Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
20-04-2010, 09:10
"Tryb przygoda" - czyli zakopać się O-II - ku prze
Autor Wiadomość
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 07-12-2009, 12:47   

simon172 napisał/a:
No tak, ale jak masz wszystkie zakopane, to już nawet wyłączenie tego nie pomoże, nawet blokady, bo jak koło nie ma przyczepności to jak ma wyciągnąć ?


Elektronika przydusza moc na wszystkie koła którm brak przyczepności. Jęśli zakopiesz się w piachu i jedziesz na trybie 4WD Auto lub Lock to wszystkie koła ci się kręcą nieprawdaż? Jeśli żadne z nich nie ma przyczepności i mieli w piachu to w końcu wszystkie przestaną się kręcic. Proste :D Dlatego w grząskim terenie nie wolno doprowadzac żeby auto stanęło w miejscu i należy wykorzystywac najwyższy moment obrotowy silnika żeby nie doprowadzic do zatrzymania auta. Szczególnie kiedy auto nie posiada reduktora i opon Mud and Terrain Wtedy wyłącza się ASC i tzw but :D

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
simon172 
Forumowicz


Auto: Outlander 3.0 XLS 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 59
Skąd: Kentucky
Wysłany: 07-12-2009, 13:00   

No tak, zgadza się. Jednak gdy już nie masz przyczepności to uratuję cię tylko inny samochód, bądź wyciągarka.... (nie ma znaczenia czy włączysz kontolę trakcji, czy nie), Tzn, jak zawiśniesz na podwoziu to nawet najlepsze blokady mostów nie pomogą... :roll:
_________________
Biała strzała :)
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 07-12-2009, 13:21   

simon172 napisał/a:
No tak, zgadza się. Jednak gdy już nie masz przyczepności to uratuję cię tylko inny samochód, bądź wyciągarka.... (nie ma znaczenia czy włączysz kontolę trakcji, czy nie), Tzn, jak zawiśniesz na podwoziu to nawet najlepsze blokady mostów nie pomogą... :roll:


Zgadza się i dlatego wlaśnie w terenie nie wolno dopuścic do tego zeby auto ugrzęzło w błocie czy piachu. W aucie takim jak Outek można to uzyskac wyłączając ASC i czasami w poślizgu wybrnąc z opresji. Ale jak już sie ugrzęźnie to amen.

Pozdr.

[ Dodano: 07-12-2009, 13:22 ]
Aha, zeby nie było nieporozumień: ASC wyłączamy zanim zapuścimy się w błoto czy w piach. Jak juz staniemy w miejscu to może byc już za późno :P

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
simon172 
Forumowicz


Auto: Outlander 3.0 XLS 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 59
Skąd: Kentucky
Wysłany: 07-12-2009, 13:59   

No to rozumiemy się w 100 %. Pozdrawiam
_________________
Biała strzała :)
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-12-2009, 00:35   

Może sie myle ale skoro wszystkie 4 koła zaczynaja się zakopywać i w miarę równo się obracają w miejscu to nie powinno przyhamować żadnego bo teoretycznie dla elektroniki jest wszystko ok. To hamowani chyba działa wtedy jeżeli jedno koło obraca się sporo szybciej od drugiego - taka elektroniczna blokada żeby przekazać moment z koła które ma lżej (gorsza przyczepność) na to które ma lepszą
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
simon172 
Forumowicz


Auto: Outlander 3.0 XLS 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 59
Skąd: Kentucky
Wysłany: 08-12-2009, 07:38   

No teoretycznie tak, ale praktycznie zawszę któreś koło ma lżej i się szybciej kręci, raczej mało prawdopodobne, żeby wszystkie kręciły się z tą samą prędkością w kopnym bądź błotnym podłożu.
Teraz tak sobie pomyślałem, a co gdy mamy górkę i załóżmy pas ruchu podzielony jest na pół. Pod lewą stroną samochodu mamy suchy asfalt a pod prawą stroną mamy np. ubity śnieg. Teraz zwykły mechanizm różnicowy który znajduje się w każdym samochodzie nie pozwoli nam podjechać pod taką górkę, bo koła które znajdują się na śniegu zaczną buksować i samochód nawet nie ruszy.. Ale gdy włączymy pastucha, to właśnie on pozwoli nam się wdrapać pod górkę, poprzez przychamowywanie koła które kręci się szybciej i dzięki temu moment obrotowy zostanie przekazany na koła, w tym przypadku na asfalcie. Tyle teorii, a jak z praktyką każdy kto jeździł po śniegu wie jak to wygląda :mrgreen:
_________________
Biała strzała :)
 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 08-12-2009, 20:48   

simon172 napisał/a:
No teoretycznie tak, ale praktycznie zawszę któreś koło ma lżej i się szybciej kręci, raczej mało prawdopodobne, żeby wszystkie kręciły się z tą samą prędkością w kopnym bądź błotnym podłożu.


