Przesunięty przez: Gene 26-05-2009, 16:15 |
[3.2 DID] Opon BFGoodrich All Terrain |
Autor |
Wiadomość |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 09-01-2011, 17:24
|
|
|
Patryk32 napisał/a: | bo gaz z hamulcem tjb odcina nawet po wyłączeniu tej opcji[pali sie samochodzik z off] |
Przy prawidłowym działaniu po wyłaczeniu , ASTC nie steruje gazem,
Wyłaczyć całkowicie z kabiny się nie da , Jedynie wyjąc bezpieczniki ( komora silnika) . Ale tego nie próbowałem , nie wiem jak się zachowa , co na to komputer, jak z błędami? Nie chcę gdybać, może juz ktoś próbował to coś podpowie.
No i wyszedł OT bo z oponami z tematu łaczy tylko felga. |
|
|
|
 |
Patryk32
Mitsumaniak
Auto: Pajero 3.2D-ID Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 69 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 09-01-2011, 19:00
|
|
|
a ile się dowiedziałem ;] dzieki wielkie
a co do oponek to na 99% bd brał BFG.
Fabryczne mają 275 a BFG 245 szerokosci, wiec nie jest to krytyczna różnica.
Węższe na zime są lepsze a samochod nizszy o 1.7cm to nie katastrofa, wiec nie jest aż tak źle
Jeszcze raz wielkie dzieki kolego PiotrKw
Pozdrawiam, Patryk[32][sTk] |
_________________ Pajero 3.2D-ID Long, Seria
Vitara 3D Cabrio, Lift 4,3", 30" BFG MT
 |
|
|
|
 |
shutter
Mitsumaniak

Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 09-01-2011, 20:09
|
|
|
Fabrycznie PIII jest na oponach 265/780 R16 (bogatsza wersja GLS) lub 235/80 R16 (uboższe GL i GLX). BFG A/T są dostępne w obu wymiarach. Tak więc najlepiej kupić sobie oponki we właściwym rozmiarze. I nie sugerował bym się tym, że na zimę zakłada się czasami węższe. Na BFG będziesz jeździć cały sezon.
Też mieszkam na wsi i do najbliższej cywilizacji (czytaj odśnieżanego asfaltu) mam ze dwie godziny szuflowania łopatą. Tej zimy odśnieżałem tylko ścieżkę do furtki - podjazdu już nie musiałem, bo nic mnie nie zatrzymało. Jak przyszedł śnieg, do stolicy dojeżdżałem opłotkami, polnymi drogami, czasami na skróty, żeby nie stać w korkach. Owszem na zalodzonej drodze jak ostatni emeryt, bo szkoda pobijać autko. Ale zawsze do przodu. Nie udało mi się jedynie wyciągnąć z zaspy zakopanego po most dostawczaka.
Gdy nie ma śniegu, często zjeżdżam z czarnego, ale bez jakiś ekstremów. Generalnie zawsze wyjechałem, chociaż raz było blisko poszukiwań chłopa z traktorem.
Oczywiście jeżdżę na BFG A/T (tych szerszych) i póki co nie mam zamiaru z nich zrezygnować. Co prawda niekiedy uniwersalność opon trzeba uzupełniać zdrowym rozsądkiem. |
|
|
|
 |
jaro555
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,2DID 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 14 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 25-08-2011, 23:44
|
|
|
Mojego miśka kupiłem na letnich Michelinach "szosowych" 265x70x16 - ale właśnie kończą się i wrzucę teraz BFG A/T, uważam że jedna z najlepszych w swojej klasie. Od 3 lat mieszkam "na zadupiu" i nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez mojego miśka ) Na zimę jednak polecam zimówki - inna mieszanka i według mnie znacznie lepsze panowanie nad autem w większości sytuacji (u mnie Dunlop Grandtrek SJ6 - rewelacyjna oponka ).
