Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
19L / 100 km - KTO DA WIĘCEJ ?
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-11-2009, 15:30   

Bartek3g, nie odczytuje tego jako czepialstwo, dzieki za cenna wiedze, poprostu zrezygnuje z Discovery Channel :-( , nie zmienia to jednak faktu ze wydobywajaca sie para jest zjawiskiem naturalym w kazdym benzyniaku, zwlaszcza w niskich temperaturach widoczna.

Vlad napisał/a:
to jest v6 i druga sonda nie siedzi za zadnym katalizatorem tylko za druga głowicą i w takim samym stopniu odpowiada za spalanie co ta pierwsza.


Dowód na to ze sie mylisz:


Numer 7 i 14 to sondy Lambda pomiedzy nimi numer 12 to katalizator, to o czym piszesz najczesciej wystepowalo w silnikach VAG generacji VR6, jedna sonda na jednym wylocie z glowicy, druga na przeciwnym, oczywiscie nie tylko VAG stosował takie rozwiązanie, obecnie malo ktory producent stosuje pojedyncze Lambdy, nie mowiac juz o ich dublowaniu, w wiekszosci przypadkow sa 2 sondy, ta druga za katem, juz nawet Toyota w swoich silnika VVT-i (silniki czterocylindrowe) stosuje 3 sondy, dwie przed katem (sonda na dwa cylindry), jedna za katem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 08-11-2009, 16:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-11-2009, 15:44   

Vlad, czasem lepiej nic nie pisać i sprawiać wrażenie kogoś kto się nie zna, niż coś napisać i rozwiać wszelkie wątpliwości.....

W EA5 do 2000.03 są 2 sondy lambda - pierwsza tuż przed katem ustalająca skład mieszanki, druga za katem sprawdzająca jego działanie. Po 2003.03 są 4 sondy lambda - po jednej w każdym kolektorze przed pre-catami ustalające skład mieszanki, trzecia sprawdzająca ich działanie, umieszczona przed katem i czwarta za katem sprawdzająca jego działanie.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-11-2009, 16:21   

robertdg, kiedys jak mnie ktos zmotywuje to skrobne artykulsa ;-)

Bartek, w tej wersji po 2003 padaja ktore pierwsze? Tzn inaczej. Czy padniecie 3 i 4 powoduje rozlegulowanie mieszanki czy one maja tylko za zadanie analize poprawnosci pracy? Tj zglosza blad ze mieszanka bogata ale nie wplywaja bezposrednio na parametry mieszanki?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-11-2009, 16:27   

Bartek3g, jezeli sonda przed i za katem bedzie miala te same parametry komp bedzie widzial tzw jednoznacznosc co bedzie prowadzic do zwiekszonego spalania, nierownej pracy silnika, etc., nie zawsze i nie w kazdym przypadku to sie pokrywa, czesto powodem jednakowych parametrow pomiedzy sondami przed i za katem jest uszkodzony kat lub jego brak
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-11-2009, 22:17   

3 i 4 mają zadanie kontrolę pracy katalozatorów nie mają wpływu na skład mieszanki.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-11-2009, 22:20   

Bartek, wiec co by sie dzialo jakby w takim razie usunal kata a w to miejsce wstawil kawalek rury?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-11-2009, 22:25   

Błąd drugiej sondy i permanentne CE na desce rozdzielczej.

[ Dodano: 08-11-2009, 22:26 ]
Ale wystarczy włożyć najprostszy emulator sondy od starych instalacji LPG i będzie ok.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-11-2009, 08:15   

Bartek napisał/a:
Po 2003.03 są 4 sondy lambda

miales na mysli po 2000.03?
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-11-2009, 13:24   

Bartek napisał/a:
Po 2003.03 są 4 sondy
Bazuje na koledze. Moze powielilem blad ;-)

Bartek,
czyli jak mam blad od bogatej mieszanki to wina pierwszych dwoch sond? Czy wtedy nie wywalil by osobnego bledu, ze sonda padla? Jak patrzylem na kompie to ladnie skacze napiecie w zakresie 0-1V, w zaleznosci od obciazenia.

Zrobilo mi sie tak jak spadl mi filtr powietrza na trasie i chwile jechalem bez niego. Potem pozyczylem inny, troche stary. Przeplywka padla? (na kompie normalnei sa odczyty z przeplywki) Czy wina nowego filtra? Te bledy to P0172 i P0175 jak mnie pamiec nie myli. Pozdrawiam

EDIT: tylko dziwne jest to, ze pali mi calkiem normalnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.