Remont silnika 4G13 |
Autor |
Wiadomość |
scotch99
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 02-07-2009, 11:32
|
|
|
Dzięki Bartek za wyczerpującą odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanko: KOSZTA. A przynajmniej orientacyjne koszta:
- pierścienie
- tłoki
- szlif + honowanie bloku
- szlif wału
- panewki
Pewnie z głowy będziesz mógł mi podać orientacyjne koszta. Oczywiście albo oryginały albo dobre zamienniki. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 02-07-2009, 11:53
|
|
|
scotch99 napisał/a: | - pierścienie | 150-200zł.
scotch99 napisał/a: | - tłoki | 50-100zł/szt - nie wiem jak jest w CJx ale w CAx sworznie są zakładane na gorąco więc trzeba kupic tłok z korbowodem co wychodzi drożej.
scotch99 napisał/a: | - szlif + honowanie bloku | 150-200zł za całość.
scotch99 napisał/a: | - szlif wału | 80-120zł.
scotch99 napisał/a: | - panewki | do 100zł. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
scotch99
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 02-07-2009, 12:17
|
|
|
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc i odpowiedzi. Uważam temat za wyczerpany. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-07-2009, 12:46
|
|
|
londolut, podałeś ceny chińskich podróbek, a robocizna - zgodzę się z tymi cenami x ilość cylindrów.....
Bardziej realne kwoty:
Dobry tłok kosztuje ok. 250 zł/szt.
kpl. pierścieni 250-300 zł
panewki ok. 100 zł, tu się zgadzam, ale za korbowe, do tego dochodzi 150 zł za główne
Przeprasowanie sworzni ok. 50 zł/szt.
Obróbka bloku 150 zł/cylinder
obróbka wału 50-70 zł/czop (jest 9 dla niewtajemniczonych) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
krzys78
Forumowicz

Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2006 Posty: 229 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 02-07-2009, 23:04
|
|
|
Miałem ten sam problem. Pił ile wlałem... w 50 kilometrowej drodze do pracy potrafił spalić od maxa do poniżej poziomu bagnetu. Jeździłem więc bez oleju Zacząłem już nawet kompletować części nowe. Jednak po większych oględzinach okazało się,że na trzecim wogóle nie ma kompresji. Silnik wymieniłem na nowy tzn. 104 tysiące przebiegu. Silnik wyjmowali przy mnie z auta które miało zmasakrowany tył. Mam nawet zdjęcia auta, a panowie dali mi nawet wszystkie papiery jakie były z autem. Ksiązkę serwisową, instrukcje i takie tam. Przejechałem na nim 25 tysięcy i jest wszystko ok |
|
|
|
 |
Janek Perz
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-07-2009, 01:22
|
|
|
Słuchajcie, u mnie silniczek tak już powoli zbliża sie do remontu. Konkretnie bierze ok litr oleju na 3 tys. km (zalany mineralem), ale ciśnienie sprężania na jednym garze jest słabe, podaje w barach w kolejności cylindry: 10,5; 14; 7; 14. Tak wiec widać że na trzecim jest słabo. Dodam ze auto ma gaz więc możliwe ze są nadpalone zawory. Generalnie zastanawiam się czy nie zrobić tak: zdjąć tylko głowicy i dać ją do zrobienia, wymienić pierścieni bez szlifowania cylindrów (wątpię aby miał próg), wału w ogóle nie wyciągać, a panewki korbowe złożyć jak były. Co do głowicy to oczywiście do fachowców. Dodam że z całością chce się pobawić sam. Co myślicie o tym? Tylko nie piszcie że "lepiej by było zrobić kompletny remont" tyle to ja wiem, ale chodzi mi o możliwie tanie doprowadzenie silnika do dobrego stanu. Dodam że olej nie miesza sie z płynem chłodniczym (nie ma smarków pod korkiem) i generalnie silniczek nie ma wycieków. Podejrzewam ze poprzedni właściciel ostro mu wstawiał dlatego pierścionki się wytarły albo spękały i to jest przyczyną braku kompresji i ubytków oleju.
P.S. Co do jakości gładzi cylindrycznych to mój ojciec ma Mitsu Space gear 2,5 TD i po 360 tys robił generalkę. Na cylindrach nie było widać w ogóle śladów zużycia, a rysy po honowaniu były idealne. Więc nie mam wątpliwości ze w moim tuleja jest ok Ale oczywiście wszystko się okaże jak rozbiorę |
|
|
|
 |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-07-2009, 09:07
|
|
|
Po co się bawić w kosztowne remonty starego pudła. Tak jak radzą koledzy - poszukaj drugiego silnika, a pieniążki odkładaj na nowsze, lepsze auto. |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
scotch99
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 03-07-2009, 09:41
|
|
|
Tylko że kupić DOBRY i pewny silnik używany jest dość ciężko i nigdy nie ma pewności że za chwilę nie będziesz musiał go remontować! Sam kiedyś szukałem silnika do mojego Colta ale niestety.... Brak |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-07-2009, 11:30
|
|
|
Kaleid napisał/a: | Po co się bawić w kosztowne remonty starego pudła. |
Bo te stare pudła mają więcej tego "czegoś" niż nowe pudła...
Ale to tylko moje zdanie. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-07-2009, 13:38
|
|
|
Dodge Charger itd, to pewnie mają coś więcej. Ale Colt CJ0 1.3 ? Przeciętne osiągi, dość wysokie zużycie paliwa, nienajlepsza odporność na korozję. Bardzo lubię to auto, i dobrze mi się nim jeździ, jednak czasami warto sobie policzyć i stwierdzić..że nie warto |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
Janek Perz
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-07-2009, 16:17
|
|
|
Wiecie jest stara zasada: Najlepsze auto to własne auto wiadomo że nie orzenie sie z Colcikiem na wieki wieków, dlatego chce zrobić remoncie który będzie mnie kosztował powiedzmy 400 zł czyli tylko pierścienie i szliw głowicy plus gumki na zaworach. To jest wykonalne. A silnik jak na razie chodzi dobrze, ale ta kompresja mnie martwi i niestety wysokie zużycie paliwa |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-07-2009, 19:22
|
|
|
Co kto lubi, mnie urzeka Colt C5x |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-07-2009, 03:09
|
|
|
Temat dotyczy remontu silnika, a nie tego, który Colt jest najładniejszy itp itd. Od tego jest ten temat: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=476
Bardzo proszę o trzymanie się sedna sprawy |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
|