 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: robertdg 10-01-2010, 14:00 |
[EA5A/W 2.5] LPG późna zmiana na benzynę |
Autor |
Wiadomość |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-01-2010, 09:45
|
|
|
http://www.ac.com.pl/site...MITSHUBISHI.pdf
http://www.ac.com.pl/emul...zy-stag2-e4,44/
[ Dodano: 14-01-2010, 09:49 ]
Marcino napisał/a: | Ja podtrzymuje opinie Kawu, |
STAG w najlepszym przypadku będzie wywalał CE co jakiś czas. Raz będzie, raz nie. Nie da się ustawić go tak, żeby w ogóle CE nie wywalał. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 14-01-2010, 10:24
|
|
|
mario mario napisał/a: | KaWu, rozumiem, ale jak posiadasz wiedzę w tym zakresie to proszę oświeć mnie i wytłomacz co powoduje, ze ten check się świeci |
Wiedzy duzej w tym temacie nie posiadam, ale pisze z autopsji.
U siebie (jak dotad) nie znalazlem emulatora i od gazownika tez uslyszalem ze nie zakladal.
Marcino, wyzej tez twierdzi, ze nie ma.
Tak samo w Galancie kolegi (LPG montowane w innym wojewodztwie-inny gazownik) tez nie ma emulatora. Ale fakt-ma jakas badziewna centralke i co jakis czas ma problemy z CE, ale po kalibracji problem u niego przez jakis czas nie wystepuje.
U mnie jeszcze podczas jazdy nigdy nie widzialem zapalonego CE. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-01-2010, 15:25
|
|
|
A jaki masz silnik i jaką instalację ?
Może i mi się coś porąbało, ale od gazownika słyszałem, że prawie we wszystkich miśkach trzeba emulatora jak nie chcesz mieć CE. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 14-01-2010, 15:54
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | A jaki masz silnik |
4g63
Maretzky85 napisał/a: | jaką instalację |
sterownik 4Gas |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-01-2010, 16:01
|
|
|
Może sterowniki 4gazu są kompatybilne z miśkowozami
STAG nie jest
A przynajmniej nie u mnie. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 14-01-2010, 22:13
|
|
|
Maretzky85, przeciez wiesz ze to to samo |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-01-2010, 22:40
|
|
|
jesteś pewien, że to ten sam producent ?
Jak to to samo, to najwyraźniej po prostu jestem w błędzie |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
irekkczek
Forumowicz

Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 14-01-2010, 23:43 Re: [EA5A/W 2.5] LPG późna zmiana na benzynę
|
|
|
kamil73-73 napisał/a: | Z jakiego czujnika jesli chodzi o temperature sa pobierane dane do komputera LPG,dodam ,iż w tej chwili przełącza na gaz kiedy chce tzn.nawet po przejechaniu 10 km,a temperatura juz dawno osiagneła górna granice. |
To moze ja podziele sie swoją opinią. Posiadam Gala 2,5 i instalacje BRC(sekwencja). Mam ustawione na temperature 38 stopni, bo mój gazownik mówił, że juz na własnej skorze sie przejechal, ze jak mniej to wtedy reduktor szybciej pada. U mnie wyglada to tak, że nie opłaca mi się od razu jechać po odpaleniu, tylko na postoju chwilke postać, bo wtedy jest taki efekt jak pisze kolega kamil73-73, temperature mam juz wysoką a gaz dopiero i tak po swoim czasie wskoczy. Oczywiscie w lecie taka sytuacja bardzo rzadko występuje. Na postoju przy dużych mrozach po ok 2-3 minutach juz mi wskakuje na gaz, więc chyba warto chwilke poczekac. pozdrawiam |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 15-01-2010, 07:21
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | jesteś pewien, że to ten sam producent ?
|
Tak, zależy kto to sprzedaje i nakleja swoją nazwę |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-01-2010, 17:23
|
|
|
irekkczek, "mój gazownik mówił, że juz na własnej skorze sie przejechal, ze jak mniej to wtedy reduktor szybciej pada". z wielką nieciertpliwością czekam, kiedy napiszesz jak wpływa obniżona temperatura przełączenia z benzyny na gaz na szybsze zużycie sie parownika patrz reduktora gazowego, poprostu chciałbym posiąźć taką więdzę bo nigdy się z takim określeniem nie spotkałem.
