Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer Sportback - wyciszenie
Autor Wiadomość
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-09-2009, 12:35   

Marian_K, ale nikt nie mowi, ze nie chcemy zeby bylo lepiej... sam po gwarancji na 100% zmienie dosc mocno uklad wydechowy, bo halasuje za bardzo...
co do wyciszenia to kombinuje jak malym kosztem wygluszyc nadkola bez rozbierania calosci i placenia paru tysiecy autoryzowanej firmie...

kwestia tylko, ze dla mnie Lancer wcale az tak zle sie nie prezentuje na tle konkurencji za ok.60tys... mialem okazje jechac Golfem piatka na dieselku i wcale idealnej ciszy nie bylo... tez szumialo
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Marian_K 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 02-09-2009, 15:03   

gzesiolek napisał/a:
Marian_K, ale nikt nie mowi, ze nie chcemy zeby bylo lepiej...
Po postach niektórych osób można dojść do takiego wniosku... Ja wiem że nie każdy chce/lubi/potrafi/umie poprawiać fabrykę, ale jak nie chce to niech nie robi - każdy będzie zadowolony :) .
gzesiolek napisał/a:
sam po gwarancji na 100% zmienie dosc mocno uklad wydechowy, bo halasuje za bardzo... co do wyciszenia to kombinuje jak malym kosztem wygluszyc nadkola bez rozbierania calosci i placenia paru tysiecy autoryzowanej firmie...
I właśnie do takich osób skierowany był ten wątek :wink: Ja planuję coś z tym zrobić, Ty planujesz, może ktoś jeszcze... Wspólne doświadczenia pozwolą następcom wykonać to lepiej/taniej/szybciej - i chyba o to chodzi :) .

Pozdrawiam!
 
 
redundantor 
Forumowicz

Auto: Lancer SB 1.8 Red Orient
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 42
Skąd: Warszawa i Kielce
Wysłany: 02-09-2009, 15:34   

Z tego co wiem wyciszanie zaczynasz od ustalenia tego co bardziej Cię denerwuje - dźwięk silnika, czy kół. Jak to pierwsze to wyciszasz przegrodę np. produktami APP.

http://www.app.com.pl/pro...ridn=3&prid=121

To musi być przeznaczone do samochodów (np. niepalne, nienabierające wody itp.)

Jak koła to pozostaje podłoga, ale nie sądzę, żeby chciało się komuś wyjmować wszystko, zrywać wykładzinę i kłaść po nią wyciszenie.

W najgorszym wypadku pozostają:

:)
 
 
Zbyszek
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2009, 22:11   

Ja jednak stawiam na układ wydechowy. Kilka razy pojawiał się wątek wyciszenia jednak umierał śmiercią naturalną. Może tym razem będzie inaczej. Kilka razy rozmawiałem z mechanikami w serwisach i generalnie twierdzili, że głośność jest zamiarem konstruktorów (ma być sportowo) a powodem tego jest układ wydechowy. Zastanawiałem się nad zmianą końcówki wydechu ale Fik z tut forum mi odradził. Obecnie zastanawiam się czy da się odpasować inny tłumik końcowy i jaki da to efekt.
 
 
Crimson 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 63
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 02-09-2009, 22:47   

Zbyszek napisał/a:
Ja jednak stawiam na układ wydechowy
Moim zdaniem źródło hałasu dobrze określił Marian_K. Przynajmniej dla wersji z silnikem 1.8. Można trafić na taki rodzaj nawierzchni drogi, że w zakresie prędkości do 130 jest wręcz komfortowo. Być może najprostszym sposobem osiągnięcia poprawy jest znalezienie odpowiednich opon.
redundantor napisał/a:
Jak koła to pozostaje podłoga, ale nie sądzę, żeby chciało się komuś wyjmować wszystko, zrywać wykładzinę i kłaść po nią wyciszenie.

Do wyjmowania "wszystkiego" i zrywania wykładziny pewnie można znaleźć ekipę. Pytanie, czy to zostanie dobrze poskładane i poskręcane. Bo zaraz się okaże, że udało się ograniczyć jedno źródło hałasu, a pojawią się kolejne, bardziej uciążliwe.
 
 
Marian_K 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 03-09-2009, 12:00   

Podsumowując, źródła hałasu w Lancerku to:
1. hałas opon (rodzaj pokonywanej nawierzchni),
2. szum powietrza (głównie "przeszkadzają" lusterka),
3. układ wydechowy.

Powiem szczerze, że ja dotychczas zauważyłem tylko problem z pokonywaną nawierzchnią - tak jak napisał Crimson - przy odpowiedniej nawierzchni jest wręcz komfortowo: wydech i powietrze hałasuje minimalnie, ale może zbyt krótko mam samochód. Pojeżdżę dłużej, posłucham tu i tam, zajrzę tu i tam i zobaczymy co z tym zrobić...

