Zużycie oleju |
Autor |
Wiadomość |
marmach
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 234 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-02-2010, 12:45
|
|
|
Ja sprawdzam zawsze rano, przed pierwszym odpaleniem silnika. Przez noc wszystko spływa do miski, więc wg mnie pomiar jest możliwie najdokładniejszy. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2010, 13:40
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: | grzes, olej sprawdzaj na ciepłym silniku
i jeszcze jedno - dalej popieram 1 nieobowiązkową wymianę oleju po 2-3 tys.km |
Im starszy samochód tym częściej należy dokonywać kontroli i wymiany oleju. Przy nowych autach trzymajmy się zaleceń instrukcji - w normalnych warunkach eksploatacji nie ma sensu dokonywać wcześniejszej wymiany oleju niż podaje producent.
Poziom oleju silnikowego najlepiej sprawdzać przy zimnym silniku lub ewentualnie 10-15 minut po jego wyłączeniu.
Tak podają pisma fachowe, może kolega jaceksu25 ma inne informacje, ale proszę w takim razie o uzasadnienie. Chyba że jest to innowacyjność za którą kocha tą markę . |
|
|
|
 |
Forensic [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2010, 14:12
|
|
|
Użytkuję Lancera już trzeci rok. Na przeglądach (co 10-14tyś) olej zalewany do poziomu max. Nie zauważyłem aby go ubywało (sprawdzam poziom przed każdą dłuższą podróżą). |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 07-02-2010, 14:27
|
|
|
sprawdzanie poziomu oleju na rozgrzanym silniku?? hmmm a to jakas nowa teoria...
od kiedy pamitam to sie to robi zimny silniku, najlepiej na plaskim kawalku podloza wtedy jest idealnie, kolega jaceksu25 chyba zpomnial ze olej rozgrzewany znaczaca zwieksza swoja objetosc (dlatego czesto sie podaje jego ilosc w kilogramach a nie w litrach) a druga sprawa to taka ze w czasie pracy czy niedlugo po niej olej znajduje sie we wszystkich czesciach silnika, niekoniecznie tych gdzie dociera bagnet... np majac na cieplym silniku max na bagnecie okazuje sie ze jest go w silniku go zaduzo... generalnie zasada jest taka jesli na zimnym silniku jest poziom oleju mniej wiecej na srodku miedzy min i max to jest to wartos bezpieczna...
no chyba ze tak jak sla pisze mitsu to jakas magiczna marka gdzie wszystko jest na odwrot |
|
|
|
 |
Me-Tsu
Forumowicz
Auto: Invite 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 07-02-2010, 18:57
|
|
|
Nie klocic sie!
Poziom oleju powinno sie sprawdzac po uprzednim wylaczeniu silnika po jezdzie i odczekaniu kilku minut.
Tak tez stoi w naszej ksiazce serwisowej, BTW. |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2010, 19:04
|
|
|
sla napisał/a: | ewentualnie 10-15 minut po jego wyłączeniu |
może kolega sam sobie przeczy?
[ Dodano: 07-02-2010, 19:06 ]
Me-Tsu napisał/a: | Poziom oleju powinno sie sprawdzac po uprzednim wylaczeniu silnika po jezdzie i odczekaniu kilku minut.
