Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Wyłącznik ogrzewania tylnej szyby - montaż przekaźnika
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-08-2006, 15:20   

Właśnie o tym pomyślałem - przekaźnik jest elementem zwiernym i jemu zwisa w którą stronę płynie prąd. Być może producenci podstawki - jak poeta - mieli cośtam na myśli.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-08-2006, 15:37   

bartek_nkm napisał/a:
dioda będzie podłączona kreską do styku 85 (minus) a trójkątem do 86 (plus). po przyłożeniu napięcia prąd popłynie od plusa na styk 85, później przez diodę na styk 86, gdzie będzie masa. ja tu widzę spięcie ;-) dioda musi być odwrotnie, czyli kreską do plusa a trójkątem do minusa i będzie OK


jak może później połynąc przez diodę na styk 86, skoro ona przewodzi dokładnie w przeciwnym kierunku? przecież czarny z czerwoną kropką to masa, a dioda przewodzi w kierunku masy
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-08-2006, 16:36   

Bartek_nkm pomylił numerki :wink:
Powinno być chyba tak:
dioda będzie podłączona kreską do styku 85 (minus) a trójkątem do 86 (plus). po przyłożeniu napięcia prąd popłynie od plusa na styk 86, później przez diodę na styk 85, gdzie będzie masa. ja tu widzę spięcie dioda musi być odwrotnie, czyli kreską do plusa a trójkątem do minusa i będzie OK
Tak czy siak, myślę że wszystkie wątpliwości zostały rozwiane.
Zedytuję zaraz pierwszego posta żeby nie było żadnych niedomówień...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-09-2006, 10:58   

No i zrobione - dokładnie ze schematem z pierwszego posta (dioda zamontowana jak na rys.). Ogłaszam, że ogrzewanie szyby DZIAŁA!
Całość wraz z przekaźnikiem ładnie zmieściła się we wnęce (przykręcone do jednej z fabrycznie tam występujących śrubek) - pokazuje to poniższa fotka zrobiona telefonem

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-09-2006, 12:41   

A ja w ogóle nie czaje tych Waszych schematów. Kupiłem sobie kilka dni temu inny włącznik ogrzewania tylnej szyby. Z Colta o małym przebiegu, więc mam nadzieję, że jego styki są w miarę czyste i że się nie spali tak szybko.
Nawet nie wiem czy włącznik mi działa, bo szyba jeszcze nie zaparowała i nie musiałem go użyć.
I tu pytanie. Skąd mam wiedzieć, że ogrzewanie szyby jest włączone czy wyłączone? We włączniku są dwie żaróweczki (zielona i pomarańczowa), ale za wsze pali tylko zielona. Zamieniałem je miejscami i nic. Ta druga nie pali a jest dobra. Dlaczego? Może kupiłem padnięty włącznik.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-09-2006, 13:09   

Hugo napisał/a:
Ta druga nie pali a jest dobra. Dlaczego? Może kupiłem padnięty włącznik.

na to wygląda, bo obwód świecenia też jest załączany przez styki w środku - nie ma wyjścia i tak musisz go rozebrać i przeczyścić (czy zechcesz montować przekaźnik czy nie); a schemat naprawdę łopatologiczny jest

co do sprawdzenia - jak włączyłem, to po prostu dotykałem przewodów na szybie, czy są ciepłe - po naprawie, po jakimś czasie - były!, więc sukces
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 07-09-2006, 13:13   

Hugo napisał/a:
I tu pytanie. Skąd mam wiedzieć, że ogrzewanie szyby jest włączone czy wyłączone? We włączniku są dwie żaróweczki (zielona i pomarańczowa), ale za wsze pali tylko zielona.

zielona służy do podświetlenia, a pomarańczowa pali się jak masz włączone ogrzewanie właśnie. Skądbyś wiedział, że masz włączone, jak ci szyby nie parują? Niechcący byś włączył i tak jeździł, sprawdź w nocy będzie lepiej widać.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-09-2006, 17:00   

Krzyzak napisał/a:
nie ma wyjścia i tak musisz go rozebrać i przeczyścić (czy zechcesz montować przekaźnik czy nie); a schemat naprawdę łopatologiczny jest


Zaraz idę i spróbuję go rozebrać. Schemat może i łopatologiczny, ale jak miałem zajęcia z elektrotechniki to zawsze mi coś nagłego wypadło i nie mogłem pójść :mrgreen:

Krzyzak napisał/a:
co do sprawdzenia - jak włączyłem, to po prostu dotykałem przewodów na szybie, czy są ciepłe - po naprawie, po jakimś czasie - były!, więc sukces


Zanim rozkręcę to tak sprawdzę.

tomusn napisał/a:
zielona służy do podświetlenia, a pomarańczowa pali się jak masz włączone ogrzewanie właśnie.


