Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Kopci na czarno
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-09-2009, 22:15   

[edit moda]

Fox'ie a dla ciebie > [-X za dublowanie tematu.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 23-09-2009, 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-09-2009, 23:11   

swinks_UK, mówiś i maś :)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-09-2009, 23:37   

Forest_Taft napisał/a:
Choć słyszałem że może być ciśnienie a puszczał będzie TYLKO pierścień zgarniający Olejowy i wtedy też tak będzie.
Dobrze słyszałeś i nie jesteś w stanie tego sprawdzić bez wyjęcia tłoków z silnika (pierścienie zgarniające olej dostają ostrych krawędzi i nie "ściągają" oleju ze ścianek cylindrów do miski olejowej w efekcie czego trafia on nad tłok i jest spalany).
 
 
Kunek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 72
Skąd: Galway/Bardo
Wysłany: 24-09-2009, 00:08   

fox, tu masz linka do strony kolegi Krzyzaka http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html , który niedawno polecał mi kolega Kmer, jeżeli chcesz sam wymienić uszczelniacze i zaoszczędzić kasę na mechaniku,
 
 
fox 
Nowy Forumowicz
Fox

Auto: Galant '00 2,4 GDI Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-09-2009, 08:39   

Kunek napisał/a:
fox, tu masz linka do strony kolegi Krzyzaka http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html , który niedawno polecał mi kolega Kmer, jeżeli chcesz sam wymienić uszczelniacze i zaoszczędzić kasę na mechaniku,


Dziekuje.
Dzieki wam wszystkim za konkretne slowa i rady.

Dzis kolo 14 odbiore auto i postaram sie skompletowac rzeczy do wymiany - potem wstawie - albo sam zrobie :)
_________________
-------------
Pozdrawiam
Fox
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-09-2009, 09:08   

Kunek, jak pisal Bartek - w GDI z uszczelniaczami jest duuuuzo wiecej pracy niz w silniku z mojej WWW
po pierwsze to DOHC a po drugie... GDI :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-09-2009, 09:47   

Nie przeszkadza ani DOHC, ani GDi - przeszkadza konstrukcja głowicy składającej się z 2 połówek poziomo, zamiast pojedynczego odlewu, zamkniętego panewkami wałków. Żeby dostać się do zaworów, trzeba zdemontować górną połówkę, pompę wysokiego ciśnienia (przez 1 słownie JEDNĄ) śrubę, czujnik położenia wałka rozrządu, oraz wyjąć wałki rozrządu, co ciągnie za sobą konieczność rozebrania całego rozrządu...... generalnie masakrycznie dużo pracy, ok. setki śrub do wykręcenia/wkręcenia. Generalnie jakbym to robił jeszcze raz, wolałbym połączyć temat z kompletną rozbiórką silnika.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-09-2009, 09:50   

Bartek, wlasnie o tym pisalem - po pierwsze GDI po drugie DOHC
odsylajac do mojej WWW ktos moze pomyslec, ze jest to tak proste, jak na zdjeciach
jak pewnie wiesz robilem to juz w GDI i DOHC, wiec wiem ile wymaga pracy...
dodatkowo srodkowy rzad srub w tej gornej polowce glowicy jest odsloniety i po latach zbiera sie tam sporo syfu - dla niewprawnego oka sruby wygladaja jak koncowki od wtryskiwania aluminium do formy - proba sciagania na sile moze sie skonczyc polamaniem tej czesci glowicy...
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 24-09-2009, 16:10   

Bartek, odnośnie czujnika walka rozrządu to nie trzeba go odkręcać od walka,można go zdemontować razem z walkiem,bynajmniej tak robiąc jest później mniej kłopotów,i nerwów ze auto nie odpala,także ja bym nie polecał tego rozwiązania.
Fakt przy wymianie jest trochę odkręcania,mnie za pierwszym razem rozbieranie zajęło 10 godz. teraz sadze ze 4-5 bym się zmieścił,bo wiem już co i jak i gdzie.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-09-2009, 16:35   

w razie czego czujnik walka ma oznaczenie żółtą kropką
więcej problemów jest - moim zdaniem - z pompą paliwa; szczególnie, jak odepnie się przewody z paliwem...
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 24-09-2009, 16:58   

