Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robertdg
10-01-2010, 14:00
[EA5A/W 2.5] LPG późna zmiana na benzynę
Autor Wiadomość
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-01-2010, 09:45   

http://www.ac.com.pl/site...MITSHUBISHI.pdf

http://www.ac.com.pl/emul...zy-stag2-e4,44/

[ Dodano: 14-01-2010, 09:49 ]
Marcino napisał/a:
Ja podtrzymuje opinie Kawu,


STAG w najlepszym przypadku będzie wywalał CE co jakiś czas. Raz będzie, raz nie. Nie da się ustawić go tak, żeby w ogóle CE nie wywalał.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-01-2010, 10:24   

mario mario napisał/a:
KaWu, rozumiem, ale jak posiadasz wiedzę w tym zakresie to proszę oświeć mnie i wytłomacz co powoduje, ze ten check się świeci


Wiedzy duzej w tym temacie nie posiadam, ale pisze z autopsji.
U siebie (jak dotad) nie znalazlem emulatora i od gazownika tez uslyszalem ze nie zakladal.
Marcino, wyzej tez twierdzi, ze nie ma.
Tak samo w Galancie kolegi (LPG montowane w innym wojewodztwie-inny gazownik) tez nie ma emulatora. Ale fakt-ma jakas badziewna centralke i co jakis czas ma problemy z CE, ale po kalibracji problem u niego przez jakis czas nie wystepuje.

U mnie jeszcze podczas jazdy nigdy nie widzialem zapalonego CE.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-01-2010, 15:25   

A jaki masz silnik i jaką instalację ?
Może i mi się coś porąbało, ale od gazownika słyszałem, że prawie we wszystkich miśkach trzeba emulatora jak nie chcesz mieć CE.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-01-2010, 15:54   

Maretzky85 napisał/a:
A jaki masz silnik

4g63

Maretzky85 napisał/a:
jaką instalację

sterownik 4Gas
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-01-2010, 16:01   

Może sterowniki 4gazu są kompatybilne z miśkowozami :)
STAG nie jest :P
A przynajmniej nie u mnie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-01-2010, 22:13   

Maretzky85, przeciez wiesz ze to to samo :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-01-2010, 22:40   

jesteś pewien, że to ten sam producent ?
Jak to to samo, to najwyraźniej po prostu jestem w błędzie ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
irekkczek 
Forumowicz


Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-01-2010, 23:43   Re: [EA5A/W 2.5] LPG późna zmiana na benzynę

kamil73-73 napisał/a:
Z jakiego czujnika jesli chodzi o temperature sa pobierane dane do komputera LPG,dodam ,iż w tej chwili przełącza na gaz kiedy chce tzn.nawet po przejechaniu 10 km,a temperatura juz dawno osiagneła górna granice.


To moze ja podziele sie swoją opinią. Posiadam Gala 2,5 i instalacje BRC(sekwencja). Mam ustawione na temperature 38 stopni, bo mój gazownik mówił, że juz na własnej skorze sie przejechal, ze jak mniej to wtedy reduktor szybciej pada. U mnie wyglada to tak, że nie opłaca mi się od razu jechać po odpaleniu, tylko na postoju chwilke postać, bo wtedy jest taki efekt jak pisze kolega kamil73-73, temperature mam juz wysoką a gaz dopiero i tak po swoim czasie wskoczy. Oczywiscie w lecie taka sytuacja bardzo rzadko występuje. Na postoju przy dużych mrozach po ok 2-3 minutach juz mi wskakuje na gaz, więc chyba warto chwilke poczekac. pozdrawiam
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 15-01-2010, 07:21   

Maretzky85 napisał/a:
jesteś pewien, że to ten sam producent ?


Tak, zależy kto to sprzedaje i nakleja swoją nazwę :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-01-2010, 17:23   

irekkczek, "mój gazownik mówił, że juz na własnej skorze sie przejechal, ze jak mniej to wtedy reduktor szybciej pada". z wielką nieciertpliwością czekam, kiedy napiszesz jak wpływa obniżona temperatura przełączenia z benzyny na gaz na szybsze zużycie sie parownika patrz reduktora gazowego, poprostu chciałbym posiąźć taką więdzę bo nigdy się z takim określeniem nie spotkałem.

