Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bak
Autor Wiadomość
mario-borek
[Usunięty]

Wysłany: 10-09-2006, 15:59   

A i pewnie dystrybutory zawyżają trochę.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 10-09-2006, 16:10   

mario-borek napisał/a:
A i pewnie dystrybutory zawyżają trochę.


za cos takiego sa surowe kary
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-09-2006, 17:02   

arturro napisał/a:
mario-borek napisał/a:
A i pewnie dystrybutory zawyżają trochę.


za cos takiego sa surowe kary

Nie do końca - polskie przepisy dopuszczają przekłamanie i to niemałe. Dystrybutor może pokazywać 1l już przy... 0,88l. I niestety z tego co zauważyłem, od jakiegoś czasu praktycznie wszyscy z tego korzystają. No chyba, że rozciągnął mi się bak? :)
W każdym razie od jakiegoś roku na większości stacji w Krakowie zauważyłem, że pod korek wchodzi mi średnio 3-5l więcej niż dawniej - ciekawe...
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-09-2006, 22:21   

szczeslaw napisał/a:
arturro napisał/a:
mario-borek napisał/a:
A i pewnie dystrybutory zawyżają trochę.


za cos takiego sa surowe kary

Nie do końca - polskie przepisy dopuszczają przekłamanie i to niemałe. Dystrybutor może pokazywać 1l już przy... 0,88l. I niestety z tego co zauważyłem, od jakiegoś czasu praktycznie wszyscy z tego korzystają. No chyba, że rozciągnął mi się bak? :)
W każdym razie od jakiegoś roku na większości stacji w Krakowie zauważyłem, że pod korek wchodzi mi średnio 3-5l więcej niż dawniej - ciekawe...



już niedługo. Potek wie coś więcej na ten temat bo "siedzi w branży", ale ponoć niebawem jak coś takiego wyjdzie, to karay będą takie, że niejednemu się odechce
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-09-2006, 23:09   

Chooper napisał/a:
ale ponoć niebawem jak coś takiego wyjdzie, to karay będą takie, że niejednemu się odechce

Ale tu nie chodzi o kary - problem polega na tym 0.88l właśnie - to narazie jest legalne. 12% przekłamania to dużo.
No chyba, że właśnie to mają zmieniać to podpisuję się pod tym obiema rękami!!
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Potek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 245
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-09-2006, 11:36   

No wiec tak. Przy legalizacji dystrybutora w obecności przedstawiciela Urzędu Miar i Wag dopuszczalny błąd pomiaru dystrybutora powinien wynosić ±0,1% (słownie jedna dziesiąta procenta) natomiast w czasie eksplatacji czyli przy kontroli na działającej już stacji maksymalny błąd dystrybutora może wynosić ±0,5% (słownie pięć dziesiatych procenta). Tak mówią przepisy i przy nowych obiektach i nowych dystrybutorach jest to raczej przestrzegane.
Skąd wzieliście to 12% to nie wiem... no chyba że dystrybutor jest analogowy :?
Przeprogramowanie domowym sposobem nowego dystrybutora nie należy do prostych zadań (odpowiedni soft, nietypowe złącza i dosyć egzotyczny protokół komunikacyjny), chociaż znając naszych domorosłych informatyków... :mrgreen:
Łatwiej jest kombinować ze starymi dystrybutorami z liczydłem analogowym (nie należy ich mylić z dystrybutorami wyposażonymi w analogowy odczyt bo to co innego), ale one juz nie powinny być instalowane, a te które są mogą jedynie dożyć swoich dni. Generalnie te analogowe są jednowężowe i ze wzgledu na brak w nich systemu odsysania oparów z baku powinny zniknac do końca 2007 roku.
A co do przepisów to jeśli nasi szanowni posłowie beda mieli czas to w tym roku zapowiadana jest ustawa o obrocie detalicznym paliw, ich jakości, karach itd...
 
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2006, 13:37   

Potek napisał/a:
brak w nich systemu odsysania oparów z baku

To jest coś takiego??
 
 
Potek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 245
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-09-2006, 15:20   

Alek napisał/a:
Potek napisał/a:
brak w nich systemu odsysania oparów z baku

To jest coś takiego??


