Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Rozrzad
Autor Wiadomość
misiumisiu 
Mitsumaniak
Marcin


Auto: space star 1.9did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 30-10-2009, 14:48   

Ja znalazłem taki zestawi wydaje mi się że będzie lepszy http://moto.allegro.pl/it...vo_v40_1_9.html
_________________
Gość Miłego dnia
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 30-10-2009, 18:00   

misiumisiu napisał/a:
wydaje mi się że będzie lepszy
Można by rzecz - japanezowski ;)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
carlsberg 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.9 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 26-11-2010, 15:43   

witam, słuchajcie mam problem bylem ostatnio wymienic rozrzad w DID (pasek gates, rolka skf i pompa hepu) mechanik wszystko poskladal do kupy ale jak odpalil silnik uslyszalem dziwne cykliczne ocieranie, niezbyt szybkie w porownaniu do predkosci paska, ale z pewnoscia dobiegajace z rozrzadu, posprawdzal oslone pasek, regulowal naciag, ale dzwiek dalej jest wyraznie z rozrzadu, spotkaliscie sie z czyms taki? co to moze byc, mam obawy eksploatacyjne zeby kiedys nie strzelilo mi cos tam ;>
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-11-2010, 15:47   

A czy odpowietrzony był układ chłodzenia :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
carlsberg 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.9 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 26-11-2010, 15:50   

tez o tym myslelismy, ale byl odpowietrzony mechanikowi troche to zajelo
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-11-2010, 16:41   

Kształt zęba na pasku był sprawdzany :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
carlsberg 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.9 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 26-11-2010, 17:35   

no na bank musi pasowac, wkoncu pasek dedykowany do tego silnika ;P

[ Dodano: 26-11-2010, 17:35 ]
zagadka stulecia jakas sie szykuje
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-11-2010, 18:06   

Nie musi, paski zębate mają różne kształty/przekroje zębów, dlatego przed montażem najlepiej skontrolowac grzbiet i ilość zębów.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lupy 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 2
Skąd: www
Wysłany: 25-03-2011, 08:24   [MSS DID] Rozrząd

Witam. Posiadam MSS 2005 rok 1.9 DiD przejechane 65000 km. Przymierzam się do wymiany rozrządu lecz nie mogę zdecydować się który zestaw mam wybrać:
1. Pasek Contitech + napinacz i pompa wody Ruville
2. Pasek Gates + napinacz INA lub SKF i pompa wody AISIN
Przy okazji wymiany rozrządu chce wymienić także pasek wieloklinowy i zastanawiam się czy trzeba wymienić też napinacz lub samą rolkę.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 25-03-2011, 08:44   

lupy, był już taki temat: http://forum.mitsumaniaki...light=rozrz%B1d

Z drugiej opcji zmieniłbym pasek Gatesa na Contitecha.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-03-2011, 11:00   

Ja bym założył oryginalny pasek i rolke :-) co do wymiany rolki bądź napinacz,m to musi to stwierdzić mechanik
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 26-03-2011, 20:29   

Przy wymianie rozrządu wszystkie elementy które są na pasku.

Jako, że pracuje w sklepie motoryzacyjnym i byłem na szkoleniu Conti ds. Rozrządów to polece taki zestaw:
1. Pasek: Conti ! , ale Gates też jest dobry. Na tym i na tym 60tys przejedziesz (na tyle przeważnie sklepy i warsztaty dają gwarancje i jest to liczba wystarczająca)
2. Napinacz: Podam co jest dobre:
Ina, Febi (w środku ina), skf (w środku może być łożysko ina) oraz ruville
3.Pompa: Dolz, Graf. Ruville? No na upartego, ważne żeby china nie siedziała akurat w nim

Co do paska klinowego to wystarczy pasek, chyba, że właśnie mechanik zakręci rolkami i stwierdzi, że nadaje się już do wymiany.

Pozdrawiam ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-03-2011, 21:53   

jaroo0 napisał/a:
Pasek: Conti ! , ale Gates też jest dobry. Na tym i na tym 60tys przejedziesz (na tyle przeważnie sklepy i warsztaty dają gwarancje i jest to liczba wystarczająca)
Załóżymy, że właściciel robi rocznie 6tyś km, więc aby przejechać 60tyś km potrzebuje 10 lat, czy jak pasek się zerwie po 5 latach, ale przebieg bedzie równy 30tys km, to tez sklep i warsztat sfinansują Ci naprawe bo na pasku jest przejechane zaledwie 30tyś km :? no chyba nie, słabe coś te szkolenie, bo wiek paska, to jeden z podstawowych parametrów określający jego wytrzymałość

jaroo0 napisał/a:
Pompa: Dolz
A może Ty wiesz dlaczego Dolz daje tylko 20tyś km (lub rok)gwarancji na swój wyrób (w sensie pompy) :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 28-03-2011, 07:53   

pasek wytrzyma dłużej niż 5 lat o ile nie wpływają na jego czynniki takie jak olej czy drobinki piasku ale powinien być wymieniony co 5 lat, nawet jeżeli jest nabite 30 tyś.
Producenci, warsztat czy też sklep dają gwarancję ale bardzo jasną. Gwarancja na częsci/montaż/ a nie na silnik (jeżeli kolizyjny w przypadku pęknięcia). Raczej nikt nie zrobi nam głowicy za darmo. A sądzić się czyja to była wina jest bardzo ciężka, gdyż ani mechanik, ani producent nie przyczyniają się do złego montażu lub częsci.

Co do pompy dolz niestety nie wiem czemu producent tylko rok daje.. troszkę odpycha to zainteresowanych klientów.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28-03-2011, 13:56   

jaroo0 napisał/a:
pasek wytrzyma dłużej niż 5 lat o ile nie wpływają na jego czynniki takie jak olej czy drobinki piasku ale powinien być wymieniony co 5 lat, nawet jeżeli jest nabite 30 tyś.
Producenci, warsztat czy też sklep dają gwarancję ale bardzo jasną. Gwarancja na częsci/montaż/ a nie na silnik (jeżeli kolizyjny w przypadku pęknięcia). Raczej nikt nie zrobi nam głowicy za darmo. A sądzić się czyja to była wina jest bardzo ciężka, gdyż ani mechanik, ani producent nie przyczyniają się do złego montażu lub częsci.

Co do pompy dolz niestety nie wiem czemu producent tylko rok daje.. troszkę odpycha to zainteresowanych klientów.


Twierdzisz, że jeśli pojadę do warsztatu na wymianę rozrządu, zapłacę w warsztacie za części i montaż, a np. po roku i 15tys. km pasek pęknie, silnik będzie do remontu to warsztat za to nie odpowiada?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.