Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] jazda zimą
Autor Wiadomość
Pawel34 
Mitsumaniak

Auto: lancer sportback 1.8
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2010, 13:08   

Meyster na jakich zimówkach jeździsz?
 
 
sn 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Jawor
Wysłany: 11-01-2010, 13:20   

Meyster napisał/a:
Slabe czucie kol napedowych, czesto gdyby nie wyswietlacz to bym nie wiedzial, ze buksują. Po wylaczeniu kontroli... nie widze zadnej zmiany czy to na lepsze czy na gorsze.


w moim przypadku różnicę czuć od razu, takie dwa najlepiej obrazujące przykłady:
1. ruszanie na śliskiej nawierzchni (jak jest bardzo ślisko albo ktoś nie ma wyczucia, wtedy od razu czuć różnicę między asc off/on)
2. przy wjechaniu w ostry zakręt i zaciągnięciu ręcznego (przy asc on natychmiast odpowiednie koła zaczynają hamować i wyprowadzać auto, asc off jazda bokiem :-) )
 
 
Meyster 
Forumowicz

Auto: SB 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 77
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-01-2010, 15:10   

1) Jezdze na Nokianach
2) Stoje na swiatlach i jakims trafem samochody po lewej i prawej na sasiednich pasach ruszaja bez problemu, a nie wygladają (wiekowo) aby mialy jakies kontrole trakcji czy cos
3) Tak, działanie kontroli zauwazylem jak pojechalem na parking w celu pobawienia sie na sniegu. Działa tak, ze az sie przestraszym, bo samochod zaczyna zyc wlasnym zyciem. Do tej pory pojawial mi sie usmiech jak np. Clarkson wsiada do samochodu i wylacza od razu kontrole, to bylo takie snobistyczne (tak wiem, tam nie ma sniegu). Ale teraz zaczynam to rozumiec, bez kontroli trakcji wiem co sie dzieje z autem i przynajmniej ja wiem co zrobic zeby wyszlo z tepo poslizgu, natomiast z ASC zachowanie samochodu to czysta ruletka. Dodatkowo po tym co uslyszalem od sprzedawcy, ze ASC nigdy nie da sie do konca wylaczyc, podoba mi sie ono jeszcze mniej ;]
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 11-01-2010, 15:15   

Też jestem Nokianami (WR G2) rozczarowany...
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-01-2010, 15:35   

Tytul tematu "Jazda zima".
Bardzo prosze, aby nie powstal kolejny temat o oponach :wink:
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2010, 15:46   

W niemal każdym samochodzie z ESP (ASC) gdy go wyłączymy to on nie milknie na wieki wieków. Elektronika reaguje znacznie mniej ale jednak.
Dlatego modlę się aby w UE nie było nakazu montowania ESP to samochodów bo zawsze gdy będę kupował samochód to będę się starał brać bez tego cudactwa.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-01-2010, 15:58   

kaeres napisał/a:
Dlatego modlę się aby w UE nie było nakazu montowania ESP to samochodów bo zawsze gdy będę kupował samochód to będę się starał brać bez tego cudactwa

Zbyt mało nas było modlących się. To już niestety zatwierdzone, od 2011 w USA a od 2013 w Europie wszystkie nowe muszą być wyposażone w ten system :(
Mnie się udało kupić bez ASC :D
 
 
 
Meyster 
Forumowicz

Auto: SB 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 77
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-01-2010, 16:46   

kaeres napisał/a:
Elektronika reaguje znacznie mniej ale jednak.

Nie wiem czy dobrze pamietam, ale to nawet nie chodzi, ze reaguje mniej czy bardziej, tylko podczas wyjatkowo (niby skad to wiadomo) groznej sytuacji ASC właczy sie SAMO. Wlaczy się całkowicie, a nie, ze zadziala troche, a pozniej odpusci.
 
 
krzycho81 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-01-2010, 20:09   

Do dzisiejszego dnia i ja trochę marudziłem to na system to na opony. Wszystko się zmieniło jak na tym samym parkingu co staje Lancerem z przypadkowym Panem wypychaliśmy Panią w Mercedesie klasy E ;)
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2010, 20:22   

krzycho81 napisał/a:
Wszystko się zmieniło jak na tym samym parkingu co staje Lancerem z przypadkowym Panem wypychaliśmy Panią w Mercedesie klasy E ;)


wydaje mi sie ze ta Pani nie poradzilaby sobie nawet w czterolapie...
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 11-01-2010, 20:29   

lukas1 napisał/a:
Sn to prawda ja tez tak twierdze ze auto po wylaczeniu ASC jest zywsze nawet zanim systemy zareaguja.

kaeres napisał/a:
W niemal każdym samochodzie z ESP (ASC) gdy go wyłączymy to on nie milknie na wieki wieków. Elektronika reaguje znacznie mniej ale jednak.