Jest jest :) i na dodatek najczęściej działa. :) Zresztą to łatwo "wyczuć" podczas tankowania. Zauważ, że na jednych stacjach podczas tankowania czuć paliwo wszędzie wokoło, a na innych nie. (różnica jest najbardziej widoczna np. pomiędzy stacją firmową nowo wybudowaną i stacją typu "PGR") Po tym najłatwiej poznaje się czy dystrybutor ma podłączony system odsysu czy nie.
Profesjonalnie sprawdza się to trochę inaczej ale to już inna bajka.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24356
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-09-2006, 15:30   

a nie zależy to od paliwa? - bo kiedyś tankując na tej samej stacji po raz n-ty poczułem smród - myślałem, że zmienili dostawcę... a może po prostu się ten system popsuł (dodam, że chodziło o Statoil a paliwo wzięli wtedy z Lotosu a nie - jak zazwyczaj - z Orlenu, chociaż stacja Lotos kawałek dalej oferowała pewnie to samo paliwo i nic nie śmierdziało)
 
 
Potek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 245
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-09-2006, 15:55   

Od paliwa zależy, to znaczy olej napędowy nie wymaga takiego systemu (i go nie ma)bo paruje w stopniu minimalnym, natomiast benzyna paruje błyskawicznie. Nic mi nie wiadomo o dodawaniu jakis nawaniaczy do paliw :?

Najprawdopodobniej padł pistolet (zapchał się) i nie odbierał oparów no chyba, że zdechła pompka próżniowa, ale to bez znaczenia bo efekt jest jednakowy.
_________________

 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 13-09-2006, 08:07   

No chyba że tankujesz w Nadmie pod Markami to tam śmierdzi zgniłymi jajami i rozpuszczalnikiem, wiem że stare fiaty 125 i polonezy chodzą na tym jak odrzutowce natomiast moje GDI gasło po wyjechaniu z garażu jak było zimne :( a nie powinno :wink: oni napewno odsysają ale coś innego, a właściciel kiblował i po wyjściu od razu nowy Nissan 300 :oops: .
I nie ma ich na czarnej liście tak jak stacji Tabaka z Radzymina która 2 raz się na niej znalazła, co więcej goście są tak mocni że doprowadzili do zamknięcia stacji CPN bo niby za blisko kościoła i cantrum miasta. :lol: o i nawet bomby na niej były , ale to przez Talibów z Klewek 8)
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Koraliki
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2006, 14:09   

Moze to i glupie pytanie, ale czy kontrolka paliwa byla we wszystkich modelach carismy? Czy moze tak byc ze jednak jej nie mam? 1.9TD z 97r.?
 
 
arekp 
Mitsumaniak


Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 2784
Skąd: jestem z miasta
Wysłany: 09-10-2006, 14:51   

Koraliki napisał/a:
Moze to i glupie pytanie


Wystarczy troszke poczytac tematy ... aby dowiedziec sie, ze jest w kazdym. Zapala sie gdy wskazowka poziomu paliwa zejdzie znacznie ponizej kreski - chyba, ze masz przepalona zarowke.
_________________
odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 
 
Koraliki
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2006, 10:22   

Otoz nie jest to takie jednoznaczne, jezdzilam autami z roznymi systemami informowania o rezerwie lub ich brakiem. Zawsze bylo tak, ze rezerwa zapalala sie kiedy wskazowka wchodzila na czerwone pole, ktore samo w sobie mialo kilka kresek jeszcze. Natomiast wyglad wskaznika paliwa w misku sugeruje ze nie ma on rezerwy (podobnie jest np. w starej fiescie). Po przejechaniu pierwszych 870km od tanowania na fula, auto mi zgaslo tak jakby nie mialo paliwa a wskazowka byla ciut ponad czerwonym punkcikiem, wiec lekko sie przestraszylam i przyjelam ze cari poprostu nie ma wskaznika rezerwy i od tej pory tankuje zawsze gdy mam 1/4 baku. Stad moje glupie pytanie. Ponadto pan od ktorego kupilam auto mowil zeby nie wyjezdzac paliwa do konca bo carisma ma delikatne filtry, nie wiem czy to prawda w przypadku miska, ale w poprzednich moich dieslach zawsze zalecane bylo nie wyjezdzanie paliwa bo diesle lubia sie zapowietrzac (odczulam to na wlasnej skorze). Prawdopodobnie masz racje z przepalona zarowka, ale wolalam sie upewnic, mimo ze przeczytalam tematy ;)
pozdrawiam
gosia
 
 
cmiel
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2006, 22:49   

arekp napisał/a:
Koraliki napisał/a:
Moze to i glupie pytanie


Wystarczy troszke poczytac tematy ... aby dowiedziec sie, ze jest w kazdym. Zapala sie gdy wskazowka poziomu paliwa zejdzie znacznie ponizej kreski - chyba, ze masz przepalona zarowke.


Czy jest możliwość sprawdzenia czy rezerwa działa (czy żarówka się przepaliła czy nie) bez rozkręcania zegarów np. podłączenie jej "na krótko"?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.