Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Pytanie o instalację gazową
Autor Wiadomość
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 07-10-2008, 15:04   

instalacje warto zalozyc w dobrym warsztacie jak ktos jezdzi srednio duzo lub bardzo duzo. Faktycznie na niedzielne wycieczki to mozna sie zastanawiac (tak jak ja teraz, gdy rocznie zrobilem 8 tys km, wiec taka instalacja jaka musialbym zalozyc, zwracalaby mi sie prawie 3 lata). Jak ja zrobilem w ostatnim tylko roku uzytkowania Cari z instalacja 30 tys km, to zaoszczedzilem kilka tys pln (a i sama instalacja byla tansza). Instalacja w czasie calego okresu uzytkowania zwrocila mi sie kilkakrotnie. Problemow poza dwoma kompletami swiec nie mialem zadnych.
Jakbym traz tez jezdzil 20-30 tys km / rok to bez zastanowienia bym zalozyl instalacje.
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
MotyF 
Forumowicz


Auto: cari 1,8 gdi Ls HB 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 147
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-10-2008, 19:46   

Dobra instalacja kosztuje w granicach 2500 (sekwencja, polski stag etc).

robiąc rocznie 10 000 km przy średnim miejskim spalaniu 10l/100km za:

1000 l paliwa zapłacisz - 4400
1000l paliwa zapłacisz 2300

więc rok i prawie się zwraca.

Patrząc z mojej perspektywy czyli 300km miesięcznie (mam blisko do pracyy) musze jeździć 3 lata aby tylko odzyskać kase. Nie licząc droższych przeglądów, regulacji, wymiany (częściej) świec i kabli wys. napięcia. De fakto po 4 latkach byłbym na zero. Jedyny plus to cena sprzedaży takiego auta oraz większe teoretycznie zainteresowanie kupujących.

Złe info - jak masz "zajechany" silnik 2 lata i remont albo nowy motor i gaz się nie wróci.

Wszystko zależy od tego ile jeździć chcesz km na gazie, kiedy chcesz zmienić wóz oraz jaki masz stan autka.

Ogólnie polecam gaz, choć mam w escorcie (GDI nie chce gazu). Ale tylko sekwencja :) W końcu już od 1900 można ją założyc .

Jeżeli ktoś liczy, że cari pali 7l/100km to ma na myśli albo jazdę mieszaną albo trase. Moja cari na trasie i 4,9 bierze na 100 km, a w mieście 13/14 l/100km. I żeby było śmieszniej leje VPower na shell'u. Po to ją kupiłem-dla radości. Gdybym liczył każdą złotówke kupił bym drugą generacje corsy w dieslu (4,5l/100km w mieście jadąc jak emeryt).
_________________
symbianforum.pl....bo symbian to pasja, a teraz cari to też pasja ...
 
 
 
adipaw
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2008, 15:31   

Zawsze będą zwilennicy i przeciwnicy gazu! więc wybór jest ciężki ale trzeba wziąć pod uwaę że nie każdy silnik z naszych carism daje się dobrze gazować! instalacja jak już to tylko sekwencja (zwykła może strzelić a jak gwizdki nie pomogą to trzeba na naprawę wydać niejednokrotnie więcej niż różnica między instalacjami!) i tylko do zwykłych 16V nie do gdi!! bo gdi nie lubią gazu! chyba że się wtrysk w fazie ciekłej założy ale to się nie kalkuluje (około 4 tysmontaż). ja osobiście założyłem gaz w maju i juz zrobiłem ponad 13tys. przy montażu wymienione zostały świeczki. na razie pomykam i jest ok.

[ Dodano: 13-10-2008, 15:37 ]
co do spalania to na moją jazdę (100 km jazdy i 50 w korkach i tak co dzień) pali 9 z małym chaczykiem a wolno nie jeżdże bo żadko jest mniej niż 100-110. a jak wyskoczę gdzieś dalej to aż się przyjemnie tankuje. jakieś 2 mies temu byłem w Suwałkach (jazda szybciej niż 120km/h 2 osoby i klimatronik odpalony) i spalanie 8,6 na setkę! Wrocław-Warszawa 4 osoby bez klimy jazda nocą w okolicach 100km/h spalanie 7,3 na setkę a średnia z wypadu 1280km (wyszków wrocław karpacz szklarska) 8,3 na setkę ! więc aż chce się jeździć. max spalanie jakie odnotowałem kiedykolwiek to lato non stop klimatronik bardzo często na postoju auto chodziło i do tego butowanie 12,5 litra :)
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 13-10-2008, 16:45   

tylko sekwencja malo nie ksoztuje - dobra. wiec jak ktos jezdzi mniej niz 1000km/ miesiecznie to sie nie oplaca - na krotka mete. Ja jezdze ok 1400km i spala mi ~5,6 bo jezdze jak dziadek:) wiec dla mnie gazowanie nie jest oplacalne
 
 
adipaw
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2008, 16:58   




kilka fotek z montażu
 
 
smok85
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2008, 14:18   sekwencja BRC

Posiadam sekwencje firmy BRC kosztowala przejechalem na niej 15.000km i narazie co moge powiedziec...jestem bardzo zadowolony z samej firmy BRC jak i zdecydowania sie na montaz LPG w moim misku :)
jesli jest juz jakis temat to mozecie podzielic sie swoimi danymi o spalaniu...ja posiadam Cari z grudnia 03r silnik 1.6 16V 103KM i moje spalanie wyglada nastepujaco.... -miasto (Poznań-a wiec liczne korki) spalanie okolo 11l na trasie spalanie przy spokojnej jezdzie zmienia sie diamterlanie bo cos kolo 6-7l a w trybie mieszanym to w sumie nie jezdze ale podejrzewam ze tak z 8-9l wezmie...
Pozdrawiam i z mojej strony polecam LPG :D
 
