Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] obroty spadają silnik przygasa i gaśnie
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-04-2008, 21:27   

albo gdzies ciagnie lewe powietrze, albo uszkodzony zawor wolnego powietrza w przepustnicy (tzw. bypas), ktory powinien sie zamykac ze wzrostem temp. silnika
manual jasno mowi, ze w takich wypadkach wymienia sie zespol przepustnicy, choc to koszt spory - dlatego sugeruje podmiane (moze ktos z identycznym autem zgodzi sie uzyczyc do testow)
 
 
g0s1a
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2008, 10:55   

gorący silnik utrzymuje zaprogramowane obroty 1100 ale na zimnym po odpaleniu na chwile wskakuja na 1500 i po kilku sekundach na luzie spadaja do 300-500(tuz przed zgasnieciem-wszystko drzy), jakby ssanie nie działało. czy to też sa objawy uszkodzonego bypasu?

i czy zsepół przepustnicy to tylko to:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-04-2008, 12:59   

moga to byc objawy uszkodzonego bypasu, jak i silniczka krokowego (lub jego kanalu powietrznego)

tak, zespol przepustnicy, to to, co masz na fotce
 
 
g0s1a
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2008, 16:24   

dziekuje za odpowiedz, jeszcze jedno pytanie czy taki zespół przepustnicy z 1.6 bedzie pasował do mojego 1.3?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-04-2008, 16:48   

tak, ale musisz szukac takiego z lat 92-93
 
 
g0s1a
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2008, 20:59   

Krzyzak dziękuje za pomoc, diagnoza jak najbardziej trafna, pozdrawiam
 
 
lukibk
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2008, 14:17   

Witam mam colta 1.3 na gazie i gdy jest zimny silnik gasnie przy dojezdzaniu np. do skrzyzowania (ma wolne obroty, raz zrobiłem tak ze przy dojezdzaniu hamowałem ręczym i trzymałęm noge na gazie wtedy nie zgasł).Wiec Przeczysciłem przepustnice i rozebrałem silniczek krokowyy ale tam jest wszystko pieknie jak nowe. Mam pytanie własnie do tego krokowego jest do niego podłączona kostka z kablami i gdy odłącze ją przy odpalonym silniku nic sie nie dzieje i nie wiem czy to tak powinno byc. moim zdaniem powinno cos sie dziac a tu nic cicho moze ktos bedzie wiedziała co z tym moze byc ?? :(
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2008, 22:29   

Silniczek krokowy działa jak robi (tu cytat Krzyzaka :D )"bzzzzz bzz bzzz" :mrgreen: po przekręceniu klucza w stacyjce.
 
 
g0s1a
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2008, 08:29   

lukibk miałam identycznie, regulacja gazu u gazownia wszystko rozwiazała
 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 25-04-2008, 10:19   

apsik85 napisał/a:
Silniczek krokowy działa jak robi (tu cytat Krzyzaka :D )"bzzzzz bzz bzzz" :mrgreen: po przekręceniu klucza w stacyjce.


To znaczy za każdym razem po przekręceniu na zapłon tak powinien robić? U mnie po resecie kompa przy pierwszym uruchomieniu słychać wyraźnie
Cytat:
"bzzzzz bzz bzzz"
, natomiast za wszystkimi następnymi razami już nie(będę musiał się wsłuchać dokładnie). Jeśli za drugim i każdym następnym razem nie działa, to czy ma to coś wspólnego z tym że silnik drastycznie zwalnia obroty po włączeniu świateł? Oprócz tego nie zauważyłem żadnych niepokojących rzeczy wskazujących bezpośrednio na krokowy - silnik pracuje równo (i na normalnych obrotach i tych zwolnionych na światłach), gdy się toczy na luzie ma podwyższone obroty, a jak zatrzyma się całkowicie to ustalają się na jednym poziomie (900 bez świateł, 500 ze światłami). Co myślicie panowie - krokowy czy nie?
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
g0s1a
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2008, 21:30   

czy silniczek krokowy powinno byc słychac zawsze przy przekrecenie kluczyka? i czy jeśli krokowiec nie działa to czy auto powinno gasnać na luzie?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 25-04-2008, 21:35   

g0s1a napisał/a:
czy silniczek krokowy powinno byc słychac zawsze przy przekrecenie kluczyka?
Tak.
g0s1a napisał/a:
czy jeśli krokowiec nie działa to czy auto powinno gasnać na luzie?
Niskie jałowe obroty, przygasanie i może trząść budą.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
g0s1a
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2008, 21:49   

czy czyszczenie krokowego może pomóc, czy jeśli nie działa to już jest nienaprawialny? londolut dziekuje za szybka odpowiedz
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2008, 22:24   

Jak sprawdzić krokowca (znalezione na forum)

....silniczek ma wyprowadzenia:
1 2 3
4 5 6

uzwojenia sprawdzisz omomierzem wg schematu:
1-2
2-3
4-5
5-6
Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 30 ohm...
1-3
4-6
Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 60 ohm...

koniecznie przeczytaj to
>>>klik<<<

podobno silniczek da się naprawić (widzialem gdzies na forum)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-04-2008, 13:46   

apsik85 napisał/a:
....silniczek ma wyprowadzenia:
1 2 3
4 5 6
Zdaje się, że w 1.3 z 1992 r. będzie miał 1 2 3 4 5 6, a wtedy występują inne wartości pomiędzy pinami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.