Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła mijania - czujnik
Autor Wiadomość
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-11-2009, 23:48   

Luk napisał/a:
tylko wtedy nie jest to zdrowe dla aku

Światła gasną po 3 sekundach od otwarcia drzwi - nie zaszkodzi to w żaden sposób dla akumulatora.
_________________

 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-11-2009, 00:01   

tomekrvf napisał/a:
Światła gasną po 3 sekundach od otwarcia drzwi - nie zaszkodzi to w żaden sposób dla akumulatora

He, he, pod warunkiem, że po zgaszeniu silnika zaraz otwierasz drzwi :)
A tak naprawdę, to bardziej szkodliwe dla aku jest odpalanie na włączonych światłach. Zauważ, że w czasie działania rozrusznika wyłączane są inne odbiorniki (radio, nawiew itp)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-11-2009, 00:02   

Luk napisał/a:
A tak naprawdę, to bardziej szkodliwe dla aku jest odpalanie na włączonych światłach. Zauważ, że w czasie działania rozrusznika wyłączane są inne odbiorniki (radio, nawiew itp)

Dla sprawnego akumulatora nie robi to różnicy.
_________________

 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-11-2009, 00:12   

tomekrvf napisał/a:
Dla sprawnego akumulatora nie robi to różnicy.

Hmm... Mnie zawsze uczyli, żeby nie odpalać z włączonymi światłami... Ale może czasy się zmieniły i technika poszłą do przodu :) Faktem jest, że w opcji świateł dziennych jest tak, że zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika, a nie przekręceniu stacyjki. Po coś to tak właśnie zrobili.
Ale OK, ważne jest że gasną i nie da się zostawić na noc na światłach. A najwyżej wymienisz aku trochę wcześniej :)
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 26-11-2009, 07:28   

Luk napisał/a:
Ale OK, ważne jest że gasną i nie da się zostawić na noc na światłach

Oj da się da się :P ktoś już o tym wspominał.
Po za tym nawet w pozycji ON światła przygasają przy starcie.
Luk napisał/a:
A tak naprawdę, to bardziej szkodliwe dla aku jest odpalanie na włączonych światłach

Mnie kiedyś uczono, iż przy silnych mrozach, przed uruchomieniem/rozruchem można na 3-5s światła włączyć, żeby aku sie trochę ruszyło i potem dopiero uruchamiać śilnik.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Mac_Man1 
Forumowicz


Auto: OIII 2.0 Benzyna CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 26-11-2009, 07:57   

adalbert7 napisał/a:
Mac_Man1 napisał/a:

Już w sumie nie wiem jakby było najsensowniej :? Dzisiaj sprawdziłem u siebie i w dzień światła się nie włączyły. Wniosek z tego, że najlepiej obserwować kontrolkę świateł na desce rozdzielczej - jeżeli się zapali w trybie AUTO to OK, a jeśli nie (tzn. jest za jasno) to przekręcić włącznik na ON.
Suma sumarum ten czujnik jest mało przydatny (wręcz uciążliwy) w przypadku gdy nie ma się ustawionych świateł na włączanie po zapłonie.
... ale nie wiem czy dobrze kombinuję :|


Ale jeśli nie masz włączonej funkcji świateł dziennych, to w momencie jak jest widno to światła nie mają się prawa włączyć, w pozycji Auto.
Czujnik reaguje na zmrok więc włącza światła po ściemnieniu się.
Dopiero działa to jak było wcześniej opisane po uaktywnieniu świateł dziennych - należy to zrobić w ASO (w Katowicach kosztuje to 150 zł)

I tak też napisałem :)
Proponowano mi w salonie uaktywnienie świateł dziennych - z zastrzeżeniem, że jest to "usługa" nieodwracalna. Dlatego zawachałem się i nie kazałem robić. Ale teraz się
zastanawiam :?: .... A jak pojadę za granicę gdzie nie ma wymogu jeżdżenia na światłach przez cały rok? Chociaż z drugiej strony jazda na światłach w krajach gdzie nie ma takiego wymogu chyba nie jest zabroniona?
... Myślicie, że warto uaktywniać światła? (liczę na opinie osób, które tak mają :) )
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-11-2009, 13:37   

Mac_Man1 napisał/a:
jest to "usługa" nieodwracalna

:?: Jak to nieodwracalna? W sensie, że za następną zmianę będziesz musiał płacić, tak? A jak byś chciał to zrobić przy okazji przeglądu, to co, też masz płacić te 150 zł? Przecież i tak podłączają pod komputer...
Mac_Man1 napisał/a:
Myślicie, że warto uaktywniać światła?

