Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
26-05-2009, 16:15
[3.2 DID] Opon BFGoodrich All Terrain
Autor Wiadomość
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 09-01-2011, 17:24   

Patryk32 napisał/a:
bo gaz z hamulcem tjb odcina nawet po wyłączeniu tej opcji[pali sie samochodzik z off]

Przy prawidłowym działaniu po wyłaczeniu , ASTC nie steruje gazem,
Wyłaczyć całkowicie z kabiny się nie da , Jedynie wyjąc bezpieczniki ( komora silnika) . Ale tego nie próbowałem , nie wiem jak się zachowa , co na to komputer, jak z błędami? Nie chcę gdybać, może juz ktoś próbował to coś podpowie.

No i wyszedł OT bo z oponami z tematu łaczy tylko felga. :wink:
 
 
Patryk32 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3.2D-ID Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 09-01-2011, 19:00   

a ile się dowiedziałem ;] dzieki wielkie :biggrin:
a co do oponek to na 99% bd brał BFG.
Fabryczne mają 275 a BFG 245 szerokosci, wiec nie jest to krytyczna różnica.
Węższe na zime są lepsze a samochod nizszy o 1.7cm to nie katastrofa, wiec nie jest aż tak źle :)
Jeszcze raz wielkie dzieki kolego PiotrKw
Pozdrawiam, Patryk[32][sTk]
_________________
Pajero 3.2D-ID Long, Seria
Vitara 3D Cabrio, Lift 4,3", 30" BFG MT
 
 
shutter 
Mitsumaniak


Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 09-01-2011, 20:09   

Fabrycznie PIII jest na oponach 265/780 R16 (bogatsza wersja GLS) lub 235/80 R16 (uboższe GL i GLX). BFG A/T są dostępne w obu wymiarach. Tak więc najlepiej kupić sobie oponki we właściwym rozmiarze. I nie sugerował bym się tym, że na zimę zakłada się czasami węższe. Na BFG będziesz jeździć cały sezon.

Też mieszkam na wsi i do najbliższej cywilizacji (czytaj odśnieżanego asfaltu) mam ze dwie godziny szuflowania łopatą. Tej zimy odśnieżałem tylko ścieżkę do furtki - podjazdu już nie musiałem, bo nic mnie nie zatrzymało. Jak przyszedł śnieg, do stolicy dojeżdżałem opłotkami, polnymi drogami, czasami na skróty, żeby nie stać w korkach. Owszem na zalodzonej drodze jak ostatni emeryt, bo szkoda pobijać autko. Ale zawsze do przodu. Nie udało mi się jedynie wyciągnąć z zaspy zakopanego po most dostawczaka.
Gdy nie ma śniegu, często zjeżdżam z czarnego, ale bez jakiś ekstremów. Generalnie zawsze wyjechałem, chociaż raz było blisko poszukiwań chłopa z traktorem.
Oczywiście jeżdżę na BFG A/T (tych szerszych) i póki co nie mam zamiaru z nich zrezygnować. Co prawda niekiedy uniwersalność opon trzeba uzupełniać zdrowym rozsądkiem.
 
 
jaro555 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3,2DID 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Legionowo
Wysłany: 25-08-2011, 23:44   

Mojego miśka kupiłem na letnich Michelinach "szosowych" 265x70x16 - ale właśnie kończą się i wrzucę teraz BFG A/T, uważam że jedna z najlepszych w swojej klasie. Od 3 lat mieszkam "na zadupiu" i nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez mojego miśka :) ) Na zimę jednak polecam zimówki - inna mieszanka i według mnie znacznie lepsze panowanie nad autem w większości sytuacji (u mnie Dunlop Grandtrek SJ6 - rewelacyjna oponka :D ).
A tak na marginesie, na zimę skonstruowałem samodzielnie pług - klin z desek z łańcuchem który zarzucam na hak i robię 3 rundy w tę i z powrotem żeby odśnieżyć drogę (jakieś 300m do najbliższych zabudowań i asfaltu czasami odśnieżanego). Dopiero po tym mogę wygrzebać się osobówką. To nic że czasem trzeba wcześniej wstać - miny sąsiadów BEZCENNE :mrgreen:
Sorry za lekki OT, jak ktoś zainteresowany konstrukcja pługu to spróbuję wrzucić zdjęcie :lol: .
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 26-08-2011, 16:24   

jaro555 napisał/a:
jak ktoś zainteresowany konstrukcja pługu to spróbuję wrzucić zdjęcie :lol: .


naturalnie, że jesteśmy zainteresowani. Ale to może kolego załóż nowy temat w pajero ogólnie 8)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 26-08-2011, 17:14   

jaro555, wrzuć fotki i opis pługu w tym temacie :wink:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59324
 
 
TATT00s 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III 06r/S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Legnica
Wysłany: 31-12-2012, 10:08   

