 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA3A/W 2.4] Kopci na czarno |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-09-2009, 22:15
|
|
|
[edit moda]
Fox'ie a dla ciebie > za dublowanie tematu. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 23-09-2009, 23:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-09-2009, 23:11
|
|
|
swinks_UK, mówiś i maś |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-09-2009, 23:37
|
|
|
Forest_Taft napisał/a: | Choć słyszałem że może być ciśnienie a puszczał będzie TYLKO pierścień zgarniający Olejowy i wtedy też tak będzie. | Dobrze słyszałeś i nie jesteś w stanie tego sprawdzić bez wyjęcia tłoków z silnika (pierścienie zgarniające olej dostają ostrych krawędzi i nie "ściągają" oleju ze ścianek cylindrów do miski olejowej w efekcie czego trafia on nad tłok i jest spalany). |
|
|
|
 |
Kunek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 72 Skąd: Galway/Bardo
|
Wysłany: 24-09-2009, 00:08
|
|
|
fox, tu masz linka do strony kolegi Krzyzaka http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html , który niedawno polecał mi kolega Kmer, jeżeli chcesz sam wymienić uszczelniacze i zaoszczędzić kasę na mechaniku, |
|
|
|
 |
fox
Nowy Forumowicz Fox
Auto: Galant '00 2,4 GDI Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-09-2009, 08:39
|
|
|
Dziekuje.
Dzieki wam wszystkim za konkretne slowa i rady.
Dzis kolo 14 odbiore auto i postaram sie skompletowac rzeczy do wymiany - potem wstawie - albo sam zrobie |
_________________ -------------
Pozdrawiam
Fox |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-09-2009, 09:08
|
|
|
Kunek, jak pisal Bartek - w GDI z uszczelniaczami jest duuuuzo wiecej pracy niz w silniku z mojej WWW
po pierwsze to DOHC a po drugie... GDI |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-09-2009, 09:47
|
|
|
Nie przeszkadza ani DOHC, ani GDi - przeszkadza konstrukcja głowicy składającej się z 2 połówek poziomo, zamiast pojedynczego odlewu, zamkniętego panewkami wałków. Żeby dostać się do zaworów, trzeba zdemontować górną połówkę, pompę wysokiego ciśnienia (przez 1 słownie JEDNĄ) śrubę, czujnik położenia wałka rozrządu, oraz wyjąć wałki rozrządu, co ciągnie za sobą konieczność rozebrania całego rozrządu...... generalnie masakrycznie dużo pracy, ok. setki śrub do wykręcenia/wkręcenia. Generalnie jakbym to robił jeszcze raz, wolałbym połączyć temat z kompletną rozbiórką silnika..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-09-2009, 09:50
|
|
|
Bartek, wlasnie o tym pisalem - po pierwsze GDI po drugie DOHC
odsylajac do mojej WWW ktos moze pomyslec, ze jest to tak proste, jak na zdjeciach
jak pewnie wiesz robilem to juz w GDI i DOHC, wiec wiem ile wymaga pracy...
dodatkowo srodkowy rzad srub w tej gornej polowce glowicy jest odsloniety i po latach zbiera sie tam sporo syfu - dla niewprawnego oka sruby wygladaja jak koncowki od wtryskiwania aluminium do formy - proba sciagania na sile moze sie skonczyc polamaniem tej czesci glowicy... |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 24-09-2009, 16:10
|
|
|
Bartek, odnośnie czujnika walka rozrządu to nie trzeba go odkręcać od walka,można go zdemontować razem z walkiem,bynajmniej tak robiąc jest później mniej kłopotów,i nerwów ze auto nie odpala,także ja bym nie polecał tego rozwiązania.
