Przesunięty przez: akbi 08-12-2008, 10:20 |
Obroty silnika przy zmianie biegów. |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-12-2008, 16:34
|
|
|
Ale to też zależy jak ze stopniowany jest następny bieg i na pewno nie jest to w 99% samochodów i na pewno nie aż do 4 biegu. Często się zdaża ze do odcięcia np. na 1 i ewentualnie 2-jce a potem już nie opłaca się.
A w Evo nie do odcięcia bo ma turbo i ma stabilniejszy moment.
Krzychu |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-12-2008, 16:40
|
|
|
Do trójki się nie przecinają. Trójka z czwórką? W bardzo małej ilości samochodów. Może z 99% mnie poniosło ale 90% obecnie produkowanych samochodów z 5 biegami łapie się w tym kryterium. Skrzynie obecnie optymalizowane są pod ekonomię/ekologię a nie pod osiągi.
A co do EVO to właśnie skrzynia plus turbo (wysoki i płaski moment) daje taki efekt. |
|
|
|
 |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 10-12-2008, 19:00
|
|
|
Ali-En napisał/a: | A modziles cos z elektronika w cuprze? Bo ja jechalem dwoma i obie mialy odciecie | Ja nie ścigant, taką już kupiłem (poprzedniemu właścicielowi zabrali prawko, 3 dni później jego bratu i musieli sprzedać).
A co do kręcenia to nigdy celowo, czasem zdarzało się "zapędzić" na chwilę w czerwone chociaż było naprawdę wysoko a tutaj od razu szarpie. Nic to - raz mnie szarpło i uważam. Ale bez tego bym wolał. Wiem, że gwarancja i te rzeczy - w Seacie mimo złego traktowania nawet oleju nie musiałem dolewać pomiędzy wymianami (a zwykle nie było czasu wymieniać i jeździłem na mineralnym po 12-15tys), ale to silnik z 96 był chyba (buda z 94, ale jako dziecko była dieslem, później została 150-konną benzyną)... |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2008, 19:10
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Ali-En napisał/a: | Zreszta po co krecic wyzej jak to nic juz nie da? Krzywa mocy i momentu drastycznie spada. |
To że drastycznie opada nic nie znaczy. Sama krzywa momentu bez wiedzy o przełożeniu jest nic nie warta. A po nałożeniu tej krzywej na przełożenia skrzyni biegów i przełożenia głównego mamy siłę pociągową na kołach dla każdego biegu. I okazuje się że w 99%* samochodów cywilnych krzywe te dla pierwszych 4 biegów się nie przecinają co jednoznacznie świadczy o tym że należy kręcić do odcięcia.
Należy w znaczeniu wyścigów na 1/4 mili
*EVO X jest niby cywilny i jemu się przecinają już 2 z 1
Ale on ma skrzynie ustawiona pod osiągi a nie pod ekonomiczną jazdę. | Nie zrozumiales mnie. Chodzilo mi o to ze nie ma sensu krecic wyzej poza odciecie, czyli przesuniecie odciecia. A jezeli chodzi o starty na 1/4 to wiem o czym mowisz, startowalem Fabryczne odciecie najczesciej jest tak ustawione aby mozna bylo optymalnie przyspieszyc. Wiadomo ze moze sie trafic taki samochod z tak dlugimi przelozeniami biegow ze po zmianie nawet z wysokich obroty spadna mu strasznie nisko, tyle ze nie ma po co hipotetyzowac jak w lancerze tak nie jest
Sam w pierwszej hondzie chcialem przeniesc odciecie wyzej, tylko ze wzgledu na to aby przeciagnac na jedynce wyzej, bo mialem dosc dluga dwojke i to by pomoglo przy starcie. Ale auto sprzedalem przed modyfikacja.
[ Dodano: 10-12-2008, 19:14 ]
piomic napisał/a: | Ali-En napisał/a: | A modziles cos z elektronika w cuprze? Bo ja jechalem dwoma i obie mialy odciecie | Ja nie ścigant, taką już kupiłem (poprzedniemu właścicielowi zabrali prawko, 3 dni później jego bratu i musieli sprzedać).
