Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.6 66kW] słabe ogrzewanie i nawiew zimnego powietrza
Autor Wiadomość
90alcatraz90 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 96r. 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Wąsowo
Wysłany: 11-02-2012, 14:48   

Witam mam problem z temp. Czasami (nie zawsze) wskazówka temp podczas jazdy potrafi mi zejsc do 0 a pozniej znów podnosi się do połowy. Czy to też wina termostatu?
_________________

 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 11-02-2012, 16:00   

Cytat:
Czy to też wina termostatu?
Obstawiam że też szwankuje termostat.
Cytat:
ok. dzięki a który wężyk powinien być ciepły a który zimny , górny czy dolny, jak to z tymi wężami jest?
Górny po kilku/kilkunastu km powinien być gorący, dolny przy temperaturze -5stC i niżej chyba nigdy nie powinien się zagrzać jeśli chłodnica jest sprawna (czyli powinien być zimny).
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
reicz 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 11-02-2012, 16:18   

dolny powinien być gorący, przecież on idzie od termostatu. Termostat puszcza gorącą wodę na chłodnicę.
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-02-2012, 16:23   

ten od termostatu powinien być gorący dopiero po otwarciu termostatu czyli jakoś koło 82stopni, jak po przejechaniu np 2-3km ten dolny robi się ciepły(od termostatu co idzie) to termostat jest uchylony albo całkiem otwarty

w zimę termostat też powinien się otwierać, w końcu temp. wody na silniku bez chłodnicy jest o wiele wyższa niż powinna. ewentualnie termostat będzie się otwierał, zamykał w zależności jak się woda będzie nagrzewała, dzięki sprawnemu termostatowi nie potrzebne są przesłony na chłodnicę ;)
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 12-02-2012, 01:52   

Tylko że termostat jest u góry i nie będzie się otwierał wcześniej. Temperatura w silniku nie jest wyższa niż powinna... jest dokładnie taka jaką ma dany termostat. Otworzy się dopiero przy pzrzekroczeniu 86-90 stC (zależnie od termostatu).
Cytat:
w zimę termostat też powinien się otwierać, w końcu temp. wody na silniku bez chłodnicy jest o wiele wyższa niż powinna.

Nie jest wyższa niż powinna, temperatura silnika w tym czasie przy sprawnym termostacie ma utrzymywać odpowiednią ciepłotę silnika. Jeśli ta skacze w tę i drugą stronę bez przerwy to znaczy że coś jest niesprawne, czym najczęściej jest termostat.
W zimie termostat też się otwiera, to oczywiste, tylko że robi to na kilka/kilkanaście sekund.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Maxio85 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Czacz
Wysłany: 23-12-2012, 14:16   Po wymianie termoostatu nadal nic...

Witam wszystkich!
Jakiś czas temu pojawił się u mnie następujący problem z ogrzewaniem:
Po ustawieniu temperatury na 32 stopnie (klimatronik) i zewnętrznym obiegu powietrza leci w kabinie zimne powietrze. Myślałem że to wina komputera więc pojechałem ale skan nic nie wykazał, węże wchodzący i wychodzący do nagrzewnicy i są ciepłe, sprawdziłem więc ciśnienie płynu wchodzącego do nagrzewnicy i go w zasadzie nie było. Pomyślałem że to termostat więc go wymieniłem, oryginalny wprawdzie ma 85stopni temp otwarcia nowy 82 ale myślę że to nie powinno mieć dużego znaczenia. Tylko, żę niestety nic to nie dało, w kabinie nadal zimno. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć po przełączeniu na obieg wewnętrzny, nie robi się gorąco ale da się wytrzymać, pojawia się wtedy problem z parowaniem, strasznie szyby parują i ledwo co widać i co chwilę trzeba wycierać.
Wiadomo że jak jest zimna to jest zimno ale bez przesady ;) Jeżeli ktoś miał kiedyś taki problem to proszę o pomoc w rozwiązaniu go lub sugestie co to jeszcze może być...
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-12-2012, 14:46   

Maxio85 napisał/a:
Witam wszystkich!

