez bledow...poprostu komp zczytuje dane z czujnikow...
 
 
pzdr | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gene  		  
		 
         Mitsumaniak shoot & destroy
  
  
                  Auto: Pajero Sport Dakar '06 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2008, 09:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Thor, z tego co mi sie pamieta nawet w instrukcji wspominaja o chwilowym mruganiu tego wskaznika. Jesli po chwili przestaje jest ok ale jesli mimo ustawien napedu na tyl przod swieci ciagle lub mruga to moze oznaczac ustrerke czujnika. Mysle, ze tak jak HugoOrmo wspomina nie ma powodow do niepokoju. | 
             
						
				_________________ C'est La Vie suckers
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 derido  		  
		 
         Nowy Forumowicz 30 Jahre
  
  
                  Auto: L200 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 5 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2008, 16:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
Mam podobny problem z  wlaczeniem napedu na 4 kola natomiast  z  4  na 2  bez problemu
 
nawet na postoju  w pozycji D nie ma szansy przelaczyc jeden wielki zgrzyt zebow
 
Wiecie  moze panowie jaka  to przyczyna ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kibloo  		  
		 
         mod L200 pomorski łącznik
  
  
                  Auto: SS MY'15 1,2 INVITE 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2008, 18:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to co widzisz to czas potrzebny na wytworzenie podciśnienia i rozsunięcia półosi z gniazd w przednim dyferencjale (tam jest czujnik pozycji półosi), ale to oznacza, że wszystko jest w najlepszym porządku.
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
 
Żabol pozdrawia!!!
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elili [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2008, 19:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               
 
I my Cię witamy     
 
 
Mikołaj dziś -  to podsumuję - L200 wersja 2006 ->
 
 
Zmiana z 2H na 4H (4H na 2H) w czasie jazdy do 100 km/h (oczywiście na postoju też)
 
- skrzynia manual: przy wciśniętym pedale sprzęgła,
 
- skrzynia automat: po zdjęciu nogi z pedału gazu.
 
 
Kontrolki.
 
Po włączeniu stacyjki świecą się cztery lampki/przednie mrugają a tylne świecą;
 
po odpaleniu silnika:
 
- pozycja reduktora 2H: mrugają przednie i po chwili gasną *),
 
- pozycja reduktora 4H: wszystkie cztery dalej świecą.
 
(Osobny opis dla tych, którym coś się nie zgadza a zgasili silnik gdy reduktor był w pozycji 4H)
 
 
*) nie tylko komputer zczytuje czujniki. 
 
Przede wszystkim przy wyłączonym silniku siłownik zapinający przedni napęd jest w pozycji "napęd zapięty" i dopiero podciśnienie (powstające tylko przy działającym silniku) go rozpina.
 
Wniosek: NIE WOLNO odpalać silnika i z mety ostro ruszać. Zresztą turbina też tego nie lubi.
 
 
Dla tych, którzy nie wierzą w moje tłumaczenie o siłowniku polecam test "zmiany kół":
 
- reduktor 2H, samochód wyłączony, jedno przednie koło w górze (właśnie jak przy zmianie koła); kręcimy kołem i... przedni wał się obraca,
 
- zapalamy silnik, jedno przednie koło dalej w górze, kręcimy tym samym kołem i ... przedni wał nieruchomy.
 
 
Przypominam, że napęd na 4 koła jest załączany/wyłączany jednocześnie w dwóch miejscach: w skrzyni rozdzielczej i w przednim mechanizmie różnicowym.
 
 
Uff    
 
 
 	  | derido napisał/a: | 	 		  Witam 
 
Mam podobny problem z  wlaczeniem napedu na 4 kola natomiast  z  4  na 2  bez problemu
 
nawet na postoju  w pozycji D nie ma szansy przelaczyc jeden wielki zgrzyt zebow
 
Wiecie  moze panowie jaka  to przyczyna ? | 	  
 
 
Zgrzyt? A skąd?
 
Ze skrzyni reduktora czy z przedniego mechanizmu różnicowego?
 
Tam gdzie zgrzyta tam coś nie bangla i na odległość nic nie da się powiedzieć poza radą: podjedź do serwisu bo coś nie tak. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez elili 09-12-2008, 13:18, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 derido  		  
		 
         Nowy Forumowicz 30 Jahre
  
  
                  Auto: L200 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 5 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2008, 21:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie  chyba juz wszystko OK
 
Zdjeta  noga z gazu i wszystko  paszczy    ale  musze wiecej sily uzyc do zmiany  niz w pozycji N
 
z 4 na 2 lekko
 
z 2 na 4 troszke  ciezej | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |