[1.6 66kW] słabe ogrzewanie i nawiew zimnego powietrza |
Autor |
Wiadomość |
90alcatraz90
Mitsumaniak
Auto: Carisma 96r. 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Wąsowo
|
Wysłany: 11-02-2012, 14:48
|
|
|
Witam mam problem z temp. Czasami (nie zawsze) wskazówka temp podczas jazdy potrafi mi zejsc do 0 a pozniej znów podnosi się do połowy. Czy to też wina termostatu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 11-02-2012, 16:00
|
|
|
Cytat: | Czy to też wina termostatu? | Obstawiam że też szwankuje termostat.
Cytat: | ok. dzięki a który wężyk powinien być ciepły a który zimny , górny czy dolny, jak to z tymi wężami jest? | Górny po kilku/kilkunastu km powinien być gorący, dolny przy temperaturze -5stC i niżej chyba nigdy nie powinien się zagrzać jeśli chłodnica jest sprawna (czyli powinien być zimny). |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
reicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 11-02-2012, 16:18
|
|
|
dolny powinien być gorący, przecież on idzie od termostatu. Termostat puszcza gorącą wodę na chłodnicę. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-02-2012, 16:23
|
|
|
ten od termostatu powinien być gorący dopiero po otwarciu termostatu czyli jakoś koło 82stopni, jak po przejechaniu np 2-3km ten dolny robi się ciepły(od termostatu co idzie) to termostat jest uchylony albo całkiem otwarty
w zimę termostat też powinien się otwierać, w końcu temp. wody na silniku bez chłodnicy jest o wiele wyższa niż powinna. ewentualnie termostat będzie się otwierał, zamykał w zależności jak się woda będzie nagrzewała, dzięki sprawnemu termostatowi nie potrzebne są przesłony na chłodnicę |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 12-02-2012, 01:52
|
|
|
Tylko że termostat jest u góry i nie będzie się otwierał wcześniej. Temperatura w silniku nie jest wyższa niż powinna... jest dokładnie taka jaką ma dany termostat. Otworzy się dopiero przy pzrzekroczeniu 86-90 stC (zależnie od termostatu).
Cytat: | w zimę termostat też powinien się otwierać, w końcu temp. wody na silniku bez chłodnicy jest o wiele wyższa niż powinna. |
Nie jest wyższa niż powinna, temperatura silnika w tym czasie przy sprawnym termostacie ma utrzymywać odpowiednią ciepłotę silnika. Jeśli ta skacze w tę i drugą stronę bez przerwy to znaczy że coś jest niesprawne, czym najczęściej jest termostat.
W zimie termostat też się otwiera, to oczywiste, tylko że robi to na kilka/kilkanaście sekund. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
Maxio85
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Czacz
|
Wysłany: 23-12-2012, 14:16 Po wymianie termoostatu nadal nic...
|
|
|
Witam wszystkich!
Jakiś czas temu pojawił się u mnie następujący problem z ogrzewaniem:
Po ustawieniu temperatury na 32 stopnie (klimatronik) i zewnętrznym obiegu powietrza leci w kabinie zimne powietrze. Myślałem że to wina komputera więc pojechałem ale skan nic nie wykazał, węże wchodzący i wychodzący do nagrzewnicy i są ciepłe, sprawdziłem więc ciśnienie płynu wchodzącego do nagrzewnicy i go w zasadzie nie było. Pomyślałem że to termostat więc go wymieniłem, oryginalny wprawdzie ma 85stopni temp otwarcia nowy 82 ale myślę że to nie powinno mieć dużego znaczenia. Tylko, żę niestety nic to nie dało, w kabinie nadal zimno. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć po przełączeniu na obieg wewnętrzny, nie robi się gorąco ale da się wytrzymać, pojawia się wtedy problem z parowaniem, strasznie szyby parują i ledwo co widać i co chwilę trzeba wycierać.
Wiadomo że jak jest zimna to jest zimno ale bez przesady Jeżeli ktoś miał kiedyś taki problem to proszę o pomoc w rozwiązaniu go lub sugestie co to jeszcze może być... |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-12-2012, 14:46
|
|
|
Maxio85 napisał/a: | Witam wszystkich!