Tak tez stoi w naszej ksiazce serwisowej, BTW. |
przynajmniej jedna osoba co umie czytać/przeczytała instrukcję obsługi |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2010, 19:23
|
|
|
To nie chodzi o czytanie instrukcji obsługi, bo nie jest to marka gdzie wszystko jest na odwrót, tu są podane warunki minimum, do sprawdzania poziomu oleju, ale najlepiej to robić jednak na zimnym silniku. Między słowami "należy" a "ewentualnie" jest dosyć duża różnica. |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2010, 19:27
|
|
|
a co do tematu - osobiście zauważyłem, że 1.5 potrafi zjadać olej, ale bez paniki
edycja po sprzataniu watku |
Ostatnio zmieniony przez mkm 07-02-2010, 21:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Lestat
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 579 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-02-2010, 07:42
|
|
|
Luk napisał/a: | nie widzę gdzie się kończy mokro a zaczyna sucho | a wycierasz bagnet przed sprawdzeniem poziomu?? |
_________________ Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic... |
|
|
|
 |
grzes
Mitsumaniak nawschod
Auto: OIII2WD, był Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Gru 2009 Posty: 122 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 08-02-2010, 12:57
|
|
|
Ja wczoraj sprawdziłem i rzeczywiście, 10minut po wyłączeniu silnika na bagnecie było 2/3 poziomu do maxa, a gdy postał parę godzin to poziom spadł do 1/3-1/4. Do tej pory raczej sprawdzałem na letnim oleju, więc może nie ubyło tak dużo jak myślałem. |
|
|
|
 |
marmach
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 234 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-05-2010, 18:55
|
|
|
Mam pytanie dotyczące bagnetu. Zauważyłem, że z jednej strony (na dole, tuż przy kropce maks.), jest odciśnięty jakiś napis (2 litery i kilka cyfr). Po drugiej stronie tego nie ma. Czy to ma jakieś znaczenie? Pytam, bo w książce serwisowej nie ma napisane, że np. wkładać bagnet napisem do góry, a wygląda na to, że od sposobu umiejscowienia zależy wskazywany poziom!
Po pierwsze ostatnie kilka cm bagnetu jest lekko przekrzywione. Przynajmniej u mnie. Rurka, w której bagnet się znajduje mocno zakręca w co najmniej 2 miejscach i mam wrażenie, że do miski schodzi pod lekkim kątem. I teraz: gdy wkładam napisem do góry poziom po jednej i drugiej stronie miernika jest różny (różnica na oko ok. 2 mm). Czyli tak, jakby do oleju właził krzywo. Dodatkowo, wskazywany poziom jest trochę niższy. Gdy z kolei wkładam bagnet napisem do dołu poziom jest wyższy (prawie maks.) i jest go po równo z dwóch stron miernika.
Ciekawi mnie jeszcze, czy ten lekko krzywy na końcu bagnet to taka koncepcja producenta, czy zwichrował się siedząc w rurce zakręcającej we wszystkie strony... |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 27-06-2010, 12:30
|
|
|
Bagnet jest orientacyjnym "urządzeniem pomiarowym", zwłaszcza jak jest lekko wygięty będzie pokazywał różnie. Zuzycie oleju najlepiej mierzyć obliczając różnicę wlanego i wyalnego + dolewki. Pomiary w czasie esploatacji jak ktoś mierzy na zimnym - niech zawsze mierzy na zimnym, a jak na ciepłym kilka min po zgaszeniu - to cały czas tym samym sposobem, wtedy jest wiadomo co i jak.
Z Lancerami nie ma problemu, to nie miski Nissana, gdzie wchodzi niespełna 3 l oleju. Ubytek rzędu 1 l to ponad 1/3 utraty objętości smarowidła. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2010, 12:13
|
|
|
Witam, nie chcę zakładać nowego tematu bo chodzi mi o olej w skrzyni biegów.
Instrukcja mówi o oleju w klasie GL3, który generalnie produkuje castrol smsxGL3/4.
Reszta to oleje GL4/5 i tu moje pytanie, czy można zalać olej w klasie GL4/5?
W serwisie leją castrola GL4?
Pytam, bo chcę wymienić na pełnego syntetyka:) |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 02-07-2010, 13:47
|
|
|
Bastek77 - Shell zaleca olej Gear Oil S 75W-80 , ale nie wiem w jakiej jest on klasie . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2010, 18:16
|
|
|
Wiem, jest w wyszukiwarce shella:) tylko, że jest to półsyntetyk.........
Chyba zmienię na tego SMSXa jest w pełni syntetyczny, chyba, że coś innego wpadnie mi w oko:) |
|
|
|
 |
|