[Cari 1.6] Pytanie o instalację gazową |
Autor |
Wiadomość |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 07-10-2008, 15:04
|
|
|
instalacje warto zalozyc w dobrym warsztacie jak ktos jezdzi srednio duzo lub bardzo duzo. Faktycznie na niedzielne wycieczki to mozna sie zastanawiac (tak jak ja teraz, gdy rocznie zrobilem 8 tys km, wiec taka instalacja jaka musialbym zalozyc, zwracalaby mi sie prawie 3 lata). Jak ja zrobilem w ostatnim tylko roku uzytkowania Cari z instalacja 30 tys km, to zaoszczedzilem kilka tys pln (a i sama instalacja byla tansza). Instalacja w czasie calego okresu uzytkowania zwrocila mi sie kilkakrotnie. Problemow poza dwoma kompletami swiec nie mialem zadnych.
Jakbym traz tez jezdzil 20-30 tys km / rok to bez zastanowienia bym zalozyl instalacje.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
MotyF
Forumowicz

Auto: cari 1,8 gdi Ls HB 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 147 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-10-2008, 19:46
|
|
|
Dobra instalacja kosztuje w granicach 2500 (sekwencja, polski stag etc).
robiąc rocznie 10 000 km przy średnim miejskim spalaniu 10l/100km za:
1000 l paliwa zapłacisz - 4400
1000l paliwa zapłacisz 2300
więc rok i prawie się zwraca.
Patrząc z mojej perspektywy czyli 300km miesięcznie (mam blisko do pracyy) musze jeździć 3 lata aby tylko odzyskać kase. Nie licząc droższych przeglądów, regulacji, wymiany (częściej) świec i kabli wys. napięcia. De fakto po 4 latkach byłbym na zero. Jedyny plus to cena sprzedaży takiego auta oraz większe teoretycznie zainteresowanie kupujących.
Złe info - jak masz "zajechany" silnik 2 lata i remont albo nowy motor i gaz się nie wróci.
Wszystko zależy od tego ile jeździć chcesz km na gazie, kiedy chcesz zmienić wóz oraz jaki masz stan autka.
Ogólnie polecam gaz, choć mam w escorcie (GDI nie chce gazu). Ale tylko sekwencja W końcu już od 1900 można ją założyc .
Jeżeli ktoś liczy, że cari pali 7l/100km to ma na myśli albo jazdę mieszaną albo trase. Moja cari na trasie i 4,9 bierze na 100 km, a w mieście 13/14 l/100km. I żeby było śmieszniej leje VPower na shell'u. Po to ją kupiłem-dla radości. Gdybym liczył każdą złotówke kupił bym drugą generacje corsy w dieslu (4,5l/100km w mieście jadąc jak emeryt). |
_________________ symbianforum.pl....bo symbian to pasja, a teraz cari to też pasja ... |
|
|
|
 |
adipaw [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2008, 15:31
|
|
|
Zawsze będą zwilennicy i przeciwnicy gazu! więc wybór jest ciężki ale trzeba wziąć pod uwaę że nie każdy silnik z naszych carism daje się dobrze gazować! instalacja jak już to tylko sekwencja (zwykła może strzelić a jak gwizdki nie pomogą to trzeba na naprawę wydać niejednokrotnie więcej niż różnica między instalacjami!) i tylko do zwykłych 16V nie do gdi!! bo gdi nie lubią gazu! chyba że się wtrysk w fazie ciekłej założy ale to się nie kalkuluje (około 4 tysmontaż). ja osobiście założyłem gaz w maju i juz zrobiłem ponad 13tys. przy montażu wymienione zostały świeczki. na razie pomykam i jest ok.
