Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy da sie jezdzic bez miksera?
Autor Wiadomość
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-01-2008, 10:36   

Znajomy ma blosa z elektronika i z tego co wykumałem to działa to całkiem identycznie jak elektroniczna przepustnica - komp bierze cynk z lambdy o stechio mieszanki i steruje blosem i to tyle. Po prostu chyba pilnuje by blos nie ładował zbyt wiele lub zbyt mało gazu w stosunku do zasysanego powietrza.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 17-01-2008, 15:51   

mitutoyo napisał/a:
A jaki to bedzie (pi razy drzwi) koszt przerobiena drugiej generacji na sekwencje??

W Nagazie to koszt ok 3000zł bo ze starej instalki zostaje Ci tylko butla :) Wiem bo pytałem się ich o to samo :)
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 17-01-2008, 21:59   

eee duuzo
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 27-01-2008, 21:14   

Przy okazji ustawiania świateł,spytałem diagnostę o blos.Powiedział że jeżeli tylko zmieści się w normie na spalinach,to nie ma problemu.Więc zielone światło.Teraz tylko zgromadzić fundusze i montaż.
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 28-01-2008, 09:18   

no ba!
Zawsze mozesz go na czas przeglądu ustawić na oszczędnie....ja też coraz poważniej myśle o blosie, jendnak 3 koła na sekwencje to troche dużawo
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2008, 23:14   

apropo strzelania nie wymieniajcie kabli i nie montujcie bum klapek, wystarczy zmniejszyc szczeline w swiecach
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 26-02-2008, 12:00   

Vlad napisał/a:
apropo strzelania nie wymieniajcie kabli i nie montujcie bum klapek, wystarczy zmniejszyc szczeline w swiecach

A tak powiedziałeś że to złoty środek, A nie jest tak, zmniejszając szczelinę zmniejszasz jedynie obciążenie w układzie WN, oczywiście zmniejsza się ryzyko wypadnięcia zapłonu spowodowanego brakiem iskry. Otóż sprawny układ ma generować iskrę na nominalnej szczelinie, bo pamientaj, że zmiejszając szczelinę zmniejszasz energię iskry, przez co słabszy jest zapłon, zmniejszasz momemnt obrotowy kosztem płynniejszej pracy.
Ale moge z tobą się założyć , ze nawet przy zmniejszonej szczelinie potrafie strzelić z takiej instalacji. Wazne jest to ze sam wybuch nie zawsze jest spowodowany wypadnietym zapłonem, otóż czasami ilość zassanego gazu nie zdąży być wpompowana do cylindra przed zamknięciem zaworu (wolne obroty, duze otwarcie przepustnicy), no i cofkę masz gotową.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2008, 23:17   

z lpg jest jeden problem zbadany naukowo potrzene jest wieksze napięcie by w mieszance powietrza z lpg zapalic luk. Nominalnie szczelina jest dobierana do mieszanki powietrze - etylina, w której owy łuk potrafi powstac przy nieco niższym napieciu. to nie sa moje madrosci bo fizykiem nie jestem, jedynie informacje sprawdzone na 3 samochodach z forum mazdy.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 26-02-2008, 23:37   

Masz rację, ale powiedziales o tej szczelinie tak jakby ona byla złotym rozwiązaniem na strzały gazu, otoż strzały nie są tylko i wyłącznie spowodowane wypadaniem zapłonów, czynników jest wiele, zmniejszenie szczeliny powoduje tylko zmniejszenie wpływu wypadania zapłonów na strzał. W cifie jezdzilem na węższej szczelinie ale i tak udawało mi sie strzelić, tak ze to nie jest rozwiązanie.
Co do energii potrzebnej do przeskoczenia iskry to jest tak, że sprawny układ zapłonowy ma taki zapas mocy, że iskra powinna swobodnie przeskakiwać w gazie też. Jezeli układ jest wyjechany iskra bedzie wypadać, oczywiscie zmniejszenie szczeliny zmniejszy wypadanie. Co nie zmienia faktu,że przez mniejszą iskrę zmniejszasz moment obrotowy... tak jak pisałem wyżej.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 23:37   

Jaki wpływ ma wielkość iskry na moment obrotowy? No siedze i siedze i nie moge sobie wytłumaczyć..... :oops:
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 28-02-2008, 00:31   

Ano bardzo prosty, mniejsza iskra, ma mniejszą energię zapłonu, przez to mieszanka zapala się wolniej, jest mniejszy wybuch w cylindrze, mniejszy wybuch=> mniejsza jednostkowa siła nacisku tłoka, mniejsza siła => mniejszy moment obrotowy na wale.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2008, 00:42   

No ok. Jeśli tak jest to wyprowadziłeś mnie z błędu.Wczesniej myslalem ze jezeli zaplon mieszanki nastąpi to juz dalsze jej spalanie trwa z jednakową prekościa zależną jedynie od skladu mieszanki i warunków otaczających (cisnienie,temperatura), równiez nie zdawalem sobie sprawny ze szybkość zaplony zalezy od energii iskry, wydawalo mi sie ze albo jest zaplon albo nie, a nie ze moze byc ale szybszy lub wolniejszy. Tak ze dzieki za nowe horyzonty,całe zycie sie czlowiek uczy.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 28-02-2008, 09:31   

No zobacz, jezeli by zapłon nie zależał od jakości iskry to po co cudować z róznymi rodzajami świecy, typu iskra pełzająca (brisk) wieloelektrodówki, czy v- line, zasada jest prosta im łuk elektryczny ma większy kontakt z mieszanką tym lepszy wybuch. I tak stosuje się w zależności od typu no w Briskach iskre pełzającą czyli masz stożek po którym iskra przeskakuje 2 lub trzy krotnie, przez co łączna długość iskry jest olbrzymia, wadą tych świec jest niska trwałość i niestety wypadanie zapłonów. v-line np powoduje przeskok iskry na brzeg elektrody (przez wcięcie V) przez co iskra ma wiekszy kontakt z mieszanką. Miedzy innymi dlatego do LPG nie sa zalecane świece wieloelektrodowe, gdyż poprzez ciasnote wokół elektrody, iskra ma mniejszy kontakt z mieszanka. Itd itp.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2008, 10:06   

niw wypada sie nie zgodzic:) Ale jeżeli np w mazdzie kazdorazowe nacisniecie gazu ponad polowe kończylo sie strzalem, albo jak w innych samochodach kazdy strzał to rozwalana przeplywka za 500-700zł, rura gumowa lub obudowa filtra, to sadze ze warto wybrac kompromis pomiedzy prędkością rochodzenia sie płomienia w cylindrze, a w portfelu.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 28-02-2008, 21:43   

Vlad, masz rację ze należy wybrać kompromis, no i dlatego zakłada sie bum klapki, bo ja uważam że zmaniejsznie przerwy na elektrodach ZMNIEJSZA a nie LIKWIDUJE ryzyko strzału, co więcej zmniejsza ryzyko spowodowane wyłącznie wypadnięciem zapłonu a nie innych przyczyn,
Pozdro
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.