Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia
Autor Wiadomość
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 04-04-2010, 02:19   

ale średnica czy długość ?
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 04-04-2010, 09:54   

średnica wystarczy, muszę spradzić czy od E3 jest mniejsza głowa z innym przełożeniem
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 06-04-2010, 11:29   

Wychodzi mi mniej więcej 195,2mm średnicy. Starałem się jak najdokładniej zmierzyć.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 06-04-2010, 11:40   

oki, dzięki Michał, dziś swoją zwymiaruje i mam już cynk od kolesia, jade do niego po jeszcze dwie skrzynie od E3 4WD + tylny dyfer i rozdzielacz :) hehe zawsze się części przydadzą
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 06-04-2010, 19:54   

To już wiem do kogo się zwracać po części :D
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 13-07-2010, 15:46   

Jakby kogoś interesowało, a na pewno będzie :D

Przełożenie w skrzyni biegów w E88A - model skrzyni W5M33-2-SNQR
.
4.153
.
.
Przełożenie na poszczególnych biegach:

1st 3.090

2nd 1.833

3rd 1.217

4th 0.888

5th 0.741

Reverse 3.166
.
.
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 14-07-2010, 18:22   

fiu fiu... kiepsko to się przedstawia... duży skok między 1 i 2, przydałaby się albo dłuższa 1 albo krótsza 2 i 3 (najlepsze było by te drugie rozwiązanie...)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 14-07-2010, 18:50   

mitsu_pl, hehe Michale, widze że duże umysły myślą podobnie :D

jest rozwiązanie naszego problemu, bo też już temat obadałem wczoraj :P

Skrzynia W5MG1 od 6G72 TT 5-cio biegowa koniecznie, niestety nie umiem wyliczyć przełożenia głównego z poniższych danych

1st 3.071

2nd 1.739

3rd 1.103

4th 0.823

5th 0.659

Reverse 3.076
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-07-2010, 17:20   

hmmm, nie bardzo w tej drugiej skrzyni 2 i 3 są jeszcze dłuższe...

skąd bierzesz te dane?
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 15-07-2010, 17:23   

mi się wydawało że są właśnie krótsze.

[ Dodano: 15-07-2010, 18:24 ]
mitsu_pl napisał/a:
skąd bierzesz te dane?
heheeh :D nawet nie wiedziałem, że mam cały manual do wszystkich skrzyń biegów produkowanych przez Mitsubishi we wszystkich autach :D z rozłożeniem ich na części pierwsze

Teraz już wiem i sprawdziłem, im dalej od "0" tym krótszy bieg.

Krótsza skyrznia jest w Galancie E3 i Eclipsie. 3000GT vr4 6biegów ma 3xLSD
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-04-2011, 11:46   

Z racji, że szukuje mi się remont skrzyni szukam wszelkich informacji :) ))

Poza sprawą oczywistą, że idealnie byłoby dostać drugą i ją tam włożyć to jestem ciekaw także:

1. Czy od innych modeli mogę sobie włożyć skrzynię ? Np. 3000GT VR4 ?
2. Jak zabrać się do jej wyjmowania (nie mam kanału ale sporo miejsca w garażu).

Dlaczego sądzę, że remont jest konieczny ? Najpierw zgrzytała dwójka jak ją się bardzo szybko próbowało wbić, potem padła jedynka (lewarek cofa się lekko jak się puszcza sprzęgło) - wczoraj zauważyłem też, że ciężej wchodzi trójka, czwórka i piątka a na wstecznym chyba są jakieś wibracje.... Jak samochód postoi i wszystko jest zimne to biegi wchodzą lekko ale wystarczy przejechać gdzieś konkretniej i koniec - znowu trzeba się siłować z lewarkiem.

