Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Szarpanie podczas jazdy na niskich obrotach.
Autor Wiadomość
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2009, 12:25   

ok, w takim razie do rzeczy:

1) Naciągnąłem troche linke gazu bo lekko wisiała

2) Wyczyściłem przepustnice, ale tylko tyle ile moglem bez jej całkowitego wykręcania (brak narzędzi). Generalnie nie była jakaś brudna... najważniejsze miejsce, czyli okrąg styku TP wyczyściłem dokładnie.

3) Próbowałem ustawić śrubkę główną ze zmasowanym złączem diagnostycznym . Ale. Była wkręcona na maxa. W ogóle obawiam się ze ją zjechałem bo już nie moge kręcić w żadną ze stron.

4) Reset ECU


Problem nie ustał.

Przyjżałem się bardzo dokładnie obrotom. Da się zauważyć lekkkkie falowanie na jałowym (+-50RPM). Jeżeli dodam gazu i równo trzymam pedał aby silnik mial 2000 RPM to falowanie jest bardziej widoczne (nawet +-150RPM). Na zimnym tego nie ma.
 
 
polbo 
Mitsumaniak
Karpik egzotyczny :)


Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: 13-12-2009, 21:42   

Mam ten sam problem. Przpustnica wyczyszczona, obroty jak nie falowaly, tak nie faluja. Na poczatku troche mnie to denerwowalo.

Teraz jakos na wyczucie, kiedy zbliza sie moment szarpniecia doslownie muskam lekko gaz i auto jedzie plynnie. Najbardziej przydaje sie gdy tocze sie powoli w korkach. W innych przypadkach - szybko wrzucam II :)
_________________
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2009, 14:00   

Witam ponowinie.

Udało mi się rozwiązać problem dławienia przy jeździe na wolnych obrotach. Okazało się, że miałem źle ustawiony czujnik IPS. Rozwarcie na pinach pojawiało się po dość sporym wychyleniu przepustnicy (gdzieś prawie centymetr!! a powinno być 0,45mm). Teoretycznie wszystko do siebie pasuje:

- przepustnica otwarta
- auto jedzie 30km/h - 2000rpm
- ecu widzi zamkniętą przepustnice i próbuje doprowadzić do obrotów jałowych, auto zaczyna przydławiać na kilka sekund
- sonda lambda daje wskazanie o dużej ilość tlenu i ecu wzbogaca mieszanke

i tak wkółko ....


Ustawiłem IPS i autko jedzie równiusieńko !!!!!!!!!


p.s. nie obyło się bez problemów.
- przy okazji wyjąłem i wyczyściłem przepustnice
- po zamonotwaniu reset ecu i uczenie wolnych

I dupa , wolne obroty mam ponad 1000rpm. Co ciekawe, jeżeli położę nogę na gazie (nie wciskam, tylko lekko położe) to po około 3-4 sek. obroty spadają do regulaminowych 850 .... Co to może być :

1) naciąg linki (moim zdaniem jest ok)
2) Ustawienia śrubki (zgrubnej) blokującej trzpień zaworu przepustnicy ?
3) Źle ustawiłem IPS ? (po dokręceniu IPS sprawdziłem i wyszło mi to wręcz komputerowo : 0mm - 0,4mm ZWARCIE ,a 0,45mm i więcej - rozwarcie)

[ Dodano: 23-12-2009, 19:58 ]
Ok wyjaśniło się, przesunąłem TPS/IPS zgodnie z ruchem wskazówek zegara jeszcze o dosłownie grubość picznego włosa i wszystko jest ok ;-) Obroty jałowe rozgrzanego silnika 750rpm.

Reasumując.

