[MSS DID] Rozrzad |
Autor |
Wiadomość |
misiumisiu
Mitsumaniak Marcin

Auto: space star 1.9did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Białobrzegi
|
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30-10-2009, 18:00
|
|
|
misiumisiu napisał/a: | wydaje mi się że będzie lepszy | Można by rzecz - japanezowski |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
carlsberg
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.9 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: 26-11-2010, 15:43
|
|
|
witam, słuchajcie mam problem bylem ostatnio wymienic rozrzad w DID (pasek gates, rolka skf i pompa hepu) mechanik wszystko poskladal do kupy ale jak odpalil silnik uslyszalem dziwne cykliczne ocieranie, niezbyt szybkie w porownaniu do predkosci paska, ale z pewnoscia dobiegajace z rozrzadu, posprawdzal oslone pasek, regulowal naciag, ale dzwiek dalej jest wyraznie z rozrzadu, spotkaliscie sie z czyms taki? co to moze byc, mam obawy eksploatacyjne zeby kiedys nie strzelilo mi cos tam ;> |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2010, 15:47
|
|
|
A czy odpowietrzony był układ chłodzenia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
carlsberg
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.9 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: 26-11-2010, 15:50
|
|
|
tez o tym myslelismy, ale byl odpowietrzony mechanikowi troche to zajelo |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2010, 16:41
|
|
|
Kształt zęba na pasku był sprawdzany |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
carlsberg
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.9 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: 26-11-2010, 17:35
|
|
|
no na bank musi pasowac, wkoncu pasek dedykowany do tego silnika ;P
[ Dodano: 26-11-2010, 17:35 ]
zagadka stulecia jakas sie szykuje |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2010, 18:06
|
|
|
Nie musi, paski zębate mają różne kształty/przekroje zębów, dlatego przed montażem najlepiej skontrolowac grzbiet i ilość zębów. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lupy
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: www
|
Wysłany: 25-03-2011, 08:24 [MSS DID] Rozrząd
|
|
|
Witam. Posiadam MSS 2005 rok 1.9 DiD przejechane 65000 km. Przymierzam się do wymiany rozrządu lecz nie mogę zdecydować się który zestaw mam wybrać:
1. Pasek Contitech + napinacz i pompa wody Ruville
2. Pasek Gates + napinacz INA lub SKF i pompa wody AISIN
Przy okazji wymiany rozrządu chce wymienić także pasek wieloklinowy i zastanawiam się czy trzeba wymienić też napinacz lub samą rolkę. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-03-2011, 08:44
|
|
|
lupy, był już taki temat: http://forum.mitsumaniaki...light=rozrz%B1d
Z drugiej opcji zmieniłbym pasek Gatesa na Contitecha. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-03-2011, 11:00
|
|
|
Ja bym założył oryginalny pasek i rolke co do wymiany rolki bądź napinacz,m to musi to stwierdzić mechanik |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jaroo0
Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 165 Skąd: BHA
|
Wysłany: 26-03-2011, 20:29
|
|
|
Przy wymianie rozrządu wszystkie elementy które są na pasku.
Jako, że pracuje w sklepie motoryzacyjnym i byłem na szkoleniu Conti ds. Rozrządów to polece taki zestaw:
1. Pasek: Conti ! , ale Gates też jest dobry. Na tym i na tym 60tys przejedziesz (na tyle przeważnie sklepy i warsztaty dają gwarancje i jest to liczba wystarczająca)
2. Napinacz: Podam co jest dobre:
Ina, Febi (w środku ina), skf (w środku może być łożysko ina) oraz ruville
3.Pompa: Dolz, Graf. Ruville? No na upartego, ważne żeby china nie siedziała akurat w nim
Co do paska klinowego to wystarczy pasek, chyba, że właśnie mechanik zakręci rolkami i stwierdzi, że nadaje się już do wymiany.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-03-2011, 21:53
|
|
|
jaroo0 napisał/a: | Pasek: Conti ! , ale Gates też jest dobry. Na tym i na tym 60tys przejedziesz (na tyle przeważnie sklepy i warsztaty dają gwarancje i jest to liczba wystarczająca) | Załóżymy, że właściciel robi rocznie 6tyś km, więc aby przejechać 60tyś km potrzebuje 10 lat, czy jak pasek się zerwie po 5 latach, ale przebieg bedzie równy 30tys km, to tez sklep i warsztat sfinansują Ci naprawe bo na pasku jest przejechane zaledwie 30tyś km no chyba nie, słabe coś te szkolenie, bo wiek paska, to jeden z podstawowych parametrów określający jego wytrzymałość
jaroo0 napisał/a: | Pompa: Dolz | A może Ty wiesz dlaczego Dolz daje tylko 20tyś km (lub rok)gwarancji na swój wyrób (w sensie pompy) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jaroo0
Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 165 Skąd: BHA
|
Wysłany: 28-03-2011, 07:53
|
|
|
pasek wytrzyma dłużej niż 5 lat o ile nie wpływają na jego czynniki takie jak olej czy drobinki piasku ale powinien być wymieniony co 5 lat, nawet jeżeli jest nabite 30 tyś.
Producenci, warsztat czy też sklep dają gwarancję ale bardzo jasną. Gwarancja na częsci/montaż/ a nie na silnik (jeżeli kolizyjny w przypadku pęknięcia). Raczej nikt nie zrobi nam głowicy za darmo. A sądzić się czyja to była wina jest bardzo ciężka, gdyż ani mechanik, ani producent nie przyczyniają się do złego montażu lub częsci.
Co do pompy dolz niestety nie wiem czemu producent tylko rok daje.. troszkę odpycha to zainteresowanych klientów. |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28-03-2011, 13:56
|
|
|
jaroo0 napisał/a: | pasek wytrzyma dłużej niż 5 lat o ile nie wpływają na jego czynniki takie jak olej czy drobinki piasku ale powinien być wymieniony co 5 lat, nawet jeżeli jest nabite 30 tyś.
Producenci, warsztat czy też sklep dają gwarancję ale bardzo jasną. Gwarancja na częsci/montaż/ a nie na silnik (jeżeli kolizyjny w przypadku pęknięcia). Raczej nikt nie zrobi nam głowicy za darmo. A sądzić się czyja to była wina jest bardzo ciężka, gdyż ani mechanik, ani producent nie przyczyniają się do złego montażu lub częsci.
Co do pompy dolz niestety nie wiem czemu producent tylko rok daje.. troszkę odpycha to zainteresowanych klientów. |
Twierdzisz, że jeśli pojadę do warsztatu na wymianę rozrządu, zapłacę w warsztacie za części i montaż, a np. po roku i 15tys. km pasek pęknie, silnik będzie do remontu to warsztat za to nie odpowiada? |
|
|
|
 |
|