Tak właśnie mnie się wydawało, ale pomarańczowa nie świeci, a koleś od którego kupowałem wmawiał mi, że 100 % sprawne.

tomusn napisał/a:
Niechcący byś włączył i tak jeździł


I zaraz by się włącznik spalił.

Dzięki za info.
 
 
Jasiu
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2006, 17:59   

A ja mam pytanko odnosnie tego jak dziala sam wlacznik ogrzewania? Czy powinien sie wlaczac tak jak pozostale (mgla, wycieraczka, awaryjne)? Zamontowalem przekaznik i teraz zeby grzalo mi tylna szybe to musze przytrzymywac wlacznik. Mam tak od "nowosci" dlatego pytam w jaki sposob dziala wlacznik ogrzewania tylniej szyby?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-10-2006, 14:25   

jest bistabilny - czyli ma 2 stany: pstryk i włączony, pstryk i wyłączony
 
 
gabi
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 17:30   

josie,
Dziękuje za pomoc. Mam dwa przełączniki , myślę że z nich da się zrobić 1. Jeden mam ze szrotu w Holandii od córki ale jest to ssamo . Teraz sobie poradzę.
Gabi

[ Dodano: 30-01-2007, 17:49 ]
Panowie bo się pogubiłem to podstawka jest potrzebna czy nie.
Gabi.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-01-2007, 18:02   

nie - ja tylko wstawilem dodatkowa diode
 
 
Herman
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2007, 15:13   

A to sie swietnie sklada ze trafilem na ten post...sam sie zastanawialem jak to jest z ogrzewaniem bo jak bym przelacznika nie ustawil to nie ma reakcji na szybie, nie mowiac o zmianie koloru podswietlenia...Tylko troche boje sie rozbierac liczniki bo jeszcze tego nie robilem...ech kto nie gra ten nie wygrywa...:-)

Heh, liczniki rozebralem , poszlo latwo...teraz tylko pytanie czy da sie rozebrac sam przelacznik na czesci zeby stwierdzic co dokladnie jest uszkodzone i czy da sie to naprawiac czy trzeba wymieniac...Podejrzewam ze jezeli przelacznik jest juz uszkodzony(nadtopiony itp) to z przekaznikiem tez dzialal nie bedzie...mam racje?

Ma ktos takie rzeczy do sprzedania w razie czego? Moge kupic cala bude z zegarami...

[ Dodano: 06-10-2007, 10:08 ]
Krzyzak napisał/a:
Hugo napisał/a:
Ta druga nie pali a jest dobra. Dlaczego? Może kupiłem padnięty włącznik.

na to wygląda, bo obwód świecenia też jest załączany przez styki w środku - nie ma wyjścia i tak musisz go rozebrać i przeczyścić (czy zechcesz montować przekaźnik czy nie); a schemat naprawdę łopatologiczny jest

co do sprawdzenia - jak włączyłem, to po prostu dotykałem przewodów na szybie, czy są ciepłe - po naprawie, po jakimś czasie - były!, więc sukces


Podpiąłem przekaznik wg schematu jednak dalej mam problem...Slychac ze dziala jednak po zalaczeniu przelacznika slychac kilka zwarc i rozwarc przekaznika po czym rozlacza sie on i ogrzewanie nie dziala...Przekaznik jest zamontowany prawidlowo poniewaz po zwarciu obwodu przewodem ogrzewanie dziala...jednak kiedy poruszam kablami z wiazki zjawisko sie powtarza i znow slychac zwarcia i rozwarcia przekaznika...Wskazywalo by to na wadliwe dzialanie przelacznika lub uszkodzona kostke laczaca wiazke z przelacznikiem...Czy ktos mial podobne problemy?

[ Dodano: 13-10-2007, 18:24 ]
I juz wszystko trybi jak nalezy...Powodem byly uszkodzone przelaczniki tak jak przypuszczalem....podobnie rzecz sie miala z tylna wycieraczka...wymienilem obydwa i tylna szybka dziala bez zarzutu...grzeje i wyciera:-)
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-11-2008, 09:59   

Odświeżam temat;
poproszę o komentarz do rysunku :roll:

Opis bezpieczników Hyundai Accent II 1.5 12v

jeżeli dobrze czytam, to w moim przypadku (Accent II) podgrzewanie lusterek powinno iść na obwodzie elektrycznych lusterek (10 A) nie zaś pod ogrzewaniem tylnej szyby (20 A) ??
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 21-11-2008, 11:14   

iść to może, ale czy nie trzeba dorobić osobny włącznik?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.