Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana świec
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-01-2008, 20:44   

Według CAPS (katalog cześci MITSU) było 4 odmiany skrzynki manualnej o symbolu F5M-33 dla SIGMY. 3 z nich były montowane w wersji 12V jak i 24V bez kontroli trakcji i wyglądało to następująco w zależności od daty produkcji samochodu (nie ma znaczenia czy silnik 12v czy 24v- wazna jest data produkcji:
90.12-91.07 F5M33-SNZJ
91.08-91.11 F5M33-SNGJ
91.11-96.03 F5M33-SNXJ
Dla aut 24V z kontrolą trakcji przez cały czas była tylko jedna skrzynka o oznaczeniu SNEJ.
To są informacje które mam z katalogu.
A z wyborem skrzyni to chyba najlepszy pomysł
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-01-2008, 18:32   

skrzynia od slawa jest z 96.r ale nie wiem czy ma kontrolę trakcji. jeżeli ja nie mam a ta jego ma? - to robi to jakąś różnice?
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 24-01-2008, 18:40   

Nie mam pojęcia zielonego mówiąc szczerze. Sam miałem podobne rozterki bo u siebie miałem skrzynke z ostatniej serii a wsadzałem z początkowej (stąd inne półośki) ale w sumie była PLUG and PLAY - wsadzili, jeden czujnik tylko zmienili, wydaje mi się że w przypadku automatu gorzej jest dopasować bo mimo wszystko automat to elektroniczno mechaniczna urzadzenie.Póki co skrzynka ma zrobione 9000 km i nie ma najmniejszych problemów. Myśle że tymbardziej manualna skrzynia będzie pasować. Zresztą mówiac szczerze to nie masz zbyt dużego pola do manewru
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-01-2008, 18:43   

no własnie - tym bardziej ze manuali naprawdę mało wyszło....
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 04-02-2008, 21:11   

Witam! Dziś udało mi się wymienić świece, poszedłem za radą batmana i sciągnąłem dolot i przy okazji oczyściłem troche przepustnicę, faktycznie dostęp do tej pierwszej świecy był lepszy, pozostałe dwie udało się wykręcić sięgając od tyłu silnika...zatem dziękuję wszystkim za pomoc i tym którzy się wahają polecam samodzielną wymianę :)
 
 
 
lukino
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2008, 20:42   

no to ja sobie jutro bede tez wymienial. Mam nadzieje ze dam rade...

Dodane dnia nastepnego: Bez problemu mi sie udalo, tylko do wykrecenia swiecy oznaczonej jako 2 (tej od wewnetrznej, prawej, strony) potrzeba bylo drugiej pary rak do pomocy, no i ktos z duzymi "grabkami" moze miec problem by je tam wsadzic.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.