Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
spalanie, jak to jest?
Autor Wiadomość
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-04-2008, 14:01   

W L-ce przy resecie kompa podczas zjazdu z górki, przy puszczonym gazie, komp nic nie pokaże aż naciśniesz gaz... ale to w DID- analogicznie jest chyba też w silnikach z wtryskiem...

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 08-04-2008, 17:52   

saphire napisał/a:
Przetestuj taką sytuację 100x:

1. Jadę 60km/h i na znak hamuję silnikiem do momentu aż ECU zacznie podtrzymywać obroty - wskazanie na chwilowym spalaniu ciągle jest 0l/100km

2. Jadę 60km/h i na znak wrzucam na luz po czym hamuję w tym samym miejscu gdzie poprzedniej sytuacji silnik wszedł na podtrzymanie obrotów - spalanie na chwilowym ciągle oscyluje w okolicach 0.5 - 2.5 l/100km


Tak ale tu chodzi o to ile przejedziesz (jaki odcinek) na luzie, a jaki na biegu, a z tego porownanie stosunku odcinek luz/odcinek bieg.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-04-2008, 18:14   

Juiceman napisał/a:

Tak ale tu chodzi o to ile przejedziesz (jaki odcinek) na luzie, a jaki na biegu, a z tego porownanie stosunku odcinek luz/odcinek bieg.

zgadza sie, tu masz racje, ale jednak wykorzystanie Twojego przykladu w normalnej jezdzie prawie nie wystepuje. Przeciez (chyba) nie robi nikt tak, ze rozpedza sie do 50km/h i wrzuca luz aby sie dotoczyc do nastapnego skrzyzowania. Generalnie jezdzi sie tak, ze rozpedzamy sie do tych ... 50km/h i jedziemy z wcisnietym pedalem gazu az do momentu gdy zauwazymy np na najblizszym skrzyzowaniu pomaranczowe lub czerwone swiatlo. Dopiero wowczas hamujemy silnikiem lub wrzucamy na luz :)
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 08-04-2008, 18:57   

akbi napisał/a:

Przeciez (chyba) nie robi nikt tak, ze rozpedza sie do 50km/h i wrzuca luz aby sie dotoczyc do nastapnego skrzyzowania.


A zdziwiłbyś się :D (przed dofinansowaniem tak jeżdżę jak emeryt) :finga:
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 09-04-2008, 01:35   

hmmm, nie sądzicie panowie że rozmawiacie o 0,3L na 100km?
0,3*4,3=1,29 czyli sznikers
czyli odmów sobie Snikersa lub paczkę fajek na zbiornik i możesz jeździć jak dusza zapragnie.
A co do tematu, ja nie wrzucam na luz, automat tego nie wymaga. Spalanie, sądząc po pracy wtryskiwaczy (INJD 0,0% INJP 0,0ms), nie jest zbyt wysokie.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
andy1
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2008, 20:31   

Wydaje mi się, że więcej, niż 0,3 litra - gdzieś w Polsce robili taką "szkołę oszczędnej jazdy", szczegółów nie pamiętam, ale okazało się, że ludziom, którzy uczestniczyli w programie - spalanie spadło od 0,5 w dieslu do 2 litrów w benzynie... a to jest sporo (10% lub więcej). Czyli na pełnym baku za 200 oszczędzasz co najmniej 20 słotych... a to już dobre kilka snickersów ;)
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-04-2008, 20:25   

Na samym biegu jałowym spala jakieś 0,7l na godz sprawdzone :P
A przy redukowaniu jak koledzy napisali ma odciete wtryski, ja czesto tak hamuje i widze oszczedności :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-04-2008, 07:42   

Za Sibui z Autokącika:

Sibui napisał/a:
Cut off jest realizowany przez ECU silnika, przy założeniach.
1) przepustnica znajduje się w pozycji zero (sygnał z czujnika położenia i/lub z czujnika zamknięcia przepustnicy)
2) obroty silnika są powyżej obrotów biegu jałowego

Wówczas ECU całkowicie odcina dopływ paliwa do wtryskiwacza/y, aż do momentu, gdy obroty silnika spadną do zadeklarowanego w ECU minimum.

Cut off w silnikach wtryskowych odcina paliwo całkowicie, od obrotów max, do zadeklarowanego minimum - w zależności od okoliczności mogą być to obroty prawie równe obrotom biegu jałowego.

Link do pełnego postu (niestety cache, bo Autokącik nie jest już dostępny dla anonimowych przeglądaczy)

Pozdr,
Grid
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 14-04-2008, 08:34   

Wszystko pięknie, ale w dieslu paliwo nadal jest podawane :wink:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-04-2008, 09:12   

W dizlu minimalnie chyba musi podawać paliwo by cylindry/świece nie ostygły bo by zgasł po dłuuuugim hamowaniu silnikiem np. przy wielokilometrowej jeździe z góry i mógłby nie chcieć odpalić po ponownym wznowieniu wtrysku.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 14-04-2008, 09:40   

Pompa wtryskowa ma to do siebie że nie moze pracować nie podając paiwa, bo się zatrze.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-04-2008, 15:13   

Poświęcę się i zrobię testa - muszę tylko znaleźć jakiś dłuższy zjazd a takich niestety nie ma u mnie w okolicy. Ale myślę, że nie stygnąć nie ma co bo przecież cały czas sprężane jest powietrze. A jaki jest stopień sprężania w dieslu to chyba wiadomo :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 14-04-2008, 17:50   

Poza tym na luzie istnieje większe niebezpieczeństwo ze zgaśnie nam silnik. Jadąc na biegu nie powinno się to zdarzyć no chyba ze ktoś za mało tankuje na stacji.
A gdy zgaśnie już silnik kończy się nam wspomaganie kierownicy i hamulca !! i wyłączaja się inne układy odpowiedzialne za nasze bezpieczeństwo.
Nadmieniam że to tylko hipoteza i taka możliwość może a nie musi się zdarzyć, że silnik może zgasnąć na biegu jałowym i nawet gdyby był to przypadek 1 na 1000000 to lepiej go wyeliminować niż niepotrzebnie gdybać.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 14-04-2008, 20:06   

czekoladka_1981 napisał/a:
Poza tym na luzie istnieje większe niebezpieczeństwo ze zgaśnie nam silnik. Jadąc na biegu nie powinno się to zdarzyć no chyba ze ktoś za mało tankuje na stacji.


Tak zgaśnie jak mu benzyny zabraknie - na luzie nie ma prawa ;)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 14-04-2008, 20:43   

czekoladka_1981 napisał/a:
Poza tym na luzie istnieje większe niebezpieczeństwo ze zgaśnie nam silnik. Jadąc na biegu nie powinno się to zdarzyć no chyba ze ktoś za mało tankuje na stacji.
Chyba większe jest prawdopodobieństwo że hamując silnikiem na zbyt wysokim biegu zdusimy silnik w końcowej fazie :wink:
Poza tym tą oszczędność na snickersa można sobie w buty wsadzić, bo narażamy na szybsze zużycie koło dwumasowe i przeguby :)
Ja jestem przeciwny tej teorii, chociaż jeżdżę głównie w ten sposób, a na luzie jadę tylko przed moim domem żeby schłodzić turbinę :wink:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.