Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS - jak wylaczyc?
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-01-2009, 23:50   

wawer... ABS czyta prędkości z czujników w kołach wiec nie ma znaczenia.
JA wyciagałem już bezpiecznik jak robiłem próbe hamulców i było ok. MOżna tez przekażnik ABS. Nie ma sie czego bać najwyżej nie zadziała..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 05-01-2009, 00:51   

A TCL wyłączacie oczywiście to tych zabaw?
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 05-01-2009, 00:56   

TCL nie mamy :P
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 05-01-2009, 01:03   

seir napisał/a:
A TCL wyłączacie oczywiście to tych zabaw?


no wlasnie jezdzicie w ziemie na TCL?
ja pare razy sie juz zlapalem w trakcie lekkich szalenstw, ze jak sie nie wylaczy TCL to mozna miec klopoty wiec teraz jak sa na prawde zle warunki to staram sie wylaczac ten ficzer
 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 05-01-2009, 01:09   

A ja bylem dzisiaj z TŻ ale Puntem. Poślizgaliśmy sei chwile i nagle... przyjechalo czarne evo wiec respect i zjechalem na bok ale Evo (VII VIII IX?) chwile pokrecilo nic specjalnego zrezta i pojechalo. Myslalem ze troche ciekawiej bedzie to wygladac ale moze 4 lapy nic nie daly bo na placyku lod byl? Anyway pozniej przyjechalem galem i jakos ciezko bylo go wprowadzic w poslizg i raz bronilem sie przed zaliczeniem dziobem latarni :) Daleko bylo ale adrenalinka sie wlaczyla. Wiecej jak 5 minut nie cwiczylem i wrocilem do cieplego domu.
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
wawer82 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 156
Skąd: Łomża
Wysłany: 05-01-2009, 09:50   

Marcino napisał/a:
wawer... ABS czyta prędkości z czujników w kołach wiec nie ma znaczenia.


Tak czyta ale w momencie załączenia układu hamulcowego a więc hamulca roboczego a nie awaryjnego... no chyba że u Ciebie ABS działa nawet jak nie hamujesz :P Hamulec ręczny nie ma jakiegokolwiek powiązania z uruchomieniem ABS! Masz dzwignie i inke która uruchamia szczęki hamulca ręcznego.
Czytać czyta ale dopiero w momencie gdy naciśniesz pedał hamulca wtedy zaczyna działać ABS a gdy w tym czasie potraktujesz go tez ręcznym wtedy wiadomo że głupieje bo to dwa niezależne od siebie układy hamowania i nie współpracują ze sobą! Mogę się mylić ale w sumie jestem pewny że na tym to właśnie polega.Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi :)

Powiem wam tyle że Galem ciężko poszaleć bo na śliskim jest strasznie podsterowny :(
 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 05-01-2009, 09:55   

wawer82 napisał/a:
Powiem wam tyle że Galem ciężko poszaleć bo na śliskim jest strasznie podsterowny :(

Ale da sie w kontrolowany poslizg (tylem) wprowadzic raczej bez wiekszych problemow.
No wlasnie chyba nos jest za ciezki w tej lajbie. Ciekawe ze 2.0 lzejszy a tez masz ten problem.
Na pierwszym sniegu najpierw sie usmiechnalem ze bez problemu gnam do przodu ale potem byl zonk jak trzeba bylo sie zatrzymac. Ciezki przod chyba dobrze daje rade przy ruszaniu bo sie kolka mniej slizgaja ale przy hamowaniu masa robi swoje :)

Zauwazylem ze ABS robi bzzz nawet bez wciskania hamulca. Po ktoryms zaciagnieciu samo sie robie bzzz.

ps. a jak takie zabawy wplywaja na automat? Kiedys czytalm ze w 10 min mozna na sniegu zarznac.
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 05-01-2009, 10:21   

