Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PROBLEM ZE WSTECZNYM
Autor Wiadomość
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 18-08-2009, 22:20   

gluzik napisał/a:
Czyli wszxystko w moim lancerku OK?
Tak wszystko ok i w naszych też. :D przywykniesz.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
suchy 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer X / astra F
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 4
Skąd: SGL
Wysłany: 05-09-2009, 10:42   

z rana mialem telefon od mojego dealera Mitsu, pytal czy wystepują jakies problemy..? na hasło zgrzyt przy wstecznym, powiedział, żeby przytrzymać sprzęgło jakies 3-5 sekund przed wrzuceniem wstecznego... co to moze mieć za związek??
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-09-2009, 23:49   

suchy napisał/a:
co to moze mieć za związek??

Nie masz synchronizatora na wstecznym. Jesli podejmiesz próbę włączenia wstecznego biegu bezpośrednio po wciśnięciu sprzęgła, przez jakiś czas obraca się wałek główny skrzyni biegów i to powoduje zgrzyt. Ten czas, 3-5 sekund, potrzebny jest na "wyhamowanie" skrzyni.
_________________

 
 
jacek63 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 53
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-10-2009, 21:19   

tomekrvf napisał/a:
Panowie, gluzik ma Lancera 1.5 który ma zupełnie inną skrzynię niż Lancer 1.8.
Lancer 1.5 ma skrzynię taką jak Colt Z3#, w związku z tym wsteczny może zazgrzytać jeśli po wciśnięciu sprzęgła nie poczekamy 1-2 sekundy.


Dzięki za radę, rzeczywiście po odczekaniu paru sekund na sprzęgle wsteczny wchodzi bez problemu.

Szkoda tylko że przy wydawaniu pojazdu nie poinformowano o tym.
 
 
ponkos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-10-2009, 10:01   

mi sie czasem jedynka blokuje tak jak jest tu opisane ze wstecznym. nie wrzucam na sile wiec nie zgrzyta. ale wtedy trzeba wziasc na luz puscic sprzeglo i od nowa wrzucic jedynke, i to tez nie zawsze od razu zalapuje. sprzeglo oczywiscie wciskam do konca. ma ktos taki problem? to normalne czy lepiej zwrocic na to uwage? ASO?
 
 
rav77 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 - 2010 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2009, 15:44   

ja bym pojechał od razu do ASO. U mnie "1" wchodzi jak w masło.

Pozdr
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2009, 18:26   

rav77, przeczytaj wątek dokładnie. 1.8 ma inną skrzynię wiec nie można go porównywać z 1.5.
_________________

 
 
pekaes 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2009, 07:57   

Witam.
W moim aucie również czasem zdarza się, że nie mogę wrzucić wstecznego. Oczywiście nic na siłę, więc odczekuję moment i wsteczny wchodzi wtedy bez zarzutu. Jest to jednak dość irytujące, szczególnie jeśli muszę wykonać szybki manewr... Czasem też napotykam podobne trudności przy wrzucaniu "jedynki"...
 
 
Biodar 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1,5 :) sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 22
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-11-2009, 16:05   

Mam 1,5 od wczoraj i też zgrzyta, gdy wrzucam wsteczny za szybko. Ten typ tak ma po prostu :?
 
 
pete82 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-01-2011, 09:17   

Witam,

Na wstępie "Wszystkiego najlepszego w nowym roku".

Odnośnie pracy skrzyni biegów, u mnie wygląda to następująco. Auto ma przebieg 15 000 km.

Wsteczny nie wchodzi regularnie, tzn. raz na kilka razy 5-8 muszę go ponownie wysprzęglić. Jest to moje pierwsze japońskie auto z innymi nie miałem wcześniej doświadczenia i powiem jest to strasznie irytujące. Staram się obserwować kiedy najczęściej ale jest to dość nieregularne. Auto stoi w garażu i nawet jak trzymam sprzęgło kilka sekund (3-5) się to zdarza. Nie mówiąc już o sytuacji zawracania na 3.

Biegi. 1-5. Nie miałem jeszcze chyba sytuacji by mi nie weszła 1. Wszystkie biegi wchodzą bez większego problemu. Czasami jak w masło czasami wyczuwalne lekkie haczenie (zazwyczaj na początku zanim się rozgrzeje) . Występuje również jak u wielu innych kierowców regularny zgrzyt między 1-2, pozostałe biegi bardzo płynnie. Podsumowując do precyzji nie mam zastrzeżeń.

Pozdrawiam
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 06-01-2011, 20:38   

U mnie wsteczny "haczy" dokładnie tak samo jak w corolli, zatem zakładam, ze te typy tak mają. Nie jest to ani uciążliwe ani problematyczne, zwłaszcza, że wystarczy się nauczyć z tym żyć ;-)
Natomiast wszystkie inne biegi wchodzą w zasadzie jak w masło i przy rozpędzaniu się i przy redukcji, także przy redukcji z "3" na "2", ale gdy z "1" na "2" to tutaj często - ale seriami - powtarza się sytuacja, kiedy najprawdopodobniej synchronizator nie nadąża. Odczekuję (nie 3-5 sekund tylko 0,5 - 1,5 sek.) i wchodzi jak w masło.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
visnia69 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-01-2011, 11:51   

Witam wszystkich!
Wczoraj byłem na ASO by spróbowali pozbyć się różnych denerwujących usterek, a jedną z nich wg. mnie jest właśnie ten nieszczęsny wsteczny.

Po wszystkim dowiedziałem się, co mnie bardzo niemile zaskoczyło, że 1,8 nie ma synchronizatorów na bieg wsteczny i jedynym rozwiązaniem, a w zasadzie jednym z dwóch jest:

-jak się haczy wsteczny wrzucić na luz, puścić sprzęgło(zaczęło przynajmniej u mnie skutkować częściej niż zwykle)
-kolejna to wrzucenie 1 lub 3 i wracamy do wstecznego.
Takie rady dostałem od pracowników serwisu. Teoretycznie lepiej działa...

Czyli ten typ tak ma.......szkoda bo to też drażni...
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-01-2011, 20:52   

visnia69 napisał/a:

-jak się haczy wsteczny wrzucić na luz, puścić sprzęgło(zaczęło przynajmniej u mnie skutkować częściej niż zwykle)
-kolejna to wrzucenie 1 lub 3 i wracamy do wstecznego.


Takie rady to już gdzieś wcześniej pisałem :twisted: Z tym że ja jeszcze bym powiedział w tym drugim wariancie żeby na tej 1 lekko puścić sprzęgło żeby auto tylko drgnęło i wracamy do wstecznego.
 
 
Forensic
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2011, 15:03   

Mam 1,5. U mnie czasem wsteczny też wydaje nieprzyjemny zgrzyt. Czasem haczy 1. Da się z tym żyć.
Bardziej irytujące jest, że czasami przy szybkiej zmianie biegu z II na III na wysokich obrotach skrzynia potrafi zazgrzytać.
Ostatnio zauważyłem, że przy np. dojeżdżaniu do progu zwalniającego z uruchomionym ABS i jednoczesnym wrzuceniu I skrzynia zawsze zgrzyta. Przy hamowaniu bez ABS nie ma takiego problemu. Nie mam pojęcia jeki wpływ ma ABS na pracę skrzyni biegów :?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2011, 15:32   

Forensic napisał/a:
Nie mam pojęcia jeki wpływ ma ABS na pracę skrzyni biegów :?


No może wtedy dochodzić do chwilowego blokowania kół (wtedy ABS działa). Synchronizowaniu biegów to na pewno nie pomaga.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.