No aż sobie test zrobiłem w drodze powrotnej z pracy. Włączałem i wyłączałem ASC, sprawdzałem reakcje na gaz, jazdę w zakrętach, jazdę po kopnym śniegu. I nadal twierdzę, że do momentu pojawienia się komunikatu o zadziałaniu systemu samochód zachowuje się identycznie przy ASC włączonym i wyłączonym. Przy wyłączonym ASC można robić wszystko - mielić kołami, ślizgać się na ręcznym, wyjeżdżać przodem z zakrętu, robić wahadło - nie ma mowy, żeby przy wyłączonym ASC system w jakikolwiek sposób ingerował, poza ABS oczywiście.
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
sn 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Jawor
Wysłany: 11-01-2010, 20:38   

el_diablo napisał/a:
lukas1 napisał/a:
Sn to prawda ja tez tak twierdze ze auto po wylaczeniu ASC jest zywsze nawet zanim systemy zareaguja.


No aż sobie test zrobiłem w drodze powrotnej z pracy. Włączałem i wyłączałem ASC, sprawdzałem reakcje na gaz, jazdę w zakrętach, jazdę po kopnym śniegu. I nadal twierdzę, że do momentu pojawienia się komunikatu o zadziałaniu systemu samochód zachowuje się identycznie...


może to tylko nasze śmieszne odczucia ;-)
oczywiście jak wyświetli się komunikat to system już ostro pracuje, ale jak jadę z asc to układ kierowniczy wg. mnie inaczej działa (tak jakby ktoś lekko małym palcem trzymał za kierownice żeby w razie czego zadziałać ;-)
jutro pewnie śmignę dłuższą traskę to jeszcze przeszkolę ten magiczny przycisk
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-01-2010, 20:49   

a mnie sie wydaje, że asc działa tak, jak to opisuje el_diablo
poza tym - juz to pisałem, w wątku o oponach

jak sie rozpędzę, kierownica w bok ale nie do oporu, hamulec ręczny - tył zaczyna uciekać - asc sie nie włącza, dopóki przód się nie slizga. jak dam lekki gaz, ale jest przyczepnośc kół - asc sie włacza. dopiero mocne naciśnięcie gazu, koła przednie tracą przyczepność - zeby wyprowadzić - jest komunikat
zauwazyłem to przypadkiem, jak skręcałem w bok (zakręt mniej niz 90 stopni, wiecej niz 45)- tył mi ewidentnie zarzuciło (samochód skręcił ponad 90 stopni), a asc nic... lekki gaz, samochód sie wyprostował - asc milczy... potem próby na parkingu, to potwierdziły....

z elektronika, czy bez, z kontrolowanego poslizgu bez szaleństw - wg mnie tak samo
z niekontrolowanego, lub wieksze szaleństwa - mi pomaga.....
a pod górke u rodziny - nokiany+asc dało rade wjechać. wczesniej ultragripy bez asc - nigdy sam nie wjechałem (kuzyni zawsze traktorem mnie wciągały). teren lekko górzysty
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2010, 20:58   

ASC to jest ESP czy kontrola trakcji?

bo u mnie w bmw:
ASC - to kontrola trakcji(odcinane przez silnik)
ASC+T - kontrola trakcji(odcinane przez silnik + hamulce na tylne kola)
DSC - ESP.
 
 
sn 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Jawor
Wysłany: 11-01-2010, 21:41   

bastek1 napisał/a:
jak sie rozpędzę, kierownica w bok ale nie do oporu, hamulec ręczny - tył zaczyna uciekać - asc sie nie włącza, dopóki przód się nie slizga. jak dam lekki gaz, ale jest przyczepnośc kół - asc sie włacza.


może system działa tylko i wyłącznie jak jest jakiś napęd (było by to logiczne, bo co da przyhamowanie kół jak nic auta nie wyciąga, to by wręcz pogłębiało poślizg)?
poza tym nie próbowałem jeszcze wjechać w zakręt z ręcznym i nie dodać gazu..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.