nie ma co teoretyzować tylko wrzucić 4lock wył.ASC i w błocko albo pozostaje.... Colin McRea Dirt :D
 
 
niezawodny 
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2,2 DID Instyle
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2010, 20:28   

mitsu00 napisał/a:
ASC zawsze trzeba wyłączyc jeśli zapuszczasz się w teren. Inaczej elektronika odcina ci moc z kół które nie mają przyczepności.

Pozdr.

Mitsu! Potwierdzam twoje słowa.
Kilka dni temu odwoziłem klikoro dziaciaków na ferie w góry do chaty w Beskidzie Wyspowym położonej ok. 900 m n.p.m. Ostatnie kilometry brnąłem w luźnym śniegu ostro pod górę (leśna droga) i auto jechało jak... terenówka. Oczywiście pomny twojej rady przezornie wyłączyłem ASC. Samochód ani przez moment nie zabuksował - rewelacja.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 27-01-2010, 21:03   

niezawodny napisał/a:
Mitsu! Potwierdzam twoje słowa.
Kilka dni temu odwoziłem klikoro dziaciaków na ferie w góry do chaty w Beskidzie Wyspowym położonej ok. 900 m n.p.m. Ostatnie kilometry brnąłem w luźnym śniegu ostro pod górę (leśna droga) i auto jechało jak... terenówka. Oczywiście pomny twojej rady przezornie wyłączyłem ASC. Samochód ani przez moment nie zabuksował - rewelacja.


No i oby tak dalej, tzn. żebyś pamiętał o tym, bo inaczej znowu zawstydzisz się na plaży czy pod wyciągiem narciarskim :mrgreen: Outek idzie jak ratrak w śniegu, tylko trza powyłączać mu wszystkie wspomagacze elektroniczne.....

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2010, 02:14   

mitsu00 napisał/a:
Jęśli zakopiesz się w piachu i jedziesz na trybie 4WD Auto lub Lock to wszystkie koła ci się kręcą nieprawdaż?

Pozdr.


Będą się kręciły dwa koła po jednym na osi i to te które mają lżej. Gdyby była blokada mostów to byłoby tak jak pisze Mitsu. Najgorzej jak będzie to na krzyż bo wtedy d... zbita.
Poza tym wszystko co pisze Mitsu zgodne z zasadami.
Polecam ten filmik. Możliwości Outka mnie zaskoczyły a warto zobaczyć jak radzić sobie z brakiem przyczepności kół. Koniecznie należy obejrzeć do końca. http://www.youtube.com/wa...cuM0q4bboQ&NR=1
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 30-01-2010, 12:23   

CIekawe tylko co na te zabawy sprzęgło? W naszych ewidentnie poszłoby z zapachem kapusty :evil: Ale ten z filmu to chyba benzyna 2.4
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 30-01-2010, 12:26   

rezon napisał/a:
CIekawe tylko co na te zabawy sprzęgło? W naszych ewidentnie poszłoby z zapachem kapusty :evil: Ale ten z filmu to chyba benzyna 2.4


Na 100% 2.4 benzyna. Jedną rurę z boku ma tylko 2.4 MIVEC.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 30-01-2010, 14:14   

Nie wiem dlaczego ale upieracie się przy tym by zrobić z O2 terenówe.
Hmm, z drugiej stron te trzeszczące plastiki to właśnie bardziej pasują do terenówy.
 
 
ppfjj 
Forumowicz

Auto: outlander
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2010, 18:44   

jesli ktos potrzebuje inspiracji do testu ratraka na sniegu polecam ciekawy dla mnie film
o czolgach z innej stajni

http://moto.wp.pl/kat,236...,wiadomosc.html
_________________
zzz
 
 
niezawodny 
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2,2 DID Instyle
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2010, 21:19   

sylb napisał/a:
Nie wiem dlaczego ale upieracie się przy tym by zrobić z O2 terenówe.

Ależ nikt się nie upiera. SUV to SUV czyli uterenowiona osobówka. Dla mnie w sam raz - przydaje się w zimie na wakacjach i o to chodzi. Z pewnością nie jest to samochód do "profesjonalnej" jazdy w terenie lecz żeby od czasu do czasu przejechać tam gdzie zwykła osobówka nie ma szans.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.