Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
L200 zawor recyrkulacji spalin EGR
Autor Wiadomość
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-09-2012, 08:19   

magistrala CAN N lub U 1101 Timeout- na ten błąd nie patrz, zawsze sie pojawia we wszystkich Elkach
Natomiast zaślepienie EGR nic nie da bo tu komputer czyta z EGR więcej informacji.
EGR możesz mieć sprawny mechanicznie a może być uszkodzony elektrycznie i będzie wyzwalał kontrolkę Check.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
thekingisback 
Forumowicz


Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 56
Skąd: kevelaer
Wysłany: 28-06-2014, 13:41   

odkopie temat ,mam ten sam bład, wiec wyczyscilem ten zawor wykasowalem bład , odpalam auto jade i kontrolka sie nie swieci , odpalam auto drugi raz i kontrolka sie zapala ,auto jezdzi tak samo , zastanawiam sie czy wymieniac ten zawor czy jezdzic z ta kontrolka.
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 
 
Rpetryko 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 28-06-2014, 20:18   

Ja jeździłem z pół roku z kontrolką. Potem przy wymianie okazało się, że zawór nie był taki brudny tylko prawdopodobnie elektronicznie uszkodzony, stąd błąd. Ubytków mocy i wzrostu spalanie nie zauważyłem.
 
 
thekingisback 
Forumowicz


Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 56
Skąd: kevelaer
Wysłany: 29-06-2014, 23:07   

ja tez narazie bede jezdzil , jak sprzedam drugi samochod to wtedy kupie ten zawór.

[ Dodano: 16-07-2014, 22:11 ]
kupiłem zawór w aso za 340 e wymieniłem sam i wykasowałem bład i juz smiga , w serwisie za wymiane powiedzieli mi 120 euro troche drogo zwłaszcza że , wymiana zajeła mi 40 min
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 
 
orzel720 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 '09 Double Cab Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 19
Skąd: z mamusi
Wysłany: 24-06-2015, 14:22   

Mam to samo w 2 L200 2.5DID 136KM - kontrolka świeci - pojechałem do serwisu prywatnego Mitsu pod Krakowem w kórym robimy auta i Pan Leszek powiedział: albo nowy zawór (padła elektryka - mechanicznie ok) albo zaślepiamy i 1400zł w kieszeni zostaje.
Auta juz ponad rok jezdżą i wszystko OK.
 
 
thekingisback 
Forumowicz


Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 56
Skąd: kevelaer
Wysłany: 02-07-2015, 08:10   

i jak zaślepiłeś ten zawór? z tego co czytałem wczesniej to po zaslepieniu i tak dalej pali sie check
_________________
Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 
 
bodo.83 
Forumowicz

Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 69
Skąd: elk
Wysłany: 29-01-2016, 17:29   

witam mam pytanie bo niedaje mi spokoju egr w mojel elce zaden chek sie nie swieci ale gdy podlaczylem kompa i przejechalem sie okolo 20km to na kompie pokazalo ze byl moze otwarty z 10 razy na krutka chwile a wiekszosc czasu byl zamkniety wyciagnelem silniczek i podpielem na krotko otwiera sie bez problemy,wiec nirozumiem dlaczego tak zadko sie otwiera w czym moze byc problem samochod ma 160tys moze czas do wymienic
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 29-01-2016, 22:13   

Na algorytm pracy zaworu EGR mają wpływ różne czynniki: obroty, temperatura, obciążenie a także okresowy styl jazdy. Jeśli check nie świeci, to feedback działa. W tym przypadku "nie widzę mankamentu". :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
bodo.83 
Forumowicz

Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 69
Skąd: elk
Wysłany: 30-01-2016, 03:01   

dzieki poraz kolejny moze jestem przewrazliwiony troche no i niewiedzialem na jakiej zasadzie to dziala dziekuje za wyjasnienie
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 26-08-2016, 17:48   

Odświeżę starocie - zaślepiał ktoś EGR? Jestem prawie całkiem przekonany do tego pomysłu, minusów widzę sporo mniej niż plusów tego rozwiązania.

