spalanie, jak to jest? |
Autor |
Wiadomość |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-04-2008, 14:01
|
|
|
W L-ce przy resecie kompa podczas zjazdu z górki, przy puszczonym gazie, komp nic nie pokaże aż naciśniesz gaz... ale to w DID- analogicznie jest chyba też w silnikach z wtryskiem...
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 08-04-2008, 17:52
|
|
|
saphire napisał/a: | Przetestuj taką sytuację 100x:
1. Jadę 60km/h i na znak hamuję silnikiem do momentu aż ECU zacznie podtrzymywać obroty - wskazanie na chwilowym spalaniu ciągle jest 0l/100km
2. Jadę 60km/h i na znak wrzucam na luz po czym hamuję w tym samym miejscu gdzie poprzedniej sytuacji silnik wszedł na podtrzymanie obrotów - spalanie na chwilowym ciągle oscyluje w okolicach 0.5 - 2.5 l/100km
|
Tak ale tu chodzi o to ile przejedziesz (jaki odcinek) na luzie, a jaki na biegu, a z tego porownanie stosunku odcinek luz/odcinek bieg. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-04-2008, 18:14
|
|
|
Juiceman napisał/a: |
Tak ale tu chodzi o to ile przejedziesz (jaki odcinek) na luzie, a jaki na biegu, a z tego porownanie stosunku odcinek luz/odcinek bieg. |
zgadza sie, tu masz racje, ale jednak wykorzystanie Twojego przykladu w normalnej jezdzie prawie nie wystepuje. Przeciez (chyba) nie robi nikt tak, ze rozpedza sie do 50km/h i wrzuca luz aby sie dotoczyc do nastapnego skrzyzowania. Generalnie jezdzi sie tak, ze rozpedzamy sie do tych ... 50km/h i jedziemy z wcisnietym pedalem gazu az do momentu gdy zauwazymy np na najblizszym skrzyzowaniu pomaranczowe lub czerwone swiatlo. Dopiero wowczas hamujemy silnikiem lub wrzucamy na luz |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 08-04-2008, 18:57
|
|
|
akbi napisał/a: |
Przeciez (chyba) nie robi nikt tak, ze rozpedza sie do 50km/h i wrzuca luz aby sie dotoczyc do nastapnego skrzyzowania. |
A zdziwiłbyś się (przed dofinansowaniem tak jeżdżę jak emeryt) |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 09-04-2008, 01:35
|
|
|
hmmm, nie sądzicie panowie że rozmawiacie o 0,3L na 100km?
0,3*4,3=1,29 czyli sznikers
czyli odmów sobie Snikersa lub paczkę fajek na zbiornik i możesz jeździć jak dusza zapragnie.
A co do tematu, ja nie wrzucam na luz, automat tego nie wymaga. Spalanie, sądząc po pracy wtryskiwaczy (INJD 0,0% INJP 0,0ms), nie jest zbyt wysokie. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
andy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2008, 20:31
|
|
|
Wydaje mi się, że więcej, niż 0,3 litra - gdzieś w Polsce robili taką "szkołę oszczędnej jazdy", szczegółów nie pamiętam, ale okazało się, że ludziom, którzy uczestniczyli w programie - spalanie spadło od 0,5 w dieslu do 2 litrów w benzynie... a to jest sporo (10% lub więcej). Czyli na pełnym baku za 200 oszczędzasz co najmniej 20 słotych... a to już dobre kilka snickersów |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-04-2008, 20:25
|
|
|
Na samym biegu jałowym spala jakieś 0,7l na godz sprawdzone
A przy redukowaniu jak koledzy napisali ma odciete wtryski, ja czesto tak hamuje i widze oszczedności |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-04-2008, 07:42
|
|
|
Za Sibui z Autokącika:
Sibui napisał/a: | Cut off jest realizowany przez ECU silnika, przy założeniach.
1) przepustnica znajduje się w pozycji zero (sygnał z czujnika położenia i/lub z czujnika zamknięcia przepustnicy)
2) obroty silnika są powyżej obrotów biegu jałowego
Wówczas ECU całkowicie odcina dopływ paliwa do wtryskiwacza/y, aż do momentu, gdy obroty silnika spadną do zadeklarowanego w ECU minimum.
Cut off w silnikach wtryskowych odcina paliwo całkowicie, od obrotów max, do zadeklarowanego minimum - w zależności od okoliczności mogą być to obroty prawie równe obrotom biegu jałowego. |
Link do pełnego postu (niestety cache, bo Autokącik nie jest już dostępny dla anonimowych przeglądaczy)
Pozdr,
Grid |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 14-04-2008, 09:12
|
|
|
W dizlu minimalnie chyba musi podawać paliwo by cylindry/świece nie ostygły bo by zgasł po dłuuuugim hamowaniu silnikiem np. przy wielokilometrowej jeździe z góry i mógłby nie chcieć odpalić po ponownym wznowieniu wtrysku. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14-04-2008, 15:13
|
|
|
Poświęcę się i zrobię testa - muszę tylko znaleźć jakiś dłuższy zjazd a takich niestety nie ma u mnie w okolicy. Ale myślę, że nie stygnąć nie ma co bo przecież cały czas sprężane jest powietrze. A jaki jest stopień sprężania w dieslu to chyba wiadomo |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 14-04-2008, 17:50
|
|
|
Poza tym na luzie istnieje większe niebezpieczeństwo ze zgaśnie nam silnik. Jadąc na biegu nie powinno się to zdarzyć no chyba ze ktoś za mało tankuje na stacji.
A gdy zgaśnie już silnik kończy się nam wspomaganie kierownicy i hamulca !! i wyłączaja się inne układy odpowiedzialne za nasze bezpieczeństwo.
Nadmieniam że to tylko hipoteza i taka możliwość może a nie musi się zdarzyć, że silnik może zgasnąć na biegu jałowym i nawet gdyby był to przypadek 1 na 1000000 to lepiej go wyeliminować niż niepotrzebnie gdybać. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 14-04-2008, 20:06
|
|
|
czekoladka_1981 napisał/a: | Poza tym na luzie istnieje większe niebezpieczeństwo ze zgaśnie nam silnik. Jadąc na biegu nie powinno się to zdarzyć no chyba ze ktoś za mało tankuje na stacji. |
Tak zgaśnie jak mu benzyny zabraknie - na luzie nie ma prawa |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 14-04-2008, 20:43
|
|
|
czekoladka_1981 napisał/a: | Poza tym na luzie istnieje większe niebezpieczeństwo ze zgaśnie nam silnik. Jadąc na biegu nie powinno się to zdarzyć no chyba ze ktoś za mało tankuje na stacji. | Chyba większe jest prawdopodobieństwo że hamując silnikiem na zbyt wysokim biegu zdusimy silnik w końcowej fazie
Poza tym tą oszczędność na snickersa można sobie w buty wsadzić, bo narażamy na szybsze zużycie koło dwumasowe i przeguby
Ja jestem przeciwny tej teorii, chociaż jeżdżę głównie w ten sposób, a na luzie jadę tylko przed moim domem żeby schłodzić turbinę |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|