Krzyzak napisał/a:
w razie czego czujnik walka ma oznaczenie żółtą kropką

Ale jak ktoś nie wie,to będzie się wkurzał,i rzucał epitetami ze auto nie chce odpalić,ja o tym punkcie dowiedziałem się od Bartka,choć nie zdejmowałem czujnika,
W jakim kontekście mówisz ze jest problem z pompa???ja żadnych nie miałem,a ściągałem ja chyba z 3-4 razy bo auto nie chciało odpalić,później się ukazało ze niepotrzebnie bo przyczyna była gdzie indziej.
Fakt przy GDI jest trochę rozbierania zanim się dostanie człowiek do zaworów,ale aż takiej tragedii nie ma jak już wiesz co i gdzie odkręcić.
 
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 25-09-2009, 01:19   

tak w temacie tego kopcenia i brania oleju,to dzisiaj dzwonił do mnie kumpel z Irlandii kupił sobie Legnum 1,8 GDI :biggrin: i już ma problem zalał oleju Castrol Magnatec i mu klepie,pytał się jaki olej leje do swojego :biggrin: ma 120tys przebiegu serwisowany i też jak da mu dobrze w pióro zadymi i bierze olej :mrgreen:
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-09-2009, 09:50   

Kmer napisał/a:
W jakim kontekście mówisz ze jest problem z pompa???ja żadnych nie miałem,a ściągałem ja chyba z 3-4 razy

za 1 razem zdjalem z niej wszystko i auto przez godzine nie chcialo potem odpalic - brak paliwa... az aku padl...
a tak ogolnie, to kiepski dostep tam jest i ciezko bylo wszystko poodkrecac - bo (niepotrzebnie) rozlozylem pompe na 2 czesci (nie znalem wtedy jej budowy)
 
 
DMX 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bolesławiec
  Wysłany: 11-10-2009, 14:38   [EA3A/W 2.4] Kopci na czarno

Witam wszystkich mam gala 2.4 GDI od 2 miesiecy przy zakupie deptalem gaz i nie puscil dymka a ostatnimi czasy na rozgrzanym silniku jak depne to idzie czarna chmura :cry: dodam ze nie deptalem nigdy jak byl zimny szanuje auto pod tym wzgladem dodam jeszcze ze jest po wymianie oleju castrol 10w40 i jest troche ponad stan moze bierze ten olej ?? Prosze o pomoc i pozdrawiam
_________________
Davido
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 15:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-10-2009, 14:50   

Podejrzewam, że nie miałeś wcześniej GDI, i nawet drobny obłok przy depnięciu robi na tobie wrażenie.
Dopóki nie jest to zjawisko wielkości zasłony dymnej, to raczej nie ma powodu do zmartwień.
Za przyczynę "puszczania bąków" przez silniki GDI w Galach uważane są:
- rodzaj oleju stosowanego
- uszczelniacze zaworowe
- układ EGR i PCV
No więc może byc tak, ze twój silnik "nie lubi" tego akurat oleju co wlałeś. Ja kiedyś jak miałem GDI to zrezygnowałem z Castrola właśnie na Mobil 1. Polecam zakres 0W-30.
Poza tym w silnikach GDI bywa, że uszczelniacze zaworowe nie specjalnie trzymają (gumki ze słabej jakości materiału). Dopóki nie masz problemu na testerze spalin (wartości HC) i dopóki nie dolewasz więcej niż 1.5l między wymianami, to bym się nie przejmował.
Układy EGR (zwrotna spalin do dolotu) i PCV (wentylacja pokryw zaworów) mają to do siebie, że cały syf odprowadzają do dolotu i jest on potem dopalany w silniku. Z EGR masz potem regularne czyszczenie przepystnicy z powodu osadów, a z PCV masz opary oleju mieszane z powietrzem w dolocie.
By pozbyc się negatywnego oddziaływania PCV możesz zastosować tzw. oil catch can.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.