[CA1A 1.3] obroty spadają silnik przygasa i gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-04-2008, 21:27
|
|
|
albo gdzies ciagnie lewe powietrze, albo uszkodzony zawor wolnego powietrza w przepustnicy (tzw. bypas), ktory powinien sie zamykac ze wzrostem temp. silnika
manual jasno mowi, ze w takich wypadkach wymienia sie zespol przepustnicy, choc to koszt spory - dlatego sugeruje podmiane (moze ktos z identycznym autem zgodzi sie uzyczyc do testow) |
|
|
|
 |
g0s1a [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2008, 10:55
|
|
|
gorący silnik utrzymuje zaprogramowane obroty 1100 ale na zimnym po odpaleniu na chwile wskakuja na 1500 i po kilku sekundach na luzie spadaja do 300-500(tuz przed zgasnieciem-wszystko drzy), jakby ssanie nie działało. czy to też sa objawy uszkodzonego bypasu?
i czy zsepół przepustnicy to tylko to:
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-04-2008, 12:59
|
|
|
moga to byc objawy uszkodzonego bypasu, jak i silniczka krokowego (lub jego kanalu powietrznego)
tak, zespol przepustnicy, to to, co masz na fotce |
|
|
|
 |
g0s1a [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2008, 16:24
|
|
|
dziekuje za odpowiedz, jeszcze jedno pytanie czy taki zespół przepustnicy z 1.6 bedzie pasował do mojego 1.3? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-04-2008, 16:48
|
|
|
tak, ale musisz szukac takiego z lat 92-93 |
|
|
|
 |
g0s1a [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2008, 20:59
|
|
|
Krzyzak dziękuje za pomoc, diagnoza jak najbardziej trafna, pozdrawiam |
|
|
|
 |
lukibk [Usunięty]
|
Wysłany: 24-04-2008, 14:17
|
|
|
Witam mam colta 1.3 na gazie i gdy jest zimny silnik gasnie przy dojezdzaniu np. do skrzyzowania (ma wolne obroty, raz zrobiłem tak ze przy dojezdzaniu hamowałem ręczym i trzymałęm noge na gazie wtedy nie zgasł).Wiec Przeczysciłem przepustnice i rozebrałem silniczek krokowyy ale tam jest wszystko pieknie jak nowe. Mam pytanie własnie do tego krokowego jest do niego podłączona kostka z kablami i gdy odłącze ją przy odpalonym silniku nic sie nie dzieje i nie wiem czy to tak powinno byc. moim zdaniem powinno cos sie dziac a tu nic cicho moze ktos bedzie wiedziała co z tym moze byc ?? |
|
|
|
 |
apsik85 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-04-2008, 22:29
|
|
|
Silniczek krokowy działa jak robi (tu cytat Krzyzaka )"bzzzzz bzz bzzz" po przekręceniu klucza w stacyjce. |
|
|
|
 |
g0s1a [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2008, 08:29
|
|
|
lukibk miałam identycznie, regulacja gazu u gazownia wszystko rozwiazała |
|
|
|
 |
Tomekp
Mitsumaniak A tak wygląda teraz:

Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 210 Skąd: LU
|
Wysłany: 25-04-2008, 10:19
|
|
|
apsik85 napisał/a: | Silniczek krokowy działa jak robi (tu cytat Krzyzaka )"bzzzzz bzz bzzz" po przekręceniu klucza w stacyjce. |
To znaczy za każdym razem po przekręceniu na zapłon tak powinien robić? U mnie po resecie kompa przy pierwszym uruchomieniu słychać wyraźnie , natomiast za wszystkimi następnymi razami już nie(będę musiał się wsłuchać dokładnie). Jeśli za drugim i każdym następnym razem nie działa, to czy ma to coś wspólnego z tym że silnik drastycznie zwalnia obroty po włączeniu świateł? Oprócz tego nie zauważyłem żadnych niepokojących rzeczy wskazujących bezpośrednio na krokowy - silnik pracuje równo (i na normalnych obrotach i tych zwolnionych na światłach), gdy się toczy na luzie ma podwyższone obroty, a jak zatrzyma się całkowicie to ustalają się na jednym poziomie (900 bez świateł, 500 ze światłami). Co myślicie panowie - krokowy czy nie? |
_________________ Tak wyglądał kiedyś...
 |
|
|
|
 |
g0s1a [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2008, 21:30
|
|
|
czy silniczek krokowy powinno byc słychac zawsze przy przekrecenie kluczyka? i czy jeśli krokowiec nie działa to czy auto powinno gasnać na luzie? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 25-04-2008, 21:35
|
|
|
g0s1a napisał/a: | czy silniczek krokowy powinno byc słychac zawsze przy przekrecenie kluczyka? | Tak.
g0s1a napisał/a: | czy jeśli krokowiec nie działa to czy auto powinno gasnać na luzie? | Niskie jałowe obroty, przygasanie i może trząść budą. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
g0s1a [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2008, 21:49
|
|
|
czy czyszczenie krokowego może pomóc, czy jeśli nie działa to już jest nienaprawialny? londolut dziekuje za szybka odpowiedz |
|
|
|
 |
apsik85 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2008, 22:24
|
|
|
Jak sprawdzić krokowca (znalezione na forum)
....silniczek ma wyprowadzenia:
1 2 3
4 5 6
uzwojenia sprawdzisz omomierzem wg schematu:
1-2
2-3
4-5
5-6
Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 30 ohm...
1-3
4-6
Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 60 ohm...
koniecznie przeczytaj to
>>>klik<<<
podobno silniczek da się naprawić (widzialem gdzies na forum) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-04-2008, 13:46
|
|
|
apsik85 napisał/a: | ....silniczek ma wyprowadzenia:
1 2 3
4 5 6 | Zdaje się, że w 1.3 z 1992 r. będzie miał 1 2 3 4 5 6, a wtedy występują inne wartości pomiędzy pinami. |
|
|
|
 |
|