Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
08-12-2008, 10:20
Obroty silnika przy zmianie biegów.
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-12-2008, 16:34   

Ale to też zależy jak ze stopniowany jest następny bieg i na pewno nie jest to w 99% samochodów i na pewno nie aż do 4 biegu. Często się zdaża ze do odcięcia np. na 1 i ewentualnie 2-jce a potem już nie opłaca się.

A w Evo nie do odcięcia bo ma turbo i ma stabilniejszy moment.

Krzychu
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-12-2008, 16:40   

Do trójki się nie przecinają. Trójka z czwórką? W bardzo małej ilości samochodów. Może z 99% mnie poniosło ale 90% obecnie produkowanych samochodów z 5 biegami łapie się w tym kryterium. Skrzynie obecnie optymalizowane są pod ekonomię/ekologię a nie pod osiągi.

A co do EVO to właśnie skrzynia plus turbo (wysoki i płaski moment) daje taki efekt.
 
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 10-12-2008, 19:00   

Ali-En napisał/a:
A modziles cos z elektronika w cuprze? Bo ja jechalem dwoma i obie mialy odciecie
Ja nie ścigant, taką już kupiłem (poprzedniemu właścicielowi zabrali prawko, 3 dni później jego bratu i musieli sprzedać).
A co do kręcenia to nigdy celowo, czasem zdarzało się "zapędzić" na chwilę w czerwone chociaż było naprawdę wysoko a tutaj od razu szarpie. Nic to - raz mnie szarpło i uważam. Ale bez tego bym wolał. Wiem, że gwarancja i te rzeczy - w Seacie mimo złego traktowania nawet oleju nie musiałem dolewać pomiędzy wymianami (a zwykle nie było czasu wymieniać i jeździłem na mineralnym po 12-15tys), ale to silnik z 96 był chyba (buda z 94, ale jako dziecko była dieslem, później została 150-konną benzyną)...
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2008, 19:10   

jaca71 napisał/a:
Ali-En napisał/a:
Zreszta po co krecic wyzej jak to nic juz nie da? Krzywa mocy i momentu drastycznie spada.

To że drastycznie opada nic nie znaczy. Sama krzywa momentu bez wiedzy o przełożeniu jest nic nie warta. A po nałożeniu tej krzywej na przełożenia skrzyni biegów i przełożenia głównego mamy siłę pociągową na kołach dla każdego biegu. I okazuje się że w 99%* samochodów cywilnych krzywe te dla pierwszych 4 biegów się nie przecinają co jednoznacznie świadczy o tym że należy kręcić do odcięcia.
Należy w znaczeniu wyścigów na 1/4 mili ;)

*EVO X jest niby cywilny i jemu się przecinają już 2 z 1 ;)
Ale on ma skrzynie ustawiona pod osiągi a nie pod ekonomiczną jazdę.
Nie zrozumiales mnie. Chodzilo mi o to ze nie ma sensu krecic wyzej poza odciecie, czyli przesuniecie odciecia. A jezeli chodzi o starty na 1/4 to wiem o czym mowisz, startowalem ;) Fabryczne odciecie najczesciej jest tak ustawione aby mozna bylo optymalnie przyspieszyc. Wiadomo ze moze sie trafic taki samochod z tak dlugimi przelozeniami biegow ze po zmianie nawet z wysokich obroty spadna mu strasznie nisko, tyle ze nie ma po co hipotetyzowac jak w lancerze tak nie jest ;)
Sam w pierwszej hondzie chcialem przeniesc odciecie wyzej, tylko ze wzgledu na to aby przeciagnac na jedynce wyzej, bo mialem dosc dluga dwojke i to by pomoglo przy starcie. Ale auto sprzedalem przed modyfikacja.

[ Dodano: 10-12-2008, 19:14 ]
piomic napisał/a:
Ali-En napisał/a:
A modziles cos z elektronika w cuprze? Bo ja jechalem dwoma i obie mialy odciecie
Ja nie ścigant, taką już kupiłem (poprzedniemu właścicielowi zabrali prawko, 3 dni później jego bratu i musieli sprzedać).
A co do kręcenia to nigdy celowo, czasem zdarzało się "zapędzić" na chwilę w czerwone chociaż było naprawdę wysoko a tutaj od razu szarpie. Nic to - raz mnie szarpło i uważam. Ale bez tego bym wolał. Wiem, że gwarancja i te rzeczy - w Seacie mimo złego traktowania nawet oleju nie musiałem dolewać pomiędzy wymianami (a zwykle nie było czasu wymieniać i jeździłem na mineralnym po 12-15tys), ale to silnik z 96 był chyba (buda z 94, ale jako dziecko była dieslem, później została 150-konną benzyną)...
Ale wierz mi ze to nie jest dobre (nie chodzi o gwarancje). Silnik ma tak ustawione walki rozrzadu ze krecenie wyzej nic juz nie daje. Taki sens jest jezeli zrobi sie odpowiednie modyfikacje (walki, najlepiej razem ze sprezynkami i zaworami, wydech, dolot i oczywiscie elektronika ktora bedzie pod to dopasowana).
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-12-2008, 19:37   

