Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] [EA1x] Problem - wibracje nadwozia
Autor Wiadomość
barudis 
Nowy Forumowicz


Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 15
Skąd: Iwonicz
Wysłany: 10-12-2009, 21:31   

Witam! Jak tam w temacie,problem z wibracjami rozwiazany?? U mnie jest to samo plusz trzesie buda na wolnych obrotach tylko na cieplym silniku i bez klimy. :| niebardzo wiem zaco sie wziasc?? Poduszki silnila,skrzyni?? w sobote sprawdze olej w skrzyni, mechanik gdzie auto bylo serwisowane powiedzial ze byl wymieniany 6tys temu a najechane mam 184tys. Autko spoko jezdzi pszy przyspieszaniu nic, zadnych wibracji biegi zmienia plynnie. Aha pali mi wiecej niz Tobie Pomas a niby kontrolka ECO GDI sie swieci a jak dodam gazu to gasnie. Pozdrawiam
_________________
Two Beer Or Not Two Beer??
(SHAKESBEER)
98 Galant Sedan VRG 1.8GDI (sprzedany)..:(
 
 
 
DMX 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 07-06-2010, 09:51   

Witam ja mam taki problem ze przy dodawaniu gazu od 1000 do 2000 (obr) trzesie budą;/ nieprzyjemne wrazenie nowe opony proste i wywazone felgi nowe swiece.... moze to byc cewka ?? Powyzej 2500 (Obr) jest duzo lepiej ( przepustnica czysta ) Pomocy
_________________
Davido
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 07-06-2010, 10:26   

witam podobny efekt uzyskuje się po źle założonym balansie lub zużytej tylnej dolnej poduszce silnika
 
 
 
DMX 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 07-06-2010, 11:21   

Jestem dopiero po wymiania rozrzadu ... mechanik znajomy ale moze cos spapral wedlug moich odczuc to tak jak by jeden cylinder nie dostawal takiej iskry ale nie jestem mechanikiem a na miskach w moim miasteczku nikt sie nie zna.
_________________
Davido
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-06-2010, 11:53   

DMX napisał/a:
a na miskach w moim miasteczku nikt sie nie zna.
Jezeli mechanik tez nie wiedzial, to podaż za rada radek79
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
DMX 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 07-06-2010, 12:22   

No ale wiecie poskladal i teraz co mam mu powiedziec ?? zeby rozebral i sprawdzil??;/
_________________
Davido
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-06-2010, 12:52   

DMX, inaczej tego sie nie da zrobic, spytaj sie go czy wogole wie w jaki sposob sprawdza sie wlasciwe polozenie walka balansowego, powiedz ze zgodnosc z markerem to nie wszystko, w dziale download jest Manual ktory opisuje jak krok po kroku ustawic ten rozrzad.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 07-06-2010, 17:02   

ogólnie ciężki temat z tym balansem są tacy mechanicy że wiedzą swoje i już, im się wydaje że ma być według znaczników i koniec nawet wydrukowałem im manual z ilustracjami to się dziwnie popatrzyli,tak więc lepiej dać sobie spokój z takim mechanikiem i pojechać nawet 200 km do takiego co zna się na mitsu i nie trzeba mu tłumaczyć jak balans ustawić, w końcu to on ma się znać,tym bardziej że jest to rozrząd i nie robi się tego często :)
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 07-06-2010, 21:26   

witam jeżeli stało się to po wymianie to 99% jest to wina źle ustawionego walka względem pompy oleju taka jazda doprowadzi cię do wymiany silnika jeżeli nic z tym nie zrobisz
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-06-2010, 07:24   

przestawiony balans drga najmocniej przy 3 i 5 tys. rpm
tam widać jest coś więcej... GDI to silnik DOHC, więc szukałbym jeszcze w samych ustawieniach górnych wałków (też da się to spaprać)
 
 
DMX 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 08-06-2010, 07:39   

No to ja mam spokuj w tym przedziale obrotow.. u mnie to jest do 2000 obrotow minimalne wibracje... mam tez sportowe zawieszenie wiec nie wiem czy to ma jakis wplyw na odczucie.. a koledzy moze cos z zaplonem??... ciagle chodzi mi po glowie cewka poniewaz rano po odpaleniu mam taki objaw ze wkreca sie na ssaniu na 1500 obrotow i powoli spada lecz w miedzy czasie silnik ma takie hmm kopniecia dolsownie jak by ktos go kopnal to trwa ulamek sekundy ale nie jest to idealna praca
_________________
Davido
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 17-06-2010, 09:35   

Witam.
U mnie trzęsło nadwoziem w zakresie niskich obrotów tak od 1 tys do 2 tys później od 3 tys obrotów do końca skali...poza tym wydawało się, że jest dziura w tłumiku...
Winą był źle ustawiony balans, a konkretnie wałek balansu wchodzący w blok silnika (nie wiem jak fachowo się nazywa) był co prawda ustawiony po znakach, ale obrócony o 360 stopni, przez co zamiast niwelować wibracje silnika potęgował je...
Mechanicy diagnozowali te wibracje każdorazowo inaczej, raz katalizator strzaskany, raz plecionka, poduszki, tłumiki itd...dopiero mój znajomy wpadł na pomysł, żeby sprawdzić czy balans jest ok założony i ...
od wczoraj mam nowy samochód :mrgreen: pięknie pracuje i wkręca się na obroty...
Sprawdzenie czy balans jest dobrze ustawiony jest b. proste, należy wykręcić tylko jedną śrubę w bloku silnika, ręcznie obrócić rozrząd (przekręcić silnik, np paskiem od alternatora), tak by w znakach się ustawił, potem włożyć coś cienkiego w miejsce tej śruby w bloku silnika i zobaczyć czy nie ma oporu, jeżeli jest coś na drodze np. śrubokręta to jest przyczyna wibracji 8)
Jak coś mogę porobić zdjęcia, bo wiem że mało fachowy opis :p

Jeżeli opisałem coś nie fachowo, to proszę o poprawienie posta.

Pozdrawiam
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.