Tylko pytanie: czy w sofcie da się 'wyciąć' w niezbyt trudny dla elektronika sposób EGR, żeby jego brak nie wywalał non stop checka?

Od kilku miesięcy jeżdżę z uszkodzonym elektronicznie zaworem (odłączyłem go), na szczęście przestał działać w pozycji zamkniętej, poza kontrolką na desce jakichkolwiek objawów brak: jest moc, nic nie kopci ponad miarę. Czyli po zaślepieniu się nie pogorszy na bank. Ale może ktoś przez te kilka lat auta na wymyślił sposób na pozbycie się świecącego checka? :roll:
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-08-2016, 08:39   

W l200 zawór EGR nie zaślepia się.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 07-09-2016, 10:30   

zbyszekm2 napisał/a:
W l200 zawór EGR nie zaślepia się.


Jak się wstawi zaślepkę - to będzie zaślepiony. Pytanie tylko, czy da się tak zmodyfikować soft, żeby nie wywalał check engine - i przede wszystkim, czy nie zakłóci pracy silnika.

Samo zaślepienie nic nie da względem odpięcia uszkodzonego (o ile w pozycji zamkniętej) zaworu EGR. Dopiero programowe wycięcie ma sens.
 
 
Tenogr 
Forumowicz

Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-05-2017, 19:55   

Witam.
W moim L200 przy 140 tys, EGR zablokował się w pozycji otwartej.
Objawy: świecąca kontrolka, mniejsza moc, efekt „turbo dziury”, większe spalanie.
Na szczęście po wyjęciu i wyczyszczeniu zadziałał.
Aby więcej się to nie powtórzyło został zaślepiony.
Patrząc pod kontem trwałości i sprawności silnika, zaślepienie ma same plusy.
Pod kontem ochrony środowiska niektórzy twierdzą że sprawa jest dyskusyjna.
Według innych dyskusja polega jedynie na tym jak bardzo szkodliwe dla środowiska jest wymuszone montowania EGRów w samochodach: produkcja EGRa = zanieczyszczenia, zużycie energii i surowców nieodnawialnych, eksploatacja = większe zużycie paliwa i mniejsza żywotność silników = utylizacja większej ilości odpadów, itd.
Pozdrawiam
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 20-05-2017, 23:18   

Tenogr napisał/a:
Patrząc pod kontem trwałości i sprawności silnika, zaślepienie ma same plusy.

(...) eksploatacja = większe zużycie paliwa i mniejsza żywotność silników (...)

A w jaki sposób zawór EGR zmniejsza trwałość i żywotność silnika?
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Robaq 
Nowy Forumowicz

Auto: L200, 2008 r, easy select
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-11-2017, 12:19   

Odświeżę trochę temat zaworu EGR i błędów P2413 i P0403.
Jakiś czas temu zaświeciła mi się kontrolka usterki silnika. Po zeskanowaniu błędów okazało się, że to EGR (P2413 i P0403). Po skasowaniu błędów przejechałem jakieś 2000 km i po weekendowej zabawie w błotku kolejny raz wyskoczył błąd silnika (te same numery, tylko jakby dodatkowo zauważalny mały ubytek mocy). Błędów nie dało się skasować - po skasowaniu na tablicy diagnostycznej, praktycznie od razu błąd P2413 wyświetlał się jako aktywny, a po odpaleniu silnika za chwilkę pojawiał się dodatkowo błąd P0403. Już zacząłem się rozglądać za nowym zaworem EGR, ale postanowiłem jeszcze "pokaleczyć" małym śrubokręcikiem piny we wtyczce i gnieździe elektrycznym od zaworu EGR, oraz potraktować je środkiem do czyszczenia złączy elektrycznych. Nie kasowałem już tego dnia błędów. Niespodziewanie, następnego dnia, po uruchomieniu silnika - błąd silnika się nie zaświecił i powróciła moc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.