Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:17
regularne "pyknięcia" na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-07-2009, 01:00   

rezon napisał/a:
Tak ad vocem to stosuje się w ogóle w jakimś samochodzie zmienna geometria kompresora klimy?

Tak, w Colcie CZ przed liftingiem. Po lifcie jest zwykly kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Pewnie takie kompresory mają też inne marki ale nie wiem które.
_________________

 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 23-07-2009, 00:21   

tomekrvf napisał/a:
nie ma zmiennej geometrii kompresora klimy


A tego to wogóle nie skumałem... :shock: Mnie raczej od początku chodziło o "strzał" z łopatek turbiny... Kompresory klimy nie zmieniają geometrii-czy to tłokowe czy śrubowe...no chyba ,że po zderzeniu czołowym-cały samochód ma prawo zmienić wtedy geometrię :twisted: No chyba ,że chodzi znów o to ,że kompresor sam sobie nie pyka tylko sprzęgło elektryczne jego - tak przy okazji nadmienię ,że jest dalece niestosowne bawienie się włączaniem i wyłączaniem klimy przy dość dużych prędkościach obrotowych silnika-to sprzęgiełko dostaje wtedy mocno w kość i może się nawet na tyle zbuntować,że się "rozpadnie"(na tyle nieszczęśliwie,że gołym okiem nie widać a działać nie chce).przy ropniakach jest to rzadkie ze wzgledu na dosc niskie obroty ale niejeden z tego forum lubi dać po "garach"... 8)
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-07-2009, 11:48   

karol_alasz napisał/a:
Kompresory klimy nie zmieniają geometrii-czy to tłokowe czy śrubowe...

Są takie kompresory np w Colcie CZ przed liftem których wydatek zmienia sie poprzez zmianę wychylenia tarczy.
_________________

 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 24-07-2009, 22:25   

Fajny schemacik tomekrvf... Ale to nie jest zmiana geometrii...do tej tarczy doczepione są tłoczki i wychyleniem tej tarczy reguluję się ich (tłoczków)"zagłębianie" w cylinderkach czyli reguluje wydatek (zmienna przestrzeń robocza)- identyczna sytuacja jak w pompach hydraulicznych...no pewengo typu... Ale tak to ja mogę dyskutować-jest schemacik (piękny) i są założenia w temacie oraz polemika,która w nikogo nie mierzy :biggrin:

Pozdro
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-07-2009, 23:26   

karol_alasz napisał/a:
Ale to nie jest zmiana geometrii...

Jakaś analogia z turbo jest - w turbo jest kierownica w której można regulowac kąt łopatek, w klimie nachylenie tarczy do której doczepione są tłoczki.
No ale mniejsza z tym - pogadalismy sobie :D
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 26-07-2009, 12:15   

karol_alasz napisał/a:
Ale to nie jest zmiana geometrii...do tej tarczy doczepione są tłoczki i wychyleniem tej tarczy reguluję się ich (tłoczków)"zagłębianie" w cylinderkach czyli reguluje wydatek (zmienna przestrzeń robocza)- identyczna sytuacja jak w pompach hydraulicznych
też tak myślę. Ze zmienną geometrią nie ma to nic wspólnego. Zwykła pompa wielotłoczkowa ze zmienną wydajnością. Stosowane w układach hydraulicznych niektórych samolotów.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 27-07-2009, 10:34   

rezon napisał/a:
Zwykła pompa wielotłoczkowa ze zmienną wydajnością. Stosowane w układach hydraulicznych niektórych samolotów

A nawet zwykłych dźwigów.... Tudzież maszynek sterowych statków :D wszędzie tam gdzie potrzebna jest silnie zmienna wydajność...
Sorry Adminowie za OT, ale fajnie się w technice trochę "zapędzić"....

A wracająć do tematu-to jak to w końcu jest? Mam ja w swoim 2.0 tę zmianę geometrii czy nie? i czy może ona pykać tak jak w 2.2 HDi? A jak jest realizowana regulacja temp cieczy chłodzącej? Czy element termostatyczny może sobie "pstryknąć" czy też nie ma takiej możliwości?

A dla zainteresowanych prblematyką turbawek i ich kierownic takie dwa fajne linki (pewnie nie są to nasze konkretnie turbki,ale poglądowo się nadaje):
LINK 1
LINK 2

Pozdro
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2009, 11:21   

karol_alasz napisał/a:
Mam ja w swoim 2.0 tę zmianę geometrii czy nie?

Masz.
karol_alasz napisał/a:
i czy może ona pykać tak jak w 2.2 HDi?

Nie. W 2.2 jest silnik elektryczny do sterowania VG.
_________________

 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 27-07-2009, 14:34   

tomekrvf napisał/a:
W 2.2 jest silnik elektryczny do sterowania VG.


No tak ,teraz kumam,w "moim" jest ten sterownik podciśnieniowy...znaczy się mieszek taki zamknięty...
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2009, 21:53   

tomekrvf napisał/a:
karol_alasz napisał/a:
Kompresory klimy nie zmieniają geometrii-czy to tłokowe czy śrubowe...

Są takie kompresory np w Colcie CZ przed liftem których wydatek zmienia sie poprzez zmianę wychylenia tarczy.
[url=http://images41.foto...f5m.png]Obrazek[/URL]


o czym także mówią wyniki spalania na włączonej klimie w CZ sprzed i po liftingu.
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 28-07-2009, 15:50   

panowie co to te
PSJ -styl jazdy?
_________________
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 29-07-2009, 22:49   

PSJ-jakby Ci ktoś napisał to i tak byś się nie dowiedział bo modery zaraz by "obgryzły" wypowiedź.... :twisted:
Ale wystarczy wy-googlać i wyjdzie międzu innymi TO
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 30-07-2009, 00:29   

SPotykałem się raczej z całkowicie odmienną definicją tego stylu - obroty silnika jak najmniejsze bo mniej spali. 6 bieg przy 40km/h, itd. W efekcie turbina praktycznie nie pracuje, łopatki stoją w miejscu, silnik często niedogrzany - i po kilkunastu kkm łopatki już się nie ruszą, tak są zawalone sadzą.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.