Co do tego wyjmowania skrzyni jeszcze - jestem laikiem jak chodzi o naprawę skrzyń, ale dwie ręce mam i klucz utrzymać potrafię (a jak się zirytuję nieco to młotkiem gdzieś puknę ;) )) - chcę sobie po prostu troszkę zaoszczędzić kosztów i zrobić co mogę sam. Jak już będzie bestia na wierzchu to wystarczy, że ktoś przyjdzie i zobaczy co trzeba wymienić.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 30-04-2011, 17:00   

Skrzynia od VR-4 to nie najlepszy pomysł, ze względu na inne przełożenia. Jeżeli chodzi o wyjmowanie skrzyni bez kanału, to też nie najlepszy pomysł, musiałbyś ostro wynieś przód do góry (tak na co najmniej 50cm, dla wygody, gdy będziesz pod nim siedział), do tego dochodzą problemy związane z samym jej demontażem, jak np.: demontaż rozdzielacza napędu na tył, wału, z resztą myślę, że dałbyś radę, ale to może być przeszkoda bardzo duża, ponieważ to wszytko jest praktycznie za silnikiem i skrzynią.
Jak już ją wyjmiesz, zwróć uwagę na stan wielowypustu, który wychodzi ze skrzyni do rozdzielacza, ponieważ nie ma tam żadnego smarowania, to się szybko zużywają, dobrze jest przy montażu, jakimś dobrym smarem np.: grafitowym, który wody się nie boi,przesmarować na grubo ;)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 30-04-2011, 17:25   

Wojciech Bogacz, wyjęcie skrzyni to powiedzmy 30% sukcesu.

Tak jak Michał mówi, skrzynia od E8 jest tylko w E8, można próbować zeswapowac na jedną od E3 lub 3kGT ale nikt z nas tego nie robił i nie wiem na ile wyjdzie to p2p.

Teoretycznie da sie zrobić wszystko ale w praktyce wychodzi często niezły gnój, jedno jest pewne, wyciagnąć swoją musisz tak czy siak.

PS. gdzieś w naszym dziale jest opisane i fotorelacja zrobiona przy okazji wymiany sprzęgła - nie pamiętam czy Michał robił czy Gres

[ Dodano: 30-04-2011, 17:29 ]
tu jest troche:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41277
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-04-2011, 18:12   

mitsu_pl napisał/a:
Skrzynia od VR-4 to nie najlepszy pomysł, ze względu na inne przełożenia


Tak czułem, no bo w końcu VR-4 ma 280 koników heh. A czy z takiego Galanta E84A skrzynia by się nadała czy tez nie za bardzo ? Tam jest 2.0 V6 Turbo więc nie wiem czy nie jest inna skrzynia też...

mitsu_pl napisał/a:
Jeżeli chodzi o wyjmowanie skrzyni bez kanału, to też nie najlepszy pomysł, musiałbyś ostro wynieś przód do góry (tak na co najmniej 50cm, dla wygody, gdy będziesz pod nim siedział)


Kanału nie mam i mój sąsiad też nie - jedynie więc muszę na coś sobie wjechać... Jak już to zrobię (chociaz nie wiem, czy na leżąco nie będę robił - wtedy 30 cm wystarczy) to zrobię parę fotek od spodu i napiszecie od czego zacząć demontaż :) )) Ewentualnie po raz kolejny będę dręczył sąsiada heh.

Jeszcze jedno pytanko :) Gdzie ewentualnie szukać całej skrzyni (poza Allegro) ???
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-04-2011, 19:52   

Wojciech Bogacz napisał/a:
Galanta E84A skrzynia by się nadała czy tez nie za bardzo ?


To już szybciej znajdziesz od E88A :P nie wiem jak tam jest bo nikt nie stał z nas nawet w pobliżu E84A :P ta skrzynia była jeszcze montowana w Sigmie 4x4 ale takiej to chyba nikt tu nie widział na oczy z nas taka prywatna legenda sigmiarzy :P

Skrzynia od 3000Gt powinna pasować ale tak jak Michał pisał przełożenia inne

Za to Frosti z tą skrzynią z E3 to się rozpędził :P rozrusznik nie z tej mańki mocowana na 1 łapie a nie na trzech i ma prędkościomierz na linkę za dużo pierdzielenia :P Wyższy poziom rzeźbiarstwa Michał Anioł by był potrzebny do takiej rzeźby :P

Wyjąć skrzynie bez kanału nie ma tragedii nie trzeba podnosić jak Michał pisał na pół metra jak zdejmiesz prawe przedni koło i plastikową osłonę dolną to wysoko nie musisz podnosić :P
Ale tak jak Michał pisał odpięcie rozdzielacza i wału który jest dość głęboko pod samochodem bez kanału to nie będzie prosta i fajna robota :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.