Fakt przy wymianie jest trochę odkręcania,mnie za pierwszym razem rozbieranie zajęło 10 godz. teraz sadze ze 4-5 bym się zmieścił,bo wiem już co i jak i gdzie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-09-2009, 16:35
|
|
|
w razie czego czujnik walka ma oznaczenie żółtą kropką
więcej problemów jest - moim zdaniem - z pompą paliwa; szczególnie, jak odepnie się przewody z paliwem... |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 24-09-2009, 16:58
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | w razie czego czujnik walka ma oznaczenie żółtą kropką |
Ale jak ktoś nie wie,to będzie się wkurzał,i rzucał epitetami ze auto nie chce odpalić,ja o tym punkcie dowiedziałem się od Bartka,choć nie zdejmowałem czujnika,
W jakim kontekście mówisz ze jest problem z pompa???ja żadnych nie miałem,a ściągałem ja chyba z 3-4 razy bo auto nie chciało odpalić,później się ukazało ze niepotrzebnie bo przyczyna była gdzie indziej.
Fakt przy GDI jest trochę rozbierania zanim się dostanie człowiek do zaworów,ale aż takiej tragedii nie ma jak już wiesz co i gdzie odkręcić. |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 25-09-2009, 01:19
|
|
|
tak w temacie tego kopcenia i brania oleju,to dzisiaj dzwonił do mnie kumpel z Irlandii kupił sobie Legnum 1,8 GDI i już ma problem zalał oleju Castrol Magnatec i mu klepie,pytał się jaki olej leje do swojego ma 120tys przebiegu serwisowany i też jak da mu dobrze w pióro zadymi i bierze olej |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-09-2009, 09:50
|
|
|
Kmer napisał/a: | W jakim kontekście mówisz ze jest problem z pompa???ja żadnych nie miałem,a ściągałem ja chyba z 3-4 razy |
za 1 razem zdjalem z niej wszystko i auto przez godzine nie chcialo potem odpalic - brak paliwa... az aku padl...
a tak ogolnie, to kiepski dostep tam jest i ciezko bylo wszystko poodkrecac - bo (niepotrzebnie) rozlozylem pompe na 2 czesci (nie znalem wtedy jej budowy) |
|
|
|
 |
DMX
Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 46 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 11-10-2009, 14:38 [EA3A/W 2.4] Kopci na czarno
|
|
|
Witam wszystkich mam gala 2.4 GDI od 2 miesiecy przy zakupie deptalem gaz i nie puscil dymka a ostatnimi czasy na rozgrzanym silniku jak depne to idzie czarna chmura dodam ze nie deptalem nigdy jak byl zimny szanuje auto pod tym wzgladem dodam jeszcze ze jest po wymianie oleju castrol 10w40 i jest troche ponad stan moze bierze ten olej ?? Prosze o pomoc i pozdrawiam |
_________________ Davido |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 15:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-10-2009, 14:50
|
|
|
Podejrzewam, że nie miałeś wcześniej GDI, i nawet drobny obłok przy depnięciu robi na tobie wrażenie.
Dopóki nie jest to zjawisko wielkości zasłony dymnej, to raczej nie ma powodu do zmartwień.
Za przyczynę "puszczania bąków" przez silniki GDI w Galach uważane są:
- rodzaj oleju stosowanego
- uszczelniacze zaworowe
- układ EGR i PCV
No więc może byc tak, ze twój silnik "nie lubi" tego akurat oleju co wlałeś. Ja kiedyś jak miałem GDI to zrezygnowałem z Castrola właśnie na Mobil 1. Polecam zakres 0W-30.
Poza tym w silnikach GDI bywa, że uszczelniacze zaworowe nie specjalnie trzymają (gumki ze słabej jakości materiału). Dopóki nie masz problemu na testerze spalin (wartości HC) i dopóki nie dolewasz więcej niż 1.5l między wymianami, to bym się nie przejmował.
Układy EGR (zwrotna spalin do dolotu) i PCV (wentylacja pokryw zaworów) mają to do siebie, że cały syf odprowadzają do dolotu i jest on potem dopalany w silniku. Z EGR masz potem regularne czyszczenie przepystnicy z powodu osadów, a z PCV masz opary oleju mieszane z powietrzem w dolocie.
By pozbyc się negatywnego oddziaływania PCV możesz zastosować tzw. oil catch can. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|
|