Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
14-05-2014, 13:30
Jaki silnik - pomoc w wyborze
Autor Wiadomość
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2006, 22:59   

nacuna napisał/a:

Co byscie wybrali w mojej sytuacji i dlaczego tak, a nie innaczej.
a) 1.8 GDI
b) 1.9 DID
Bo domyslam sie GDI i DID pala podobnie tyle samo w miescie.



GDI po mieście na pewno nie jest oszczędne chyba że masz noge lekką to spalenie bedzie w granicach 8l/100km. DID wydaje mi sie ze znacznie mnie i to ropy :)
pozdro
 
 
michalpan
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2006, 23:56   

troche poza tematem ale juz 2 osoby napisaly ze zmieniaja biegi przy 2500 rpm

w/g moich obserwacji moja Cari 1.6 pali najmniej gdy PO zmianie biegu na wyzszy mam jakies 2200-2500 rpm czyli zmieniam przy 3000-3500
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 11-08-2006, 07:12   

DID palo ok. litra mniej od GDI i to wszystkie zalety względem silników.
Co do samego komfortu to zależy co komu leży: jak chcesz powahlować birgami to DID, Ja mam GDI i naprawdę jest to świetny silniczek, w DID zapomnij o opale czy słonecznikowym nie podejdzie a w GDI trzeba uważać na małe stacje które same dodaja wzbogacaczy do paliwka choć kolega ostatnio zatankował Thalią na BP i do domu nie dojechał a centrum Warzsawy było "zresztą wg. oststniego raportu jakośc paliwa się poprawia............. :wink: "
Kupując nową Carismę naprawdę nie wiem co bym wybrał DID kusi oszczędnością 1litra ale za to w zimę dyskomfort w kabinie i ropa kiepska.
GDI ładnie się zbiera a 3 bieg to bajeczka do 150km/h 5 praktycznie można nie używać.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-08-2006, 07:32   

Studencie - ale hipotetyzując, że kupujesz nową Carismę - DID pewnie (jako diesel) byłby tradycyjnie kilka-kilkanaście tyś. droższy, więc ta oszczędność 1 lira by się dłuuuuugo zwracała.
 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-08-2006, 08:00   

Student napisał/a:
w zimę dyskomfort w kabinie i ropa kiepska

hhmmm, znowu się zaczyna - wyższość benzyny nad dieslem. Dyskusja bez końca, a chłopak nie pyta o wyższość jednego nad drugim tylko ma kłopot z wyborem.
Mi się trafił DiD w dobrej cenie w komisie i mimo że wcześniej testowałem Cari w GDI to byłem i JESTEM zadowolony że mam diesla.
Z ogrzewaniem wnętrza - fakt, fiołków nie ma - ale koszmar z ulicy Wiązów to też nie jest.

Następne autko które kupię to też Mitsubishi i też diesel.
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 11-08-2006, 10:08   

Krzyzak napisał/a:
Studencie - ale hipotetyzując, że kupujesz nową Carismę - DID pewnie (jako diesel) byłby tradycyjnie kilka-kilkanaście tyś. droższy, więc ta oszczędność 1 lira by się dłuuuuugo zwracała.


Jak jeszcze sprzedawano carismy to did byla drozsza 13kpln od 1.6 (diesel + troche lepsze wyposazenie). Ja mam 1.6 (jeszcze 90km) zagazowane, spalanie zanim zagazowalem to bylo 8.02 l noPB95/100km, teraz jest 10.50 l lpg/100km, od roku tylko miasto, wczesniej 80% miasto, raczej b.dynamicznie. Spokojna jazda w trasie do 120km/h to spalanie spada do okolo 7.5 l lpg/100km. Odnosnie bynamiki, mi nie przeszkadza, ja lubie trzymac samochod na wyzszych obrotach i redukowac, przy wiekszych przyspieszeniach na 3 i uwazam, ze jak na 90km i wage cari to jest b.dobrze, nawet z lpg.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 11-08-2006, 10:32   

Ja nie podaję wyższości tego czy tamtego to są moje odczucia i jak jest pytanie to należy na nie odpowiedzieć. Co do spalania mam wiarygodne informacje i nie będę pisał że na DID zrobi sie kosmiczne oszczędności. Ponadto napisałem że sam nie wiem co bym wybrał, napewno Carismę ale jaką :roll:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
nacuna
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2006, 20:48   

Dzieki chlopaki za posty itp. Wciaz mam metlik w glowie. Z jednej strony 1litr wiecej to nic zlego, bo sie zwroci w zimie.
1. A powiedzcie mi prosze o co chodzi z tym DID w zimie? Dlugo sie nagrzewa czy co?
2. Jak wyglada sprawa napraw, czesci itp? Bo bylem dzisiaj u mechanika i mowil, zebym lepiej wzial Vectre B niz Carisme, bo czesci jest wiecej. A w Carismie to trzeba z tydzien czekac na czesci, ktore sa zamiawiane w Japonii. Mowil, ze ogolnie auto dobre tylko trzeba trafic na takie, ktorej nie jest 'zjechane' itp. W sumie to bym wolal VectreB, ale nie moge znalezc hatchback srebrnego 1.8 z klimatronikiem i 4elek szybami :( Jak sa to klima manual albo szyby 2x elek. :(
3. Po ile chodza Carismy po lifcie, rok 2000, hatchback srebrny z klimatronikiem (GDI, DID)?
4. Co najczesciej kradna zlodzieje w Carismach? Bo w Vectrze to glownie lusterka, listwy, kolpaki itp.
5. Szukam tez Carismy, ktora ma tarcze z tylu? Ktore maja? Przed liftem, po lifcie, GDI, DID czy TD?
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-08-2006, 21:05   

ad.2 zmień mechanika ...."części z japonii" :lol: LOL dnia :D , częsci są tylko dobrze poszukać trzeba.