Wszystkim, którzy doświadczają problemu cyklicznego dławienia przy jeździe na niskich obrotach (a kilka tych osób było) polecam ustawienie czujnika TPS/IPS.

p.s. a może dodać ten wątek do CJ0 FAQ ?
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-12-2009, 09:20   

wczoraj w końcu wyczyściłem u Maro (po raz kolejny wielkie dzięki, że masz siłę słuchać moich żalów i wciaż masz chęć zajmować się moim żółtym skarbem) przepustnicę, ustawiliśmy wolne obroty oraz został wyregulowany TPS. i teraz pytanie, bo szarpanie stało się niestety bardziej zauważalne (przy leciutko położonej nodze na gazie) - jaką wartość powinien mieć ten TPS? czuję że to właśnie o to chodzi, a po przeczytaniu posta powyżej jestem coraz bliżej rozwiązania problemu. mam nadzieję ;)

swoją drogą. wolne obroty na rozgrzanym powinny być na 750 czy 850?
_________________
7,60/100
 
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2009, 10:47   

Pexu napisał/a:
wczoraj w końcu wyczyściłem u Maro (po raz kolejny wielkie dzięki, że masz siłę słuchać moich żalów i wciaż masz chęć zajmować się moim żółtym skarbem) przepustnicę, ustawiliśmy wolne obroty oraz został wyregulowany TPS. i teraz pytanie, bo szarpanie stało się niestety bardziej zauważalne (przy leciutko położonej nodze na gazie) - jaką wartość powinien mieć ten TPS? czuję że to właśnie o to chodzi, a po przeczytaniu posta powyżej jestem coraz bliżej rozwiązania problemu. mam nadzieję ;)

swoją drogą. wolne obroty na rozgrzanym powinny być na 750 czy 850?


Ja korzystałem z opisu na stronie Krzyżaka. Przy ustawianiu chodzi o to aby przy wychyleniu przepustnicy o 0,40mm (i mniej) było zwarcie na dwóch ostatnich pinach gniazda TPS/IPS. Przy wychyleniu 0,45mm (i więcej) powinno już być rozwarcie.

Przez "wychylenie przepustnicy o 0,XX mm" rozumiemy włożenie szczelinomierza z odpowiednią wartością pomiędzy dźwigienkę przepustnicy a śrubkę ją blokującą.

Moim zdaniem powinniście zwrócić uwagę na:
- czy śrubka blokująca przepustnicę jest na pewno dobrze ustawiona (tz. czy zamknięta przepustnica jest rzeczywiście zamknięta i śrubka dotyka wtedy tej dźwigni ze sprężyną)
- czy po dokręceniu TPS/IPS się nie przesuwa (koniecznie sprawdzić ustawienie po dokręceniu!)
- naciąg linki gazu (nie za mocno - żeby dobrze odbijało, nie za słabo- żeby nie było luzu na pedale)
- z tym resetem ECU nie przesadzać ale moim zdaniem w tym przypadku się przyda

Być może dodatkowo należy:
- przeczyścić tryby w silniczku krokowym - być może zebrał się tam brud i nie chodzi on zbyt płynnie - stąd szarpanie


Obroty powinny być 750 rpm. Na obrotomierzu masz pięć pól pomiędzy 0 a 1000, wskazówka powinna być więc prawie (lekko przed) na ostatniej kresce przed 1000.
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-01-2010, 12:38   

no niestety... wczoraj zrobiliśmy podejście nr2 i... jest tak samo, albo i gorzej :(

dlamer napisał/a:
chodzi o to aby przy wychyleniu przepustnicy o 0,40mm (i mniej) było zwarcie na dwóch ostatnich pinach gniazda TPS/IPS. Przy wychyleniu 0,45mm (i więcej) powinno już być rozwarcie.

dokładnie tak jest ustawione

w nadchodzącym tygodniu zrobimy podejście nr3, mam nadzieję że ostateczne... :roll:

[ Dodano: 04-01-2010, 08:37 ]
w końcu :D
do trzech razy sztuka ;) udało się nam ustawić TPS, samochodem nie szarpie i można bez komplexów poruszać się po drodze :)

podziękowania oczywiście dla Maretzkiego, oraz dla Krzyżaka i dlamera za opisy :)
przy okazji po raz kolejny wiem, że na Mitsumaniaków naprawdę można liczyć :)
_________________
7,60/100
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.