A co do kręcenia to nigdy celowo, czasem zdarzało się "zapędzić" na chwilę w czerwone chociaż było naprawdę wysoko a tutaj od razu szarpie. Nic to - raz mnie szarpło i uważam. Ale bez tego bym wolał. Wiem, że gwarancja i te rzeczy - w Seacie mimo złego traktowania nawet oleju nie musiałem dolewać pomiędzy wymianami (a zwykle nie było czasu wymieniać i jeździłem na mineralnym po 12-15tys), ale to silnik z 96 był chyba (buda z 94, ale jako dziecko była dieslem, później została 150-konną benzyną)... | Ale wierz mi ze to nie jest dobre (nie chodzi o gwarancje). Silnik ma tak ustawione walki rozrzadu ze krecenie wyzej nic juz nie daje. Taki sens jest jezeli zrobi sie odpowiednie modyfikacje (walki, najlepiej razem ze sprezynkami i zaworami, wydech, dolot i oczywiscie elektronika ktora bedzie pod to dopasowana). |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-12-2008, 19:37
|
|
|
To wygląda że faktycznie nie zrozumiałem.
Na początku przeleciałem swojego Lancera CarTestem i wyszło że do 4 biegu się nie przecinały krzywe na kołach, ale mój ma taką skrzynię:
1st - 3.538
2nd - 1.913
3rd - 1.333
4th - 0.972
5th - 0.775
Reverse - 3.583
Final Drive - 4.235
Nawet nie chodzi że obroty jakoś kosmicznie spadały nawet w maksymum momentu siła na kołach nie sięgała tych z niższych biegów - tak rzadko jest ułożona skrzynia.
A 1.8 ma taką skrzynię:
I - 3,538
II - 1,913
III- 1,333
IV - 1,028
V - 0,82
Wsteczny 3,583
Przekładnia główna 4,235
IV i V są już trochę ciaśniej ułożone dlatego jest szansa że już 3 z 4 się faktycznie przetną. Ale z tego co pamiętam to też nie bardzo. |
|
|
|
 |
Zorro123 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2008, 18:34
|
|
|
Podnoszenie obrotów między biegami jest nasilone przy zimnym silniku i mimo wrażeń estetycznych nie powoduje żadnych zgrzytów ani nic innego także to chyba normalny objaw i trzeba się do tego przyzwyczaić. |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2008, 20:14
|
|
|
dokładnie tak jest na zimnym:) |
|
|
|
 |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 12-12-2008, 18:35
|
|
|
A że na zimnym wolne obroty i tak stoją powyżej tysiąca to nie dziwne, że kręci. |
|
|
|
 |
Lindinho
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.5 Inform 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 107 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28-12-2008, 14:38
|
|
|
Potwierdzam, mój Lancer też ma taką "przypadłość". Na początku także mnie to denerwowało, ale się przyzwyczaiłem. |
|
|
|
 |
Pawel19
Nowy Forumowicz Lancer 2008
Auto: Lancer 2008 - 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2008, 18:21
|
|
|
[quote="piomic"]Tak tak, ja też to mam.
Ale gorsze jest odcięcie zapłonu na czerwonym polu... :evil:[/quote]
Mam, prośbę o rozwinięcie tematu. Miałem przypadek wejścia na czerwone pole na drugim biegu, na obrotomierz nie patrzyłem. Nastąpiło gwałtowne odcięcie - nie wiem czy nie jest to szkodliwe dla silnika ? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-12-2008, 18:24
|
|
|
Pawel19 napisał/a: | Nastąpiło gwałtowne odcięcie - nie wiem czy nie jest to szkodliwe dla silnika ? |
Nie jest to szkodliwe dla silnika, ale nie ma co tak robic za czesto. Po to wlasnie jest odciecie paliwa, zeby silnik nie wchodzil na "za wysokie" obroty
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-12-2008, 18:54
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Nie jest to szkodliwe dla silnika |
Jeśli jest dotarty.
Krzychu |
|
|
|
 |
Pawel19
Nowy Forumowicz Lancer 2008
Auto: Lancer 2008 - 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2008, 19:50
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Pawel19 napisał/a: | Nastąpiło gwałtowne odcięcie - nie wiem czy nie jest to szkodliwe dla silnika ? |
Nie jest to szkodliwe dla silnika, ale nie ma co tak robic za czesto. Po to wlasnie jest odciecie paliwa, zeby silnik nie wchodzil na "za wysokie" obroty
Pozdroo |
Dzięki za odpowiedź. Pozdro |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-12-2008, 20:12
|
|
|
krzychu napisał/a: | Jeśli jest dotarty. |
jest to bardzo pojecie wzgledne
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
dwakola [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2008, 20:47
|
|
|
Hej.
Teoretycznie wiekszosc silnikow w nowych autach jest docieranych na hamowni.
Wiec raczej nie jest to problemem.
Znajac zycie pewnie jest jakis sposob na wylaczenie obciecia.. tylko kto go zna..
Pozdr
AK |
|
|
|
 |
|