Piszczenie i buczenie hamulców. |
Autor |
Wiadomość |
niezawodny
Forumowicz
Auto: Outlander 2008 2,2 DID Instyle
Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-12-2009, 22:54
|
|
|
tytko napisał/a: | U mnie też piszczą oryginalne hample , ale tylko przy bardzo małych prędkościach tzn. 5-15 km |
U mnie z kolei buczą przy niskich prędkościach, natomiast przy dużych jest cisza.
[ Dodano: 21-12-2009, 22:59 ]
mitsu00 napisał/a: |
A tak na marginesie to oryginalne wytrzymywały mi 17-20 tys. km, więc też nie za wiele.
Pozdr. |
Jeżeli to jest prawda to jest to skandal i bardzo poważna wada jak dla mnie.
W porównywalnym samochodzie jakim jest X-Trail oryginalne klocki wytrzymały mi 60.000 km przód i 100.000 tył
Piszcie jakie przebiegi zrobiliście na oryginalnych klockach!
Widzę że będę musiał zrobić oględziny u siebie bo mam na budziku 25kkm |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 21-12-2009, 23:18
|
|
|
niezawodny napisał/a: | Jeżeli to jest prawda to jest to skandal i bardzo poważna wada jak dla mnie.
W porównywalnym samochodzie jakim jest X-Trail oryginalne klocki wytrzymały mi 60.000 km przód i 100.000 tył
Piszcie jakie przebiegi zrobiliście na oryginalnych klockach!
Widzę że będę musiał zrobić oględziny u siebie bo mam na budziku 25kkm |
W/g mnie przyczyną mogą być za małe tarcze na przedniej osi. Outlander waży chyba 1800 kg na sucho bez pasażerów. Z bagażami i rodzinką na pokładzie będzie ponad 2 tony. Też uważam że 17-20 tys. km to skandal. Miej też na uwadze że jak hamulce zaczną ci buczeć przy tzw "dojeżdżaniu" to klocków juz prawie nie ma i pora je wymienić. Oryginalne klocki nie maja czujnika zużycia wiec trzeba sprawdzać ich grubość.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
markyz [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2009, 07:36
|
|
|
Moje przejechaly 50tys ale wymienilem tylko dlatego ze juz piszczaly. Wg mechanika moglem jeszcze spokojnie dodac 10tys km |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 22-12-2009, 16:57
|
|
|
niezawodny napisał/a: | jakie przebiegi zrobiliście na oryginalnych klockach | 40kkm - sygnalizowały już wymianę od 3kkm
mitsu00 napisał/a: | Miej też na uwadze że jak hamulce zaczną ci buczeć przy tzw "dojeżdżaniu" to klocków juz prawie nie ma i pora je wymienić. Oryginalne klocki nie maja czujnika zużycia wiec trzeba sprawdzać ich grubość. | Buczenie nie oznacza konieczności wymiany - buczały mi od ok. 15kkm. Ori klocki posiadają tzw akustyczny czujnik wymiany - czyli prymitywną blaszkę, która sygnalizuje dźwiękiem (jakby był całkowicie zuzyty klocek) konieczność wymiany |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
słoń [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2009, 22:11
|
|
|
cos z ymi klockami w outkach jest chyba nie tak, albo macie chlopaki "ciezkie kopytka". w mojej Elżbiecie mam 118 kkm i klocki wygladaja jakby mialy nastepne tyle wytrzymac.predzej tarcze sie zwichruja niz te klocki zedra.pozdrawiam kolegow.siemka jmgmotocykle ziomalu |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 23-12-2009, 22:39
|
|
|
aa dziekuję słoniu - jak bedziesz w okilicy to zapraszam, na kawkę... co do twojej wypowiedzi - to mam bardzo cięzką nogę.... |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
wowo
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 102 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-12-2009, 23:32
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | U mnie od 11 tys. km na przedniej osi działają tarcze Ashika i klocki Textar.
Pozdr. |
Witaj
Czy mmożesz podać linki do tych tarcz i klocków? Czy kupowałeś w Polsce (ew. gdzie)?
Pozdrawiam
Wojtek |
_________________ W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 25-12-2009, 00:31
|
|
|
wowo napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | U mnie od 11 tys. km na przedniej osi działają tarcze Ashika i klocki Textar.
Pozdr. |
Witaj
Czy mmożesz podać linki do tych tarcz i klocków? Czy kupowałeś w Polsce (ew. gdzie)?
