Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stopniowe wyrzucanie płynu z układu chłodzenia.
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-10-2009, 16:15   

Jezli jest przeciek na usczelce glowicy to napewno nie jest to przeciek jednokierunkowy, zreszta jak zdecydujesz sie na remont silnika i bedziesz sciagal glowice to bedzie widac ktory tlok jest czysty, znaczy czystszy od pozostalych
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lamer 
Nowy Forumowicz

Auto: h100
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 04-10-2009, 16:55   

robertdg napisał/a:
Jezli jest przeciek na usczelce glowicy to napewno nie jest to przeciek jednokierunkowy, zreszta jak zdecydujesz sie na remont silnika i bedziesz sciagal glowice to bedzie widac ktory tlok jest czysty, znaczy czystszy od pozostalych

Zobacz co napisałem w 5-tym poście od góry na poprzedniej stronie:
Cytat:
Jeszcze jedna rzecz jest dla mnie dziwna: nawet po zupełnym ostudzeniu silnika w układzie chłodzenia jest ciśnienie... Czy przy walniętej uszczelce "dziura" nie powinna przepuszczać w obie strony?


[ Dodano: 04-10-2009, 18:10 ]
Od kilku godzin szperam po necie co się da na temat tego silnika i niestety opisywane są przypadki pęknięć głowicy (głównie w Pajero ale to dokładnie ten sam silnik). Mojemu koledze głowica pękła 2x i później sprzedał samochód.
Jakoś tak mam złe przeczucie, że w tym przypadku to też będzie głowica a nie uszczelka :(
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-10-2009, 19:10   

lamer napisał/a:

Jeszcze jedna rzecz jest dla mnie dziwna: nawet po zupełnym ostudzeniu silnika w układzie chłodzenia jest ciśnienie... Czy przy walniętej uszczelce "dziura" nie powinna przepuszczać w obie strony?


No własnie jest tak ze to cisnienie dalej jest w ukladzie chlodzacym dopoki nie odkrecisz korka zbiorniczka wyrownawczego czy tez chłodnicy, cisnienie nie ma drogi ucieczki bo uklad jest zamkniety, no chyba ze wystapila dziura na tyle duza na danym cylindrze i na tym samym cylindrze otwarty jest chocby jeden zawor, wtedy cisninie bedzie mialo ujscie, dla zapewnienia twoich watpliwosci napisze ze wielokrotnie ile razy mialem okazje robic samochod z uszkodzona uszczelka glowicy po odpaleniu go, powiedzmy pochodzil jakies pol godziny, pozniej po jego zgaszeniu, stal okolo godziny a nastepnie po tym czasie odkrecenie korka zbiorniczka wyrownawczego skutkowalo wypuszczeniem cisnienia w sporej ilosci niz typowa by miala byc dla prawidlowej pracy. takie sa najczestsze przypadki nieszczelnosci glowicy.

Najwidoczniej pekajace glowice to fabryczna wada tych samochodow, ktora powinna byc oczywiscie usunieta przez producenta, np poprzez wprowadzenie do produkcji elementow o lepszych wlasciwosciach mechanicznych, jezeli takie sytuacje czesto powtarzaly sie w danych silnikach to serwisy na to reagowaly, a krajowy przedstawiciel marki slal informacje do generalnego centrum i wady te byly niwelowanie, tak jak podam dla przykladu rozsypujace sie lozyska skrzyn w dostawczych autach pewniej zachodniej marki, bo wielu takich przypadkach zostaly wprowadzone do sprzedazy elementy o lepszych parametrach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
w_dobro 
Forumowicz


Auto: Grandis 2.0 DID 2006 Raliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Mielec
Wysłany: 05-10-2009, 12:07   

Uszczelka pod głowicą... nie kupuj zamienników tylko oryginalne uszczelkie(grubsze oczywiście) i pamiętaj o dobrym planowaniu wraz ze sprawdzenie szczelności głowicy(krytyczne)