Co do powyższego to czysta moja chęć zdobycia wiedzy, co do poniższego "U mnie wyglada to tak, że nie opłaca mi się od razu jechać po odpaleniu, tylko na postoju chwilke postać, bo wtedy jest taki efekt jak pisze kolega kamil73-73, temperature mam juz wysoką a gaz dopiero i tak po swoim czasie wskoczy" to z denia bzdurki piszesz, pisałem powyżej i jest to potwierdzone, ale powtórzę, jeżeli masz ustawioną temperaturę na 38 stopni i jet to kluczowy parametr powodujący reakcję sterownika i przełączenie zasilania z benzynowego na gazowe to nimożliwym jest, aby parownik był gorący, a sterownik nie przełączył na gaz. Możesz mieć dodatkowy parametr czyli obroty ustawione np. na 2200 wtedy po uzyskaniu, a raczej odczytaniu przez czujnik temperatury o temperaturze płynu w reduktorze i przekazaniu do sterownika dopuki nie uzyskasz takich obrotów nie przełączy on na zasilanie gazowe bo jeden z warunków nie zopstał spełniony, odwrotnie będzie tak samo. W opisanym powyżej przypadku możesz mieć płyn gorący, silnik gorący i parownik, a i tak nie przełączy na gaz. Możesz mieć dodatkowy czujnik temperatury na odcinku reduktor listwa wtrysków, przeważnie wystepuje on w filtrach fazy lotnej, ale ten parametr bardziej jest potrzebny w czasie pracy instalacji gazowej, gdzie przez filtr przepływa gaz podawany z reduktora. Jeżeli masz tak jak kolega powyżej to ustal sobie na jakich parametrach występuje przełączanie na gaz i sprawdz poprawność działania czyjnika tempoeratury. Pozdrawiam.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 15-01-2010, 23:26   

Kiedyś dla próby przy -5 odpaliłem na LPG autko.. i chodziło, ja bym tak starsznie nie teoretyzował z tą temp, dobry d\reduktor i po sprawie, a co co check engine to nigdy nie miałem i nie wiem co to jest.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-01-2010, 23:45   

Chodzić będzie, ale zniszczysz membranę szybko (o ile masz parownik z membraną).
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-01-2010, 01:04   

Marcino, tu masz rację, że teoretyzuję, bo instalatorem samochodowych instalacji gazowych nie jestem, aczkolwiek kilka II generacji wyprowadziłem na prostą. Ty za to troszeczkę mylisz pojęcia przełączenia na gaz przez sterownik na określonych warunkach (temperatura, obroty) a przełączenie manualne. A teraz zauważ co sie dzieje z twoim popularnie przez wszystkich nazywanym parownikiem. Przy -5 podaj mu zimny gaz bo takim on jest i jak masz membranę to jeszcze do tego na zimnum silniku daj mu skromne 3000 obrotów pod onciązeniem, bo wtedy jest większe zapotrzebowanie na gaz. Mimo, że masz fajny parownik za kilka stówek to szkoda go troszeczkę. Co do mojej wiedzy to jak wspomniałem doświadczenia nie mam, ale na takich forach jak gazeo, lpg forum, AC forum, Agis, Landirenzo i kilku innych stronach naprawdę wiele można się nauczyć. Wystarczy że pozbierałem wiedzę z wymienionych miejsc, wiedzę ludzi, którzy na własnych błędzch się uczyli, a mogę dojść do wniosku takiedo chociażby jaki opisałem na naszym forum. Jak zerkniesz na kilka tematów z moimi postami to zwróć uwagę o jakiej porze, a może do jakiej pory piszę i jestem na forum. Tak się niestety dzieje jak trzeba obskoczyć kilka innych kopalni wiedzy, nie wspomnę o skrzyniach automatycznych. Zauważ jeszcze, że moje posty przeważnie nie są za krótkie, aż się czasami hamuję. Pozdrawiam.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 27-01-2010, 15:01   

irekkczek, orientujesz sie moze jak masz wpiety reduktor w obieg wody? bo ja mam ustawiona temperature przelaczania na 30st i w duze mrozy to musze dobke kilka km zrobic zeby sie przelaczylo...
 
 
 
mariusz_2050 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 89
Skąd: PL
Wysłany: 29-01-2010, 18:44   

Zhan napisał/a:
irekkczek, orientujesz sie moze jak masz wpiety reduktor w obieg wody? bo ja mam ustawiona temperature przelaczania na 30st i w duze mrozy to musze dobke kilka km zrobic zeby sie przelaczylo...

Dorzucę swoje trzy grosze. Pociągi sie wykolejają i spóźniają, samochody nie odpalaja, ludzie prądu nie mają i zamarzają a koledzy chcą aby ich miśki przełączały się przy -15 tak jak latem :) . Do przełączenia instalka potrzebuje nie tylko odpowiedniej temperatury reduktora np. 30 stopni ale też odpowiedniej temperatury gazu a przy obecnych mrozach to drugie zdecydowanie trudniej osiągnąć. Jeżeli reduktor mamy w "przewiewnym" miejscu pod maską i listwa wtryskowa również jest schładzana mroźnym powietrzem to fura w ogóle może się nie przełączyć. Można spróbować osłonić reduktor np. filcem. Można też zastosować podgrzewacz do listwy. Niektórzy obniżają temp. gazu do przełączenia. Jeżeli nie ma szarpanek to można zostawić. W służbówce jak np. osłoniłem reduktor to przełączył mi się po 5km (wczesnie było ok. 10km.). W outlanderze listwę mam schowaną pod kolektorem a reduktor na ścianie grodziowej i przełącza się bardzo szybko. Jezeli chodzi o emulatory wtryskiwaczy to w instalacjach sekwencyjnych są one wbudowane w centrali sterującej. Niektóre miśki mają inną oporowość wtryskiwaczy (reguły nie znam) i trzeba zastosować dodatkowy emulator lub wlutować oporniki inaczej po przełączeniu na gaz od razu zapala się CE (błąd wtryskiwaczy).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.