Znalezienie carismy z klimą 4 el. szybami, i 4 poduchami nie będzie problemem


ad.4 lusterka, a tak to nawet szczególnych statystyk kradzieży niema, w sumie mało tego kradną.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
nacuna
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2006, 21:24   

Cytat:

Znalezienie carismy z klimą 4 el. szybami, i 4 poduchami nie będzie problemem

Gdzie mam szukac?
Co sadzicie o tym autku?
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C1466549
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 11-08-2006, 22:08   

nacuna napisał/a:
A powiedzcie mi prosze o co chodzi z tym DID w zimie? Dlugo sie nagrzewa czy co?

Tak. Ale chodzi mi o nagrzewanie się silnika a nie o wnętrze. Przy temp. zewn. < -10'C silnik ma problemu żeby zagrzać się w czasie jazdy miejskiej albo stania w korku. Dopiero wyjazd na trasę powoduje zagrzanie się silnika do normalnej temp. pracy.

Nie wiem czy znajdziesz Carismę 2000 DID. Nie wiem czy były już wtedy montowane te silniki.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
nacuna
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2006, 14:30   

Hmm jak narazie to jestem za GDI 1.8, bo szybciej sie grzeje w zimie i nie bedzie mial pewnie problemow z odpaleniem itp.
Gdzie dostane srebrna Carisme hatchback GDI 1.8, 4x elek szyby, klima automatik, rok 1999 lub 2000?
I po ile takie chodza? Gdzie szukac takiego auta?
 
 
Toudek
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2006, 23:15   

Witam,

Aby nie zakładać nowego wątka podepnę się do pytania.

Planujemy z małżonką zakupić autko i padło na Carisme (po nissanie mamy sentyment do japonczyków).
Mam w związku z tym pytanie jaki model (głównie chodzi o silnik) wybrać.
Jeśli chodzi o eksploatację to na codzień jeździmy po ok 70 km do i z pracy (łącznie), w wiekszości trasa nie miejska bo miasta do miasta, czasami zdazaja sie tez trasy po 500-600 km ale to ze dwa razy w roku.
Który silnik bedzie najodpowiedniejszy jeśli chodzi o oszczedność (to jest priorytet).
Moj Sunny pali w okolicach 8-9 l/100km LPG więc niechciał bym aby koszta paliwa wzrosły mi dwa razy.

Aha kwota jaką dysponujemy to 15000 zl więc odpada raczej model po liftingu (choć jeśli będe mógł sprowadzić auto to może sie załapię).

Pozdrawiam
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2006, 07:50   

nacuna napisał/a:
Hmm jak narazie to jestem za GDI 1.8, bo szybciej sie grzeje w zimie i nie bedzie mial pewnie problemow z odpaleniem itp.
Gdzie dostane srebrna Carisme hatchback GDI 1.8, 4x elek szyby, klima automatik, rok 1999 lub 2000?
I po ile takie chodza? Gdzie szukac takiego auta?


Ja mam taką jak szukasz :) ale narazie nie sprzedaje :( powiem tylko, że ja za swoim autkiem jezdziłem ponad 2 miesiące i udało się, ale i tak musiałem jeszcze sporo zrobić żeby auto jezdziło tak jak bym chciał (wybrałem mniejsze zło). Powiem jedno o GDI trzeba dbać to nie samocód którym tylko lejesz wajche i jezdzisz trzeba czasami coś wyczyścić i przedmuchać.
A ha po ile chodzą ja dałem 24000 za srebrnego HB po lifcie w wersji advancet całkiem niedawno, ale odrazu wymieniłem tarcze i klocki, zrobiłem rozrząd plus swiece oraz olej oraz kilka pierdułek jak spryskiwacz szyby z tyłu co dało cene około 26000 złotych. Nie zdziw sie jak bedziesz czwartym lub piątym właścicielem GDI.
pozdro
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 13-08-2006, 14:58   

Toudek napisał/a:
Witam,

Który silnik bedzie najodpowiedniejszy jeśli chodzi o oszczedność (to jest priorytet).
Moj Sunny pali w okolicach 8-9 l/100km LPG więc niechciał bym aby koszta paliwa wzrosły mi dwa razy.

Aha kwota jaką dysponujemy to 15000 zl więc odpada raczej model po liftingu (choć jeśli będe mógł sprowadzić auto to może sie załapię).


Hej
Za taka kwote poszukaj moze silnika 1.8 16V 115KM. Ja mam taki i jestem bardzo zadowolony. Jest deczko dynamiczniejszy niz 1.6 a spalanie nie jest jakos rozniace sie znacznie. Ja po przerobieniu na gaz (moze byc zwykla instalka, ja zalozylem taka za 1900 PLN bez zadnych wiekszych bajerow) spala mi srednio 10,5 litra/100km no i do tego silnik nie jest tak wymagajacy jak GDi (ktorego za ta kwote chyba i tak nie dostaniesz). W zasadzie to moge powiedziec ze silnik w ogole jest bezobslugowy. jedyne w czym czasem trzeba grzebnac poza planem przegladow to zawieszenie wybijajace sie na naszych drogach. No i za 15000 PLN powinniscie cos znalezc. Ja niestety swoja bede sprzedawal dopiero na wiosne takze chwilowo nie moge zaoferowac swojego egzemplarza :)

Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.