Pozdrawiam
 
 
lamer 
Nowy Forumowicz

Auto: h100
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 05-10-2009, 13:50   

Zapadła decyzja o zrzuceniu głowicy więc pewnie jeszcze dzisiaj będzie potwierdzenie diagnozy.
Dam znać o dalszym rozwoju wypadków.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-10-2009, 16:26   

Potwierdzam to co napisal w_dobro, moj dziadek zawsze powiadal ze "to co jest tanie jest drogi" na takich rzeczach nie zaoszczedzisz, ja zawsze staram sie kupowac do auta oryginalne czesci, a jak nie to chociaz staram sie kupowac markowe

P.S. Kupowalem dzisiaj uszczelke pod glowice do opla, przede mna byl klient ktory sie zapytal czy przypadkiem nie maja z uzywanych czesci uszczelke pod glowice, wyobraz sobie reakcje klientow stojacych obok oraz mocna asretywnosc sprzedawcy, ja poprostu musialem wyjsc zeby sie nie udusic :mrgreen:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lamer 
Nowy Forumowicz

Auto: h100
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 07-10-2009, 12:21   

No i nadal nic pewnego nie wiadomo :cry:
Nie było widać śladów nieszczelności na uszczelce. Głowica sprawdzona na szczelność - jest OK. Będzie więc splanowana (miała wżery) i założona do bloku. Pozostaje się modlić się by to załatwiło sprawę... Jak sądzicie?
 
 
jazy1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2008 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 768
Skąd: Bełchatów/Otwock
Wysłany: 07-10-2009, 14:02   

Tak. Modlitwa załatwi sprawę :P
_________________
jazy1
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 07-10-2009, 14:09   

A jak termostat i pompa wody ?
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
lamer 
Nowy Forumowicz

Auto: h100
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 07-10-2009, 14:44   

cns80 napisał/a:
A jak termostat i pompa wody ?

Pisałem już wcześniej, że termostat wstawiony nowy ale i tak biorąc pod uwagę objawy to ani pompa ani termostat nie mogą być przyczyną wytwarzania się wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia na zimnym silniku... Gdyby chodziło o "gotowanie się" płynu po nagrzaniu samochodu to oczywiście przyczyną może być pompa, termostat, chłodnica albo choćby zagięty wąż. Ale w takim przypadku nie ma szans przejechać 200km autostradą.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11206
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-10-2009, 16:33   

Zobaczysz,że po założeniu nowej uszczelki,będzie dobrze :)
_________________

 
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2009, 22:42   

dobrze bedą napompowane waze układu chłodzenia. Sukaj pekniec głowicy. Silniki disla nie lubia przegrzania i najczesciej takie zdarzenie konczy sie wymiana głowicy.
 
 
lamer 
Nowy Forumowicz

Auto: h100
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 08-10-2009, 07:43   

Vlad napisał/a:
dobrze bedą napompowane waze układu chłodzenia. Sukaj pekniec głowicy. Silniki disla nie lubia przegrzania i najczesciej takie zdarzenie konczy sie wymiana głowicy.

Sorry ale co właściwie chciałeś napisać? Pierwszej części nie rozumiem zupełnie... A co do pęknięć głowicy to przecież dopiero co napisałem, że przeszła pozytywnie test ciśnieniowy.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 08-10-2009, 07:59   

A czy ktoś sprawdzał czy wszystkie kanały w głowicy są drożne ? Może coś się zapchało jakimś syfem lub jakiemuś mechanikowi coś wpadło.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
lamer 
Nowy Forumowicz

Auto: h100
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 08-10-2009, 10:00   

Zapoznałeś się z objawami? Uważasz, że niedrożność układu chłodzenia może spowodować wytwarzanie się wysokiego ciśnienia zaraz po odpaleniu silnika? Ja uważam, że nie...
Poza tym skoro głowica trafiła do specjalistycznego warsztatu zajmującego się takimi sprawami to chyba wiedzą co sprawdzić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.