Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ASO WROCŁAW versus moja SIGMA przeczytaj KU PRZESTRODZE! ! !
Autor Wiadomość
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 26-12-2009, 12:36   

witam miałem już taką przypadłość że mimo stanu oleju kontrolka świeciła z tym że ona nie tylko poziom pokazuje działo mi sie to po wymianie oleju i okazało sie ze ten olej był po prostu BEE do tego silnika (castrol magnatec 10/40) a kontrolka mnie to chciec powiedzieć POZDROWIONKA
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 27-12-2009, 10:10   

cz.olejowy jest po prawej stronie - kolor pomarańczowy -jak zapala się i gaśnie tak jak piszesz to dolej oleju mimo tego że masz stan .sigma lubi jak ma ciut powyżej .
patrz post:Kontrolka poziomu oleju
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
HermeS 
Nowy Forumowicz


Auto: SIGMA 24V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-12-2009, 08:11   

kontrolka pali sie na pomarańczowo , oleju jest ciut więcej niż górna granica jakiś 1 mm ponad MAX - olej jaki mam to CASTROL EDGE 5 W 30


ABS musiał się w takim układzie przesunąc, jeśli tak małe różnice mają wpływ na jego działanie to objawy wskazują na jego przesunięcie się bo czasem gaśnie

ECU wskazuje błędy solonoidów 71 i 72 a komp jest z ang + TCE czyli kontrola trakcji, czego w mojej nie ma więc palą sie bo jest nie ten komp co być powinien a błędy to "z kosmosu są"

kosior thx za sczytanie błędów (tak jak w/w nie mam tcl więc ta rurka powinna być jedna na przepustnicy a sczytuje komp jako błędy bo po prosu przy moim silniku nie ma TCL więc brak solonoidów daje błąd )

CDN....
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 28-12-2009, 13:48   

z własnych doświadczeń wiem że sigmy nie lubią castrola i shell'a ...spróbuj valvoline/tanszy/ lub millera .../droższy/ - zerknij jeszcze czy nie masz uszkodzonej /czyt.wgiętej /delikatnie miseczki olejowej .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-12-2009, 13:59   

ja stosuję olej 5w50 mobil1 .. i musze przyznać że ładnie jeździ :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-12-2009, 16:29   

zbyszek05 napisał/a:
z własnych doświadczeń wiem że sigmy nie lubią castrola i shell'a ...spróbuj valvoline/tanszy/ lub millera .../droższy/ - zerknij jeszcze czy nie masz uszkodzonej /czyt.wgiętej /delikatnie miseczki olejowej .


I polecałbym VALVOLINE bo jest znacznie mniejsze prawdopodobieństwo że ktoś się bawi w chrzczenie tego oleju.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-12-2009, 17:18   

miałem wcześniej valvoline 10w60 , i muszę powiedzieć że też fajnie jeździł . Po prostu po przejsciu na 5w50 od razu zachowuje sie lepiej , nawet na zimnym silniku ( od razu jest rzadszyi ładnie smaruje i nie zmienia tak charakterystyki. Z tego powodu polecam właśnie 5w50 jak valvoline ma taki to pewnie tak samo dobrze jeździ :) Po prostu mobila łatwiej na stacji dostać jak dolać trzeba :) ( a zdarzyło mi się szukać , bo się zorientowałem ,ze mam poniżej minimum w trasie.. no cóż - nieszczelna uszczelka..)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-12-2009, 21:52   

zbyszek05 napisał/a:
z własnych doświadczeń wiem że sigmy nie lubią castrola i shell'a ...

Zbyszek rozwiń ten temat jeśli możesz, ja mam zalany motor sheell’em i jak na razie zrobione 26kkm wymiana co 10kkm. I jak na razie jest ok.

HermeS napisał/a:
ABS musiał się w takim układzie przesunąc, jeśli tak małe różnice mają wpływ na jego działanie to objawy wskazują na jego przesunięcie się bo czasem gaśnie

Proponował bym jeszcze profilaktycznie sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku pompy ABS.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 29-12-2009, 09:31   

chodzi mi o to że ... gdy sprowadzono autko było na oleju texaco lub valvoline /musiałbym zajrzeć / - pełnym syntetyku , zdecydowałem się na wymianę w zakładzie napraw gumpol bo dotychczas wszystko mi tam robili ok.z innymi autami .zalano mi shell ultra 5w 40 za kwotę 144zł.- 4 litry /mam paragon :mrgreen: / no i przy okazji powymieniano rozrząd komplet - /paragon też mam / i wszystko chodziło super do ok. 4000km - potem wszystkie zawory zaczeły niemiłosiernie klepać i zapalała się pomarańczowa lampka stanu oleju a olej na miarce po sprawdzeniu był ok. nawet ponad stan - nawet jak go zlałem to było ponad 4 l. z tym że ten olej był jak woda .gdy wziąłem go na palce by zobaczyć to nic się nie lepił - kolor ciemny pomarańcz a więc nie przepalił się jeszcze ....zastanawiało mnie to że te zawory tak klepały i ta lampka ... zjechałem do teściowej z zakupionym olejem valvolina maxlife 10w40 - gęsciejszym bo się wystraszyłem tym klepaniem i zalałem silnik ponownie ....problemy znikły . dlatego polecam maxlife bo w sigmach ładnie wycisza i smaruje silniczek .a ubytki oleju jak na 260tys .są nieznaczne . co do castrola - przykład u kolegi taki sam w3000 SL-u - "woda "
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-12-2009, 11:19   

jak olej sie rozgrzeje do tych 80-90 stopni ( a czesto w miescach obciazonych jest nawet 200 stopni ) to jest własnie taki rzadki jak woda. im mniejszy ten drugo numerek , tym rzadszy jest w wyższych temperaturach. - nie mogę dokładnie bez spradzenia odpowiedzieć czemu tak a nie inaczej się twój silnik zachowywał , ale na swoim mam porównanie , i na 5w50 chodzi idealnie- i właściwie nie chodzi mi tu o tę pierwszą wartość , bo ona pomaga jak jest zimno i rozruch i na początku jak silnik jest zimny.. ale ta druga jest istotna i mówi o klasie wytrzymałości oleju na wysoką temperaturę.

