Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ekonomiczna predkosc w trasie
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-12-2009, 12:02   

jaca71 napisał/a:

trochę mi szkoda kasy na hamownię :)


Wykres nie mój ale z tego samego silnika. Na pewno ktoś w USA już go zhamował.

jaca71 napisał/a:
Diesle nie szarpią przy 1500;) Szarpią turbodiesle :)


Skrót myślowy tutaj nastąpił oczywiście chodzi o turbo diesle.

W każdym razie co do ekonomi jeśli jedziemy 90km/h to jest to na pewno ekonomiczna prędkość (za pewne mniej pali przy 70-80 ale chyba nikt nie będzie blokował drogi). Każde zwiększenie prędkości powiększa spalanie. Powyżej 120-130 zaczyna być podobne do tego co w mieście się osiąga (zresztą tak się mniej więcej zakłada).
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 07-12-2009, 23:19   

Ja jeżdzę automatami i tam przy znikomych oporach i przy stalej predkosci włącza 4 bieg- nizależnie czy jadę 50 czy 150 - ale wystarczy że delikatnie chce przyspieszyć to przy 50 od razu redukuje do 3 lub 2 - zależenie od mocy z jaką wciskam gaz. Poza tym przy puszczonym gazie przy 120 spala 0 - czasami tylko jakieś spalanie wskoczy - ale jak prędkość zejdzie do 30 (plus minus) to spalanie wskakuje do 3.5 co najmniej - czasami więcej. Najlepiej szybko osiągnąć prędkosć docelową i ją utrzymywać i wykorzystywać naturalne spadki terenu do puszczenia gazu - ale tak żeby nie jechać zabką - od 100 do 60 i tak falować. Dlatego na tempomacie samochód spali zawsze troche wiecej niż wprawna noga wprawionego kierowcy - tempomat nigdy nie "puści"gazu - no może jak z wielkiej góry zacznie samochód się toczyć.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Strumyck 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Piekary
Wysłany: 16-02-2011, 18:40   

Witam.

Moje spostrzeżenia co do spalania Lancera są takie, najekonomiczniej do 3tyś obrotów aczkolwiek dopiero powyżej 4 zaczyna sie prawdziwe spalanie.
2.0 jest silnikiem bardzo elastycznym i zakres obrotów, jak pisaliście wcześniej od 1500, przy oczywiście nie obciażonej jeździe (prosta droga, z górki, sam kierowca itp) jest mozliwy i ekonomiczny.

W praktyce zdaża mi sie schodzić poniżej 2 tys własnie w powyższych warunkach i na pewno silnik na tym nie cierpi a spalanie jest o niebo niższe.
Ale też trzeba pamietać że powinno sie jeździć na szerokim zakresie obrotów przynajmniej raz na kiedyś.

Wierzcie mi że mało który silnik diesla potrafi być tak elastyczny jak benzyna 2.0 w Lancerze. Mam do czynienia z wieloma autami ponieważ zajmuje sie importem samochodów zza zachodniej granicy :) i z przyjemnością wsiadam do lancera i zapominam o ciągłym wahlowaniu biegami.

Zimą np kiedy to warunki drogowe rzadziej pozwalają na dynamiczną jazde spalanie zmniejsza mi sie o około 1l/100km co sie przekłada na jakieś 70 km wiecej na jednym baku LPG.
Prędkość do 110 można uznać za rozsądną i realną bo co to za jazda 80 czy 90 po expresówce jak później poza nią nadrabiamy żeby nadgonić stracony czas.
 
 
Mitsumarek 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER 2004 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 18
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-02-2011, 10:10   

w moim 1,6 którego mam rok stwierdzam, że zima to zawsze 10-10,5 na 100km w lecie 9litrów,(90%miasto) starałem się zejść do 500km w mieście ale nie potrafię :)
pewnie też jest to kwestia opon bo na lato mam yokohamy c drive które super ciche nie są ale pięknie trzymają sie . a jeżeli ma to jakieś znaczenie jeździ na 5w50 mobilu

a w trasie to auto to masakra... wolę wziąć drugie auto bo w tym mnie krew zalewa (głośno i dużo pali)
_________________
It's better to be a pirate than join the army;)
 
 
.TM 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2011, 11:18   

a ja robię 500 km na jednym baku (również >90% miasto) czyli ok. 8 litrów, też letnie Yokohamy C Drive, a na zimę mam Nokian WR G2. porównując lato i zimę to nieznacznie większe spalanie w zimę. jeśli chodzi o trasę - w zeszłym roku 2500 km Polska-Niemcy Niemcy-Polska na 4 pełnych bakach (połowa ostatniego została po powrocie do domu), prędkości w Niemczech powyżej 140 km/h przy 4 osobach i pełnym bagażniku. komfort jazdy w trasie względnie słaby ze względu na hałas, ale na spalanie w trasie nie narzekam 6 - 6,5 litra.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-02-2011, 14:43   

Mówicie że te C.Drive to głośne są? A przyczepność dobra?
 
