 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
19L / 100 km - KTO DA WIĘCEJ ? |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-11-2009, 15:30
|
|
|
Bartek3g, nie odczytuje tego jako czepialstwo, dzieki za cenna wiedze, poprostu zrezygnuje z Discovery Channel , nie zmienia to jednak faktu ze wydobywajaca sie para jest zjawiskiem naturalym w kazdym benzyniaku, zwlaszcza w niskich temperaturach widoczna.
Vlad napisał/a: | to jest v6 i druga sonda nie siedzi za zadnym katalizatorem tylko za druga głowicą i w takim samym stopniu odpowiada za spalanie co ta pierwsza. |
Dowód na to ze sie mylisz:
Numer 7 i 14 to sondy Lambda pomiedzy nimi numer 12 to katalizator, to o czym piszesz najczesciej wystepowalo w silnikach VAG generacji VR6, jedna sonda na jednym wylocie z glowicy, druga na przeciwnym, oczywiscie nie tylko VAG stosował takie rozwiązanie, obecnie malo ktory producent stosuje pojedyncze Lambdy, nie mowiac juz o ich dublowaniu, w wiekszosci przypadkow sa 2 sondy, ta druga za katem, juz nawet Toyota w swoich silnika VVT-i (silniki czterocylindrowe) stosuje 3 sondy, dwie przed katem (sonda na dwa cylindry), jedna za katem. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 08-11-2009, 16:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-11-2009, 15:44
|
|
|
Vlad, czasem lepiej nic nie pisać i sprawiać wrażenie kogoś kto się nie zna, niż coś napisać i rozwiać wszelkie wątpliwości.....
W EA5 do 2000.03 są 2 sondy lambda - pierwsza tuż przed katem ustalająca skład mieszanki, druga za katem sprawdzająca jego działanie. Po 2003.03 są 4 sondy lambda - po jednej w każdym kolektorze przed pre-catami ustalające skład mieszanki, trzecia sprawdzająca ich działanie, umieszczona przed katem i czwarta za katem sprawdzająca jego działanie. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-11-2009, 16:21
|
|
|
robertdg, kiedys jak mnie ktos zmotywuje to skrobne artykulsa
Bartek, w tej wersji po 2003 padaja ktore pierwsze? Tzn inaczej. Czy padniecie 3 i 4 powoduje rozlegulowanie mieszanki czy one maja tylko za zadanie analize poprawnosci pracy? Tj zglosza blad ze mieszanka bogata ale nie wplywaja bezposrednio na parametry mieszanki? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-11-2009, 16:27
|
|
|
Bartek3g, jezeli sonda przed i za katem bedzie miala te same parametry komp bedzie widzial tzw jednoznacznosc co bedzie prowadzic do zwiekszonego spalania, nierownej pracy silnika, etc., nie zawsze i nie w kazdym przypadku to sie pokrywa, czesto powodem jednakowych parametrow pomiedzy sondami przed i za katem jest uszkodzony kat lub jego brak |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-11-2009, 22:17
|
|
|
3 i 4 mają zadanie kontrolę pracy katalozatorów nie mają wpływu na skład mieszanki. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-11-2009, 22:20
|
|
|
Bartek, wiec co by sie dzialo jakby w takim razie usunal kata a w to miejsce wstawil kawalek rury? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-11-2009, 22:25
|
|
|
Błąd drugiej sondy i permanentne CE na desce rozdzielczej.
[ Dodano: 08-11-2009, 22:26 ]
Ale wystarczy włożyć najprostszy emulator sondy od starych instalacji LPG i będzie ok. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-11-2009, 08:15
|
|
|
Bartek napisał/a: | Po 2003.03 są 4 sondy lambda |
miales na mysli po 2000.03? |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-11-2009, 13:24
|
|
|
Bartek napisał/a: | Po 2003.03 są 4 sondy | Bazuje na koledze. Moze powielilem blad
Bartek,
czyli jak mam blad od bogatej mieszanki to wina pierwszych dwoch sond? Czy wtedy nie wywalil by osobnego bledu, ze sonda padla? Jak patrzylem na kompie to ladnie skacze napiecie w zakresie 0-1V, w zaleznosci od obciazenia.
Zrobilo mi sie tak jak spadl mi filtr powietrza na trasie i chwile jechalem bez niego. Potem pozyczylem inny, troche stary. Przeplywka padla? (na kompie normalnei sa odczyty z przeplywki) Czy wina nowego filtra? Te bledy to P0172 i P0175 jak mnie pamiec nie myli. Pozdrawiam
EDIT: tylko dziwne jest to, ze pali mi calkiem normalnie. |
|
|
|
 |
|
|