Zhan napisał/a:
no wlasnie jezdzicie w ziemie na TCL?
ja pare razy sie juz zlapalem w trakcie lekkich szalenstw, ze jak sie nie wylaczy TCL to mozna miec klopoty wiec teraz jak sa na prawde zle warunki to staram sie wylaczac ten ficzer


ja też TCL wyłączam na śniegu ..... nawet jak jadę normalnie w trasę ... czasami zdarzają sie sytuację że trzeba wcisnąć gaz do dechy aby wyjść z np . poślizgu ...... a ten TCL niepotrzebnie dławi silnik .... raz tak miałem i było gorąco ( nowo zakupione auto i było by BUMMMM ) może i na suchej nawierzchni TCL się sprawdza ale na śniegu ... LIPAAA :wink:

no właśnie też się zastanawiam jak to jest z tym automatem ???? można poćwiczyć troszkę na śniegu (aby sprawdzic jak się auto zachowuję ) czy nie za bardzo ( skrzyni nie meczyć ) ?????
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-01-2009, 10:21   

Abs najprościej bezpiecznikiem przy pompie wyłączyć

Upalanie na śniegu nie jest najlepsze dla automatu - nie lubi dużej pracy dyferencjału, ze względu na wspólny olej dla smarowania i działania hydrauliki

[ Dodano: 05-01-2009, 10:23 ]
Czyli ślizgać się można, byle nie mocno wciskać gaz ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 05-01-2009, 10:32   

Zrozumiano. Czy slizganie na pozycji L lub 2+hold jest w jakis sposob bezpieczniejszy?
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-01-2009, 15:13   

brodzky napisał/a:

ps. a jak takie zabawy wplywaja na automat? Kiedys czytalm ze w 10 min mozna na sniegu zarznac.


ja wczoraj wyskoczyłem na śnieżek i właśnie poczułem po kilku minutach swąd oliwy ze skrzyni, delikatny ale wyczuwalny i trochę zmiękłem :)
no i automatem to strach większy podczas "altonena" - tak więc chyba sobie odpuszczę tą ewolucję :twisted:
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
darul1
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2009, 19:08   

ABS najprościej wyłączyć (najlepiej na śniegu lub innym śliskim podłożu) jadąc prosto zaciągnąć hamulec ręczny blokując tylne koła na ok 10m (może mniej - nie mierzyłem). Zapala się kontrolka i ABS przestaje działać do czasu zgaszenia i ponownego odpalenia systemu (łącznie z przejazdem kilku metrów po zapaleniu). Prosto?
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 05-01-2009, 20:12   

yaro1976 napisał/a:
ja wczoraj wyskoczyłem na śnieżek i właśnie poczułem po kilku minutach swąd oliwy ze skrzyni, delikatny ale wyczuwalny i trochę zmiękłem :)
no i automatem to strach większy podczas "altonena" - tak więc chyba sobie odpuszczę tą ewolucję :twisted:


czyli automatem nie bawić się na śniegu :wink:
najlepszym rozwiązaniem będzie kupienie maluszka za 300 zł i szaleć ile wlezie niż potem skrzynie automatyczną za ..... $$$$$$$$ ..... tyle siana :wink: i płakać przy wymianie :P
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2009, 23:17   

Ja tez pobawilem sie chwile na sniegu. Przy zaciagniecu rekawa slychac z okolic deski takie wrrr lub cos podobnego, ale wszystko oki. Powiem, ze Gal calkiem niezle wychodzi z poslizgu, tyl szybko wraca na prawidlowy tor jazdy.
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 05-01-2009, 23:29   

darul1 napisał/a:
ABS najprościej wyłączyć (najlepiej na śniegu lub innym śliskim podłożu) jadąc prosto zaciągnąć hamulec ręczny blokując tylne koła na ok 10m (może mniej - nie mierzyłem). Zapala się kontrolka i ABS przestaje działać do czasu zgaszenia i ponownego odpalenia systemu (łącznie z przejazdem kilku metrów po zapaleniu). Prosto?


Dokładnie tak jak piszesz kolego, sam robiłem tak wielokrotnie. Jeśli chodzi i działanie ręcznego i ABSu to napewno jest powiązane. Jak sie ślizgam powoli jest ok ale przy większej szybkości zawsze słychać trrrrrrr :)
Co do podsterowności to zupełnie nie wiem o czym mowa, jak jest założona dobra opona to wcale nie porblem wykręcić bączka. Jak ktoś chce poznać smak podsterowności zapraszam na przejażdżkę np Citroenem BXem :) ) toczka jak byk a do tego ręczny na przednie koła ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.