[ Dodano: 13-10-2008, 15:37 ]
co do spalania to na moją jazdę (100 km jazdy i 50 w korkach i tak co dzień) pali 9 z małym chaczykiem a wolno nie jeżdże bo żadko jest mniej niż 100-110. a jak wyskoczę gdzieś dalej to aż się przyjemnie tankuje. jakieś 2 mies temu byłem w Suwałkach (jazda szybciej niż 120km/h 2 osoby i klimatronik odpalony) i spalanie 8,6 na setkę! Wrocław-Warszawa 4 osoby bez klimy jazda nocą w okolicach 100km/h spalanie 7,3 na setkę a średnia z wypadu 1280km (wyszków wrocław karpacz szklarska) 8,3 na setkę ! więc aż chce się jeździć. max spalanie jakie odnotowałem kiedykolwiek to lato non stop klimatronik bardzo często na postoju auto chodziło i do tego butowanie 12,5 litra |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 13-10-2008, 16:45
|
|
|
tylko sekwencja malo nie ksoztuje - dobra. wiec jak ktos jezdzi mniej niz 1000km/ miesiecznie to sie nie oplaca - na krotka mete. Ja jezdze ok 1400km i spala mi ~5,6 bo jezdze jak dziadek:) wiec dla mnie gazowanie nie jest oplacalne |
|
|
|
 |
adipaw [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2008, 16:58
|
|
|
kilka fotek z montażu |
|
|
|
 |
smok85 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2008, 14:18 sekwencja BRC
|
|
|
Posiadam sekwencje firmy BRC kosztowala przejechalem na niej 15.000km i narazie co moge powiedziec...jestem bardzo zadowolony z samej firmy BRC jak i zdecydowania sie na montaz LPG w moim misku
jesli jest juz jakis temat to mozecie podzielic sie swoimi danymi o spalaniu...ja posiadam Cari z grudnia 03r silnik 1.6 16V 103KM i moje spalanie wyglada nastepujaco.... -miasto (Poznań-a wiec liczne korki) spalanie okolo 11l na trasie spalanie przy spokojnej jezdzie zmienia sie diamterlanie bo cos kolo 6-7l a w trybie mieszanym to w sumie nie jezdze ale podejrzewam ze tak z 8-9l wezmie...
Pozdrawiam i z mojej strony polecam LPG |
|
|
|
 |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 29-10-2008, 11:09 sekwencja STAG 300
|
|
|
Witam, ja zamontowałem w mojej Carismie z 97r 1.6 16V przy przebiegu 223tyś sekwencje STAG 300 w warsztacie który polecił mi znajomy. Jak narazie to nie przejechałem dużo, może 3tyś km, ale jestem zadowolony. Nie widzę żadnej różnicy pomiędzy jazdą na gazi a benzynie. Jeśli chodzi o spalanie, to wygląda to tak: Średnio mam ok 9 - 9,5l na 100 km przy jeździe na trasie i po mieście. Na trasie jak narazie jadąc do Pragi do której mam 500km wyszło mi spalanie 7,8l/100km przy dość dynamicznej jeździe. Jeśli chodzi o zużycie benzynki, to troche mi schodzi na odpalanie jak często gasze auto i zapalam. No ale tak już jest, i tak się opłaca bardzo |
|
|
|
 |
daroslo
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 59 Skąd: Piotrowice
|
Wysłany: 30-10-2008, 01:32
|
|
|
Witam, ja w swojej Cari zamontowałem sekwencję w takim zestawie:
*sterowanie -Stag 300
*reduktor - Tomasetto AT-9 Alaska
*wtryskiwacze - Valtec (żółte)
*zbiornik w kole - Irene
-spalanie w granicach 9 l/100km (jazda mieszana)
-silnik bez problemów wkręca się do 6800 obr (do odcięcia)
-dynamika bez zarzutów
-żadnej różnicy w jeżdzie na benzynie czy na gazie ( poza pieniędzmi które zostają w portfelu)
- koszt instalacji 2100 zł |
|
|
|
 |
phixius
Mitsumaniak Gotów do lotu ;)
Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 181 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 30-10-2008, 07:28
|
|
|
Darosło dużo już przejechałeś na tej instalacji?
