Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:17 |
regularne "pyknięcia" na wolnych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-07-2009, 01:00
|
|
|
rezon napisał/a: | Tak ad vocem to stosuje się w ogóle w jakimś samochodzie zmienna geometria kompresora klimy? |
Tak, w Colcie CZ przed liftingiem. Po lifcie jest zwykly kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Pewnie takie kompresory mają też inne marki ale nie wiem które. |
_________________
 |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 23-07-2009, 00:21
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | nie ma zmiennej geometrii kompresora klimy |
A tego to wogóle nie skumałem... Mnie raczej od początku chodziło o "strzał" z łopatek turbiny... Kompresory klimy nie zmieniają geometrii-czy to tłokowe czy śrubowe...no chyba ,że po zderzeniu czołowym-cały samochód ma prawo zmienić wtedy geometrię No chyba ,że chodzi znów o to ,że kompresor sam sobie nie pyka tylko sprzęgło elektryczne jego - tak przy okazji nadmienię ,że jest dalece niestosowne bawienie się włączaniem i wyłączaniem klimy przy dość dużych prędkościach obrotowych silnika-to sprzęgiełko dostaje wtedy mocno w kość i może się nawet na tyle zbuntować,że się "rozpadnie"(na tyle nieszczęśliwie,że gołym okiem nie widać a działać nie chce).przy ropniakach jest to rzadkie ze wzgledu na dosc niskie obroty ale niejeden z tego forum lubi dać po "garach"... |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-07-2009, 11:48
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | Kompresory klimy nie zmieniają geometrii-czy to tłokowe czy śrubowe... |
Są takie kompresory np w Colcie CZ przed liftem których wydatek zmienia sie poprzez zmianę wychylenia tarczy.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 24-07-2009, 22:25
|
|
|
Fajny schemacik tomekrvf... Ale to nie jest zmiana geometrii...do tej tarczy doczepione są tłoczki i wychyleniem tej tarczy reguluję się ich (tłoczków)"zagłębianie" w cylinderkach czyli reguluje wydatek (zmienna przestrzeń robocza)- identyczna sytuacja jak w pompach hydraulicznych...no pewengo typu... Ale tak to ja mogę dyskutować-jest schemacik (piękny) i są założenia w temacie oraz polemika,która w nikogo nie mierzy
Pozdro |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-07-2009, 23:26
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | Ale to nie jest zmiana geometrii... |
Jakaś analogia z turbo jest - w turbo jest kierownica w której można regulowac kąt łopatek, w klimie nachylenie tarczy do której doczepione są tłoczki.
No ale mniejsza z tym - pogadalismy sobie |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 26-07-2009, 12:15
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | Ale to nie jest zmiana geometrii...do tej tarczy doczepione są tłoczki i wychyleniem tej tarczy reguluję się ich (tłoczków)"zagłębianie" w cylinderkach czyli reguluje wydatek (zmienna przestrzeń robocza)- identyczna sytuacja jak w pompach hydraulicznych | też tak myślę. Ze zmienną geometrią nie ma to nic wspólnego. Zwykła pompa wielotłoczkowa ze zmienną wydajnością. Stosowane w układach hydraulicznych niektórych samolotów. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 27-07-2009, 10:34
|
|
|
rezon napisał/a: | Zwykła pompa wielotłoczkowa ze zmienną wydajnością. Stosowane w układach hydraulicznych niektórych samolotów |
A nawet zwykłych dźwigów.... Tudzież maszynek sterowych statków wszędzie tam gdzie potrzebna jest silnie zmienna wydajność...
Sorry Adminowie za OT, ale fajnie się w technice trochę "zapędzić"....
A wracająć do tematu-to jak to w końcu jest? Mam ja w swoim 2.0 tę zmianę geometrii czy nie? i czy może ona pykać tak jak w 2.2 HDi? A jak jest realizowana regulacja temp cieczy chłodzącej? Czy element termostatyczny może sobie "pstryknąć" czy też nie ma takiej możliwości?
A dla zainteresowanych prblematyką turbawek i ich kierownic takie dwa fajne linki (pewnie nie są to nasze konkretnie turbki,ale poglądowo się nadaje):
LINK 1
LINK 2
Pozdro |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2009, 11:21
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | Mam ja w swoim 2.0 tę zmianę geometrii czy nie? |
Masz.
karol_alasz napisał/a: | i czy może ona pykać tak jak w 2.2 HDi? |
Nie. W 2.2 jest silnik elektryczny do sterowania VG. |
_________________
 |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 27-07-2009, 14:34
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | W 2.2 jest silnik elektryczny do sterowania VG. |
No tak ,teraz kumam,w "moim" jest ten sterownik podciśnieniowy...znaczy się mieszek taki zamknięty... |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2009, 21:53
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | karol_alasz napisał/a: | Kompresory klimy nie zmieniają geometrii-czy to tłokowe czy śrubowe... |
Są takie kompresory np w Colcie CZ przed liftem których wydatek zmienia sie poprzez zmianę wychylenia tarczy.
[url=http://images41.foto...f5m.png]Obrazek[/URL] |
o czym także mówią wyniki spalania na włączonej klimie w CZ sprzed i po liftingu. |
|
|
|
 |
LEWY
Mitsumaniak

Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 516 Skąd: Prabuty/Gdynia
|
Wysłany: 28-07-2009, 15:50
|
|
|
panowie co to te
PSJ -styl jazdy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 29-07-2009, 22:49
|
|
|
PSJ-jakby Ci ktoś napisał to i tak byś się nie dowiedział bo modery zaraz by "obgryzły" wypowiedź....
Ale wystarczy wy-googlać i wyjdzie międzu innymi TO |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 30-07-2009, 00:29
|
|
|
SPotykałem się raczej z całkowicie odmienną definicją tego stylu - obroty silnika jak najmniejsze bo mniej spali. 6 bieg przy 40km/h, itd. W efekcie turbina praktycznie nie pracuje, łopatki stoją w miejscu, silnik często niedogrzany - i po kilkunastu kkm łopatki już się nie ruszą, tak są zawalone sadzą. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|