Co do powyższego to czysta moja chęć zdobycia wiedzy, co do poniższego "U mnie wyglada to tak, że nie opłaca mi się od razu jechać po odpaleniu, tylko na postoju chwilke postać, bo wtedy jest taki efekt jak pisze kolega kamil73-73, temperature mam juz wysoką a gaz dopiero i tak po swoim czasie wskoczy" to z denia bzdurki piszesz, pisałem powyżej i jest to potwierdzone, ale powtórzę, jeżeli masz ustawioną temperaturę na 38 stopni i jet to kluczowy parametr powodujący reakcję sterownika i przełączenie zasilania z benzynowego na gazowe to nimożliwym jest, aby parownik był gorący, a sterownik nie przełączył na gaz. Możesz mieć dodatkowy parametr czyli obroty ustawione np. na 2200 wtedy po uzyskaniu, a raczej odczytaniu przez czujnik temperatury o temperaturze płynu w reduktorze i przekazaniu do sterownika dopuki nie uzyskasz takich obrotów nie przełączy on na zasilanie gazowe bo jeden z warunków nie zopstał spełniony, odwrotnie będzie tak samo. W opisanym powyżej przypadku możesz mieć płyn gorący, silnik gorący i parownik, a i tak nie przełączy na gaz. Możesz mieć dodatkowy czujnik temperatury na odcinku reduktor listwa wtrysków, przeważnie wystepuje on w filtrach fazy lotnej, ale ten parametr bardziej jest potrzebny w czasie pracy instalacji gazowej, gdzie przez filtr przepływa gaz podawany z reduktora. Jeżeli masz tak jak kolega powyżej to ustal sobie na jakich parametrach występuje przełączanie na gaz i sprawdz poprawność działania czyjnika tempoeratury. Pozdrawiam. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:26
|
|
|
Kiedyś dla próby przy -5 odpaliłem na LPG autko.. i chodziło, ja bym tak starsznie nie teoretyzował z tą temp, dobry d\reduktor i po sprawie, a co co check engine to nigdy nie miałem i nie wiem co to jest. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:45
|
|
|
Chodzić będzie, ale zniszczysz membranę szybko (o ile masz parownik z membraną). |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-01-2010, 01:04
|
|
|
Marcino, tu masz rację, że teoretyzuję, bo instalatorem samochodowych instalacji gazowych nie jestem, aczkolwiek kilka II generacji wyprowadziłem na prostą. Ty za to troszeczkę mylisz pojęcia przełączenia na gaz przez sterownik na określonych warunkach (temperatura, obroty) a przełączenie manualne. A teraz zauważ co sie dzieje z twoim popularnie przez wszystkich nazywanym parownikiem. Przy -5 podaj mu zimny gaz bo takim on jest i jak masz membranę to jeszcze do tego na zimnum silniku daj mu skromne 3000 obrotów pod onciązeniem, bo wtedy jest większe zapotrzebowanie na gaz. Mimo, że masz fajny parownik za kilka stówek to szkoda go troszeczkę. Co do mojej wiedzy to jak wspomniałem doświadczenia nie mam, ale na takich forach jak gazeo, lpg forum, AC forum, Agis, Landirenzo i kilku innych stronach naprawdę wiele można się nauczyć. Wystarczy że pozbierałem wiedzę z wymienionych miejsc, wiedzę ludzi, którzy na własnych błędzch się uczyli, a mogę dojść do wniosku takiedo chociażby jaki opisałem na naszym forum. Jak zerkniesz na kilka tematów z moimi postami to zwróć uwagę o jakiej porze, a może do jakiej pory piszę i jestem na forum. Tak się niestety dzieje jak trzeba obskoczyć kilka innych kopalni wiedzy, nie wspomnę o skrzyniach automatycznych. Zauważ jeszcze, że moje posty przeważnie nie są za krótkie, aż się czasami hamuję. Pozdrawiam. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 27-01-2010, 15:01
|
|
|
irekkczek, orientujesz sie moze jak masz wpiety reduktor w obieg wody? bo ja mam ustawiona temperature przelaczania na 30st i w duze mrozy to musze dobke kilka km zrobic zeby sie przelaczylo... |
|
|
|
 |
mariusz_2050
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL
|
Wysłany: 29-01-2010, 18:44
|
|
|
Zhan napisał/a: | irekkczek, orientujesz sie moze jak masz wpiety reduktor w obieg wody? bo ja mam ustawiona temperature przelaczania na 30st i w duze mrozy to musze dobke kilka km zrobic zeby sie przelaczylo... |
Dorzucę swoje trzy grosze. Pociągi sie wykolejają i spóźniają, samochody nie odpalaja, ludzie prądu nie mają i zamarzają a koledzy chcą aby ich miśki przełączały się przy -15 tak jak latem . Do przełączenia instalka potrzebuje nie tylko odpowiedniej temperatury reduktora np. 30 stopni ale też odpowiedniej temperatury gazu a przy obecnych mrozach to drugie zdecydowanie trudniej osiągnąć. Jeżeli reduktor mamy w "przewiewnym" miejscu pod maską i listwa wtryskowa również jest schładzana mroźnym powietrzem to fura w ogóle może się nie przełączyć. Można spróbować osłonić reduktor np. filcem. Można też zastosować podgrzewacz do listwy. Niektórzy obniżają temp. gazu do przełączenia. Jeżeli nie ma szarpanek to można zostawić. W służbówce jak np. osłoniłem reduktor to przełączył mi się po 5km (wczesnie było ok. 10km.). W outlanderze listwę mam schowaną pod kolektorem a reduktor na ścianie grodziowej i przełącza się bardzo szybko. Jezeli chodzi o emulatory wtryskiwaczy to w instalacjach sekwencyjnych są one wbudowane w centrali sterującej. Niektóre miśki mają inną oporowość wtryskiwaczy (reguły nie znam) i trzeba zastosować dodatkowy emulator lub wlutować oporniki inaczej po przełączeniu na gaz od razu zapala się CE (błąd wtryskiwaczy). |
|
|
|
 |
|
|