Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 15:49 |
[3.2 DID] Antena radiowa |
Autor |
Wiadomość |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-07-2009, 17:39
|
|
|
a to ci wynalazek, nigdy nie widziałem czegoś takiego, albo nie przyjrzałem się dobrze. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-07-2009, 17:49
|
|
|
roman napisał/a: | Mighn napisał/a: | gneralnie w wielu skrzynkach nie zaleca się przełączać automata w N podczas postoju w korku |
Witam,
NIESTETY kolega nie ma racji !!! Własnie stajac w korku 4 godziny z zapalonym silnikiem i przelaczonym automatem na "P" spowodowalem przegrzanie tloka (i niestety musilem go wymienic) skrzynia bedzie podnosic temperature silnika poniewaz nie dziala chlodnica automatu w polozeniu "P". Jezeli skrzynia jest w pozycji "P" to jest zblokowana z silnikiem (np. podczas uderzenia w tej pozycji w tyl samochodu, zostana oberwane "zaczepy" blokujace naped samochodu w automacie). Podczas dluzszego postoju z zapalonym silnikiem w automacie pozycja dzwigni powinna byc na "N". Pozycja "P" sluzy do unieruchomienia samochodu i powinno sie gasic silnik wlasnie w "P". Choc oczywiscie stanie na "swiatlach" nie wymaga przelaczania na "N".
pozdrawiam
ps.
Szacunek dla "Gene" zawsze podaje trafne odpowiedzi .... |
Błąd: tryb P to tryb N z blokadą przednich kół, poza tym żadnej zmiany. W korku nie w korku tryb D jest optymalny dodam że blokada nie ma nic wspólnego z zblokowaniem z silnikiem, - to jest dodatkowy element blokujący w skrzyni
Natomiast chłodnica oleju skrzyni działa w każdym ustawieniu! i nie ma fizycznej możliwości żeby było inaczej.
No i na dokładkę powiedz mi co ma chłodnica oleju skrzyni do temperatury silnika?? to są 2 osobne obiegi!
PS.: W swoim życiu zabiłem już 4 automaty, w tym jeden nieodwracalnie, a jeden własnoręcznie naprawiłem (nie na długo, ale 800km ekstra wytrzymał ). I proszę do Pajero o automat 6x6 biegów + 3 stopniowy reduktor, bo tego mi się nie udało zabić mimo usiłowań trwających 2 lata |
Ostatnio zmieniony przez Mighn 16-07-2009, 18:00, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-07-2009, 17:51
|
|
|
Dokladnie Zbyszku zawsze sie czlowiek czegos nowego dowie. Fajnie, ze jest fota.
Ciekawe rozwiazanie, powinno znacznie poprawiac odbior radia.
p.s. zostawmy juz ten automat... |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 16-07-2009, 17:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 16-07-2009, 17:54
|
|
|
Na początku myślałem, że to ogrzewanie szyby . I wydawało mi się, że prawa szyba (bez anteny była wymieniona). Dopiero w instrukcji poszperałem i znalazłem, że to antena. Moim zdaniem to w aucie terenowym albo w SUV’ie anteny powinny być tylko takie. Tą wysuwana bardzo łatwo jest złamać. A nie zawsze pamięta się żeby wyłączy radio (antena się schowa) i może być po antenie. Już to raz przerabiałem.
[ Dodano: 16-07-2009, 18:04 ]
Gene napisał/a: | Dokladnie Zbyszku zawsze sie czlowiek czegos nowego dowie. Fajnie, ze jest fota.
Ciekawe rozwiazanie, powinno znacznie poprawiac odbior radia.
p.s. zostawmy juz ten automat... |
Na pewno odbiór radia poprawiłoby gdyby można było złapać wszystkie częstotliwości a nie tylko, co drugie. Jak jeżdżę po mieście to odbieram tylko 3 stacje radiowe. Amerykański wymysł jakby nie mogło być tak jak w europie . |
|
|
|
 |
Kozini
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3.2 DID Long 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 35 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 17-07-2009, 09:45
|
|
|
Ja w moim Miśku z 2001 mam antenę na tylnej prawej szybie karoserii. Na zdjęciu jest ona z lewej strony. Ciekawe dlaczego? |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-07-2009, 11:54
|
|
|
U mnie antenka oryginalna zaginęła w boju, ale chwalę sobie inne partyzanckie rozwiązanie - antenka z wzmacniaczem odporna na wszystko, i na prawdę nieźle odbierająca:
link do dużego zdjęcia
Co prawda zaleca się montaż na szybie, ale ja dostaje ciężkiej alergii jak mi coś szybę obkleja
PS.: no i rozwiązanie jest niezależne do modelu autka |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 21-07-2009, 22:12
|
|
|
Dobra pomysł. Przynajmniej sam sobie jej nie złamiesz ani nikt inny jej nie uszkodzi. |
|
|
|
 |
pki
Forumowicz Kuna
Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 74 Skąd: kaszuby
|
Wysłany: 18-10-2009, 19:33
|
|
|
joebar napisał/a: | Chyba Twój był stuknięty . Są dwie anteny i w zależności, która ma lepszy odbiór to ta jest używana. Poniżej zdjęcie z instrukcji (słaba jakość ponieważ zdjęcie zrobione telefonem).
http://img188.imageshack..../200907162x.jpg |
Oczywiście potwierdzam, montero posiada dwie anteny. W moim przypadku przednia wysuwana teleskopowa była uszkodzona mechanicznie więc odłączyłem jej zasilanie. Do anteny w bocznej szybie dołączyłem wzmacniacz WS 1.1 firmy unicon z białogardu. Odbiór stacji pierwsza klasa.
Jak by ktoś kiedyś potrzbował wzmacniacz sygnału (niestety obecnie dostępne radia są strasznie tępe) to tylko ten z UNICONu, nie żebym miał coś z nimi, poprostu przetestowałem garść wzmaków i tylko i wyłącznie ten się nadaje i jest godny polecenia. |
|
|
|
 |
|