A tak na marginesie, na zimę skonstruowałem samodzielnie pług - klin z desek z łańcuchem który zarzucam na hak i robię 3 rundy w tę i z powrotem żeby odśnieżyć drogę (jakieś 300m do najbliższych zabudowań i asfaltu czasami odśnieżanego). Dopiero po tym mogę wygrzebać się osobówką. To nic że czasem trzeba wcześniej wstać - miny sąsiadów BEZCENNE
Sorry za lekki OT, jak ktoś zainteresowany konstrukcja pługu to spróbuję wrzucić zdjęcie . |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2011, 16:24
|
|
|
jaro555 napisał/a: | jak ktoś zainteresowany konstrukcja pługu to spróbuję wrzucić zdjęcie . |
naturalnie, że jesteśmy zainteresowani. Ale to może kolego załóż nowy temat w pajero ogólnie |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
|
|
|
 |
TATT00s
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero III 06r/S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 31-12-2012, 10:08
|
|
|
Witajcie. Koledzy nie chcę zakładać nowego tematu bo tyczy się również opon z tematu. Swojego kupiłem z założonymi oponami Yokohama Geolandar 265/65/17, w teren to one kompletnie się nie sprawdzają i chciałbym je zmienić na BFG. Mówiono mi, że samymi oponami da się lekko podnieść autko, czy jest to prawdą? Chciałbym trochę węższe koła i myślałem nad 235/85 z tym że nie wiem jeszcze czy występują one w rozmiarze 17,jeśli uważacie że inny wymiar będzie lepszy to proszę o podpowiedź. Proszę pomóżcie mi w wyborze bo jeszcze jestem zielony, a chciałbym czym prędzej je kupić. Szczęśliwego Nowego Roku! |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-12-2012, 11:23
|
|
|
Tutaj masz kalkulator zamienników: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Wpisujesz swój rozmiar i patrzysz, jakie będą najbardziej zbliżone. Bez modyfikacji do Pajero III włożysz opony maks. 32 calowe.
Podnoszenie na oponach, to nie podnoszenie: jeden cal (a tyle możesz uzyskać), to 2,54 cm na średnicy, co daje Ci 1,27 cm odnośnie wysokości.
Pajero III ma niezależne zawieszenie. Najprostszy (i chyba najbardziej efektywny) sposób na zwiększenie prześwitu to zmiana amortyzatorów i sprężyn. O tym możesz poszukać na forum- sam chyba o tym pisałem wcześniej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 31-12-2012, 16:44
|
|
|
TATT00s a masz zamiar jeździc po lekkim terenie tak bardziej turystycznie plytkie bloto lub rzeczka plus troche piachu itp, czy ostra jazda i brodzenie w blocie po kolana ? bo od tego trzeba zaczac co zamierzasz ze swoim misiem przejechać |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
TATT00s
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero III 06r/S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 01-01-2013, 01:44
|
|
|
No właśnie miałem zamiar dopisać Kończę w tym roku staż w kole łowieckim i większość to będzie jazda po lesie,plus wypady na ryby w rózne tereny. Wiadomo, że i tam potrafią konkretne błocka się przydarzyć stąd moje zastanawianie się nad lekkim podniesieniem. Póki co jeszcze dobrze nie przetestowałem swojego miśka w terenie bo za krótko go mam i za mało czasu. Do tej pory jeżdżę ze znajomym jego Discovery I. Podnoszone jego auto raczej nie było ale w terenie daje rady, ale jak słyszę jego słowa że "wozidełko" sobie kupiłem to mnie trochę trafia... |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 02-01-2013, 10:27
|
|
|
kolega jest lesniczym, duzo jazdy po lesie plus 30km dojazdu z domu do pracy po asfalcie, no i podobnie jak Ty wędkarz, auto to 3 Drzwiowy Galloper bez przerobek i jesli dobrze widze Ty masz 3 drzwiowe Pajero.. więc warunki jazdy zbliżone, jeździ na oponach AT a dokładnie na nalewkach(kopia BFGoodrich AT) w romiarze 265/75/16, jak do tej pory nie narzekal jeszcze na opony.. |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-01-2013, 11:28
|
|
|
"wojtyszka"
Jakie masz opony i felgi bo na avatarze wyglądają imponująco |
|
|
|
 |
TATT00s
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero III 06r/S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 02-01-2013, 19:19
|
|
|
Nad nalewkami nie myślałem...która z firm jest godna polecenia? Na pewno jest to dobra cenowa alternatywa,tym bardziej że robię ogólnie bardzo mało kilometrów. |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 03-01-2013, 07:39
|
|
|
szczerze nie wiem ktora firma jest godna polecenia nie orientuje sie w takim stopniu zeby komuś polecać, kolega leśniczy ma opony z firmy "Insa Turbo" i z tego co widze w internecie nalewki lub opony regenerowane są doba alternatywa cenową bo róznica to 250zł na oponie. tutaj popatrz możesz porównać ceny http://www.opony-4x4.pl/
u siebie mam BFGoodrich MT KM2 285/75/16 a felgi stalowe 16x8 ET-25 |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-01-2013, 09:48
|
|
|
Dasz jakąś większą fotke?
Podcinałeś coś lub robiłeś BL? |
|
|
|
 |
|