 
.TM 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2011, 15:03   

głośne są dopiero przy wyższych prędkościach (powyżej 100 km/h) a przyczepność jak dla mnie ok, ale przy 100 km/h nie wchodzę w zakręty (mam standardowy rozmiar felg i opon).

podejrzewam że przy wyższych prędkościach więcej hałasuje silnik niż opony.
Ostatnio zmieniony przez .TM 17-02-2011, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mike_l 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 2007 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-02-2011, 18:33   

Auto mam od stycznia staram sie lać do pełna i wychodzi mniej więcej 550 - 580 km na zbiorniku, 80 % trasa, 20 % miasto, prędkość max 100-120 km/h, mnie to bardzo satysfakcjonuje :biggrin:
 
 
conrad 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 06' 4G18
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-02-2011, 23:55   

Podróżowanie po Trójmieście, poza godzinami szczytu, znając objazdy, chcąć ominąc korki, przewidując sytuacje (hamowanie silnikiem itp), klimatyzacja często włączona: 43L - 550 km = 7.8l/100km.
Poza miastem, na trasie 90-120 km/h (2200-3200 obr/min) około 6-6,5L/100km
 
 
Mitsumarek 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER 2004 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 18
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-02-2011, 09:22   

C drive (ja mam jeszcze AC01 teraz są AC02) może sa minimalnie głośniejsze na trasie ale nie chcę innych opon:) żeby zapiszczały przy starcie a nawet mocnym hamowaniu trzeba chcieć:) nie miałem tak dobrych opon a uwielbiam temat opon wałkować - w końcu bez gumy nie jedziemy:) wybierać jakieś opony "fuel saver" zamiast dobrych gum to głupota dla mnie- zawsze jest coś kosztem czegoś ja wolę przyczepność.

a co do spalania w mieście to muszę popracować chociaż nie ukrywam lubię dźwięk tego biednego 1,6 na wyższych obrotach
_________________
It's better to be a pirate than join the army;)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-02-2011, 09:42   

A jakie mieliście fabrycznie w 1,6? W 2.0 Jest Yokohama Advan Sport A460 (niby topowa klasa opon). Tak się zastanawiałem nad S.Drive ale niby są głośniejsze od C.Drive. Myślałem też o Toyo T1R. Kiedyś na allegro były nówki od Mazdy (gość kupił w zimie i w zimie ją rozbił - opony zostały) 205/50/16 Advan Sport tylko chyba A11 czy jakoś tak.... No ale nie nie zdecydowałem.

Chciał bym żeby było dobre, ale ciche. Szukałem też takie co mają więcej mięsa na zewnętrznej ściance (np. Continetal ale tam sporo negatywnych opinii można poczytać) bo zauważyłem że przy szybkim traktowaniu na winklach tą cześć opony trochę konsumuje Lancer.
 
 
Mitsumarek 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER 2004 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 18
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-02-2011, 10:55   

u mnie fabrycznie były bridgestone turanza 195 60 15 . Bez porówniania chociaż pewnie jakby obydwa komplety były nowe to inna bajka. Ja osobiście zmieniam gumy co 4-5 lat nawet jak się nadają jeszcze... jednak dużo tracą właściwości z wiekiem ( a na używki zawsze się chętny znajdzie ;p)

[ Dodano: 18-02-2011, 10:57 ]
aha c drive nie ma szelenie duzo mięsa na bokach to mówię od razu:)
_________________
It's better to be a pirate than join the army;)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-02-2011, 09:35   

Strumyck napisał/a:
2.0 jest silnikiem bardzo elastycznym i zakres obrotów, jak pisaliście wcześniej od 1500, przy oczywiście nie obciażonej jeździe (prosta droga, z górki, sam kierowca itp) jest mozliwy i ekonomiczny.

Ja jeżdżąc następcą waszego silnika rzadko przekraczam 2000rpm - nie ma potrzeby.
Jako ciekawostkę podam że nowy lancer z silnikiem 1.6 ma "asystenta zmiany biegów". ten asystent proponuje zmianę biegów w górę przy... 1700rpm :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.