Witajcie. Koledzy nie chcę zakładać nowego tematu bo tyczy się również opon z tematu. Swojego kupiłem z założonymi oponami Yokohama Geolandar 265/65/17, w teren to one kompletnie się nie sprawdzają i chciałbym je zmienić na BFG. Mówiono mi, że samymi oponami da się lekko podnieść autko, czy jest to prawdą? Chciałbym trochę węższe koła i myślałem nad 235/85 z tym że nie wiem jeszcze czy występują one w rozmiarze 17,jeśli uważacie że inny wymiar będzie lepszy to proszę o podpowiedź. Proszę pomóżcie mi w wyborze bo jeszcze jestem zielony, a chciałbym czym prędzej je kupić. Szczęśliwego Nowego Roku!
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-12-2012, 11:23   

Tutaj masz kalkulator zamienników: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Wpisujesz swój rozmiar i patrzysz, jakie będą najbardziej zbliżone. Bez modyfikacji do Pajero III włożysz opony maks. 32 calowe.
Podnoszenie na oponach, to nie podnoszenie: jeden cal (a tyle możesz uzyskać), to 2,54 cm na średnicy, co daje Ci 1,27 cm odnośnie wysokości.

Pajero III ma niezależne zawieszenie. Najprostszy (i chyba najbardziej efektywny) sposób na zwiększenie prześwitu to zmiana amortyzatorów i sprężyn. O tym możesz poszukać na forum- sam chyba o tym pisałem wcześniej.
_________________

 
 
wojtyszka 
Mitsumaniak


Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 95
Skąd: siemiatycze
Wysłany: 31-12-2012, 16:44   

TATT00s a masz zamiar jeździc po lekkim terenie tak bardziej turystycznie plytkie bloto lub rzeczka plus troche piachu itp, czy ostra jazda i brodzenie w blocie po kolana ? bo od tego trzeba zaczac :) co zamierzasz ze swoim misiem przejechać :)
_________________
30cm ponad chodnikami :)
02869/KMM
 
 
TATT00s 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III 06r/S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Legnica
Wysłany: 01-01-2013, 01:44   

No właśnie miałem zamiar dopisać :) Kończę w tym roku staż w kole łowieckim i większość to będzie jazda po lesie,plus wypady na ryby w rózne tereny. Wiadomo, że i tam potrafią konkretne błocka się przydarzyć stąd moje zastanawianie się nad lekkim podniesieniem. Póki co jeszcze dobrze nie przetestowałem swojego miśka w terenie bo za krótko go mam i za mało czasu. Do tej pory jeżdżę ze znajomym jego Discovery I. Podnoszone jego auto raczej nie było ale w terenie daje rady, ale jak słyszę jego słowa że "wozidełko" sobie kupiłem to mnie trochę trafia...
 
 
wojtyszka 
Mitsumaniak


Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 95
Skąd: siemiatycze
Wysłany: 02-01-2013, 10:27   

kolega jest lesniczym, duzo jazdy po lesie plus 30km dojazdu z domu do pracy po asfalcie, no i podobnie jak Ty wędkarz, auto to 3 Drzwiowy Galloper bez przerobek i jesli dobrze widze Ty masz 3 drzwiowe Pajero.. więc warunki jazdy zbliżone, jeździ na oponach AT a dokładnie na nalewkach(kopia BFGoodrich AT) w romiarze 265/75/16, jak do tej pory nie narzekal jeszcze na opony..
_________________
30cm ponad chodnikami :)
02869/KMM
 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-01-2013, 11:28   

"wojtyszka"
Jakie masz opony i felgi bo na avatarze wyglądają imponująco :)
 
 
TATT00s 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III 06r/S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 19
Skąd: Legnica
Wysłany: 02-01-2013, 19:19   

Nad nalewkami nie myślałem...która z firm jest godna polecenia? Na pewno jest to dobra cenowa alternatywa,tym bardziej że robię ogólnie bardzo mało kilometrów.
 
 
wojtyszka 
Mitsumaniak


Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 95
Skąd: siemiatycze
Wysłany: 03-01-2013, 07:39   

szczerze nie wiem ktora firma jest godna polecenia nie orientuje sie w takim stopniu zeby komuś polecać, kolega leśniczy ma opony z firmy "Insa Turbo" i z tego co widze w internecie nalewki lub opony regenerowane są doba alternatywa cenową bo róznica to 250zł na oponie. tutaj popatrz możesz porównać ceny http://www.opony-4x4.pl/

u siebie mam BFGoodrich MT KM2 285/75/16 a felgi stalowe 16x8 ET-25 :)
_________________
30cm ponad chodnikami :)
02869/KMM
 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-01-2013, 09:48   

Dasz jakąś większą fotke?
Podcinałeś coś lub robiłeś BL?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.