Jakiś czas temu pojawił się u mnie następujący problem z ogrzewaniem:
Po ustawieniu temperatury na 32 stopnie (klimatronik) i zewnętrznym obiegu powietrza leci w kabinie zimne powietrze. Myślałem że to wina komputera więc pojechałem ale skan nic nie wykazał, węże wchodzący i wychodzący do nagrzewnicy i są ciepłe, sprawdziłem więc ciśnienie płynu wchodzącego do nagrzewnicy i go w zasadzie nie było. Pomyślałem że to termostat więc go wymieniłem, oryginalny wprawdzie ma 85stopni temp otwarcia nowy 82 ale myślę że to nie powinno mieć dużego znaczenia. Tylko, żę niestety nic to nie dało, w kabinie nadal zimno. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć po przełączeniu na obieg wewnętrzny, nie robi się gorąco ale da się wytrzymać, pojawia się wtedy problem z parowaniem, strasznie szyby parują i ledwo co widać i co chwilę trzeba wycierać.
Wiadomo że jak jest zimna to jest zimno ale bez przesady Jeżeli ktoś miał kiedyś taki problem to proszę o pomoc w rozwiązaniu go lub sugestie co to jeszcze może być... |
Jesli oba węże od układu chłodzenia przy scianie grodziowej są gorące , to problem tkwi raczej na 99% w silniczku który steruje klapką od ciepłego powietrza . Musisz sie dostać do niego i spr. czy pracuje . Nagrzewnica w tym aucie jest zawsze gorąca , a sterowanie ciepłym powietrzem odbywa sie poprzez klapki sterujące silniczkami . |
|
|
|
 |
Maxio85
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Czacz
|
Wysłany: 23-12-2012, 14:54
|
|
|
A jak można dojść do tego silniczka? Czy wystarczy wyciągnąć schowek czy trzeba demontować całą konsolę przednią? Jeśli tak czy ma ktoś jakąś foto-instrukcję jak to zrobić? Nie chciałbym sobie czegoś uszkodzić.... |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-12-2012, 15:56
|
|
|
Najlepiej zdemontować środek konsoli centralnej miejsca jest wystarczająco aby sie do niego dostać, można to też zrobić poprzez demontaż schowka i scianki bocznej konsoli, dostęp jest dostateczny |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Maxio85
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Czacz
|
Wysłany: 23-12-2012, 17:19
|
|
|
Zdemontowałem schowek i wygląd na to ze mechanizm sterowania klapek nawiewu znajduje się bezpośrednio za nim i wydaje się ze wszystko działa poprawnie. Po zmianie trybu nawiewu z zewnętrznego na wewnętrzny zmienia się położenie cięgien sterujących. Być może przyczyna tkwi głębiej tylko gdzie...α |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-12-2012, 17:39
|
|
|
Maxio85 napisał/a: | Po zmianie trybu nawiewu z zewnętrznego na wewnętrzny |
Nie to ciebie interesuje , ty masz obserwować co sie dzieje i jak sie zachowuje silniczek od ciepłe/zimne jak regulujesz temp. na panelu sterowania . |
|
|
|
 |
Maxio85
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Czacz
|
Wysłany: 23-12-2012, 21:04
|
|
|
Aaa ok czyli muszę jeszcze raz tam zajrzeć i poszukać tego drugiego silniczka. Dzięki za pomoc, jak tylko będę coś więcej wiedział to napiszę.
A ma ktoś może zdjęcie tego silniczka? Żebym wiedział czego szukać, skoro może on być uszkodzony to może w ogóle nie reagować na zmiany ustawień temperatury. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
Maxio85
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Czacz
|
Wysłany: 16-01-2013, 19:41
|
|
|
sorka za tak długą absencje...
Problem został zdiagnozowany i wygląda to następująco:
Silniczek sterowania klapkami ciepło/zimno działa ale nie pracuje w pełnym zakresie :/ nie wiem czego to jest wina ale jak na razie poradziłem sobie z problemem w taki sposób, że wygiąłem lekko cięgno klapki i teraz leci ciepłe powietrze kosztem zimnego które do kabiny się już nie dostaje problem chwilowo rozwiązany ale będzie trzeba do zrobić gdy tylko zimno minie i będzie nieco cieplej żeby przyjemniej było dłubać przy tym
Dzięki za porady
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|