To wygląda że faktycznie nie zrozumiałem.
Na początku przeleciałem swojego Lancera CarTestem i wyszło że do 4 biegu się nie przecinały krzywe na kołach, ale mój ma taką skrzynię:
1st - 3.538
2nd - 1.913
3rd - 1.333
4th - 0.972
5th - 0.775
Reverse - 3.583
Final Drive - 4.235
Nawet nie chodzi że obroty jakoś kosmicznie spadały nawet w maksymum momentu siła na kołach nie sięgała tych z niższych biegów - tak rzadko jest ułożona skrzynia.

A 1.8 ma taką skrzynię:
I - 3,538
II - 1,913
III- 1,333
IV - 1,028
V - 0,82
Wsteczny 3,583
Przekładnia główna 4,235

IV i V są już trochę ciaśniej ułożone dlatego jest szansa że już 3 z 4 się faktycznie przetną. Ale z tego co pamiętam to też nie bardzo.
 
 
 
Zorro123
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2008, 18:34   

Podnoszenie obrotów między biegami jest nasilone przy zimnym silniku i mimo wrażeń estetycznych nie powoduje żadnych zgrzytów ani nic innego także to chyba normalny objaw i trzeba się do tego przyzwyczaić. :wink:
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2008, 20:14   

dokładnie tak jest na zimnym:)
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 12-12-2008, 18:35   

A że na zimnym wolne obroty i tak stoją powyżej tysiąca to nie dziwne, że kręci.
 
 
Lindinho 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.5 Inform 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 107
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-12-2008, 14:38   

Potwierdzam, mój Lancer też ma taką "przypadłość". Na początku także mnie to denerwowało, ale się przyzwyczaiłem.
 
 
 
Pawel19 
Nowy Forumowicz
Lancer 2008

Auto: Lancer 2008 - 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2008, 18:21   

[quote="piomic"]Tak tak, ja też to mam.
Ale gorsze jest odcięcie zapłonu na czerwonym polu... :evil:[/quote]

Mam, prośbę o rozwinięcie tematu. Miałem przypadek wejścia na czerwone pole na drugim biegu, na obrotomierz nie patrzyłem. Nastąpiło gwałtowne odcięcie - nie wiem czy nie jest to szkodliwe dla silnika ?
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-12-2008, 18:24   

Pawel19 napisał/a:
Nastąpiło gwałtowne odcięcie - nie wiem czy nie jest to szkodliwe dla silnika ?

Nie jest to szkodliwe dla silnika, ale nie ma co tak robic za czesto. Po to wlasnie jest odciecie paliwa, zeby silnik nie wchodzil na "za wysokie" obroty :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-12-2008, 18:54   

Robson86 napisał/a:
Nie jest to szkodliwe dla silnika


Jeśli jest dotarty.

Krzychu
 
 
Pawel19 
Nowy Forumowicz
Lancer 2008

Auto: Lancer 2008 - 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2008, 19:50   

Robson86 napisał/a:
Pawel19 napisał/a:
Nastąpiło gwałtowne odcięcie - nie wiem czy nie jest to szkodliwe dla silnika ?

Nie jest to szkodliwe dla silnika, ale nie ma co tak robic za czesto. Po to wlasnie jest odciecie paliwa, zeby silnik nie wchodzil na "za wysokie" obroty :)
Pozdroo


Dzięki za odpowiedź. Pozdro
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-12-2008, 20:12   

krzychu napisał/a:
Jeśli jest dotarty.

jest to bardzo pojecie wzgledne :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
dwakola
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2008, 20:47   

Hej.

Teoretycznie wiekszosc silnikow w nowych autach jest docieranych na hamowni.
Wiec raczej nie jest to problemem.

Znajac zycie pewnie jest jakis sposob na wylaczenie obciecia.. tylko kto go zna..

Pozdr
AK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.