Crimson napisał/a:
Do wyjmowania "wszystkiego" i zrywania wykładziny pewnie można znaleźć ekipę. Pytanie, czy to zostanie dobrze poskładane i poskręcane. Bo zaraz się okaże, że udało się ograniczyć jedno źródło hałasu, a pojawią się kolejne, bardziej uciążliwe.
Jeśli chodzi o wyjmowanie foteli i "zrywanie wykładziny" to nie powinno być większego problemu i nie bardzo ma tam co potem hałasować... Gorzej jak ktoś będzie chciał rozbierać drzwi czy demontować całą deskę rozdzielczą - tam plastiki i zatrzaski mogą potem "dokuczać"...

Pozdrawiam!
 
 
Realista 
Forumowicz
Realista


Auto: Lancer Sportback 2.0 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 87
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-09-2009, 23:07   Hałas w Dieslu

W moim Dieslu 2.0 nie przjmuję się ani oponami, ani nawierzchnią. Silnik jest tak głośny, że zagłusza nawet rozmowy pomiędzy pasażerami. Przy prędkości powyżej 110 km/h nawet trudno pasażerowi pogadać przez telefon.
Na razie myślę, jak go wytłumić bo jest zdecydowanie za głośny.
W ASO powiedzieli, że ten typ tak ma bo ten Diesel to w zasadzie nie ich produkcja tylko VW. Ale z drugiej strony pamiętem, że ten sam silnik w Passacie czy Octavi był znacznie cichszy.
Może ktoś z was już się z tym zmierzył ? Jakieś sugestie.
_________________
Realista
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-09-2009, 09:31   

Oglądałeś gródź między kabiną a komorą sinika? Oglądałeś klapę silnika od spodu?
W wersji benzynowej praktycznie nie ma wytłumienia jeśli tak samo jest w DiD to ja bym zaczął od tych dwóch miejsc.
 
 
 
Cezarito 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 SB '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 127
Skąd: Koszalin
Wysłany: 05-09-2009, 10:44   

jaca71 napisał/a:
Oglądałeś gródź między kabiną a komorą sinika? Oglądałeś klapę silnika od spodu?
W wersji benzynowej praktycznie nie ma wytłumienia


No jak to ? U mnie cała ta komora jest obita jakąś matą bitumiczną. Nawet tylna ścianka schowka pasażera jest tym oklejona, jak też i nadkola aby pochłonąć szumy opon.
_________________

 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-09-2009, 12:02   

A widziałeś kiedyś "prawdziwego diesla"? Wtedy tam jest od strony silnika centymetrowa wata, maska od spodu tak samo.
Dodatkowo z tego co pamiętam to SB i sedany od modelu 09 maiły lepsze wyciszenie niż 08 :)
 
 
 
Cezarito 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 SB '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 127
Skąd: Koszalin
Wysłany: 05-09-2009, 12:06   

jaca71 napisał/a:
Dodatkowo z tego co pamiętam to SB i sedany od modelu 09 maiły lepsze wyciszenie niż 08


To prawda. Dodali sporo tych matek i uszczeleczek. Jest lepiej, ale wciąż nie cicho ;-)
Ale na tyle dobrze, że zupełnie mi to nie przeszkadza przy żadnej prędkości. Jest na tyle cicho, że przy dłuższej podróży irytuje mnie dźwięk wiatraczka na "dwójce" powiedzmy i go wyłączam.
_________________

 
 
April77 
Mitsumaniak
April77


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-09-2009, 13:16   

Mam rocznik 2008 z wyciszeniem komory i matą w nadkolach. Do 130 jest cicho. A jedynie co mnie drażni to jak jedzie po dziurach (stuki) i klima (głośno hałasuje na mocnym chłodzeniu) reszta cichuteńka. Rozmowa przez zestaw głośnomówiący (nawet z tylnej kanapy) bez problemowa.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-09-2009, 13:56   

Aż mnie zaintrygowaliście do tego stopnia że poszedłem sprawdzić :) Jeśli 2, może 3 milimetrowe czarne świństwo jest wyciszeniem to ok, ja też mam wyciszony. Ale nie porównujmy tego z "normalnym" wyciszeniem w samochodach z silnikiem diesla ;)
 
 
 
Cezarito 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 SB '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 127
Skąd: Koszalin
Wysłany: 05-09-2009, 14:07   

jaca71 napisał/a:
Jeśli 2, może 3 milimetrowe czarne świństwo


Nie jaca71, chodzi o inny materiał, takiego specyficznego pochodzenia (z odpadów) i koloru. Kolor jest ... kolorowy ;-)
_________________

 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-09-2009, 14:29   

Cezarito napisał/a:
jaca71 napisał/a:
Jeśli 2, może 3 milimetrowe czarne świństwo


Nie jaca71, chodzi o inny materiał, takiego specyficznego pochodzenia (z odpadów) i koloru. Kolor jest ... kolorowy ;-)

No dokładnie - z zewnątrz czarne a w przekroju kolorowe :) Tak czy nie? Grubości 3, 4 milimetry?

Aparat mi wykitował to zdjęć nie zrobię bo z komórki i tak nic by widać nie było :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.