Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zużycie oleju
Autor Wiadomość
marmach 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 234
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-02-2010, 12:45   

Ja sprawdzam zawsze rano, przed pierwszym odpaleniem silnika. Przez noc wszystko spływa do miski, więc wg mnie pomiar jest możliwie najdokładniejszy.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2010, 13:40   

jaceksu25 napisał/a:
grzes, olej sprawdzaj na ciepłym silniku
i jeszcze jedno - dalej popieram 1 nieobowiązkową wymianę oleju po 2-3 tys.km

Im starszy samochód tym częściej należy dokonywać kontroli i wymiany oleju. Przy nowych autach trzymajmy się zaleceń instrukcji - w normalnych warunkach eksploatacji nie ma sensu dokonywać wcześniejszej wymiany oleju niż podaje producent.
Poziom oleju silnikowego najlepiej sprawdzać przy zimnym silniku lub ewentualnie 10-15 minut po jego wyłączeniu.
Tak podają pisma fachowe, może kolega jaceksu25 ma inne informacje, ale proszę w takim razie o uzasadnienie. Chyba że jest to innowacyjność za którą kocha tą markę :mrgreen: .
 
 
Forensic
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2010, 14:12   

Użytkuję Lancera już trzeci rok. Na przeglądach (co 10-14tyś) olej zalewany do poziomu max. Nie zauważyłem aby go ubywało (sprawdzam poziom przed każdą dłuższą podróżą).
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-02-2010, 14:27   

sprawdzanie poziomu oleju na rozgrzanym silniku?? hmmm a to jakas nowa teoria...
od kiedy pamitam to sie to robi zimny silniku, najlepiej na plaskim kawalku podloza wtedy jest idealnie, kolega jaceksu25 chyba zpomnial ze olej rozgrzewany znaczaca zwieksza swoja objetosc (dlatego czesto sie podaje jego ilosc w kilogramach a nie w litrach) a druga sprawa to taka ze w czasie pracy czy niedlugo po niej olej znajduje sie we wszystkich czesciach silnika, niekoniecznie tych gdzie dociera bagnet... np majac na cieplym silniku max na bagnecie okazuje sie ze jest go w silniku go zaduzo... generalnie zasada jest taka jesli na zimnym silniku jest poziom oleju mniej wiecej na srodku miedzy min i max to jest to wartos bezpieczna...

no chyba ze tak jak sla pisze mitsu to jakas magiczna marka gdzie wszystko jest na odwrot ;)
 
 
Me-Tsu 
Forumowicz

Auto: Invite 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: W-wa
Wysłany: 07-02-2010, 18:57   

Nie klocic sie!
Poziom oleju powinno sie sprawdzac po uprzednim wylaczeniu silnika po jezdzie i odczekaniu kilku minut.
Tak tez stoi w naszej ksiazce serwisowej, BTW. :mrgreen:
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2010, 19:04   

sla napisał/a:
ewentualnie 10-15 minut po jego wyłączeniu


może kolega sam sobie przeczy?

[ Dodano: 07-02-2010, 19:06 ]
Me-Tsu napisał/a:
Poziom oleju powinno sie sprawdzac po uprzednim wylaczeniu silnika po jezdzie i odczekaniu kilku minut.
Tak tez stoi w naszej ksiazce serwisowej, BTW.


przynajmniej jedna osoba co umie czytać/przeczytała instrukcję obsługi
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2010, 19:23   

To nie chodzi o czytanie instrukcji obsługi, bo nie jest to marka gdzie wszystko jest na odwrót, tu są podane warunki minimum, do sprawdzania poziomu oleju, ale najlepiej to robić jednak na zimnym silniku. Między słowami "należy" a "ewentualnie" jest dosyć duża różnica.
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2010, 19:27   

a co do tematu - osobiście zauważyłem, że 1.5 potrafi zjadać olej, ale bez paniki :wink:





edycja po sprzataniu watku
Ostatnio zmieniony przez mkm 07-02-2010, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lestat 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 579
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-02-2010, 07:42   