[ Dodano: 29-12-2009, 11:23 ]
moze ta żółta lampka zapalała sie,ponieważ tenolej lepiej przelewał sieprzez silnik , i szybciej go ubywało w misce olejowej .. pewnie w 24v jest wiecej miejsca w głowicach to i olej tam znikał , w każdym razie jego obieg jest szybszy i lepiej smaruje. W naszych silnikach jest gdzie sieten olej podziać , więc ja zawsze staram się mieć oleju powyżej max lekko , pozatym ,warto sprawdzićautentyczność oleju.. bo chrzczą czym siedaw polsce niestety - zdarza sie, wiec wolę widzieć fabrycznie zapakowane pakowania zanim ktoś mi wleje to do silnika.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29-12-2009, 19:54   

Dziękuje Zbyszek za wyczerpującą odpowiedz, nie dziwię się że zmieniłeś olej na inny. Zastanawiam się tylko czy to wina samego oleju. Nie chcę niczego sugerować ale możliwe jest, że twój silnik wcześniej pracował na oleju półsyntetycznym. Po zmianie na pełen syntetyk mogły pojawić się takie objawy jak opisałeś. Ja mam zalany półsyntetycznym. 10W40 shell. Nie miałem okazji przetestować innych olejów ale z tego co zauważyłem, to zwiększone zużycie powyżej 150km\h ,i trudniejszy rozruch przy -15 C (ale to może być wina akumulatora). Mam zamiar przy kolejnej wymianie zalać silnik olejem valvoline maxlife 10w40, w celu porównania. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-12-2009, 20:13   

wojtas021180, 5w40 to wcale nie musi byćsyntetyk na moim oleju tez pisze półsyntetyczny. a mam 5w50. z tego co wiem systetyki zwykle to 0w40 czy 0w50 i z tego co widziałem 5w40 rally jakiś.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29-12-2009, 20:41   

Z tego co się orientuje to:
0W i 5W– olej syntetyczny,
10W- olej półsyntetyczny,
15W i 20W- olej mineralny.

I tego się trzymam. :roll:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-12-2009, 20:55   

wiec ku potomnym klasyfikacja oznaczeń olejów :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy

a tu co to jest olej mineralny :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Oleje_mineralne

i tam link do syntetycznych.

mineralny czyli nie syntetyczny - syntetyczne to sztucznie wytwarzane -czyli bardziej jednorodne , a te zwykłe czyli mineralne to te pochodzące z ropy naftowej i innych paliw kopalnych.

[ Dodano: 29-12-2009, 20:58 ]
wniosek - olej syntetyczny może być nawet 20w40 - to nie ma znaczenia. olej syntetyczny po prostu lepiej pracuje, a powód dla którego praktycznie niedostępne są oleje mineralne o parametrach lepkości w niskich temperaturach 5 lub mniej to to ,że bardzo trudno je uzyskać , i łatwiej i taniej użyć syntetyka.

olej półsyntetyczny to po prostu mieszanka oleju syntetycznego z mineralnym.

[ Dodano: 29-12-2009, 21:08 ]
przy okazji efekty takie jak klekotanie po czasie które opisywał zbyszek05, mogły być efektem wlania lewego oleju , albo filtru albo czegokolwiek innego - nie koniecznie samego oleju jako klasy. Fakt , ten olej mógł mieć złą charakterystykę tempraturową dla tego silnika.. szczerze , to można tylko gdybać.

Fakt jest jeden , olej gęstrzy może zlikwidować klepanie zaworów przy konkretnej budowie silnika - jednemu typowi pomorze , innemu zaszkodzi , jeśli nie występuję klepanie lub inny objaw , to stosowanie oleju syntetycznego jest ZAWSZE lepsze od mineralnego. oczywiście nie mówię tu o dolewaniu do malczaka... well każdy wie o co chodzi.

Przy okazji - ciekawa sprawa ,ze oleje dla silników diesla maja te same oznaczenia , a mimo to są inne i dostosowane do wysokich obciążeń. Kto mądry powie mi czy i dlaczego można lać olej do diesla do silnika benzynowego :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29-12-2009, 21:34   

Nie będę się Bartek z tobą przepychał. Ty zawsze wiesz swoje. Ja chciałem tylko przedstawić jak można najszybciej i prawie ze 100% zgodnością rozpoznać olej po klasie lepkości. Bo jak sam zauważyłeś nie ma na rynku olejów mineralnych które w klasie lepkości mają OW lub 5W. Zresztą przy olejach wielosezonowych to bez znaczenia. Osobiście uważam że wlanie oleju o lepszych parametrach do silnika niż był jest niedopuszczalne i karzy dobry mechanik to potwierdzi. Olej o lepszych właściwościach ma więcej substancji czyszczących powodujących wypłukiwanie zanieczyszczeń w najlepszym przypadku kończy się to wyciekami z silnika a w najgorszym zatarciem poprzez zapchanie kanałów olejowych.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.