Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika 4G13
Autor Wiadomość
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 02-07-2009, 11:32   

Dzięki Bartek za wyczerpującą odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanko: KOSZTA. A przynajmniej orientacyjne koszta:
- pierścienie
- tłoki
- szlif + honowanie bloku
- szlif wału
- panewki
Pewnie z głowy będziesz mógł mi podać orientacyjne koszta. Oczywiście albo oryginały albo dobre zamienniki.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 02-07-2009, 11:53   

scotch99 napisał/a:
- pierścienie
150-200zł.
scotch99 napisał/a:
- tłoki
50-100zł/szt - nie wiem jak jest w CJx ale w CAx sworznie są zakładane na gorąco więc trzeba kupic tłok z korbowodem co wychodzi drożej.
scotch99 napisał/a:
- szlif + honowanie bloku
150-200zł za całość.
scotch99 napisał/a:
- szlif wału
80-120zł.
scotch99 napisał/a:
- panewki
do 100zł.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 02-07-2009, 12:17   

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc i odpowiedzi. Uważam temat za wyczerpany.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-07-2009, 12:46   

londolut, podałeś ceny chińskich podróbek, a robocizna - zgodzę się z tymi cenami x ilość cylindrów.....

Bardziej realne kwoty:

Dobry tłok kosztuje ok. 250 zł/szt.
kpl. pierścieni 250-300 zł
panewki ok. 100 zł, tu się zgadzam, ale za korbowe, do tego dochodzi 150 zł za główne ;)
Przeprasowanie sworzni ok. 50 zł/szt.
Obróbka bloku 150 zł/cylinder
obróbka wału 50-70 zł/czop (jest 9 dla niewtajemniczonych)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 02-07-2009, 23:04   

Miałem ten sam problem. Pił ile wlałem... w 50 kilometrowej drodze do pracy potrafił spalić od maxa do poniżej poziomu bagnetu. Jeździłem więc bez oleju :badgrin: Zacząłem już nawet kompletować części nowe. Jednak po większych oględzinach okazało się,że na trzecim wogóle nie ma kompresji. Silnik wymieniłem na nowy tzn. 104 tysiące przebiegu. Silnik wyjmowali przy mnie z auta które miało zmasakrowany tył. Mam nawet zdjęcia auta, a panowie dali mi nawet wszystkie papiery jakie były z autem. Ksiązkę serwisową, instrukcje i takie tam. Przejechałem na nim 25 tysięcy i jest wszystko ok :)
 
 
 
Janek Perz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-07-2009, 01:22   

Słuchajcie, u mnie silniczek tak już powoli zbliża sie do remontu. Konkretnie bierze ok litr oleju na 3 tys. km (zalany mineralem), ale ciśnienie sprężania na jednym garze jest słabe, podaje w barach w kolejności cylindry: 10,5; 14; 7; 14. Tak wiec widać że na trzecim jest słabo. Dodam ze auto ma gaz więc możliwe ze są nadpalone zawory. Generalnie zastanawiam się czy nie zrobić tak: zdjąć tylko głowicy i dać ją do zrobienia, wymienić pierścieni bez szlifowania cylindrów (wątpię aby miał próg), wału w ogóle nie wyciągać, a panewki korbowe złożyć jak były. Co do głowicy to oczywiście do fachowców. Dodam że z całością chce się pobawić sam. Co myślicie o tym? Tylko nie piszcie że "lepiej by było zrobić kompletny remont" tyle to ja wiem, ale chodzi mi o możliwie tanie doprowadzenie silnika do dobrego stanu. Dodam że olej nie miesza sie z płynem chłodniczym (nie ma smarków pod korkiem) i generalnie silniczek nie ma wycieków. Podejrzewam ze poprzedni właściciel ostro mu wstawiał dlatego pierścionki się wytarły albo spękały i to jest przyczyną braku kompresji i ubytków oleju.

P.S. Co do jakości gładzi cylindrycznych to mój ojciec ma Mitsu Space gear 2,5 TD i po 360 tys robił generalkę. Na cylindrach nie było widać w ogóle śladów zużycia, a rysy po honowaniu były idealne. Więc nie mam wątpliwości ze w moim tuleja jest ok :D Ale oczywiście wszystko się okaże jak rozbiorę
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-07-2009, 09:07   

Po co się bawić w kosztowne remonty starego pudła. Tak jak radzą koledzy - poszukaj drugiego silnika, a pieniążki odkładaj na nowsze, lepsze auto.
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 03-07-2009, 09:41   

Tylko że kupić DOBRY i pewny silnik używany jest dość ciężko i nigdy nie ma pewności że za chwilę nie będziesz musiał go remontować! Sam kiedyś szukałem silnika do mojego Colta ale niestety.... Brak
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-07-2009, 11:30   

Kaleid napisał/a:
Po co się bawić w kosztowne remonty starego pudła.


Bo te stare pudła mają więcej tego "czegoś" niż nowe pudła...
Ale to tylko moje zdanie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-07-2009, 13:38   

Dodge Charger itd, to pewnie mają coś więcej. Ale Colt CJ0 1.3 ? Przeciętne osiągi, dość wysokie zużycie paliwa, nienajlepsza odporność na korozję. Bardzo lubię to auto, i dobrze mi się nim jeździ, jednak czasami warto sobie policzyć i stwierdzić..że nie warto :)
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
Janek Perz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-07-2009, 16:17   

Wiecie jest stara zasada: Najlepsze auto to własne auto :) wiadomo że nie orzenie sie z Colcikiem na wieki wieków, dlatego chce zrobić remoncie który będzie mnie kosztował powiedzmy 400 zł czyli tylko pierścienie i szliw głowicy plus gumki na zaworach. To jest wykonalne. A silnik jak na razie chodzi dobrze, ale ta kompresja mnie martwi i niestety wysokie zużycie paliwa
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-07-2009, 19:22   

Co kto lubi, mnie urzeka Colt C5x :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-07-2009, 03:09   

Temat dotyczy remontu silnika, a nie tego, który Colt jest najładniejszy itp itd. Od tego jest ten temat: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=476
Bardzo proszę o trzymanie się sedna sprawy :wink:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.