Luk napisał/a:
nie widzę gdzie się kończy mokro a zaczyna sucho
a wycierasz bagnet przed sprawdzeniem poziomu??
_________________
Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic...
 
 
grzes 
Mitsumaniak
nawschod

Auto: OIII2WD, był Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 122
Skąd: Jasło
Wysłany: 08-02-2010, 12:57   

Ja wczoraj sprawdziłem i rzeczywiście, 10minut po wyłączeniu silnika na bagnecie było 2/3 poziomu do maxa, a gdy postał parę godzin to poziom spadł do 1/3-1/4. Do tej pory raczej sprawdzałem na letnim oleju, więc może nie ubyło tak dużo jak myślałem.
 
 
marmach 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 234
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-05-2010, 18:55   

Mam pytanie dotyczące bagnetu. Zauważyłem, że z jednej strony (na dole, tuż przy kropce maks.), jest odciśnięty jakiś napis (2 litery i kilka cyfr). Po drugiej stronie tego nie ma. Czy to ma jakieś znaczenie? Pytam, bo w książce serwisowej nie ma napisane, że np. wkładać bagnet napisem do góry, a wygląda na to, że od sposobu umiejscowienia zależy wskazywany poziom!
Po pierwsze ostatnie kilka cm bagnetu jest lekko przekrzywione. Przynajmniej u mnie. Rurka, w której bagnet się znajduje mocno zakręca w co najmniej 2 miejscach i mam wrażenie, że do miski schodzi pod lekkim kątem. I teraz: gdy wkładam napisem do góry poziom po jednej i drugiej stronie miernika jest różny (różnica na oko ok. 2 mm). Czyli tak, jakby do oleju właził krzywo. Dodatkowo, wskazywany poziom jest trochę niższy. Gdy z kolei wkładam bagnet napisem do dołu poziom jest wyższy (prawie maks.) i jest go po równo z dwóch stron miernika.
Ciekawi mnie jeszcze, czy ten lekko krzywy na końcu bagnet to taka koncepcja producenta, czy zwichrował się siedząc w rurce zakręcającej we wszystkie strony...
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 27-06-2010, 12:30   

Bagnet jest orientacyjnym "urządzeniem pomiarowym", zwłaszcza jak jest lekko wygięty będzie pokazywał różnie. Zuzycie oleju najlepiej mierzyć obliczając różnicę wlanego i wyalnego + dolewki. Pomiary w czasie esploatacji jak ktoś mierzy na zimnym - niech zawsze mierzy na zimnym, a jak na ciepłym kilka min po zgaszeniu - to cały czas tym samym sposobem, wtedy jest wiadomo co i jak.
Z Lancerami nie ma problemu, to nie miski Nissana, gdzie wchodzi niespełna 3 l oleju. Ubytek rzędu 1 l to ponad 1/3 utraty objętości smarowidła.
_________________
...biała strona mocy....
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2010, 12:13   

Witam, nie chcę zakładać nowego tematu bo chodzi mi o olej w skrzyni biegów.
Instrukcja mówi o oleju w klasie GL3, który generalnie produkuje castrol smsxGL3/4.
Reszta to oleje GL4/5 i tu moje pytanie, czy można zalać olej w klasie GL4/5?
W serwisie leją castrola GL4?
Pytam, bo chcę wymienić na pełnego syntetyka:)
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 02-07-2010, 13:47   

Bastek77 - Shell zaleca olej Gear Oil S 75W-80 , ale nie wiem w jakiej jest on klasie .
_________________

 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2010, 18:16   

Wiem, jest w wyszukiwarce shella:) tylko, że jest to półsyntetyk.........
Chyba zmienię na tego SMSXa jest w pełni syntetyczny, chyba, że coś innego wpadnie mi w oko:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.