Jakiś czas temu pojawił się u mnie następujący problem z ogrzewaniem:

Po ustawieniu temperatury na 32 stopnie (klimatronik) i zewnętrznym obiegu powietrza leci w kabinie zimne powietrze. Myślałem że to wina komputera więc pojechałem ale skan nic nie wykazał, węże wchodzący i wychodzący do nagrzewnicy i są ciepłe, sprawdziłem więc ciśnienie płynu wchodzącego do nagrzewnicy i go w zasadzie nie było. Pomyślałem że to termostat więc go wymieniłem, oryginalny wprawdzie ma 85stopni temp otwarcia nowy 82 ale myślę że to nie powinno mieć dużego znaczenia. Tylko, żę niestety nic to nie dało, w kabinie nadal zimno. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć po przełączeniu na obieg wewnętrzny, nie robi się gorąco ale da się wytrzymać, pojawia się wtedy problem z parowaniem, strasznie szyby parują i ledwo co widać i co chwilę trzeba wycierać.

Wiadomo że jak jest zimna to jest zimno ale bez przesady Jeżeli ktoś miał kiedyś taki problem to proszę o pomoc w rozwiązaniu go lub sugestie co to jeszcze może być...


Jesli oba węże od układu chłodzenia przy scianie grodziowej są gorące , to problem tkwi raczej na 99% w silniczku który steruje klapką od ciepłego powietrza . Musisz sie dostać do niego i spr. czy pracuje . Nagrzewnica w tym aucie jest zawsze gorąca , a sterowanie ciepłym powietrzem odbywa sie poprzez klapki sterujące silniczkami .
 
 
Maxio85 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Czacz
Wysłany: 23-12-2012, 14:54   

A jak można dojść do tego silniczka? Czy wystarczy wyciągnąć schowek czy trzeba demontować całą konsolę przednią? Jeśli tak czy ma ktoś jakąś foto-instrukcję jak to zrobić? Nie chciałbym sobie czegoś uszkodzić....
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 23-12-2012, 15:12   

tu masz manuala do Carismy : http://old.japancars.ru/c...CLNDA2A1F005493

łatwiej znajdziesz drogę aby się dostać do silniczka.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-12-2012, 15:56   

Najlepiej zdemontować środek konsoli centralnej miejsca jest wystarczająco aby sie do niego dostać, można to też zrobić poprzez demontaż schowka i scianki bocznej konsoli, dostęp jest dostateczny
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Maxio85 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Czacz
Wysłany: 23-12-2012, 17:19   

Zdemontowałem schowek i wygląd na to ze mechanizm sterowania klapek nawiewu znajduje się bezpośrednio za nim i wydaje się ze wszystko działa poprawnie. Po zmianie trybu nawiewu z zewnętrznego na wewnętrzny zmienia się położenie cięgien sterujących. Być może przyczyna tkwi głębiej tylko gdzie...α
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-12-2012, 17:39   

Maxio85 napisał/a:
Po zmianie trybu nawiewu z zewnętrznego na wewnętrzny


Nie to ciebie interesuje , ty masz obserwować co sie dzieje i jak sie zachowuje silniczek od ciepłe/zimne jak regulujesz temp. na panelu sterowania .
 
 
Maxio85 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Czacz
Wysłany: 23-12-2012, 21:04   

Aaa ok :) czyli muszę jeszcze raz tam zajrzeć i poszukać tego drugiego silniczka. Dzięki za pomoc, jak tylko będę coś więcej wiedział to napiszę.
A ma ktoś może zdjęcie tego silniczka? Żebym wiedział czego szukać, skoro może on być uszkodzony to może w ogóle nie reagować na zmiany ustawień temperatury.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-12-2012, 21:35   

Maxio85 napisał/a:
A ma ktoś może zdjęcie tego silniczka?


http://moto.allegro.pl/na...2894390700.html
 
 
Maxio85 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Czacz
Wysłany: 16-01-2013, 19:41   

sorka za tak długą absencje... ;)

Problem został zdiagnozowany i wygląda to następująco:
Silniczek sterowania klapkami ciepło/zimno działa ale nie pracuje w pełnym zakresie :/ nie wiem czego to jest wina ale jak na razie poradziłem sobie z problemem w taki sposób, że wygiąłem lekko cięgno klapki i teraz leci ciepłe powietrze :) kosztem zimnego które do kabiny się już nie dostaje ;) problem chwilowo rozwiązany ale będzie trzeba do zrobić gdy tylko zimno minie i będzie nieco cieplej żeby przyjemniej było dłubać przy tym :)

Dzięki za porady
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.