Bo podobno Valtec już się wycofał z produkcji tych żółtych wtryskiwaczy ze względu na ich awaryjność i reklamacje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
daroslo
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 59 Skąd: Piotrowice
|
Wysłany: 30-10-2008, 23:54
|
|
|
phixius napisał/a: | Darosło dużo już przejechałeś na tej instalacji?
Bo podobno Valtec już się wycofał z produkcji tych żółtych wtryskiwaczy ze względu na ich awaryjność i reklamacje. |
Kilka tygodn i temu założyłem, więc nie wiele moge powiedzieć o niej. Jak na razie (odpukać) wszystko cyka jak należy |
|
|
|
 |
adipaw [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2008, 09:54
|
|
|
dbaj o filtry co max 15 tys wymiana!! a nawet co 10 bo od brudu siadają właśnie wtryski!! |
|
|
|
 |
daroslo
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 59 Skąd: Piotrowice
|
Wysłany: 03-11-2008, 10:57
|
|
|
adipaw napisał/a: | dbaj o filtry co max 15 tys wymiana!! a nawet co 10 bo od brudu siadają właśnie wtryski!! |
Właśnie, przed założeniem instalacji wymieniłem wszystkie filtry, no i przeregulowałem zaworki.
Po pierwszym tankowaniu zużycie gazu na poziomie 10,2 l/100 kg, jak na układanie się instalacji to myślę nieźle - co Wy na to |
|
|
|
 |
adipaw [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2008, 11:07
|
|
|
daroslo napisał/a: | adipaw napisał/a: | dbaj o filtry co max 15 tys wymiana!! a nawet co 10 bo od brudu siadają właśnie wtryski!! |
Właśnie, przed założeniem instalacji wymieniłem wszystkie filtry, no i przeregulowałem zaworki.
Po pierwszym tankowaniu zużycie gazu na poziomie 10,2 l/100 kg, jak na układanie się instalacji to myślę nieźle - co Wy na to |
te co wymieniłeś to nie trzeba przy gazie częściej wymieniać!!
MI CHODZIŁO O FILTRY OD GAZU!! jeden na reduktorze a drugi(fazy lotnej) na przewodzie między reduktorem a jistwą wtryskowa! |
|
|
|
 |
daroslo
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 59 Skąd: Piotrowice
|
Wysłany: 04-11-2008, 07:24
|
|
|
adipaw napisał/a: | daroslo napisał/a: | adipaw napisał/a: | dbaj o filtry co max 15 tys wymiana!! a nawet co 10 bo od brudu siadają właśnie wtryski!! |
Właśnie, przed założeniem instalacji wymieniłem wszystkie filtry, no i przeregulowałem zaworki.
Po pierwszym tankowaniu zużycie gazu na poziomie 10,2 l/100 kg, jak na układanie się instalacji to myślę nieźle - co Wy na to |
te co wymieniłeś to nie trzeba przy gazie częściej wymieniać!!
MI CHODZIŁO O FILTRY OD GAZU!! jeden na reduktorze a drugi(fazy lotnej) na przewodzie między reduktorem a jistwą wtryskowa! |
Wiem, ale już im się należało, a o filtrach z instalki będę pamiętał
dzięki |
|
|
|
 |
biedronp
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2008, 23:03 smarowanie gniazd zaworowych?
|
|
|
Podepnę się pod ten wątek z tym pytaniem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29326
a zwłaszcza jego druga część:
Czakram oferuje BRC Sequent 24 za 2900 + 500 zł (za dodatkowe smarowanie gniazd zaworowych).
Cholera, chyba Mitsu nie ma tak delikatnych silników jak Ford? Czy ktoś z Was (posiadających sekwencję w 1,6) coś może w tej kwestii podpowiedzieć? |
|
|
|
 |
|