Póki nie zmienią się przepisy w kraju, to tak.
 
 
Mac_Man1 
Forumowicz


Auto: OIII 2.0 Benzyna CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 26-11-2009, 14:11   

Luk napisał/a:
Mac_Man1 napisał/a:
jest to "usługa" nieodwracalna

:?: Jak to nieodwracalna? W sensie, że za następną zmianę będziesz musiał płacić, tak? A jak byś chciał to zrobić przy okazji przeglądu, to co, też masz płacić te 150 zł? Przecież i tak podłączają pod komputer...


Tego dokładnie nie wiem bo nie drążyłem tematu. Zrozumiałem, że technicznie nie da się tego zrobić ... ale w sumie niby dlaczego???

Luk napisał/a:
Mac_Man1 napisał/a:
Myślicie, że warto uaktywniać światła?

Póki nie zmienią się przepisy w kraju, to tak.


Pewnie się nie zmienią ... a jak już to na gorsze :) (np. przez cały rok z włączonymi wycieraczkami :shock: ). Chyba się w końcu zdecyduję - ciekawe tylko czy tak jak mówisz będzie to usługa płatna? Przy odbiorze auta ASO oferowało mi takie ustawienie bezpłatnie ale zdaję sobie sprawę, że teraz każde podpięcie do komputera kosztuje .... więc trzeba będzie poczekać do przeglądu ... tyle, że to dopiero za niecały rok :(
 
 
olosoft 
Mitsumaniak
02431/KMM


Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 223
Skąd: PL
Wysłany: 26-11-2009, 16:33   

Miśka odebrałem z ustawieniami fabrycznymi i zmiany ustawień działania świateł mijania dokonywałem bezpłatnie po ok miesiącu od odbioru. Bezsensowne w tym ustawieniu jest to, że nie można świateł wyłączyć podczas jazdy (np. w Grecji gdzie miałem okazję przebywać, jazda w dzień przy dobrych warunkach z włączonymi światłami drogowymi jest niedozwolona, nie wstawiają za to puki co mandatów ale można liczyć na upomnienie Pana Władzy). Oczywiście auto może mięć ustawienia i wyposażenie zgodne z przepisami kraju gdzie jest zarejestrowane wiec wystarczy wyjaśnić i jechać dalej ale brak kontroli nad światłami mnie drażni.
 
 
Mac_Man1 
Forumowicz


Auto: OIII 2.0 Benzyna CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 26-11-2009, 17:23   

olosoft napisał/a:
... Bezsensowne w tym ustawieniu jest to, że nie można świateł wyłączyć podczas jazdy (np. w Grecji gdzie miałem okazję przebywać, jazda w dzień przy dobrych warunkach z włączonymi światłami drogowymi jest niedozwolona, nie wstawiają za to puki co mandatów ale można liczyć na upomnienie Pana Władzy). Oczywiście auto może mięć ustawienia i wyposażenie zgodne z przepisami kraju gdzie jest zarejestrowane wiec wystarczy wyjaśnić i jechać dalej ale brak kontroli nad światłami mnie drażni.

I tego najbardziej się obawiam ... chociaż Grecja na razie mi nie grozi :wink: ... najwięcej jednak jeździ się po naszym ukochanym kraju :) W poprzednich samochodach musiałem sam włączać światła, nawyk mam wyrobiony, mogę tak robić dalej ... wkurzające jest tylko to, że muszę przekręcać włącznik o jedną pozycję więcej (przy gaszeniu też). To tylko tak dygresja ... jeszcze pomyśłicie, że się czepiam :P
 
 
olosoft 
Mitsumaniak
02431/KMM


Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 223
Skąd: PL
Wysłany: 26-11-2009, 17:36   

I tak wydaje mi się, że ustawienie tego na stałe jest lepsze od podróżowania z przełącznikiem w pozycji "on". Tylko przy takim ustawieniu rację bytu ma pozycja "auto" o ile taką masz, która swoją droga też nie działa tak jak bym się tego spodziewał (np. doświetlanie zakrętów działa także wtedy gdy jest jasno). Logiczne wydaje się także żeby w pozycji "off" światła były faktycznie wyłączone. W ASO rozkładają ręce, albo faktycznie się nie da albo nie potrafią (stawiam na to drugie - pół godziny zastanawiali się dlaczego mam "A" w VIN-ie na pozycji oznaczenia rocznika i tłumaczenie, że to rocznik modelowy 2010 nie docierało).
 