 
Charlie 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 129
Skąd: Malinowice
Wysłany: 29-10-2008, 11:09   sekwencja STAG 300

Witam, ja zamontowałem w mojej Carismie z 97r 1.6 16V przy przebiegu 223tyś sekwencje STAG 300 w warsztacie który polecił mi znajomy. Jak narazie to nie przejechałem dużo, może 3tyś km, ale jestem zadowolony. Nie widzę żadnej różnicy pomiędzy jazdą na gazi a benzynie. Jeśli chodzi o spalanie, to wygląda to tak: Średnio mam ok 9 - 9,5l na 100 km przy jeździe na trasie i po mieście. Na trasie jak narazie jadąc do Pragi do której mam 500km wyszło mi spalanie 7,8l/100km przy dość dynamicznej jeździe. Jeśli chodzi o zużycie benzynki, to troche mi schodzi na odpalanie jak często gasze auto i zapalam. No ale tak już jest, i tak się opłaca bardzo :lol:
 
 
 
daroslo 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Piotrowice
Wysłany: 30-10-2008, 01:32   

Witam, ja w swojej Cari zamontowałem sekwencję w takim zestawie:

*sterowanie -Stag 300
*reduktor - Tomasetto AT-9 Alaska
*wtryskiwacze - Valtec (żółte)
*zbiornik w kole - Irene
-spalanie w granicach 9 l/100km (jazda mieszana)
-silnik bez problemów wkręca się do 6800 obr (do odcięcia)
-dynamika bez zarzutów
-żadnej różnicy w jeżdzie na benzynie czy na gazie ( poza pieniędzmi które zostają w portfelu) :wink:
- koszt instalacji 2100 zł
 
 
 
phixius 
Mitsumaniak
Gotów do lotu ;)

Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 181
Skąd: Kalisz
Wysłany: 30-10-2008, 07:28   

Darosło dużo już przejechałeś na tej instalacji?
Bo podobno Valtec już się wycofał z produkcji tych żółtych wtryskiwaczy ze względu na ich awaryjność i reklamacje.
_________________

 
 
daroslo 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Piotrowice
Wysłany: 30-10-2008, 23:54   

phixius napisał/a:
Darosło dużo już przejechałeś na tej instalacji?
Bo podobno Valtec już się wycofał z produkcji tych żółtych wtryskiwaczy ze względu na ich awaryjność i reklamacje.


Kilka tygodn i temu założyłem, więc nie wiele moge powiedzieć o niej. Jak na razie (odpukać) wszystko cyka jak należy
 
 
 
adipaw
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2008, 09:54   

dbaj o filtry co max 15 tys wymiana!! a nawet co 10 bo od brudu siadają właśnie wtryski!!
 
 
daroslo 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Piotrowice
Wysłany: 03-11-2008, 10:57   

adipaw napisał/a:
dbaj o filtry co max 15 tys wymiana!! a nawet co 10 bo od brudu siadają właśnie wtryski!!


Właśnie, przed założeniem instalacji wymieniłem wszystkie filtry, no i przeregulowałem zaworki.
Po pierwszym tankowaniu zużycie gazu na poziomie 10,2 l/100 kg, jak na układanie się instalacji to myślę nieźle - co Wy na to :?:
 
 
 
adipaw
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2008, 11:07   

daroslo napisał/a:
adipaw napisał/a:
dbaj o filtry co max 15 tys wymiana!! a nawet co 10 bo od brudu siadają właśnie wtryski!!


Właśnie, przed założeniem instalacji wymieniłem wszystkie filtry, no i przeregulowałem zaworki.
Po pierwszym tankowaniu zużycie gazu na poziomie 10,2 l/100 kg, jak na układanie się instalacji to myślę nieźle - co Wy na to :?:


te co wymieniłeś to nie trzeba przy gazie częściej wymieniać!!
MI CHODZIŁO O FILTRY OD GAZU!! jeden na reduktorze a drugi(fazy lotnej) na przewodzie między reduktorem a jistwą wtryskowa!
 
 
daroslo 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Piotrowice
Wysłany: 04-11-2008, 07:24   

adipaw napisał/a:
daroslo napisał/a:
adipaw napisał/a:
dbaj o filtry co max 15 tys wymiana!! a nawet co 10 bo od brudu siadają właśnie wtryski!!


Właśnie, przed założeniem instalacji wymieniłem wszystkie filtry, no i przeregulowałem zaworki.
Po pierwszym tankowaniu zużycie gazu na poziomie 10,2 l/100 kg, jak na układanie się instalacji to myślę nieźle - co Wy na to :?:


te co wymieniłeś to nie trzeba przy gazie częściej wymieniać!!
MI CHODZIŁO O FILTRY OD GAZU!! jeden na reduktorze a drugi(fazy lotnej) na przewodzie między reduktorem a jistwą wtryskowa!


Wiem, ale już im się należało, a o filtrach z instalki będę pamiętał
dzięki
 
 
 
biedronp 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2008, 23:03   smarowanie gniazd zaworowych?

Podepnę się pod ten wątek z tym pytaniem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29326

a zwłaszcza jego druga część:

Czakram oferuje BRC Sequent 24 za 2900 + 500 zł (za dodatkowe smarowanie gniazd zaworowych).
Cholera, chyba Mitsu nie ma tak delikatnych silników jak Ford? Czy ktoś z Was (posiadających sekwencję w 1,6) coś może w tej kwestii podpowiedzieć?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.