Pozdrawiam
Wojtek |
Kupiłem wszystko z www.mksserwis.pl Ale na Allegro też są.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
wtw
Forumowicz
Auto: Outlander Intense 2.0 DID
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 13-01-2010, 13:06
|
|
|
Witam Panowie, co do buczących hamulców, szczególnie przy dohamowywaniu to odsyłam do tego tematu i powiem wam, że nie ma konieczności wymiany klocków. Miałem ten sam problem, pojechałem do serwisu i zamienili mi tylko miejscami prowadniki zacisków oraz przeczyścili hamulce i jak na razie nic nie buczy, a minęło już pół roku i parą tysięcy km przejechałem. Powiem Wam jeszcze, że pan, który przyjmował mój samochód do serwisu, poinformował mnie, że owa zamiana jest nawet zalecana przez importera naszych Outków.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 13-01-2010, 13:52
|
|
|
wtw napisał/a: | Witam Panowie, co do buczących hamulców, szczególnie przy dohamowywaniu to odsyłam do tego tematu i powiem wam, że nie ma konieczności wymiany klocków. Miałem ten sam problem, pojechałem do serwisu i zamienili mi tylko miejscami prowadniki zacisków oraz przeczyścili hamulce i jak na razie nic nie buczy, a minęło już pół roku i parą tysięcy km przejechałem. Powiem Wam jeszcze, że pan, który przyjmował mój samochód do serwisu, poinformował mnie, że owa zamiana jest nawet zalecana przez importera naszych Outków.
Pozdrawiam |
No to cię troszkę zdziwię bo ASO też mi to robiło i pomoglo doraźnie przez jakieś 5 tys km. Potem halas wrócił. Zmieniłem tarcze i klocki i biję sie w pierś ale od 15 tys km cisza, spokój. I oby tak dalej.....
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
wtw
Forumowicz
Auto: Outlander Intense 2.0 DID
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 13-01-2010, 15:58
|
|
|
Hmm to ciekawe co piszesz, ja od czasu czerwcowego przeglądu, kiedy to serwis uporał się z problemem buczenia, zrobiłem jakieś 9 kkm i jak na razie nic nie piszczy i nie buczy i oby tak dalej. Myślę, że jednak chyba taniej jest najpierw wykonać ową zamianę, a dopiero gdy to nie zda egzaminu, wymienić klocki i tarcze. Zawsze to parę tysięcy km do przodu |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 13-01-2010, 16:13
|
|
|
I tak i nie. Zależy jak kto na to patrzy i co chce osiągnąć. Mnie wymiana pomogła nie tylko w kwestii usunięcia buczenia. Auto hamuje teraz o wiele lepiej. Hamulce biorą teraz szybciej i nie trzeba wciskać pedalu hamulca tak mocno jak w oryginalnym set up-ie. A największym plusem w moim przypadku uważam fakt że klocki teraz nie zuzywają się tak szybko jak oryginalne i kurzą mniej. oryginalne wymieniałem 2 razy po przejechaniu średnio 17 tys km. Uważam to za lekką przesadę. A koszt takiej operacji razem z wymianą to mniej niż koszt 1 oryginalnej tarczy w ASO
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 13-01-2010, 17:50
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Hamulce biorą teraz szybciej i nie trzeba wciskać pedalu hamulca tak mocno jak w oryginalnym set up-ie. A największym plusem w moim przypadku uważam fakt że klocki teraz nie zuzywają się tak szybko jak oryginalne i kurzą mniej | u mnie też. Lepiej też hamują. Tarcze na razie mam ori. Ori kLocki wymiana na TRW po 40kkm. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
adrian71
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 134 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-01-2010, 21:24
|
|
|
Kupilem te same tarcze i klocki co Mitsu00, od momentu wymiany minelo 5000 km, wymienialem przed swietami, moim zdaniem o niebo lepsze niz te orginalne, duzo lepiej hamuja! Obsluga w mks tez bardzo mila, caly zestaw wyszedl mnie ok 400zl + zalozenie w warsztacie 120zl. Polecam taka forme zmiany bo w ASO zaplacicie ok 2000zl |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-01-2010, 21:35
|
|
|
adrian71 napisał/a: | Kupilem te same tarcze i klocki co Mitsu00, od momentu wymiany minelo 5000 km, wymienialem przed swietami, moim zdaniem o niebo lepsze niz te orginalne, duzo lepiej hamuja! Obsluga w mks tez bardzo mila, caly zestaw wyszedl mnie ok 400zl + zalozenie w warsztacie 120zl. Polecam taka forme zmiany bo w ASO zaplacicie ok 2000zl |
No to GIT
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
|