 
Mac_Man1 
Forumowicz


Auto: OIII 2.0 Benzyna CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 27-11-2009, 07:54   

olosoft napisał/a:
I tak wydaje mi się, że ustawienie tego na stałe jest lepsze od podróżowania z przełącznikiem w pozycji "on". Tylko przy takim ustawieniu rację bytu ma pozycja "auto" o ile taką masz, która swoją droga też nie działa tak jak bym się tego spodziewał (np. doświetlanie zakrętów działa także wtedy gdy jest jasno). Logiczne wydaje się także żeby w pozycji "off" światła były faktycznie wyłączone. W ASO rozkładają ręce, albo faktycznie się nie da albo nie potrafią (stawiam na to drugie - pół godziny zastanawiali się dlaczego mam "A" w VIN-ie na pozycji oznaczenia rocznika i tłumaczenie, że to rocznik modelowy 2010 nie docierało).

Tryb "Auto" posiadam ... chociaż doświetlania zakrętów w mojej wersji nie ma. Czy przy ustawieniu świateł w trybie OFF one świecą przed uruchomieniem samochodu (zapłonem) czy po zapłonie? Pytam bo nawet w tym wątku była poruszana sprawa akumulatora a ja raczej przywykłem do zapalania auta przed włączeniem świateł ... chociaż niektórzy twierdzą, że to nie szkodzi akumulatorowi :?
 
 
adalbert7 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite '2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 23
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 27-11-2009, 09:45   

Mac_Man1 napisał/a:

Tryb "Auto" posiadam ... chociaż doświetlania zakrętów w mojej wersji nie ma. Czy przy ustawieniu świateł w trybie OFF one świecą przed uruchomieniem samochodu (zapłonem) czy po zapłonie? Pytam bo nawet w tym wątku była poruszana sprawa akumulatora a ja raczej przywykłem do zapalania auta przed włączeniem świateł ... chociaż niektórzy twierdzą, że to nie szkodzi akumulatorowi :?

Przy włączonej funkcji świateł dziennych, w trybie AUTO, światła zapalają się dopiero po uruchomoieniu silnika; natomiast po włączeniu samego zapłonu nie świecą się jeszcze.
Przynajmniej u mnie tak jest.
Tak samo jest w trybie OFF, natomiast w trybie ON (reflektorek) świecą się również po samym włączeniu zapłonu.
_________________
Pozdrawiam adalbert7
 
 
olosoft 
Mitsumaniak
02431/KMM


Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 223
Skąd: PL
Wysłany: 27-11-2009, 09:54   

Mac_Man1 napisał/a:
Tryb "Auto" posiadam ... chociaż doświetlania zakrętów w mojej wersji nie ma. Czy przy ustawieniu świateł w trybie OFF one świecą przed uruchomieniem samochodu (zapłonem) czy po zapłonie? Pytam bo nawet w tym wątku była poruszana sprawa akumulatora a ja raczej przywykłem do zapalania auta przed włączeniem świateł ... chociaż niektórzy twierdzą, że to nie szkodzi akumulatorowi :?


Nie zwracałem na to wcześniej uwagi i dopiero teraz to sprawdziłem. U mnie światła (biksenony) w trybie 'off' i 'auto' zapalają się w dzień dopiero po rozruchu silnika. Po zmierzchu - sprawdzę to wieczorem bo na szybkiego nie miałem czym czujnika zasłonić.

Akumulatorem bym się nie przejmował niezależnie od trybu działania świateł, jest to element eksploatacyjny stworzony po to żeby z niego korzystać.

Przy ustawieniach fabrycznych światła zawsze miałem zawsze w trybie 'on' i gasły one na czas rozruchu.
 
 
adalbert7 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite '2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 23
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 27-11-2009, 10:16   

olosoft napisał/a:
...
Przy ustawieniach fabrycznych światła zawsze miałem zawsze w trybie 'on' i gasły one na czas rozruchu.

To nie jest tak, że światła gasną w momencie rozruchu, tylko w tym momencie rozrusznik pobiera tak duży prąd, żę moc w układzie na momencik zmniejsza się tak drastycznie iż większość urządzeń albo przygasa, a jak mają zabezpieczenie niskoprądowe, to na tą chwilę wyłączają się.
_________________
Pozdrawiam adalbert7
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.